notification_importantANNETUSTALGUD: UUE VEEBILEHE HEAKS
Kasutajanimi:

Parool:


Pole kontot? Registreeri!

Unustasin parooli


Toeta uue veebilehe valmimist!


Kiri administraatoritele


Topi raudteeviadukt

!!! Arhiveeritud !!!

Peitis 23.02.15 Liis ja Madis [madis1989]

Tüüp: Tavaline aare
Maakond / linn: Harjumaa
Raskusaste: peidukoht 1.5, maastik 3.0
Suurus: väike
Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse!

Kirjeldus:

Juuli lõpus aastal 2014 paigaldati uudsel tehnoloogilisel meetodil 48 tunni jooksul Topi raudteeviadukt.

“Varasemalt võttis uue raudteeviadukti ehitus koos ajutise raudtee rajamisega aega mitmeid kuid,” meenutas Laagri asula lähedal Topis töid juhtinud AS Nordecon projektijuht, diplomeeritud raudteeinsener Arto Lille eelnevaid aastaid. Esmalt ehitati vähemalt pool kilomeetrit ajutist raudteed, millele siis rongiliiklus suunati ning seejärel sai alustada raudteeviadukti ehitustöödega.

Nüüd aga algas tegelikult kõik arvutis ja paberil. Kuna Eestis ega ka Baltikumis polnud varem sellist uut monteerimise tehnoloogilist lahendust kasutatud, siis tuli eelnevalt projektmeeskonnaga mõttes mängida läbi kogu tööprotsess.

Kui paberil ja peas kõik selge, asuti tööle. Esmalt ehitati raudtee kõrval viadukt valmis ja puuriti vaiad läbi raudtee muldkeha, kuhu hiljem uus 31 meetri pikkune ja 325 tonni raskune teeosa toetuma pidi hakkama. Viadukti alla paigaldati liugtalad ja seejärel, mööda liugtalasid, liigutati viadukt paika kasutades selleks ettenähtud tungraudasid.

“Kogu tööprotsess kulges plaanipäraselt. Viie tunniga ehk arvestatud ajaga nihkus kuus täislastis raudteevagunit kaaluv betoonehitus millimeetri pealt paika,” oli Arto Lille varasemate arvutuste täpsuse üle uhke.

Jäi üle veel paigaldada pealesõiduplaadid, rajada raudtee muldkeha, paigaldada raudtee liiprid ja rööpad ning kõige lõpuks teostada raudtee peal ballastkillustiku lisamistööd, toppimistööd spetsiaalse raudteetehnikaga ning korrastada ballastprisma.

Pärast 48 tunni möödudes töö algusest andis raudtee teemehaaniku kutset omav Arto Lille rongidišpetserile telefoni teel loa rongiliikluse avamiseks. Uus unikaalne monteerimise tehnoloogial põhinev ehitusmeetod oli ka Eestis praktikas esmakordselt ära proovitud. Viadukti paigaldamisel oli pidevalt ametis üle 70 ehitusspetsialisti.

Kindlasti uudse tehnoloogilise meetodiga on nii ajaline kui ka rahaline võit, ütles raudteeinsener Arto Lille.

Kirjelduse allikas: http://eestielu.delfi.ee/archive/topi-raudteeviadukt-paigaldati-uue-tehnoloogia-abil-48-tunniga?id=69423413

Raudteele ei tohi ja pole ka tarvis minna!

Vihje: magnet

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M|0|1|2|3|4
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z|5|6|7|8|9

Lingid: https://www.youtube.com/watch?v=cd_lDxcwL0U

Aarde sildid: gpsita_leitav (1), ettevaatus_vajalik (1), ronimine (1), lumega_leitav (1)(täpsemalt)

Geocaching.com kood: GC5NCDV

Logiteadete statistika:   74 (93,7%)  5   4   2   0   1   0  Kokku: 86