Tüüp: Multiaare Maakond / linn: Raplamaa Raskusaste: peidukoht 2.0, maastik 2.5 Suurus: väike Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Multiaare tutvustab Rapla (Kuusiku) lennuvälja
Sügisel 1939, pärast Eesti ja Nõukogude Liidu vahelist baaside lepingut, hakati Kuusiku põldudele ehitama Nõukogude sõjaväe lennuvälja. Lennuväljal baseerusid lennukid TB-3A, Il-4 ja SB-2.
Talvesõja ajal startisid Kuusikult lennukid Soome lõunarannikut pommitama. 1940 veebruar kuni märts tehti 210 lennuki 6 pommituslennu reidi Soome õhuruumi. Ametlikult omas Eesti valitsus informatsiooni, et teostatakse ainult õppelende. Eesti valitsus oma territooriumilt Soome pommitamise kohta protesti ei esitanud ja pidas seda õiguspäraseks. (Küll protestis Soome ja pommitas "kogemata" Vaindloo saart.) President Ilves oma 2007 Helsingi ülikoolis peetud kõnes tunnistas häbi, mida ta tunneb seoses Eesti valitsuse tegevusetusega Talvesõja puhkemise ajal, sest Kuusikult startinud lennukid pommitasid Soome lõunarannikut.
1941 baasi evakueeriti, lõhati laskemoonalaod ja maeti maha mürsud. 23. augustil 1941 toimus Kuusikul ohvriterohke lahing punaarmeelaste ja pealetungivate Saksa väeosade vahel. 61 Nõukogude sõjamehe matusepaik Ira külas on tähistatud mälestuskiviga. Saksa okupatsiooni ajal baseerusid lennuväljal Junkers Ju-88 tüüpi lennukid.
Pärast sõda, 1951. aastal, ehitati lennuväli põhja-lõunasuunaliseks. Selleks sundlikvideeriti teeäärne põlisküla. Lennuvälja äärde rajati lennukite kaitseks vallkaponiirid ja rajad kaeti metallist pinnasefiksaatoritega. Lennuväljast loodes asus radariküngas ja õhutõrje patarei. 1980-ndate alul anti lennuväli varem Lasnamäel tegutsenud ALMAVÜ Tallinna Aeroklubile
Lennuradasid katnud perforeeritud terasplaadistik võeti 1990. aastate algul üles. Terasplaate on praegugi näha nii mõneski majapidamises piiretena. 1999. aasta kevadel pidas Jüri Makarov plaani korraldada sama aasta suvel Kuusiku lennuväljal vabaõhukontsert, kuid lühikese ettevalmistusaja tõttu jäi see ära. 2007. aasta Eesti Vabariigi võidupäeva paraad peeti Raplas. Kuusiku lennuväljalt tõusis õhku enamik õhuparaadi lennukeid ja ka langevarjureid alla visanud lennukid. Algselt lennuväljal planeeritud paraad toimus siiski Rapla linna Ühisgümnaasiumistaadionil, sest lennuvälja rajatised ei näinud selleks puhuks välja kuigi pidulikud.
Tänapäeval on siin Eesti aktiivseim harrastuslennunduskeskus. Lennuväljal tegutsevad maist oktoobrini nädalavahetustel langevarjurid, mudellendurid, motodeltaplaneristid, purilendurid ja teised hobilennunduse harrastajad.
Vihje: pole
Lingid: pole
Lisapunktid | Tüüp | Koordinaadid |
---|---|---|
![]() |
Lõpp-punkt | Geokontroll 0/0 |
![]() |
Parkla | 58° 59.3539' 24° 43.6505' |
![]() |
Muu | 58° 58.7881' 24° 44.1300' |
![]() |
Muu | 58° 59.7599' 24° 42.3120' |
![]() |
Muu | 58° 58.9570' 24° 44.1121' |
Aarde sildid:
soovitan (15), lahe_teostus (9), lühem_matk (2), militaarobjekt (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC5T0GY
Logiteadete statistika:
75 (87,2%)
11
9
5
2
0
0
Kokku: 102
Täna jäi silm peale sellele Aeroklubile, et vaatame siis järgi, kuidas need asjad siin käivad. Esimese punktis läks libedalt, aga teises ei saanud esialgu üldse aru, et mis jama nüüd siis on. Koordinaat näitas jumala sileda heinamaa peale. Kontollisime igaks juhuks tehtud pildilt gepsu koordinaadid üle, kõik õige. Siia aga sattusime pea maapinnaga tasa lõigatud kännule. Äkki siin oli veel hiljuti olnud puu, mida me nüüd leida proovisime, vat ei teagi, aga tundus küll. Igatahes jäi praegu siia toppama, eks hoian silma peal, mis edasi saab.
Loobusime juba esimeses punktis. Paljaste varvastega sipelgapesa piirata polnud kuigi mõnus. Eks tuleme kunagi külmemal aastaajal tagasi, kui põhjust rohkem riideid selga panna ja sipelgad talveunes.
Esimese saime sipelgase poistega kokkuleppel kätte. Teise saime ka kätte????või kolmanda. Igaljuhul ühte neist ei leidnud. Lõime ikka männi ümber kõvasti tantsu aga ei midagist. Seega lõppu ei jõudnud aga poole peale ikkagi, asi seegi. Kuu aja pärast on korra veel võimalus proovida. Äkitse saab selle aja peale targemaks. Tänud Ikkagi. ????????
Lõpust ei õnnestunud kahjuks midagi leida, sai ikka korralikult mütatud aga ei miskit :(
Kätlin jäi autosse ootama, kui ma nulli infot hankima suundusin. Et no kaua ma seal ikka käin. No ikka kaua käisin. Vihjeobjekti leidsin, edasi tuli ikaldus. Siis tegin seda, mida kohalkäinud juba aimavad ja pressisin ennast alla. Ikka ei midagi. Käisin taskulambiga kõik praod üksipulgi läbi. Nõutus mattis hinge. Geopimedus kaetas silmi. Kui lõpuks leidsin, olin seal veetnud oma paarkümmend kuni rohkem minutit ja saanud ka geokontrollikõne autos raamatut nautivalt kaasalt. No ja ka siis ei läinud ju kiirelt. Infot tuli lugeda omajagu kaua. Kui info oli kaardile kantud, siis oli meile selge, et täna on no-go. Kunagi hiljem, kui aega rohkem heina rünnata.
Ei õnnestunud stardipaigast koordinaate leida. Ilma nendeta ei osanud edasi piloteerida.
Jõudsime juba 70m kaugusel nullist, kui meid ära aeti. Peab vist teine kord uuesti proovima.
Ei lugenud eelnevalt logisid ja tegime sama vea mis Anni ja Sander.