Tüüp: Multiaare Maakond / linn: Raplamaa Raskusaste: peidukoht 2.0, maastik 2.5 Suurus: väike Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Multiaare tutvustab Rapla (Kuusiku) lennuvälja
Sügisel 1939, pärast Eesti ja Nõukogude Liidu vahelist baaside lepingut, hakati Kuusiku põldudele ehitama Nõukogude sõjaväe lennuvälja. Lennuväljal baseerusid lennukid TB-3A, Il-4 ja SB-2.
Talvesõja ajal startisid Kuusikult lennukid Soome lõunarannikut pommitama. 1940 veebruar kuni märts tehti 210 lennuki 6 pommituslennu reidi Soome õhuruumi. Ametlikult omas Eesti valitsus informatsiooni, et teostatakse ainult õppelende. Eesti valitsus oma territooriumilt Soome pommitamise kohta protesti ei esitanud ja pidas seda õiguspäraseks. (Küll protestis Soome ja pommitas "kogemata" Vaindloo saart.) President Ilves oma 2007 Helsingi ülikoolis peetud kõnes tunnistas häbi, mida ta tunneb seoses Eesti valitsuse tegevusetusega Talvesõja puhkemise ajal, sest Kuusikult startinud lennukid pommitasid Soome lõunarannikut.
1941 baasi evakueeriti, lõhati laskemoonalaod ja maeti maha mürsud. 23. augustil 1941 toimus Kuusikul ohvriterohke lahing punaarmeelaste ja pealetungivate Saksa väeosade vahel. 61 Nõukogude sõjamehe matusepaik Ira külas on tähistatud mälestuskiviga. Saksa okupatsiooni ajal baseerusid lennuväljal Junkers Ju-88 tüüpi lennukid.
Pärast sõda, 1951. aastal, ehitati lennuväli põhja-lõunasuunaliseks. Selleks sundlikvideeriti teeäärne põlisküla. Lennuvälja äärde rajati lennukite kaitseks vallkaponiirid ja rajad kaeti metallist pinnasefiksaatoritega. Lennuväljast loodes asus radariküngas ja õhutõrje patarei. 1980-ndate alul anti lennuväli varem Lasnamäel tegutsenud ALMAVÜ Tallinna Aeroklubile
Lennuradasid katnud perforeeritud terasplaadistik võeti 1990. aastate algul üles. Terasplaate on praegugi näha nii mõneski majapidamises piiretena. 1999. aasta kevadel pidas Jüri Makarov plaani korraldada sama aasta suvel Kuusiku lennuväljal vabaõhukontsert, kuid lühikese ettevalmistusaja tõttu jäi see ära. 2007. aasta Eesti Vabariigi võidupäeva paraad peeti Raplas. Kuusiku lennuväljalt tõusis õhku enamik õhuparaadi lennukeid ja ka langevarjureid alla visanud lennukid. Algselt lennuväljal planeeritud paraad toimus siiski Rapla linna Ühisgümnaasiumistaadionil, sest lennuvälja rajatised ei näinud selleks puhuks välja kuigi pidulikud.
Tänapäeval on siin Eesti aktiivseim harrastuslennunduskeskus. Lennuväljal tegutsevad maist oktoobrini nädalavahetustel langevarjurid, mudellendurid, motodeltaplaneristid, purilendurid ja teised hobilennunduse harrastajad.
Vihje: pole
Lingid: pole
Lisapunktid | Tüüp | Koordinaadid |
---|---|---|
![]() |
Lõpp-punkt | Geokontroll 0/0 |
![]() |
Parkla | 58° 59.3539' 24° 43.6505' |
![]() |
Muu | 58° 58.7881' 24° 44.1300' |
![]() |
Muu | 58° 59.7599' 24° 42.3120' |
![]() |
Muu | 58° 58.9570' 24° 44.1121' |
Aarde sildid:
soovitan (15), lahe_teostus (9), lühem_matk (2), militaarobjekt (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC5T0GY
Logiteadete statistika:
75 (87,2%)
11
9
5
2
0
0
Kokku: 102
Teise vahepunkti mänd oli maha võetud ja lõpus olnud kuulipilduja punkrid minema veetud. Aare taastatud veidi teisel kujul ja kohas. Mõnusaid leide!
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "Ajutiselt kättesaamatu". Vaja taastada.
Täna jäi silm peale sellele Aeroklubile, et vaatame siis järgi, kuidas need asjad siin käivad. Esimese punktis läks libedalt, aga teises ei saanud esialgu üldse aru, et mis jama nüüd siis on. Koordinaat näitas jumala sileda heinamaa peale. Kontollisime igaks juhuks tehtud pildilt gepsu koordinaadid üle, kõik õige. Siia aga sattusime pea maapinnaga tasa lõigatud kännule. Äkki siin oli veel hiljuti olnud puu, mida me nüüd leida proovisime, vat ei teagi, aga tundus küll. Igatahes jäi praegu siia toppama, eks hoian silma peal, mis edasi saab.
Oli tõesti aeroklubi. Hea, et langevarjuritega pihta ei saanud :) Kuigi vahepeal oleks isegi võinud veidi abi taevast alla sadada. Aga saime niisama - ilma - ka. Leitud. Aitäh!
Lõpuks jõudsime ka seda aaret pusima. Ühes punktid oli veidi mõtisklemist, aga selgus, et kõik loogika abil tehtav. Taevas olid nii purilennukid kui ka langevarjurid. Siin on neil ohutum. Tallinnas jäävad tavaliselt teletorni külge rippuma. Mulle meeldis, andis piirkonnast toreda ülevaate. 1132. Aitäh!
Äärepealt oleks hakkama saanud sellega, mida oleme juba korduvalt harrastanud. Tänud peitjale aarde eest.
Aitäh peitjale!
Mõnede jaoks võib seline tuisune ilm lennuväljal tunduda õudus kuubis, aga mina nautisin täiega. Kui mitu korda elus sa ikka viitsid sellise ilmaga lennuäljale kõmpima vedada ennast.
2021 aastal üritasin ka siin algusest midagi välja lugeda, aga geokogemust oli vähe ja ka sipelgad jooksid ringi seal. Niiet nüüd tegin veaparanduse.
Aitäh:) kvaliteetaare igatahes. Eelnevaid logisid lugedes tundus, et ees ootab pähkel, aga meil läks kergelt ja väga loogiliselt. Võibolla on südatalvel lihtsam…
Täna oli selle sügise esimene jahedam päev ja paras aeg uuesti tulla. Sipelgad olid kõik ilusti talveunes ja nende pesa tipus lebas aarde esimene punkt. Tutvusime sisuga ja hakkasime uurima, kuhu teda tagasi panna, sest maapinnal kindlasti tema koht pole. Margus tegi olemasolevate vahenditega uue konstruktsiooni ja hetkel ta püsima jäi. Järgmises punktis tahtis külm tuul näpud otsast puhuda, õnneks otsingud läksid kiiresti. Edasinegi sujus ilma ühegi tõrketa, kuigi info oli natuke paksu rohukihi alla pugenud. Ja lõpus tegime tiimitööd, kus igaühel oli oma ülesanne ja aare sai kiirelt leitud, logitud. Aitäh, väga vahva ja ilusti sujuv multi.
Kunagi olen siin 'mersavahiga' lendamas käinud.. eks ta selline kahtlaselt pisike oli, kuid see eest lendas piisavalt madalalt, nii et ikka kõik naabruskonna liikumised näha olid..
Tänan peitmast.
Mis halvasti, see uuesti. Lõpp oli põnev. Sisalik magas ,meid ei seganud Tänud
Loobusime juba esimeses punktis. Paljaste varvastega sipelgapesa piirata polnud kuigi mõnus. Eks tuleme kunagi külmemal aastaajal tagasi, kui põhjust rohkem riideid selga panna ja sipelgad talveunes.
Selle aarde logimiseni jõudmine meenutas minu poolt protsessi, kus üritad mööda redelit katusele ronida aga sul on vaid iga viies redelipulk alles ja teised murdunud.
No ei leidnud ma algusest midagi. Sipelgase poisid ka kõvema pitsitamise peale ei andnud mulle miskit. Vihje oks on muidugi kena, siin oli neid mõni rohkem, kui üks. Lõpuks loobusin ja läks kõne sõbrale. Ja oi, neid kõnesid tuli veel palju :D
Sain siis koordinaadid järgmisse punkti, siis selgus, et seal vaid 1 pool koordinaadist. Siis jälel kõne, sain ühe teise punkti koordinaadid, kus mänd mulle halastas ja andis koordinaadid. Aga tee või tina, mulle selle 3. punkti koordinaadid andis mingid totaalselt muud, mis sõbral lõpu omad olid. Aga igaks juhuks läksin ka sõbra lõpu omasid kontrollima ja seal see aare oligi.
No mu poolt selline teivashüppevõistlus, kus lähed ilma teibata karjapoissi hüppama. Ehk siis mitte vähe lati alt läbi ja ajakulu ikkagi 1,5 tundi. Võimas. Ahto aaretega juba on kord nii, et ma nikastan enda puusaluu ajust välja ennem, kui millelegi pihta saan. Aga vaeva on nähtud ja avas mu silmi kuusiku lennuvälja osas samuti. Et siin juba selline pikk ja maastikulgi nähtav jälg oleks, seda ei teadnud. Kogu aeg möödasõidul see koht ka häirib.
Aga kuna siin läks kaua, siis Metsapargi suplused jäävad tulevikku. Peab ujumisega soojas end hoidma, äkki saab enne sügishooaega isegi tehtud need seal.
Aitäh aarde eest.
Esimese saime sipelgase poistega kokkuleppel kätte. Teise saime ka kätte????või kolmanda. Igaljuhul ühte neist ei leidnud. Lõime ikka männi ümber kõvasti tantsu aga ei midagist. Seega lõppu ei jõudnud aga poole peale ikkagi, asi seegi. Kuu aja pärast on korra veel võimalus proovida. Äkitse saab selle aja peale targemaks. Tänud Ikkagi. ????????
Vihmasabin ei jäänud Kuusikul üle ja mõtlesime, et teeme selle multi ära. Riided said ilmselt kõvasti märjemaks võrreldes sellega, kui otse Kuusikule oleks suppama läinud, aga tänu toredale aardele ei tundunud vööni märg hein eriti heidutav. Aitäh!
Pärast seda, kui kaasotsija olin tuttavate maakoju aega veetma jätnud, võtsin suuna päeva peaeesmärgi ehk Kuusiku veehoidla peale. Aeroklubi külastamiseks tuli siiski peatus teha, ei saa ju muudmoodi, lootsin mõistliku pikkusega multit ja seda ta oli. Alguse tops igati normaalselt leitav ja avatav. Andmeid sai päris palju. Võtsin siis ühekaupa ette ja teises punktis sai selgemaks, kuidas edasine lahendatud on. Kolmandas punktis läks ka hästi, numbrid ju igati selgelt kirjas. Aga lõpu osas ütlen eneseõigustuseks, et päris kindlasti ei ole ma ainus, kes seal vales kohas vihjes toodud kohta on vaadelnud. Sain üpriski kiiresti aru, et päris õige lugu see ei ole ja pärast väikest lisatööd sain õigesse lõppu ka. Õiges lõpus tops kenasti olemas, aga kahjuks logileht keskelt katki rebenenud, kuid mul ei olnud täna hooldusträna üldse kaasas ja lehte kuidagi toestada ei saanud. Logida kannatab, aga tagasi panemisel tuleb ikka kõvasti kokku rullida, et kummikork lehte rohkem laiali ei rebiks. Tänan peitjat.
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "OK / Aktiivne". Alguspunkt taastatud. Palun ava alguspunkti konteinerit õrnalt!
Kunagi sai juba ära lahendatud aga siis oli lõpp kadunud, nüüd sai siis otse lõppu mindud, aitäh aarde eest :)
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "Ajutiselt kättesaamatu". Väidetavalt on algus kadunud. Võetud hooldusplaani.
Kui teised tormasid täna hommikul uusi LK110 aardeid FTFima, tulin mina madallennul Kuusikule AFFima. Üht temaatilist aaret tuleb ikka temaatiliselt logida ja madallend selleks ei sobi. Kõigepealt tuleb minna koolitusele, kus õpetatakse temaatika sulle selgeks. Siis tuleb teha eksam, mis näitab, kas sa ikka valdad temaatikat, ja praktilised harjutused, et vajalikud tegevused lihasmällu salvestuksid. Seejärel antakse sulle luba 1500m kõrguselt lennukist välja hüpata. Hommikul lennuväljale jõudes saad teada, et SL on jama ja AFF on ikka õige asi. Siis tuleb kiirelt teha koha peal veel üks eksam, maksta kogu 7-tasemelise koolituskava eest 10 korda rohkem, kui oli see kinkekaardi väärtus, millest kõik alguse sai ja oodata oma lendu. Ning siis ronida adrenaliinist väriseva kehaga täistuubitud pisikesse lennukisse, lootes, et kõik, mida õppinud oled, ikka meeles püsib. Kõrgusemõõtja randmel teeb tiiru peale, kõrgus 4000m, aeg on lennukist välja hüpata. Tsekk-in, tsekk-out, ready-set-go ja vaatad kaugenevat lennukit. Instruktorid olemas, kõrguse kontroll - 3600, kolm meduusiharjutust, kõrguse kontroll - 2600, vaba aeg vabaks langemiseks. Kõrguse kontroll - 1900... 1800... 1700, avamismärguanne, heidad meduusi, loed üks-sada, kaks-sada, kolm-sada, neli... varjuraputus. Kontrollid varju, lendab, hea, kontrollid ümbrust, asukohta ja kõrgust - 1500. Haarad pidurid, kontrollid varju juhitavust. Keerab, pidurdab. Hea. Laugled ringe lennujaama kohal kuniks on aeg teha maandumiskujund parempööretega, 300... 200... 100... Väldid puid, maju, lennukeid ja inimesi. Kui on tunne, et maa on juba liiga ligidal, ootad. Kui on tunne, et no nüüd prantsatad täiskiirusel vastu maad, ootad. Ja alles siis pidurdad. Ja jääd püsti esimesel maandumisel. Ja kui sättisid maandumiskoha ühe vahepunkti kõrvale, saad ka hoobilt selle kätte. Pärast nelja hüpet oled pidevast adrenaliinist nii kurnatud, et rohkem ei jaksa. Siis tuled ja paned ka logiraamatusse oma nime kirja. Ja sellest pole midagi, kui sa oma nime asemel AFF 4 kirjutad, sest nüüd oled sa selle aarde logimise täiega ära teeninud.
Kahtlustan, et lõpp on kaduma läinud. Hooldus plaani võetud.
Lõpust ei õnnestunud kahjuks midagi leida, sai ikka korralikult mütatud aga ei miskit :(
Esimeses punktis leidsime kõik vajalikku aga ei osanud sellega midagi peale hakata.Väike vihje ja asi hakkas sujuma.Edasine oli ka kõik poolpidune aga lõppu me jõudsime.Aitäh!
Korra olin aegu tagasi siin esimeses punktis käinud, kuid jäin siis pika ninaga. Täna õnnestus aga vajalik leida. Hästi peidetud. Edasi ei osanudki kohe arvata, kust kohast peaks lähenema. Sai teha ühe pikema ja ühe lühema jalutuskäigu. Vahvad vahepunktid leitud, sai lõppu suunduda ja logi kirja panna. Konteiner päris omal kohal ei olnud, aitasin ta tõenäolisse pessa tagasi. Aitäh, äge multi!
Aega läks mis läks, aga nüüd 4 aastat hiljem jõudsime ka lõpuks seda aaret otsima ja leidma. Edukalt.
Tegevus siin lennuväljal on käinud tõusude ja mõõnadega ning praegusel ajal tõesti käib väga vilgas tegevus. 90-ndatel oli üsna vaikne, seevastu kümnend varem aga väga aktiivne. Tollal sai elatud lennuväjast ca 5km kaugusel ning lennukimüra oli igapäevane. Vilunud kõrv oskas täpselt aru saada, et kas lendab väike JAK, mis purilennukit üles veab või siis "moosiriiul", millest langevarjureid alla visata. Loomulikult juhtus ka nii, et purilendur hindas olusid valesti ja lennuväljale tagasi ei jõudnudki, vaid maandus meie maja juurde heinapõllule. Ega siis midagi, tuli ka see teine sinna popsti maha ja tiris esimese taas üles ning lend jätkus. Niisamuti kandis teinekord tuul ka langevarjureid meite õuele. Tollased kuppelvarjud olid üsna juhitamatud võrreldes tänapäevastega, seega ikka tuli üllatusi ette. Ja eks langeti ka metsa, jäädes puude külge rippuma, see oli veel hullem variant.
Lennuvälja lähedusest hoolimata pole ise õhku kippunud, langevarju hüpe on tegemata. Maa peal on ikka oluliselt kindlam tunne kui õhus või vee peal.
Aitäh aarde eest!
Kätlin jäi autosse ootama, kui ma nulli infot hankima suundusin. Et no kaua ma seal ikka käin. No ikka kaua käisin. Vihjeobjekti leidsin, edasi tuli ikaldus. Siis tegin seda, mida kohalkäinud juba aimavad ja pressisin ennast alla. Ikka ei midagi. Käisin taskulambiga kõik praod üksipulgi läbi. Nõutus mattis hinge. Geopimedus kaetas silmi. Kui lõpuks leidsin, olin seal veetnud oma paarkümmend kuni rohkem minutit ja saanud ka geokontrollikõne autos raamatut nautivalt kaasalt. No ja ka siis ei läinud ju kiirelt. Infot tuli lugeda omajagu kaua. Kui info oli kaardile kantud, siis oli meile selge, et täna on no-go. Kunagi hiljem, kui aega rohkem heina rünnata.
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "OK / Aktiivne". 2.P taastatud, 1. Ja 3. Kontrollitud. Tore jalututuskäik oli, hein oli niidetud, lennukid lendasid ja mugusi sadas taevast alla.
Kuna algne mõte ei sobinud, siis tuli otsast minema hakata. Osad tükid olid vahepealt küll puudu aga lõppu jõudsime ikkagi, tänud.
Esimese hooga vaatasime kui terav on Kristjani kires, täitsa nüri oli. Läksime esimesse punkti ja kogusime vajaliku info kokku. Teises punktis on kahjuks info kaduma läinud. Järgmisest saime vajalikku info kätte ja aarde leidsime tänu sõbralikule kaasgeopeiturile.
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "Ajutiselt kättesaamatu". Pean millalgi teise punki seal taastama.
Nonii, kõigest 4 aastat ja aare “purgis” nigu lipsti. Olen isegi siit paar korda mööda sõitnud, kuid siis on muud kauged aardeplaanid olnud. Täna otsustasin, et läen korraks vaatama ja kui hakkama ei saa, siis Silver targa peaga tuleb. Ikkagi ju krutskitega peitja tehtud ja sealt puutöökojast võib ka ju kõike oodata.
Nullist leitud abikas pani koheselt nõutult seisma, sest korra olen sellist lahendust teinud ja oiii kus läks aega ja sõrmed pärast valusad. Täna mul ju aega ei olnud, sest Peaeesmärk oli Vahva Geopeituri seiklus. Siin oli õnneks mini variant ja sain jalutama minna. Silver tõesti mökutas ja mul oli juba järgmine vahva punkt leitud. Ise teab, millest ilma jäi. Siis aga nägin tuttavat autot mu auto ette parkivat ja edasi tegime üksmeelselt koos ja nägi ka tema järgmist lihtsat kuid geopeitusesse ülihästi sobivat teostust. Eks ma isegi olen igasugustes lastetubades kolanud ja hääd nodi isegi saand.
Lõpp oli aardekonteinerile leitud tõesti mõõdult ülisobiv või siis konteiner aarde pesale, igastahes sobis väga hästi. Tänud Ahtole kutsumast, ega see 4 aastat on ju tegelikult väike aeg, onju! 4 aastaga kasvab kassipoeg suureks aga inimene vaevalt kõnnib-räägib, ise elatud ei saa, kõik siin ilmas on suhteline.
Oli kokku lepitud kohtumine Annega. Ma olin aegjane ja jokutasin. Anne jälle kärsitu ja oli varakult rajoonis. Seega kui mina kohale jõudsin oli aarde otsime juba alanud. Ma saabusin kohale kui teekond oli juba suht lõpusirgel. Seega sain abiks olla ainult viimastel sammudel, mitte et Annel seda vaja oleks läinud. Nimi kirja ja edasi põhiroa kallale.
Tänud.
Väga mõnus aare :) Eriti tänase super lumise ilmaga...mõnus trenn see põlvini lumes sumpamine ;)
Aga nüpd aardest. Esimeses punktis lugesin küll juhist aga kuidagi läks ikka nii et pool vajalikust infost jäi lugemata ...teises punktis tuli natuke jäätunud metalli sulatada...kolmanda punkti jaoks tuli uuesti algus üle vaadata ja siis alles ikaldus algas...lõpp punkt keset maandumisrada... noo see pole ju võimalik :D lugesin logisid...nuputasin natuke mis võis valesti minna, kui järsku lõi lamp põlema. Katsetasin oma teooriat ja oplaaa palju usutavam lõpp oligi käes!
Suurimad tänud siia kutsumast :)
Aare mida pidasin algul lihtsaks sundis mind aga lennuväljaga tutvuma kohe mitu tundi. Juba esimeses punktis ei tahtnud vihjet kuidagi leida, pidin isegi pealampi kasutama aga sellestki polnud abi. Lõpuks sai vihje siiski leitud. Järgmises punktis tundud, et midagi on puudu. Katsetasin paari teooriat aga edasi need mind ei aidanud. Tänu geokõnele sain oma esimesest veast aru ja siis sain täiendavalt lennukilomeetreid koguda. Edasi tundus asi juba lihtne kuni lõppkoordinaatideni GPS-i sisestamiseni. Need juhatasid mind ei kuhugile mujale kui täpset keset lennurada. Muidugi käisin igaks juhuks kohal ära. Kontrollimiseks käisin kõik vahepunktid uuesti läbi, lennukilomeetrite arv kahekordistus. Ühel hetkel jõudsin veel ühe teooriani ja see osutus lõpuks edukaks ja mind lubati maanduda aardekarbi juures.
Algusinfot otsisime tükk aega, kuni avastasime vajaliku maast. Edasine oli mõnus jalutus. Kedagi ega midagi lendamas ei näinud. Lõpus läks taas aega, kuni avastasime ka aarde maas lebamas. Maa tuul vist. Peitja saab nüüd ka otsida, kas panime õigesse kohta tagasi:) Mõnus multi, tänud lennuväljale kutsumast!
Täna otsitud aarded kulgesid kuidagi ladusalt punktist punkti. Kui esimene multi sai õnnelikult lõpetatud ja aega oli veel mõnusasti järel, siis võtsimegi lähedal asuva järgmise multi ette. Aeroklubist on ikka üsna mitu korda mööda saanud sõita mõttega, et teinekord . . Nüüd oli aega küll ja keerasime autonina parklasse. Esimeses punktis läks veidi aega kuni leidsime otsitava maast. 2. ja 3. punkt tulid ilusti. Lõpus kratsisime kukalt kuni jälle leidsime otsitava maas vedelemast. Püüdsime mõlemad maas vedelenud punktid paremini peita. Tore multi. Tänud peitjale!
Aitäh siia juhatamast.
Tänud peitjale :)
TFTC!
Esimese kahe punkti leidmine läks suhtkoht ladusalt, aga teisest punktist saadud info alusel me küll kuskile mõistlikusse kohta ei jõudnud. Tõlgendasime seda nii ja naapidi, aga ikka olime keset tühja platsi. Kuna rohkem mõtteid selle vahepunktiga seoses polnud, siis viskasin kirve ja mõni minut hiljem oli tops leitud. Tänud peitjale!
Punktid lihtsad ja loogilised kuid siiski omamoodi ja toredad, lisaks ilus ilm ja tore kaaslane - mis sa hing veel ihkad.
Tore aare, mulle meeldis. Tänud peitjale. :)
Ilus kuum kevad-suvine jalutuskäik. Kõik punktid kenasti leitavad. Kahjuks ei näinud ühtegi liikuvat lennumasinat. Tänud peitjale.
Hoidsin Peetrit ikka maa peal ja nii saime kenasti aardeni sumbatud.
Tänud!
Teadsime, et jõuame veel vaid ühe multika siitkandist oma plaanidesse panna. Valisin selle siis. Nullis hakkasin mina juba taevastest kõrgustest ja kotka teelt taevas koordinaate otsima. Piia tõi muidugi mind väikese sõrme nipsuga maapeale tagasi ja viitas kuhusuunda tuleb oma lennukad mõtted suunata. Edasi oli siis loomulikult lõbu ja tore matk. Ei võtnud enam kiirendusi, mis oleks vaatenurga viinud liialt kõrgele. Otsisime õigetest kohtadest ja lõpuks saime ka logiraamatusse enda kohalkäigu tõestuse jätta. Ühtegi lennuaparaati peale enda utoopiliste mõtete me ei kohanud.
Kunagi ammu sai üks punkt võetud, aga kuna siis toimus lennuväljal mingi üritus ja mugusi oli nii maal kui õhus, jätsime katki. Teisel katsel saime võiduka lõpuni. Üks jänes isegi kapsas ühes vahepunktis ringi, ju otsis ka. :) Vahepunktid olid toredamad kui lõpp-punkt.
Alguses Karlo arvas, et me läheme üldsegi aeruklubi aaret otsima :) Tegin talle selgeks, et siin tegeletakse hoopis lendavate objektidega. Kõige kauem läks aega nullis, päris nutikas peidukas. Kontrollisin õiget kohta mitu korda, aga ei märganud aaret. Alles põhjalikumal uurimisel paljastas info end. Järgmised punktid olid huvitava teostusega, lõpp ka üllatas. Meile meeldis, aitäh!
Tuuri kolmas ja ühtlasi Mihkli viimane leid. Esimeses punktis läks kaua enne kui koordinaadid välja tulid. Alguses ei saanud Mihkel aru, kuidas koordinaate lugeda, aga siis nägin kust nad kätte saab. Teise punkti saamine oli paras sumpamine ja teise samuti. Lõpus läks kiiresti, aitäh peitjale :)
Olles lähipiirkonnas, tahtsin ka selle aarde leida. Soovitan ning lahe teostus sildid ja puha ju. Juhtus aga nii, et esimesest punktist ei suutnud me Hannesega mitte midagi leida. Vihjeobjekt oli, aga rohkem ei midagi. Tahaks loota, et seal midagi kadunud ei ole jälle. Edasist teekonda jätkasime Hannese mälu järgi ning sain patuga pooleks logi kirja siiski. Koht oli äge, mulle meeldis. Üks deltaplaan tiirutas õhus ringi, jälgisin veel seda natukene aega enne kui nina Rapla poole keerasime. Aitäh aarde eest!
Laheda teostusega multi.Täpselt parasjagu sai vahepunktide vahel jalutatud.Tänud tutvustamast!
Lennuvälja polegi varem uudistama sattunud. Aare andis selleks aga ideaalse võimaluse. Alguses tuttav ja lahe teostus. Aitäh!
Nullis natuke aega läks, aga asja sai. Vahepunktides läks aega mõistatamise peale, mis koordinaadisüsteemi siin kasutada vaja. Kui see selgeks sai siis oli lihtne. Ega ma lennujaamaga ei tutvunudki, aga kõik punktid oli huvitavates kohtades. Varasemalt olin arvanud, et see mitme tunnine raske aare, tegelikult üpris kiire.
See aare oli tänase päeva plaan. Nullis läks meil kohutavalt kaua aega. No see geopimedus on ikka üks raske haigus. Nii lihtsat peidikut mitte märgata on puhas kanapimedus. Aga meil sai seal nalja ka. Ühe prao vahelt nägin midagi kahtlast, kaks silma vahtisid mulle vastu. Ma polnud väga kindel, kas see on surnud hiir või mõni mulaaž. Võtsin oksa ja surkisin seda asjandust ning sain vastuseks kurja sisinat kuulda. Tuli välja, et hoopis talveund magav nahkhiir ja täitsa elus. :D
Edasi teise punkti, aga seal jäime nõutuks. Selgus, et peame esimest õppetükki kordama. Kolmanda leidsime kenasti kuid kahjuks oli see nii jäässe läinud, et kätte oleksime ta saanud vist ainult leeklampi kasutades. Seda, aga minu geovarustuses ei ole. Seepärast olin sunnitud geokõne tegema ja abivalmis geokolleg oli rõõmsasti nõus infot jagama. Nii õnnestus meil siiski lõppu jõuda ja nimed kirja saada. Jälle kord igati vahva multi. Täname.
Otsimise tegi raskeks ööpimedus. Esimene ja teine tulid kergelt, aga kolmandas segas ikka põlvini rohi ja taskulambi pea kustunud valgus. Autos, lõppkoordinaate sisaldades, vandusin natuke, aga ei midagi hirmsat. Järgmisel päeval käisin soovitatud vaatamisväärsuseid külastamas. Aitäh.
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "OK / Aktiivne". Alguse koordinaadid muudetud, teostus jäi sarnaseks. Alguse juures on ka parkimiskoha moodi koht, kuhu auto jätta. Matk nüüd veidi lühem aga enam ei pea mugusi häirima. Kontrollisin ka teised punktid üle. Häid leide!
Aare ajutiselt suletud kuni kontrollin/taastan. Ilmselt on algus kadunud. Tunnistan, et algus oligi suht kehva koha ja peidukaga.
Ei õnnestunud stardipaigast koordinaate leida. Ilma nendeta ei osanud edasi piloteerida.
Nulli, siis autoga lähemale esimesele punktile ja sealt edasi jala teise punkti. Laur tegi esimeses punktis natuke haput nägu, kui koordinaatide kättesaamise lahendust nägi – me omavahel olime mitte just väga ammu sarnasel viisil koordinaatide peitupanemist arutanud :D. Aga kauaks seda haputamist seal muidugi ei jätkunud, siin tehtud teostus oli ju taaskord täiesti ahtolikult hea ning tore oli endalgi sellise peitmislahenduse kallal pusida… Minule tegelikult sümpatiseerisid järgmised numbri andmise viisid isegi veel enam, olid teised nii nunnud seal ja kuigi olemuselt ülilihtsa lahendusega, ometi täiesti esmakordselt peidukate juures näha…
Kokku päris paraja pikkusega astumise saime, selle kõrvale nägime veel mustavat karvaussipõldu ja täitsa lõpus korraldasin endale üldse…ma tegelikult ei taha sellest täpsemalt rääkida, mida just :D. Aga meie nimed on nüüd igatahes seal raamatus kirjas :). Aitäh Ahtole siia kutsumast, oli päris põnev jälle mööda neid kohti silgata, kuhu kunagi oma esimese langevarjuhüppega maandusin…
Sellel lennuväljal olen kunagi käinud ja mingi väikse "tutvumislennu" miskise muruniidukiga teinud. Seekord sai siis tutvust tehtud hoopis lennuvälja erinevate nurkadega. Algus läks sujuvalt ja järgmised numbrid olid üpris kiirelt koos. Teise punkti läksime soovitatud teed pidi ja oh kui raske see oli :D Mingi paksem heinalaadne kõrgem taim oli vihma või tuulega oma varred pool pikali ajanud täpselt meie liikumis suuna vastu ja läbi selle pressimine oli ikka päris suur vaev :D Talvel läbi paksu lume sumpamine pole ka kunagi nii hull olnud :D Kohale lõpuks saime ja ülejäänud tee otsustasime teha jala. Täitsa hea otsus oli :) Eelviimase ja lõpu vahel nägime miskiste mustade karvaste ussikeste põldu...neid oli seal vast sadu tuhandeid :) Marisel äkki on ka mõni hea pilt :) Lõpus läks väheke ikka aega. Null oli küll täpne aga aarde suurust me ei vaadanud ja ootasime midagi...no midagi muud :D Lõpuks sai ikka leitud ja enne seda juhtus veel väike õnnetus aga eks Maris ise vaatab kas tahab sellest rääkida või mitte :P
Peitjale igatahes suured tänud mõnusa multi eest!
Eesti suvi oma hiilguses. Vihm, tuul, külm. Mitte ühtegi lennukit ega lendurit. Isegi möödasõitjaid peaaegu polnud. Läbi heina, mis ulatus kohati nabani, sumasin ringi ja edenesin tasapisi aardeotsinguga. Alguses läks üsna kenasti. Koordinaadid sain kätte päris kärmelt. Teise punkti minek oli väääga märg. Aga koordinaat oli täpne ja punkt sai kiirelt leitud. kolmandasse punkti minekul oli veel märjem. Hein oli seal lihtsalt kõrgem. Sadama hakkas ka rohkem. Korjasin kolmanda punkti ära ja neljas oli täpselt seal, kus ma olingi kahtlustanud. Tükk aega ei näinud ma nullis õiget asja, tal oli aardevalvur ees. Neid aardevalvureid oli siin täna üldse palju. Arvatavasti on aardepaik sisalike vihmaaegne kogunemispaik. (Või kogunesid nad lihtsalt vaatama, et mis lollakas siin vihmaga mässab)
...Enne vaatasin, et: oi, konteiner! ja tõmbasin ühe isendi sabapidi urust välja. Seega ei ole see alati tõsi, et sisalik loobub sabast, kui keegi sikutab või peale astub. Kui mitte kusagil aaret näha polnud, siis teisaldasin veel kaks sisalikku ja seejärel oli aare leitud. Tagastada ma midagi peale aarde ei saanud, sisalikud olid vahepeal jalga lasnud. Aitäh, mõnus aare on, soovitav on seda vähe kenama ilmaga otsida, siis saab kohe kaua igal pool vaadata ja loendada, et mitu langevarjurit omal jalal lahkub ja mitu mitte.
Tore aare. Lennuväljal toimetasid langevarjurid, aga aardeleidu nad ei seganud. EVEJ
Eesti juunikuu suvesse sattunud ilus ilm kattus taaskord minu vaba päevaga. Et mitte seda lihtsalt niisama lebotades mööda saata, siis otsustasin rattaga väikese georingi Raplamaal teha. Äratuse panin niimoodi, et jõuaksin esimese hommikuse rongi peale. Uni oli aga niivõrd magus, et panin plaan B äratuse mis oli sätitud juba järgmise väljuva rongi järgi. Sellegagi olin natukene enne üheksat juba Raplas rongist väljumas. Suuna võtsin huvipakkuvateks äramärgitud ahtoj aarete poole.
Esimese punkti juures ei pidanud juba pettuma. Alguses vaatasin leitut igast ilmakaarest. Esimese korraga ei suutnud avada ja eeldasin juba miskit väga kavalat. Kuna teisi variante ei paistnud olevat, siis rakendasin uuesti oma moosipurgi avamise oskust. See mis ma sealt seest leidsin tuletas meelde lapsepõlve aegu, mil pidi oma lemmik laulu taaskuulamiseks vaeva nägema. Numbreid oli nii palju, et kui lõpuks kõik kirja sain, siis oli paras pudru ja kapsad. Teine punkt paistis teeäärest täiesti usutavas kohas ja läksin proovima. Mõnus lihtne kuid vahva teostus. Kolmandasse punkti jõudes avastasin aga, et olin vist alguses selle koordinaadi üles kirjutamisega küll vea teinud. Kogenud geopeituritelt õpituga see mind aga ei takistanud lõpu leidmisega. Aega läks küll planeeritust kauem aga lisaks aardele leidsin ka muid huvitavaid kohti. Vahepeal maandus ka üks lennuk, mis minu jaoks lendas justkui teokiirusel.
Kokkuvõtteks võib öelda, et väga ahtoj-lik aare. Mõnusad teostused koos hästi planeeritud marsruudiga, mis tutvustab ka koha ajalugu. Aitäh!
Keegi meilt uurima ei tulnud, et mida me siin luusime. Pilguga saadeti meid kohati küll. Vahva teostus. Tänud!
Eelmisel katsel pani peitja esimese punkti meie nina alt pihta. Seekord oli asi olemas, isegi GPSi polnud vaja. Mälu järgi kohale ja karp pihku. Natuke nuputamist ja koordinaadid käes, teises punktis jäi õige asi juba kaugelt silma. Kolmanda poole minnes jäi kahtlane objekt silma. Mõtlesin, et virutaks sinna korra kirvega, aga mõtteks see jäigi. Selgus, et seal see aare end peitiski. Aitäh peitjale.
Oeh, mul on nüüd kolmas kord siia tulla. Esimene kord ajasid eravaldajad minema, teine kord oli lumi, külm ja pime. Täna siis uuele katsele. Nullis läks ootamatult ruttu ning samamoodi läks ka järgevates punktides. Igati huvitav oli. Aitäh!
See aare tuletas meelde, kuidas omal ajal hiilisid poisikesed kevaditi traataedade alt Raadi lennuväljale ja panid kulu põlema. Sama lugu võib juhtuda Kuusikul. Üks valesse kohta lennanud koni teeb kustutusrõõmu kauaks ajaks. Mingi seltskond teenis õhujumalat, keegi kukkus taevast alla, langevari selja küljes kinni, ühesõnaga vaikne pühapäev rahulikus rahvariigis.
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "OK / Aktiivne". 1.punkt hooldatud. Palun olge siis temaga õrnad. Teisi punkte, mis detsembris kontrollitud, läbi ei käinud.
Võtsin plaani see lähenemise asi kohapeal üle vaadata. Täna olime tuttavatel sealkandis külas. Kuuldes plaanist ajas peremees neliveolise kohe letti ja suundusime offroad matkale. Trügisime siis olematut teed mööda nullile külje alla. Null oli ripakile jäätud ja paistis kaugele, ime et üldse alles oli. Kuna sisu oli ka katki tehtud ja info kättesaamatu siis tuli asi kaasa võtta. Siis läksime teele tagasi ja sõtsime järgmise punkti vastu. Eks nii tulebki teha, ja mitte minna parkla juurde patseerima, kui just suuremat üritust ei ole. Lõppu kontrollides selgus et see oli ka vales kohas ja kõigile nähtav. Aaret ei ole neli kuud otsitud ja see on nädala olnud GP ja GC järgi kättesaamatu. Üllatuseks sain aga pool tundi peale lahkumist nullist toreda kõne kus pidin aarde puudumist konstateerima. Niisiis - aare on ajutiselt suletud, mitteleitav, esimene punkt puudub ja ärge otsima minge kuni on taastatud. Ja lõhkujatele/ suvaliselt tagasi panijatele väike häbi-häbi ka !
Jõudsime juba 70m kaugusel nullist, kui meid ära aeti. Peab vist teine kord uuesti proovima.
Ei lugenud eelnevalt logisid ja tegime sama vea mis Anni ja Sander.
Einoh, super! See asi kõik kokku.
Esiteks koht ise, kus hulgem huvitavat kraami vedelemas. Aeroklubi aare oli ainus, mille otsimisel võisin vihmase pühapäeva pärast heameelt tunda. Tänu sellele, et lennuilma kohe üldse ei olnud, sain üksi rahus toimetada ja ka masinaid lähedalt uudistada.
Teiseks loomulikult asjalik lühiülevaade paiga ajaloost, ilma milleta Ahto aardeid peaaegu ette ei kujutagi.
Kolmandaks, mis kõige olulisem, eelpunktide sisu teeb iga geopeituri meele rõõmsaks ja paneb silma särama :o) Pean lugu omalaadse lahendusega aaretest ja hindan kõrgelt nende loojaid - just nemad aitavad mängu värskena hoida. Suur aitäh, minu meelest kiiduväärt teostus, soovitan kindlasti!
Vihma sadas ja üles - alla põrkajaid liikvel polnud. Lahendus on täitsa asjalik.
Olin teist korda sellel rajal ja jätkasin sealt kus eelmine kord pooleli jäi. Taas kord saab tõdeda, et need ehitused on ajalooks saanud ja loodusesse sulanud, ei tee enam niiväga tülgastust. Aitäh peitjale!
On jätkuvalt hommik ja ma aina haigutan. Jõuame Kuusikule ja näeme , et me pole ainukesed hommikused tegelased ringi liikumas, parkla on autodega täitumas kuid õnneks on siiski veel vara, tegelase on ise ka unised ja haigutavad mõnuga ;). Üks noormees korraldab parkimist ja seame oma kirsikese ühe päevinäinud masina kõrvale ja teeme väikese matka, hoopis teisemas suunas kui teised kodanikud .
Nullis palus Alex mul ühte kohta kontrollida ja seal oligi edasiseks vajalik. Talletasime kõik vajaliku ja rändasime veidi ajaloos siis ringi. Linnud laulsid, lilled õitsesid ja meie saime hulka targemaks.
Kuigi jalutamine oli mind veidi virgemaks teinud ja vahepunktid tulid kergelt siis lõpus olin jälle kanapime, no üritasin seda küll silma paistva päikese süüks ajada kuid tuleb tunnistada, et vot just see koht jäi mul tükk aega kahe suure silma vahele :D. Tänud mõnusa jalutuskäigu eest!
Oli juba suht õhtu, aga mööda sõites mõtlesime, et keerame sisse, vaatame kasvõi esimese punkti ära. Nende asjadega on juba nii, et kui tuleb hasart peale, siis ei peata miski: ei seganud meid hüplevad mugud ja lendavad sääsed, ei takistand vallid, ei takistand kraavid jne :) Panime võiduka lõpuni. Väga vahva lahendus. Suured tänud peitjale, nüüd oli põhjust lennuvälja lähedamalt vaadata, muidu on alati lihtsalt siuhh ja mööda.
Naasesime Tartust, läbi Viljandi. Otsustasime, et ka see kolmpakk Raplamaal saab ära otsitud, aero-aare neist esimene.
Mis nii viga, kui viisakas ja suur-lai parkla kohe olemas. Auto sinna ning padavai punkte läbi kappama. Lendajaid oli vähe, ent üht aeromasinat siiski õhus nägime. Esimene punkt oli taas Ahtolt tõsine ohhoo-effekt, meeldiv nostalgia ja igati kiidusõnu väärt! Peaaegu oleks seal tünga saanud, aga õnneks taipasin igaks petteks veel üht mõtet kontrollida. pääsesime ühe visiidiga :-)
Teise punkti tatsusime jalgsi, mis see siis ära pole, ilma ka kena ja aega on. Koordinaadid ilmutasid end juba eemalt. Kolmas punkt aga jäi meie eest varju. Vahepeal tuli selline vihmsabin, et leidsime lähedalt varjualuse, mida veerand tundi kasutasime. Kui see jama suuremal jaolt läbi läbi sai, asusime uuesti puuduvat juppi otsima. Eemalt vaatasin küll, et justkui võiks olla õige kant, haakub eelmisega, aga lähemal vaatlusel ei ilmutanud end miski. Asi oli nii hull, et tegin üle piiika aja geokõne, et uurida Mikilt, kas olen õiges paigas. Selgus, et olime. Ainult, et loodus on teinud oma töö ja pole ime, et me midagi ei näe. Nõgesed tahtsid naba paitada ja vaateväli oli üldse va piiratud. Koordinaat siiski elutäpne nagu Ahtole kombeks.
Nüüd polnud muud muret kui lõpus hästi maskeeritud mikro välja võtta. Jippijeee, ikkagi leidsimeee! Mis siis, et mikro :-) Lõpp hea, kõik hea. Kõik vahepunktid ja aare tip-top korras. Silt soovitan sai ka lisatud. Me täname! Edasi Ahto teise aarde- Metsapargi - manu, mis tõotab veel põnevam tulla :-)
Tegime vea ja läksime laupäevasel päeval. Vaatasime taevast sadavaid inimesi ning käisime alguspunktis ära. Tuleme muguvabal ajal kindlasti tagasi.
Esimeses punktis nägin mina ja nägin Mikk, lõpuks nägi Mikk ikka nii hästi, et teise punkti jalutades avastasime, et ta oli N ja E koordinaadi lõpud ära vahetanud. Miks? No eks ikka selleks, et rohkem jalutada ja kui ise oma elu huvitavaks ei tee, siis kes veel… Väga meeldiv multi - aitäh tutvustamast!
Üle prahi timm multikas, au ja kiitus peitjale. Kutsud olid jalutuskäigu üle äärmiselt õnnelikud ja tänulikud!
Esimest punkti tuli ikka otsida ja tänu hetkelisele tähelepanu hajumisele otsisime ka teist punkti valest kohast. Kui end kokku võtsime, jooksis kõik nagu õlitatult. Ikka väga tore aare ja meie täname leidlikku peitjat.
Ootasin siit peitjale kohast hästi tehtud multikat ja ma ei pidanud pettuma. Kõik oli super hästi korraldatud ja jälle miskit uudsetki. Kuusiku lennuvälja juures polnud kunagi käinud, seega oli päris põnev kaeda ja kirjelduski oli teadmisi täiendav. Soovitan!
Esimeses punktis oli rahulik otsida ja natuke ikka otsisime enne kui leidsime. Järgmistes vahepunktides pidime tegema igasuguseid pettemanöövreid, et mugude tähelepanu hajutada, lõpuks liikusime eraldi mööda erinevaid radu. Lõpp läks kiirelt (luges varasem töökogemus). EVEJ.
Plaan oli õhtuks Mukri rappa jõuda, niisiis tegin vahepealset aega parajaks. Kuna ma alustasin kl 10 hommikul, siis aega oli käes laialt.
Aeroklubi oli esimene, mis ette jäi. Kui nullis selle nulli lõpuks kätte sain, siis edasine kulges sekeldusteta. Kalpsasin punktist punkti ja kuigi olin kindel, et aardest möödun ma tõenäoliselt 1m kauguselt, siis käisin ikkagi kõik kohustuslikud paigad läbi. Ega ei kahetse küll. Lausa lust oli koordinaate veerida.
Tänud laheda ajaviite eest. Ahto aarded on küll sellised, mida võib kõhkluseta otsima minna.
Olin teine logija sel päeval. Ma ei tea, mis kell jussikesed startisid, et nende nimed juba ees ootasid. :)
Väike väänik, anna asu, et ma suureks eal ei kasu. Või hoopis väike väänik, kasva ilgelt kähku suureks ja anna kõik oma mänguasjad papale, et see saaks nendega suurte inimeste mänge mängida? Ausalt öeldes hästi lõbus aare, kuigi Marimetsa väsimus istus alles kontides. Lõpus proovisime ka pimedust - ei õnnestunud - ja gepsu objektile jätmist - peaaegu õnnestus, aga enne Raplat tuli see ka meelde. Kolmandad tänased leidja olime. Aitäh, meile meeldis.
Väga tore aare! Oli mõnus punkte leida! :) Kõik läks ühekorraga nii, nagu pidigi :) Eriti meeldis meile alguspunkt! :) Aitäh vahva aarde ja koha tutvustamise eest!
Väga tore aare. Esimeses punktis leitu pani hetkeks kukalt kratsima ja abivahendit nõudma. Sellele vaatamata sain edasised juhised kiiresti kätte. Teised punktid tõid naeratuse näole. Lõpus sain kaks korda vaadata, enne kui nägijaks sain. STF. Tänud.
FTF kell 12:30. Aarde GC-s avaldamise järgsel päeval otsustasin Kuusiku kanti väikse jalgrattatuuri teha. Ilm kiskus jube tuuliseks! Võiks öelda, et lausa tormituuled paisusid! Kõik lahtine liiv lendas tuulega, mis jube. Pidi vaatama, et ise liivatormile ette ei jää! Esimeses punktis oli algul väike nõutus, aga siis sain asjale pihta. Teises punktis oli taas mõttekoht. Aga otsustasin saadud infot kasutades lõppu püüdma minna, mis õnnestuski. Objekt oli äge ja aare ilmutas end kiiresti! Tänud peitjale Kuusiku lennuvälja tutvustamast!