Tüüp: Tavaline aare Maakond / linn: Tallinna linn Raskusaste: peidukoht 1.5, maastik 2.5 Suurus: mikro Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Antud aare juhatab teid Kopli kaubajaama auruvedurite pöördesilla kõrvale. Kahjuks sild ise asub kinnisel territooriumil, kuid valitud kohast on seda siiski üpris hea vaadelda.
Objektist endast: 1950. aastate teisel poolel rajas NSV Liidu Teedeministeeriumi Eesti raudtee territooriumile Kalinini (praeguse Kopli) tänava lähedusse auruvedurite pöördesilla, ehkki puudus otsene vajadus. Kuna tegemist on nn külma sõja tipnemisperioodiga, siis võib arvata, et pöördesild paigaldati Kopli kaubajaama raudteetranspordi õhukaitse kaalutlustel. Endise Kopli kaubajaama kooseisu kuuluv haruldus nii eesti kui isegi Euroopa konteksteis. Üksikobjektina on pöördejaam väärtuslik oma pea terviklikult säilinud mahulahenduse ja originaalkonstruktsiooni poolest. Pöördesilla eripäraks on sildesõrestiku konstruktsioon, mis oma kaitsepiirdena funktsioneerivate külgmiste kaarsõrestikega on Eestis nii enne- kui pärastsõjaaegsete pöördsildade seas ainulaadne.
Aare on peidetud 2016. aasta advendiseeria 11. detsembri esimese aardena neljast.
Vihje: pole
Lingid: https://youtu.be/2peBHN8kLeY
Aarde sildid: soovitan (2), lahe_teostus (2), lastekäruga_ligipääsetav (1), advendiseeria_2016 (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC6XY7E
Logiteadete statistika: 89 (95,7%) 4 5 1 1 1 0 Kokku: 101
Tehti Põhja-Tallinna ülesõitude tutvustust. On alles palju fooriga ülesõite olnud. Pöördesilla kõrval on alajaam, kus eile oli kaablirike, mis praegu käib selle parandamine ja see tõttu olid väravad avatud. Mehaanik läks juttu ajama, ma vaatasin aaret ja silda. Aare ära võetud ja ehk jõuab ka kunagi Laurini.
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "Ajutiselt kättesaamatu".
Tundub, et aardeni pääsemise tee on tehtud keerulisemaks ja aed on ette pandud ja nüüd ka värav juba kinni. Vaatan kas saan millalgi kätte ja ümber tõsta.
Käidud, nähtud, mitte logitud. Õige koha leidsin ilma suurema vaevata. Veduri leidsin ka. Aga kuhu kohta ma oma nime oleks pidanud kirjutama, seda välja mõelda ei suutnud. Veduri külje peale ambaali kombel graveerida ei tundunud kõige arukam idee... Oskab keegi targem ehk kommenteerida, kas seal oleks pidanud midagi veel olema või olen ma lihtsalt lammas :/