notification_importantANNETUSTALGUD: UUE VEEBILEHE HEAKS
Kasutajanimi:

Parool:


Pole kontot? Registreeri!

Unustasin parooli


Toeta uue veebilehe valmimist!


Kiri administraatoritele


Scoutspataljoni

Peitis 06.08.05 Scoutspataljon [aare]

Tüüp: Mõistatusaare
Maakond / linn: Harjumaa
Raskusaste: peidukoht 1.0, maastik 4.0
Suurus: normaalne
Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse!

Kirjeldus:

Aarde 9 koordinaadinumbrit tuleb maastikult ise leida ja need moodustavad koordinaadid numbriliselt järgmisel kujul: (WGS84 dd mm ss) 59° CD' EF" 2H° IJ' KL"
milles tähed CD ja IJ tähistavad minuteid ning EF ja KL sekundeid (kõik on täisarvud).
Koordinaatide numbrid võib leida punktidest, mis asuvad:

C: 59° 22' 59.2" 24° 02' 30.3"
D: 59° 23' 00,9" 24° 04' 35,9"
E: 59° 22' 59,0" 24° 03' 39,8"
F: 59° 22' 51,7" 24° 02' 11,4"

H: 59° 21' 44,5" 24° 09' 12,1
I: 59° 22' 30,1" 24° 02' 09,3"
J: 59° 22' 46,8" 24° 02' 55,6"
K: 59° 23' 04,3" 24° 03' 33,2"
L: 59° 21' 37,1" 24° 02' 47,4"


Otsida tuleb valgeid, musti ja kuldseid numbreid. Numbrid on suhteliselt kergesti leitavad ja asuvad maastikul küllaltki üksteise lähedal (379m kuni 2,7km). Eriliselt otsima ei pea, enamasti piisab õige nurga alt lähenemisest. Enamus punktides on nad ühte tüüpi v.a. ühes aga seal on suurelt teistsugust näha.
Peitjad usuvad, et nii punktide otsimine ja nendevahelise teekonna läbimine, kui ka lõpuks aarde enese asukoha leidmine pakuvad seikluslikkust ning meeliülendavat loodusilu nautimist.
Aarde asukoha koordinaatide otsimisel saab liikuda saab enamasti autoga, kuid ei välista ka mõnekümnete meetrite jalgsi läbimist. Aarde enese leidmiseks peab leidma ka veidi teistsuguse liikumisvahendi. Kuid millise, see jäägu selgumiseks peale koordinaadinumbrite leidmist.
Mõne koordinaadinumbri võib muidugi ilma otsimatagi ära arvata, kuid iial ei või ju kindel olla! Palve on internetis aarde leheküljel avaldavates kommentaarides mitte anda vihjeid aarde asukoha kohta, see rikuks uute otsijate üllatuse ära!!!
Loodame, et aarde leidmiseks pisut rohkemalt kulutatud aja ja vaeva kompenseerivad ilusad looduslikud vaated ning pisut kopsakam aarde sisu, nii et jõudu otsinguteks ja edu esimestena kohalejõudjatele!
Soovitus on enne punktide läbimist analüüsida olukorda kaardil ning koostada marsruut, mis kõige enam soosib kõige sujuvamat ja lühemat teekonna läbimist.

Aarde vahepunktid parandatud ja veidi muudetud 18.mail 2014 kasutaja [laur] poolt

Vihje: pole

Lingid: http://www.scoutspataljon.ee

Lisapunktid Tüüp Koordinaadid
C Vahepunkt 59° 22.9866' 24° 2.5050'
D Vahepunkt 59° 23.0150' 24° 4.5984'
E Vahepunkt 59° 22.9834' 24° 3.6634'
F Vahepunkt 59° 22.8616' 24° 2.1901'
H Vahepunkt 59° 21.7417' 24° 9.2016'
I Vahepunkt 59° 22.5016' 24° 2.1550'
J Vahepunkt 59° 22.7799' 24° 2.9271'
K Vahepunkt 59° 23.0717' 24° 3.5534'
L Vahepunkt 59° 21.6183' 24° 2.7905'

Aarde sildid: soovitan (3)(täpsemalt)

Geocaching.com kood: GCRJA2

Logiteadete statistika:   71 (98,6%)  1   33   4   3   0   0  Kokku: 112


6 juuni 2020 kommenteeris Maret [madkool]

Peale C (no ei jäänud kohe mitte kui midagi silma) sain ülejäänud numbrid kätte ja kui lõppkoha reisi kavandan, siis ajan numbrid koordinaatideks kokku ka. Punktides sai igatahes ühte koma teist nähtud, jalutasin, turnisin, korjasin lilli ja nautisin päeva.

30 august 2017 kommenteeris Mihkel [mihkelp]

Vahepunktid on külastatud ja geovõlg tasutud. Ütleks, et rohkem vaatamist on just vahepunktides, lõpp on rohkem vormistamise küsimus.

14 mai 2017 kommenteeris Reet [kassikakk]

Nüüd ootan minagi suve!

5 märts 2017 kommenteeris Anne, Tanel [nuffi]

Kuna suvi ei ole enam mägede ja merede taga, siis ärgitasin selle aarde vahepunkte otsima. Ega erilist usku mul endal kah olnud, kodutöö oli täitsa nõrk aga leidsime kõik üllatavalt kiiresti, tänu muidugi Raudsele Suksule, millega Drive-inni paljudes kohtades sai. Kuna koht on siin äge ja kõik muud aarded sai korjatud, siis tuli ikka seeme alles jätta, no, et oleks põhjust tagasi tulla.

18 september 2016 kommenteeris Kadri, Kloo ja Marko [markosu]

Sel aastal kahel korral oleme poolsaart külastanud. Nüüd teisel korral saime kõik numbrid kokku. Paari numbrit tulid tuletamise teel. Ei tea, kas paaris punktis olid numbrid kaduma läinud või olime ise pimedad. Lõpp-punkt peaks igatahes teada olema, aga logimiseni läheb ilmselt veel mõnda aega.

24 juuni 2016 kommenteeris Piret, Henriko ja Kleone [kleone]

Täpid kaardile ja numbrijaht võis alata. Korjatud sai just niipalju punkte, kui aarde leiuks vajalik. Mõned möödaminnes autoga ja mõned jalutuskäigu/ jalgrattasõidu jooksul korjatud. Aare ise jäi seekord teatud põhjustel leidmata.

4 juuni 2016 kommenteeris Marje, Paavo, Laur ja [puutetundlik]

Täna siinkandis aardeid otsides said ära nopitud ka kõik selle aarde vahenumbrid ning olen Karliga 100% nõus, et nii mõnigi punkt selles multis vääriks ehtsat aardekonteinerit :) Minge ka loodusesse andmeid koguma, praegu on kogu poolsaar superilus.





4 juuni 2015 kommenteeris Reigo [reix]

Käisin kogusin andmeid, nägi nii mõndagi huvitavat. Selle käigus sain madalapõhjalisele autole ka väikest ekstreemi teha. Ilmselt pole lõpu külastamine ka enam merede taga.

14 september 2014 kommenteeris Karl [zdrk]

Väga meeldis punktide läbimine. Seetõttu ka suured tänud peitjale kui ka vahepunktide taastajale. Enamasti avaldusid punktid minutiga, kõik olid ilusti nähtaval. Kuid oli ka kohti kus kulus aega kauem. Enamasti sellepärast, et vahepunkti asukoht oli vaatamist väärt. Ühes punktis tuiasin telefoni taskulambiga tunnelitest niisama huvi pärast ringi. Vahepeal tekkis päris eksinud tunne kui olin juba mitu korda järjest teinud hargnemiskohast mõne pöörde. Usun, et nii mõnigi punkt selles multimõistatuses vääriks ehtsat aardekonteinerit. Aardele järele seekord minna ei jõua, kuid tulevikus teeb selle triki kindlasti ära.

14 mai 2014 kommenteeris Laur [laur]

Käisin tegin täna väikse ringi. Neli punkti jäi külastamata, ülejäänutest mõned leidsin ja palju jäi leidmata. Mul on tunne, et hetkel on rohkem juba kadunuid kui veel alles. Aga see tähendab lihtsalt seda, et läheb vähe kauem aega taastamisele ja peab varuma juurde abivahendeid :) Eks annan teada kui kõik numbrid taas paigas.

14 mai 2014 kommenteeris Laur [laur]

Kuna käin Paldiskis tihti sõitmas, siis võin ka originaal variandi taastada. Vaatan olemasolevad punktid ka üle ja kaduma läinud taastan. Ainus probleem on muidugi see, et mul jäid ka kaks numbrit puudu kunagi, niiet ma ei tea mida taastada :)

9 mai 2014 kommenteeris Alex [alex]

Lubasin hiljuti Carole, et sinna kanti sattudes vaatan asja üle. Algset aarde ülesehitust taastada mina ei võta(liiga probleemne), peita ainult kaks punkti põhja ja ida numbritega...võimalik aga erineks liiga algsest mõttest minu arvates. Pakuksin kolmanda variandina: teha tavaliseks aardeks, kuna lõpukarp on olemas ja korras ning võtta see "kogukonna" hoole alla. Teatud põhjustel on ka arhiveerimine tänu asukohale probleemne(lisainfo kohaselt tuleks viimane kõne alla kui arhiveerimise otsus tuleb nädala jooksul...ilmselt).

13 mai 2012 kommenteeris Kaja ja Bruno [kajaliis]
Käisime puuduolevaid numbreid tuletamas. Täheldasime, et järjest enam pole vajalikke algandmeid enam olemas. Nüüd on puudu ka L... Arvatava lõpu koordinaadid mõtlesime siiski välja. Ükskord koos abivahendiga püüdma.
25 juuli 2011 kommenteeris Kaja ja Bruno [kajaliis]
F-punkti ei ole enam olemas. Lisame pildid.

Siin on (oli) F-null


Vaade


22 mai 2011 kommenteeris . [laur]
Täna sai siis uus ring peale tehtud. Nüüd piisavalt numbreid olemas, et mingi hetk lõpu vallutamine ette võtta.
16 mai 2011 kommenteeris . [laur]
Ei hakka ka päris mitte leidmis teadet panema, kuna lõpuni ei jõudnud. Kahjuks olid logid lugemata ja nüüd kodus arvuti taga saan aru küll miks ei leidnud mitmeid punkte. Ülejäänud peaks siis selge olema peale F-punkti. Õnneks koht ja rajad on niikuinii sellised kus käin suht tihti autot "proovimas". Igatahes kui F saatus selgeks saab, siis tulen tagasi.
6 mai 2011 kommenteeris Pisike [pisike]
Seoses sellega, et Punktis F olnud hoone kohal on praegusel hetkel sile maa ja on võimatu seda numbrit tuvastada. Oleks üks väike palve eelmistele leidjatele. Kas keegi saaks teatena saata selle numbri mis F kohal oli. Plaanis on järgmine nädal lõpp-punkti külastada. C uue asukoha sain juba logidest teada ja sõitsin sealt ka mööda aga siis otsisin veel vanade numbrite järgi. Sealt saan ka ise uuesti läbi minna.
8 august 2009 kommenteeris Liisu ja Erik [hel]
Kuna aardest ei leidnud kirjutusvahendit, siis jätsime sinna ühe pliiatsi.
24 mai 2009 kommenteeris Kristjan [kpihus]
Hea töö aarde taastamisel. Juunikuu jooksul üritan kordinaatide järgi ka maapealsed punktid ära taastada. Samas kui keegi soovib seda ise varem teha, siis võtku privas ühendust, annan kordinaadid.
3 aprill 2008 kommenteeris Kalle [sookoll7]
Üritades ka selle juures eeltööd teha , segus minu jaoks, et neli punki on vist kaotsi läinud. Ehk oleks võimalik omanikul võimalik kontrollida ja vajadusel taastada kadunud osad.
23 september 2007 kommenteeris Silvia & Paavo [speedy]
Väga-väga vahva kruiis militaarmaastikul! Sõiduautoga poleks küll tahtnud seda mingil juhul läbida. Mul on kuri kahtlus, et E on nüüdseks kadunud - koordinaadid täpsed ja kohti-kruviauke oli mitmeid ning peidukohti seal palju polnudki. Igatahes aarde koordinaadid peaks olema meil teada, peab minema millalgi noppima. Seni oli küll väga tore ja mõnus automatk.

Tuulekasupüüdlikud


10 juuni 2006 kommenteeris Ef ja Märt [mart]
Kinnituseks gpsitule võime kindlalt väita, et sügisel allesolnud numbrid on kevadeks osaliselt kadunud. Nimelt külastasime antud piirkonda kevadel muude sündmustega seoses ja huvi pärast vaatasime ka mõnes punktis olnud numbrid üle. Teades kindlaid kohti võime väita, et alles on vaid kruviaugud punktides C ja F. Numbrid olid alles punktides I, J, ja E. Ilmselt võib kadusid veelgi olla, oleks kena kui aarde omanik asja kontrolliks.
9 juuni 2006 kommenteeris gpsitu [gpsitu]
Kuna juba Pakri poolsaarel olin, siis otsustasin ka tee peale jäävad Scoutspataljoni punktid "ära võtta". Alustasin kell 17:50 I-ga ja lõpetasin kell 20:30 H-ga. Probleeme valmistas B, kus loogilises kohas numbrit polnud. Samuti ei leidnud ma numbrit punktis G, kuid see eest äratasin tähelepanu mõisas pidu pidavas kandilises seltskonnas, kes tahtsid teada, mida ma seal ümber värava tiirlen. Püüdsin end välja vabandada orienteerumisega, kuid selle peale ei liikunud kodaniku näos ükski lihas. Siis ütlesin, et "a u menja takaja hobbi" ja tegelane jäi rahule. :-D

Ma ei väida kindlalt, et need numbrid on kadunud, aga peitja võiks kontrollida - ilusad numbrid ju ja äkki kellegil läks vaja... :(
Igatahes, ma tulen veel tagasi ja otsin need ja teised puuduvad numbrid üles, sest nii kiiduväärse teostusega aare tuleb leida!

Ahsoo ja väike vihje eelmistele otsijatele (Hando) - "monstertruck" Citroen C3 vallutas edukalt koordinaadi N59 23,002 / E24 04,376 ;)


"Monstertruck" Citroen C3 ja gpsitu seiklused


13 november 2005 kommenteeris Liina, Anu, Heiki, Hando [hando]
Kuna skautide aarde otsing on päris töö- ja vaevamahukas, siis panen siinkohal kirja väikese vahearuande. Varustatuna maa-ameti väljatrükkidele mahamärgitud marsruudiga, asusime laupäeva ennelõunal teele kuldsete numbrite maale. Esimesel päeval õnnestus meil leida kogunisti 7 numbrit, mõni andis end kergesti kätte, mõni teine aga nõudis hulka rohkem vaeva. Aga selle päeva kaheksas number keeldus end näitamast ning sellise sigaduse peale me üheksandat enam ei tahtnudki. Pühapäeval nokkisime ära veel kolm numbrit ja sõpradelt sadud väikese vihje abil lõpuks ka selle eelmise päeva vastuhakkaja. Kaheteistkümnenda numbri otsustasime umbes panna - võimalikke variante polegi ju rohkem kui kümme ;) Igavesti tore loodusretk oli, ja leidmisrõõmu kui palju! Nüüd on tore tulemust sõpradega võrrelda ja üheskoos põhiaaret noppima minna. Ja väike vihje järgmistele otsijatele - kui teil just monstertruck'i käepärast pole, soovitaks soojalt vältida koordinaatide N59 21,538 / E24 05,290 ning N59 23,002 / E24 04,376 läbimist autoga ;)
6 november 2005 kommenteeris Mariann, Martin, Margus ja Maris [max]
Otsisime pühapäeval numbritega punkte. Väga tore oli. Mariann ütles, et numbreid on palju vahvam otsida, kui aaret, et juba kaugelt näha. Tänud peitjatele! Leidsime kõik vajalikud numbrid, ühte punkti õnnestus meil kaks korda otsida. Põhiaarde otsimine jääb teiseks korraks. Võibolla võtame siis sõbrad ka kaasa. Kuid enne tuleb neil koordinaatide numbrid üles otsida :)
23 oktoober 2005 kommenteeris Ove [ove]
Otsisin kuldseid vihjenumbreid kahel päeval. Eile lihtsalt sai aeg otsa ja tulin täna otsinguid jätkama. Viimasest külaskäigust Pakri poolsaarele oli suurim üllatus see, et majakani viiv kole ja auklik tee oli saanud asfaltkatte ning panga alla sai suisa mööda treppi. Varsti vist ehitatakse sinnagi sarnaselt Suure Munamäega lift. Samuti oli tuulepark lõpuni ehitatud ja tiivikud pöörlesid rõõmsalt elektrit toota. Käisin kõigis kaheteistkümmnes punktis kuid ühes ei suutnud kuldset numbrit leida. Aarde koordinaadid oli sellest hoolimata võimalik tuletada ja nüüd tuleb vaid oodata ilmaolude paranemist :)

Pildikene kuldsete numbrite jahilt


Raskeima ligipääsuga kuldse numbri lähedal oli mängitud sissisõda.


22 oktoober 2005 kommenteeris Kaido [kaido]
Alustasin Pakri saarte poolsest küljest ja enamuse punktide vahemaid läbisin jala. Väga vingelt tähistatud :)
Kuna jalgsikäimist kogunes juba päris palju, siis lõin peale kaheksandat numbrit läpaka lahti ja vaatasin võimalikke variante kaardil. Abivahendi saabumisel lähen ühte neist variantidest varsti kontrollima.
Teel kohtasin sukeldujaid (kas ka aardejahtijad, kellel abivahend olemas?), Heikkit, Helit ja koer Berryt, siis veel paari kahtlast seltskonda, kes vist niisama panka nautisid, punti sportlikke jalgrattureid, kummalisi linde (loodetavasti gripita) ja kogu see rändamine käis ümber elektriveskite.
http://www.reisijutud.com/gallery/view_album.php?set_albumName=Pakri221005

Kas ka aardejahtijad abivahendiga?


uued huvitavad vaated avanesid Scoutside rajalt.


Linnumale - mustad ja valged.


22 oktoober 2005 kommenteeris Heikki,Heli ja koer Berry [heikki]
Pisut sombune ilm,kuid matk see-eest vahva.Nagu võiski arvata,kohtasime oma otsingutel ka kaasmängijaid.Esmalt Ove(K juures) ja veidi hiljem ja teises kohas Kaido(E juures).Punkte läbisime 11.Ja kõigist neist leidsime ka vihjed üles.B punkti väravas ootas meid kellegi poolt kaetud kena lauake,kus nii mõndagi head-paremat.Aarde koordinaadid on meil nüüd teada.Aarde endani täna me ei jõudnud.Tänud peitjaile toreda retke eest!

lauake-kata-end


21 oktoober 2005 kommenteeris Ef ja Märt [mart]
Päev väga meeldivates paikades, meeldiva sügisilmaga. Külastatud sai kõiki vihjepunkte, seega on aarde asupaik teada. Aarde enda leidmine jääb küll teiseks korraks, seda aja puudusel --- pime tuli peale, ja veel mõnel meist mitteoleneval põhjusel. Tänud peitjatele huvitava ekskursiooni eest.

Auto värv peale 12 vihjepunkti külastust.


21 oktoober 2005 kommenteeris Ermo [pioneer]
Ullult lahe aare!!! Müdistasin sõbraga terve päeva ja sattusime imeilusatesse kohtadesse (Hotel oli SUPER!)! Samuti on checkpoindid väga korralikult vormistatud. Põhiaare ja paar checkpointi jäid aga ajapuuduse tõttu täna leidmata. Siirad kiidusõnad peitjale, kuna see on ikka täiega Aarete Aare!
21 oktoober 2005 kommenteeris Aare [aare]
Kahe lähima punkti kaugusi teades on võimalik leida E asukoht siis, kui punkt E ja kaks sellele lähimat punkti (D ja J) asuksid ühel sirgel. Kui nad ei asu, tuleks läbi otsida 2 punkti maastikul. Võiks lisada veel kauguse mõnest kolmandast punktist, siis oleks otsitav E juba üsna kongreetselt määratletav. Hea idee mõne tulevase mõistatusaarde peitmiseks, kuid praegu avaldan siiski ka punkti E koordinaadid: E: 59°22'59,0" 24°03'39,8" Lähim koordinaadinumber on J (791m)
21 oktoober 2005 kommenteeris Kaido [kaido]
Võib-olla see E ärajätmine on kavalus. Sest E on teistmoodi ka leitav.
21 oktoober 2005 kommenteeris Ove [ove]
E-vahepunkti koordinaadid on nimekirjast puudu. Kas peitja saaks ka need lisada. Oletades, et lõppaare on ikka Eestis ei ole sel E-vahepunktil muidugi mingit tähtsust.