Tüüp: Mõistatusaare Maakond / linn: Tartu linn Raskusaste: peidukoht 5.0, maastik 2.0 Suurus: väike Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Ühel ilusal sügispäeval otsustas geopeitur rongiga sõitma minna. Tartu geopeiturite uuema aja kombe kohaselt alustas ta oma sõitu Anne kanalist. Kohale jõudes peitis ta ka ühe aarde. Vaata pildilt, kuhu rong sõitis ja äkki leiad ka aarde üles :)
A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M|0|1|2|3|4
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z|5|6|7|8|9
Lingid: pole
Lisapunktid | Tüüp | Koordinaadid |
---|---|---|
![]() |
Lõpp-punkt | Geokontroll 52/454 |
Aarde sildid:
lumega_raske (1), drive-in (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC7C4CB
Logiteadete statistika:
48 (100,0%)
0
2
0
1
1
0
Kokku: 52
Täiesti plaaniväline boonus, mõistatusest ei saanud kottigi aru, nüüd Tartu vahel jalutades tundus üks hetk, et võiks veits kirvest loopida. Kolm valet kohta hiljem oligi tops näpus. Tänud aarde eest!
Mõistatus oli paras peavalu. Hea et kohapeal jõudis ka enne ära käia, kui rongid minema sõitsid. Tänud!
Seda aaret märkasin juba siis, kui see avaldus. Aga jäi kohe paremaid aegu ootama, sest mul polnud idee poegagi. Väljaprinditud vihjepilt vedeles mul töö juures kuude kaupa laual, kuni sealt ära kadus ja targemaks ma ikka ei saanud. Paremad ajad saabusid pärast seda, kui sain Anne käest vihje, et minu lahenduskatsed on veidi üle mõeldud, pigem peaksin asju lihtsustama. No ja selle peale hakkasid numbrid ilmuma ka. Ja varsti sain rohelise tule ka kätte. Lõpu kohta oleks mul paljugi öelda, sealt olen ikka kordi ja kordi mööda ja peaaegu ülegi kolistanud oma õhtustel jalutuskäikudel. Aga see ongi mõistatuste logimise juures raske, et lõpu kohta emotsioone jagada ei saa. Aga nii on. Lõpus läks täna üle kivide-kändude (kuigi mitte maastiku mõttes). Esiteks parkisin u 300m aardest, panin koordinaadi gps-i ja ... see näitas 1.5km lõpust... Läks omajagu aega, kui õige koordinaadi leidsin ja lõpu paika sain. Lõpus tuvastasin õige objekti võrdlemisi kiirelt, aga karpi otsisin ikka oma 15 minutit. Osa ajast kulus selleks, et hoidsin madalt profiili, kuni ühed mugud möödusid. Aitäh!
Vanu ronge mäletan ma ähmaselt, mõned sõidud sai ikka sinise kapsaussiga tehtud, kuid rohkem mäletan neid Nõmme jaamast läbi sõitmas või kuskil jaamas seismas, graffiteid täis soditud. Ma olen porgandi ajastu inimene. Porgandil on omad head ja vead - ilusad, uued ja kiired, kuid tipptunnil on saadaval vaid seisukohad ja õnnelik võib olla kui üldse uksest sisse mahud. Viimasel rongisõidul võtsin ka selle aarde korra lahti ja lootsin, et see aitab kanaleid avada, kuid ei liikunud ikka edasi. Vihje aarde kohta sain muu jutu sees suhteliselt juhuslikult, kuid sellest piisas. Koha mõtlesin ka ilma koordinaadita välja, kuid niimoodi kontrolli roheliseks ei saanud, vajas ikka ära lahendamist. Täna tegime ilusa ilmaga väikesel rattatiirul kiire ride-inni ning panime nimed kirja. Tänud aarde eest!
Rongid on toredad, eriti meeldisid mulle DR-id, millega sai ikka üksjagu sõidetud maalt linna ja ka tagasi. Praegused porgandid ei kutsu väga endaga sõitma ja ega Anne kanal väga rongitatav pole nagunii, seega saigi talvel see rong veest välja sakutatud, kuid alles nüüd oli mahti lõpp-peatuses logimas käia. Tänud!
Aitäh siia juhatamast.
Tänud peitjale :)
TFTC!
Mõistatus oli Priidul ammu lahendatud. Nüüd siis jõudsime logimiseni ka. Tänud peitjale.
Loetlesin Helle-Marile ette mõned lahendamata Anne kanali aarded ja Rongisõit oli üks selline 5.0, mille peale minu hammas ei hakanud. Olin vaid kindlameelselt ühte piirkonda geokontrolliga pommitanud. Pakuti välja, et sõidame läbi. Võimalus millest ei saa keelduda. Juhatati täpselt sinna, mis oli täis minu pommitusauke. Aga vot just aarde paika polnud ma katsetanud. Aitäh!
Aarete ülevaatusringil tulime ka siia kontrollima olukorda. Aare oli korras, kuivatasime igaks juhuks karbi seest üle ja lisasime pliiatsi. Karbike oli kukkunud peidukast maha, aga õnneks polnud midagi juhtunud. Panime tagasi algkohta. Aitäh aarde eest!
Olin rongisõidul pikalt praktikal, aga kui ma selle kõik tõetruult kirja paneksin, saaksin sookollilt süüdistuse plagiaadis. Kõik lihtsalt toimus täpselt samamoodi. Igatahes hea meel, et ühele poole sai see sõit. Kunagi äkki saab mõistatus ka lahenduse.
Rong see sõitis tsuh-tsuh-tsuh,
Piilupart oli vihjejuht.
Rattad tegid ra-ta-ta, ra-ta-ta ja ta-ta-ta
Lumi ei olnud praegu kuidagi segav faktor, sirutasin käe õigesse kohta ja sõrmede all oli tuttav karp. Tänud!
Tuleb tunnistada, et leidsin selle veidi ebaausal viisil. Nimelt, oli vaja veidi aega surnuks lüüa ja otsustasin ilusat ilma kasutada ning veidi jalutada. Jalutades jäid silma mõningad kohad, mille kohta mõtlesin, et "Siia oleks täitsa kena mõni aare peita.". Mitu sellist kohta jõudis mööda minna, kuni lõpuks otsustasin ühte potentsiaalset kohta lähemalt vaatama minna. Sirutasin veel kätt, et katsuda kas koht oleks karbile sobilik - käis klõnks ja miskit pudenes. Lähemal vaatlusel selgus, et tegemist ühe Taneli karbiga. Kirjapulk juhtus ka taskus olema, seega panin nime kirja ja alles siis hakkasin uurima, et mis aare otsa ma täpselt sattunud olen. Rongisõit - no selge. Olin selle eelmist versiooni kunagi hammustanud, aga jõudu jäi väheks. Seda versiooni polnud üldse jõudnud hambusse võtta. Kodus võtsin siis eesmärgiks asi ära lahendada, olgugi et asi juba käes. Mul kipub matemaatikaga ka nii olema, et kõigepealt leian alternatiivmeetoditel lahenduse ja selle abil tuletan siis õige lahenduskäigu. Täitsa kiiresti tuli asi välja - jäi ainult kahetsust tunda, et varasemalt nii lihtsat lahendust ei näinud.
Kaupo on ilmselgelt rongisõiduga rohkem sina-peal, lasin end siis nulli sõidutada (rattaga ikka :) ) ja panin lihtsalt nime kirja. Aitäh!
Eelmise rongisõidu "paberid" said üles otsitud ja sama arvutus läbi tehtud. Otsimise ühendasime koerajalutamisega. Tänud!
Kõigepealt ütlen ausalt ära, et mul ei ole aimugi, kuidas seda mõistatust lahendada. Korduvalt olen silmad punnis rongi aknaid passinud ja no ei tule. Loomulikult kui ei tule, siis on järgmine etapp logide lugemine, äkki sealt koorub mingi vihje või suunis. Ja loomulikult sattusin ka lugema geoloogi logi, mis on ülimalt andekalt kirja pandud, aga mille põhiline püänt on selles, et täitsa nullist ja ilma siseinfota saab sellise aarde kirvega kätte. Tundub ulme. Ongi ulme!
Eile võtsin siis mõistatuse järjekordselt ette. Sain teada, et ma ei olnud vahepeal üldse arenenud. Panin mõistatuse kinni ja võtsin kaardi ette. Võtsin arvesse kõike seda, mida joonas444 soovitas arvesse võtta ning ühe teise logi tähelepanekut lähenemisteede pikkuse osas ning leidsin koha kuhu mina selle aarde peidaks. Seitsmes geokontroll kaardilt paistvate objektide pihta läks roheliseks. Oh seda rõõmu ja õnnetunnet, mis mind siis valdas! Diivani teises otsas istuv abikaasa vaatas mu juubeldusi pilguga, millega ikka ärapööranud hullumajakandidaate vaadatakse.
Täna hommikul käisin panin logi kirja. Kuigi tunnen ka natuke süümepiinu mõistatuse osas, siis sain rahulolevalt muheleda: "Need 5,0 mõistatusaarded pole nii rasked midagi."
Aarde lahendamisest on vett üksjagu merre voolanud, kohe nii jupp aega, et ei mäletagi enam kuhu ja miks rong sõitis. Täna vaatasime lõpppeatuse üle, täitsa olemas oli, tänud!
Olles geoteid juba mõnda aega sõitnud, muutub ka Rongisõit oluliselt vähemulmeliseks. Isegi kui Anne kanalist alustada. Selle aarde eelmisele versioonile viskasin kunagi pilgu, aga kui minutiga matsu välja ei jaganud, siis unustasin kohe kiirelt, sest Tartu oli veel niigi täiesti kollane. Nüüd tuli õige idee küll minutiga, kuid loogika oli esiti veidi nihkes ning seetõttu võttis rohelise geokontrollini jõudmine siiski pool tunnikest. Kohapeal vist isegi tänase Tartu-tuuri kiireim leid.
Mõnus hommikune jalutuskäik. Kulus marjaks ära küll. Nulli ligi jalutas üks proua väikest krantsi, kuid miski aja pärast kadusid nad võsa varju ning sain rahulikult toimetada. Aitähhid!
Sama nimega aare oleks nagu kunagi juba lahendatud ja ühe teise kohapealt ka kunagi ka leitud.
A mis teha, Anne kanal tuleb roheliseks saada.
Kunagi ammu sai ka eelmine rongisõidu aare lahendatud ja üles otsitud. Nüüd siis vormistamise küsimus. Lumikate väga ei seganudki. Samas see "drive-in" silt on küll pandud mõne veduriomaniku poolt.
Sain sõidetud eelmise rongiga ja nüüd, pärast pikka vahepausi, tuli tuju taas rongile ronida. Seda, kus peatus paikneb, teadsin täpselt, aga vanust on vahepeal juurde tulnud ja aastaajad vahelduvad minu soovidega mitte kooskõlas, ühesõnaga pileti registreerimine ei olnud mitte kerge. Kuid seda rõõmustavam oli tõdeda, et sain omade jõududega hakkama. Suured tänud!
Tartus võiks ju geometroo ka olla...
Mida teha, kui 5,0 mõistatused käivad ilmselgelt üle jõu? Mida teha, kui te pole mõistatust veel lahendamagi asunud ega tea isegi kõnealusest aardest veel mitte kui midagi? Tuleb oodata, kuni teiega kontakteerub umbes 2000km kaugusel pesitsev joonas444, kes, vaatamata üpris mitteoriginaalsele kasutajanimele, suudab olla üllatavalt loominguline. Ta teatab, et ka temal pole aarde lahenduskäigust õrna aimugi (nüüdseks olete jõudnud 5,0 mõistatusaardega juba põgusalt tutvuda ning peate nentima, et õrna aimu pole ka teil endil), sest see eeldab - ja ma tsiteerin - "mingit (roppus) programmi". Ja siis ta seletab, et võttes arvesse aarde kirjeldust, kilomeetri raadiuses paiknevate naaberaarete asukohti, leiukirjeldusi, Läti peaministrit ning Kutsuge Kobras 11 produtsenti, paikneb aare tõenäoliselt vot just selles kohas. Ja umbes sellisel maa-alal. Nüüd ta küsib, kas viitsite ehk selle paiga läbi kaevata, sest oleks tõtt-öelda päris pull, kui saaks hakkama ka sellise taktikaga. Ja siis ajategi endale pühapäeva õhtul jope selga, sõidate "drive-in"-ks sobivasse kohta, tutvute, nagu lubatud, tänavakunstiga, ning kontempleerite silti "lumega raske". Ja kui teile jääb siis juhtumisi pihku aare, mille olemasolust ega selle mõistatusest teil veel natuke aega tagasi õrna aimugi ei olnud, võite rahulolevalt muheleda. Need 5,0 mõistatusaarded pole nii rasked midagi.
Mul oli see asi lahendamata, niiet sain lihtsalt kaasajõlkumis skoori kirja :)
Eelmine versioon aardest jäi leidmata, seekord läks edukamalt. Kohapeal kiire leid, aitäh peitmast!
Väikese jalutuskäigu tulemusel sai aare kiiresti leitud. Aitäh!
See rongisõit oli paras peavalu, aga kui oleksin Anne kanalit teises järjekorras puistama hakanud, siis oleksin ilmselt ilma vihjeta hakkama saanud. See eest on konteiner asjalik ja vett pidav. Tänan.
Kui kunagi vihje abil seda lahendasin, siis oli pärast sokimaitse suus. Kui Martin ütles, et autoga saab paarisaja meetri peale ja edasi tuleb mööda rööpaid minna, siis väga ei kutsunud. Siiski läksime kohale ja sai hulga lähemale autoga. Seal peaks küll aare püsima.
Sain ühesõnalise vihje, mida nende rongidega peale hakata. Õnneks sellest piisas ja peale mõningast meelitamist tulid koordinaadid peidust välja. Aitäh aarde eest!
Tuttav, aga samas olin piisavalt ära unustanud, et see juhtme kokku jooksutaks.
Vaatamata sellele, et eelmise Rongisõidu lahenduskäik sai ise läbi tehtud, ei olnud see enam meeles, kui uus Rongisõit avaldati. Tuli kõvasti mälus sobrada, enne kui lambike süttis ja tehted andsid loogilised koordinaadid. Nullis läks kiirelt, aare oli esimeses otsitud kohas. Täname. Loodetavasti on nüüd lahendus meeles, juhuks kui peaks ka kolmas-neljas-viies rongisõit tulema :)
Egoplagiaat aastast 2014: Ohoo, jälle üks 5.0 fantoommõistatus. Rongile otsa vaadates ei tundunud 5.0, aga kuna oli 5.0, siis püüdsin lahendada nagu 5.0. Tundus loogiline, aga siis jälle mitte. Suutsin veel pisilolluse teha, aga lõpuks oligi vedurijuhi tööd enne Tartut vilja(t) kandnud.
Looduses lahenes see ludinal nagu pidanuks juba ka veebidepoos. Hüpermaskeering, Saksa millimeetri täpsusega B-) Aitäh peitjale lahenduva mõistatuse ja toreda peidiku eest! Mina soovitab. Ikka teie, Piilupart & Reisisaatja
Pärast ajuragistamist hakkasid Tõnu pliiatsist paberile ilmuma juba koordinaatide moodi numbrid. Objektil läks ka kiirelt. Täname!
Leidsime nii kiiresti, et ühtegi porgandit mööda ei sõitnud. Aitäh!
Matul on õigus, mõni asi on tõesti unepealt selge. Eks ole ju järelaitamistundides ka käidud, peabki selge olema, tänud selle eest!
Aga nüüd pange kõik käpakesed kõrvadele, ma panen peitjale miinuse, miinuse saab topsi eest. Mul on selline aju, et kui aarde pealkiri on Kass, siis on mul kohe kiisukujuga tops ja logiraamat silme ees. No ootasin jh rongikest või siis vähemalt oranzi värvi, aa tegelikult tuleks vabsee vait olla, sest ise ei oska ju ühtegi normaalset topsi teha.
Deja vu.
Mälu on ikka imeline asi - kuigi aarde esimese versiooni lahendamisest on vaid mingi udune mälestus, kulus otsast nokitsema hakates ainult mõni minut, kuni kõik meelde tuli ja numbrid ekraanile ilmusid. Mõmisesin rahulolevalt ja salvestasin ära.
Täna käisin ja mängisin, et olen rong. Veeresin mööda paljudest tuttavatest peatustest ja meenutasin, milline siin varem välja nägi. Jäin niimoodi mõttesse, et isegi õigest peatusest panin kümmekond jardi mööda. Aga ei tost midagi, esimese vaguni peatus oli selgelt tähistatud. Karbike oli alla sadanud, panin pärast enda arust sobivasse kohta tagasi. Vihjest ei taibanud kohapeal midagi, alles just nüüd sain aru, et see vist ei käinud peidukoha kohta. Igatahes olin teine logija, umbes 32 tundi pärast esmaleidjaid :) Aitäh klassikat tagasi toomast! Taneli auks peab ütlema, et on ühe 5.0 metoodika küll geopeituritele une pealt selgeks teinud :)