notification_importantANNETUSTALGUD: UUE VEEBILEHE HEAKS
Kasutajanimi:

Parool:


Pole kontot? Registreeri!

Unustasin parooli


Toeta uue veebilehe valmimist!


Kiri administraatoritele


Kondiraputaja

Peitis 13.01.21 [catiberg]

Tüüp: Tavaline aare
Maakond / linn: Tallinna linn
Raskusaste: peidukoht 2.5, maastik 1.5
Suurus: muu
Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse!

Kirjeldus:

Antud koordinaatidelt leiad tänapäevaste Kondiraputaja järglastele tarviliku koha kus igasugu raputuste tagajärgi ennetada ja likvideerida. Kui oled oma seesmise leiutaja valla päästnud ning kõik soovimatud värinad eemaldanud, pakub lähiümbrus sulle muidki väljakutseid. Aga enne seda tee väike kohaloleku kontroll logiraamatu täitmise näol :D

BYOP!

  • Jalgratta sünnilugu seostatakse enamasti saksa paruni Karl von Draisiga, kes ühendas 19. sajandi alguses kaks vankriratast puitraamiga ja lisas raamistikule sadula. Sõitmine toimus jalgadega lükates. Ka varem oli loodud jalgratast meenutavaid jooniseid, Draisi tuntakse pigem dresiini leiutajana.
  • Esimesi jalgrattaid nimetati velosipeedideks (ladina k. velox+ pes (kiirus+jalg))
  • Igal aastal toodetakse üle 100 miljoni jalgratta.
  • Esimene müüki tulnud jalgratas, mille nimeks oli ,,Kondiraputaja,, kaalus 80 kg ning see ilmus müüki 1868. aastal Pariisis. Ratas oli algselt valmistatud üleni puidust, hiljem tehti rattad metallist. Kui nüüd sellega tolleagsetele munakivisillutisega tänavatele sõitma mindi, sai erakordselt ebamugava ja raputava sõidu osaliseks :D
  • Kaheksast hollandlasest seitsmel, kellel on vanust enam kui 15 aastat, on vähemalt 1 jalgratas.
  • Maksimaalne tasasel pinnal saavutatud jalgrattasõidu kiirus on 133,75 km/h.
  • 2011 aastal sõitis austria sõitja Markus Stöckl alla vulkaanilise mäe tipust ning saavutas kiiruseks 164.95 km/h.
  • Suurim kiirus sirgel ja tasasel pinnal saavutati 1995. aastal Fred Rompelbergi poolt ja selleks oli 268 km/h. Tal oli küll saatjaks kaasas saateauto, mille tuules sõites see peadpööritav kiirus saavutatud on.
  • Jalgratta hooldus on 20x vähem kulukas kui ühe auto hoolduskulud kasutusaja lõikes.
  • Rattasõit on vahva meelelahutus, kuid ühtlasi lihtne moodus kuidas vähendada südamehaiguste riske.
  • Levinuim tandemratas on 2 istmega, kuid pikim teadaolev tandemratas on mahutanud 35 istet ja olnud 20.4 m pikk.
  • 90% kõikidest rattasõitudest, mida tehakse, on lühemad kui 15 km.
  • Sama energiakuluga, mida kulutatakse mingi vahemaa läbimiseks kõndimisega, saab jalgrattaga läbida 3 korda kiiremini.
  • Sama energia- ja materjalikulu, mis kulub 1 auto valmistamisele, saab toota 100 jalgratast.
  • Esimene mägijalgratas pärineb aastast 1977.
  • Kuigi laia rehviga fat-bike on ideena ja piiratud koguses valmistatuna olnud olemas juba 1900. aastate algusest, siis esimesed moodsad müügile tulnud versioonid pärinevad alles 1980. aastast.
  • Fat-bike üheks loomepõhjuseks oli vajadus ratta järele, mis võimaldaks näiteks Alaskas, lumistes ning vahelduvates maastikutingimustes ning erinevatel aastaaegaadel mugavalt ringi liikuda. Laiad rehvid on kohased, et liikuda nii lumes, liivas, poris, kiviklibus ning veel loetamatul hulgal pinnasekatetel.

Vihje: pole

Lingid: pole

Aarde sildid: soovitan (6), lahe_teostus (2), lastekäruga_ligipääsetav (1)(täpsemalt)

Geocaching.com kood: GC952MG

Logiteadete statistika:   108 (93,9%)  7   3   2   0   0   0  Kokku: 120


6 aprill 2021 kommenteeris Imre ja Uku [triick]

Geopeitureid nende loomulikus keskkonnas on ääretult huvitav jälgida. Täna sattusime täiesti juhuslikult oma tavapärase rulluisuraja ääres, kuhu talvel oli tekkinud geopeitureid meelitav aare, ühe geopeituritest paari peale. Alguses ei osanud kõigi teiste seast neid eristada, sest isane isend oli maastikukarva riietuses, mis aitas tal sulanduda ümbritsevasse. Siiski tabas silm peagi, et oleme sattunud ääretult erakordse sündmuse tunnistajaks. Tasapisi hiilisime lähemale. Kuid geopeiturit iseloomustab tavapäraselt ärgas meel ümbrust jälgima, mistõttu hirmutasime nad algul eemale. Kuid vaikselt istudes kogusid nad peagi julgust ja tulid uuesti lähemale. Tasaselt piiludes nägime väga selgelt, millise pühendumusega üks geopeitur aaret otsib. Lausa lust oli jälgida, kui põhjalikult otsitav objekti silitas ja kui õrnalt lasti kätel käia. Üsna pikalt võttis kogu protseduur aega enne, kui otsitava leidsid ja eemale lendasid. Me ei tahtnud neid selle käigus segada. Kuid tabatud nad ikkagi sai. Ärge unustage, et alati võib keegi jälgida ☺️

5 märts 2021 kommenteeris Helen ja SalmeS [helen]

Jalutasime mööda ja märkasime, et aare oli avalikus kohas kõigile nähtav. Panime ta oma peidukohta tagasi.

14 jaanuar 2021 kommenteeris Carolina [caro]
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "OK / Aktiivne".