Tüüp: Tavaline aare Maakond / linn: Pärnumaa Raskusaste: peidukoht 1.5, maastik 1.5 Suurus: mikro Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Antud seeria on loodud meenutamaks kunagist kitsarööpmelist Riisselja -Ikla raudteed, mis töötas aastatel 1923 kuni 1975. Tee avati liikluseks lõigul Riisselja-Orajõe 24.01.1923. Korraline reisiliiklus hakkas toimuma esialgu ainult kolm korda nädalas, puidurongid käisid iga päev. Raudtee pikendati Orajõelt Iklani 1925.a., aga Läti poolt asuva Ainaži jaamaga jäi ühendus loomata . Ikla ning Lätis asuva Ainaži jaama ühendasid sakslased Teises maailmasõjas. Liin suleti 30.09.1975, olles seega viimane üldkasutatav kitsarööpmeline raudtee Eestis.
Orajõe raudteejaam oli raudteejaam kitsarööpmelise Riisselja–Orajõe raudtee 43,8 kilomeetril. Jaama asukoht jääb tänapäeval Pärnumaa Häädemeeste valla Metsapoole külla. Jaam avati aastal 1923. Rajamisel jäi see Orajõe valda. Algselt oli tegemist raudtee lõppjaamaga. Aastal 1925 pikendati raudteed Iklasse. Orajõele eelnes Riisselja poolt Teaste raudteepeatus ja järgnes Ikla raudteejaam.
Vihje: pole
Lingid: pole
Aarde sildid:
Geocaching.com kood: GC98G2P
Logiteadete statistika:
66 (98,5%)
1
4
0
0
1
0
Kokku: 72
Leitud :) Kui autos järgmist koordinaati sisestasin, sõitis mu kõrvale auto ja juht küsis, mida ma seal otsin. Eratee märki ma ei märganud kuskil :/
Kiirelt leitud. Tee aardeni oli väga mudane. Tänud peitjale.
Rongid siin tõesti enam ei sõida ja jaamahoonestki on vähe järel, kuid aare kenasti olemas. Tänan.
Enne aaret läks tee üsna kehvakeseks, aga siiski oli täitsa läbitav ka madalapõhjalisega. õnneks peale aaret läks ka tee uuesti paremaks. Aitäh peitjale.
Siin liinil ei saa ikka üldse aru, kus kohas jaamateed asusid ja abihooned. Õnneks leiud käisid kiirelt ja probleemideta.
Alguses tundus, et tuleb pikk ja mudane retk topsini, kuid tegelikult sai üsna lähedale. Aitäh!
Teine leidus kergemini kui esimene, isegi kui ligipääs sandaalidega just supermugav pole.
Teel Orajõe jaama sai kogutud auto peale paar kihti porilombi muda. Arvan, et siin seerial ei jää see viimaseks. Varemete vahelt ilmus aare kiiresti välja. Aitäh!
Jäänud veel üks,see esimene RB aare.Tänud peitjale!
Aeg teeb oma töö. Mõned asjad kaovad kiiremini unustusse, teised jälle mitte. Tänan.
Teine etapp rohelisel raudteel. Seekord Massiaru -Ikla. Järgmine peatus, uus aare. Läheb veel üks inimpõlv ja see ajalugu on ka loodusest kadunud. Aitäh, tutvustamast!
Jõudsimegi jaama - kiire leid ja logimine. Aitäh peitjale!
Mõnusalt palju putukaid, õnneks leidsime aarde kiirelt.
Taas jõudsime aardeni peale halli Toyotat. Ilmgi läks siin lausa +16 kraadini. Mis sa hing veel tahad - soe ja putukaid veel pole. Paraku oli nüüd juba suund Pärnu poole tagasi, aga no mis sa teed, kui edasi Eesti aardeid põle ja Lätti ei lasta. Kena vana jaam, kivikatusega ja puha. Tänud Toomasele aarde eest!
Kas tõesti kõik need varemed on kunagi raudteejaamad olnud? Ettevaatust, okastraat!
Põnev seeria. Ingridil oli kohati rongijuhi tunne, lasta mööda pikka sirget teed. Jaamadest pole ikka midagi alles, ainult risu ja võsa. Ettevaatus vajalik. Ja puugid jätke metsa. Tänud peitjale!
Teele asudes oli parasjagu korralik kõhklus hinges, et kas tee kannab ja kuhu see tee viib. Mina proovisin Gena lausetega vunki üleval hoida (et sügisel pole raudteel kunagi lompe ja et raudteel kõndides ei eksi kunagi ära) aga kunagised ehitajad olid ikka nii vinged vennad olnud, et madalapõhjalisega oli siinpoolses otsas isegi mõnusam kulgeda kui teises otsas.
Teadmine, et siin tee on, oli aga ,et sellise rongi jaoks, seda mitte Leitud ja logitud. Tänud
Alates Ristiküla jaamst olime kenasti rongi mänginud ja kõi eelnevad raudteejaamad läbinud trassi mööda. Sellesse jaama jõudmiseks pidime kasutama ümbersõitu moodsamat sest madala autoga ei kannatanud edasi sõita. Aitäh!
Imestasin, millised elamised on siin metsas. Kui sõidad ikkagi mööda, ei tule selle peale, et siin võiks mitmed-mitmed elumajad olla.
Siinses üsna eraldatud külakeses sõitis ilmselt varem 1 võõras auto kuu jooksul, nüüd tiirutab umbes 10 autot nädalas. Huvitav, kas kohalikud ka imestavad, miks nad nii populaarseks ootamatult muutunud on?
Auto jätsime viimasele ristmikule ja tegime pisikese jalutamise aardeni. Vanal raudteetammil sõitma seekord ei hakanud. Kõik oli korras, aitäh!
Siia tõi ka trassilt ilus tee kohale, mööda raudteetammi ei julgenud eelmsest peatusest tulla. Aitäh!
Käitusin nii nagu ühes logis kirjas ja pöörasin keset sirget vasakule. Majadest mööda nagu niuhti, ei olnudki tupikut, take that Waze, kes juhatas otse. Oleks peaaegu drive in'i teinud aga vaatasin, et politsei auto tuleb vastu. Jätsin auto ristmikule ja jalutasin need meetrid. Aare jäi ruttu silma. Autoni tagasi jalutades möödus ka see politseiga sarnastes värvides ehitusmeistri auto. Aitäh!
Lähenemiseks sai valitud kehvem tee ja tagasi suurele teele sõiduks vähe parem tee. Tänud endist Orajõe raudteejaama kohta näitamast.
Helduril polnud probleemi kohale sõitmisega ja minema tagurdamisega. Aardeleid tuli kenasti. Tänan kitsarööpmelist tutvustamast!
Tänased eiteamitmendad. Tee oli jah nagu oli, madalapõhjaline jäi selle sirge lõpus teeristi igaks juhuks, 500 meetrit aardest. Samas, oleks tulles poole sirge pealt vasakule keeranud, oleks täitsa OK terve see tee olnud. Anyway. Peitjale tänud!
Jäime pisut hiljaks, niisiis STF. Täna otsustasime antud rajoonis märgid roheliseks saada. Sattus ka sobilik ilm, tegelt super kevadilm. Alustasime läti piirist ülespoole. See esimene. Hetkel pisut porise ja sulava tee ääres. On oht transpordi kinni jäämiseks. Tänud