Tüüp: Mõistatusaare Maakond / linn: Tartu linn Raskusaste: peidukoht 3.0, maastik 1.5 Suurus: normaalne Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
"Lennujaam"
Jätkame tutvumist maailmakirjanikega. Kogu austuse juures Alle ja Contra vastu, on nemad siiski südamelähedased väga väikesele osale inimkonnast - mitte, et nad selle võrra kehvemad oleksid, otse vastupidi. Aga siin seerias teeme juttu neist meestest ja naistest, kes on mõtlema ja lugema pannud miljoneid, võib-olla isegi sadu miljoneid inimesi.
Peitmise kohustust ei ole, alati võib aidata, kui häid ideid tuleb või mõni kirjanik on südamelähedane. Ja ei ole ka piiratud mitu kirjanikku sama tähega algab. Täiesti vabakava.
Selle aarde leidmiseks tuleb sul tutvuda Arthur Hailey bestselleriga "Lennujaam", mis on üks vähestest raamatutest, mille peitja oma elu jooksul vabatahtlikult läbi on lugenud.
Aare asub koordinaatidel
N58.LxF+OxG+K+PxM+UxC+SxT+NxD+A+R E26.KxC+E+MxP+UxO+DxS+FxJ+TxH+BxI+G+AxA
A - Mitu tundi Mel meres loksus pärast alla tulistamist?
B - Mitu miili tunnis lendas Beech Bonanza Baltimore suunas?
C - Mitu kg vanapaberit pidi nõukogude inimene viima, et saada talong selle raamatu ostmiseks?
D - Mitme sekundi pärast ähvardab hõreda õhu käes inimesi teadvusekaotus?
E - Mitme miili klubi lipikuid jagas United Air oma parimatele klientidele?
F - Mitu gallonit mahtus kullavaati?
G - Mis oli Keithi toa number O'Hagani võõrastemajas?
H - Mitu dollarit maksis Buerrero lennukipileti sissemaksuks?
I - Mitu ühedollarist libistas politseinik Inezele pihku?
J - Mitu jalga lai auk oli lennuki sabas
K - Mitme jala kõrguselt alustas Harris pikeerimist?
L - Lennuki mudel, mis stardiraja servas kinni istus
M - Mitu aastat oli Anson Harris Trans America's töötand?
N - Mis mudelinumbriga lennuk tulistas alla F9F-5?
O - Millise numbriga õhujõudude lennuk palus luba hädamaandumiseks?
P - Mis registrinumbriga lennukil kuumenes Düsseldorfist tulles mootor üle?
R - Mis mudelinumbriga lennukik purunes lennu ajal rootori laba?
S - Mitu minutit andis Demerest lennuki lahtikangutamiseks?
T - Mitmenda värava juurde suundus vigastatud lennuk?
U - Mis numbriga Convair suundus Pittsburghi?
Vihje: pole
Lingid: https://arhiiv.err.ee/video/vaata/igihaljas-vaatemang?t=876
Lisapunktid | Tüüp | Koordinaadid |
---|---|---|
![]() |
Lõpp-punkt | Geokontroll 59/136 |
Aarde sildid:
Geocaching.com kood: GC99ZH1
Logiteadete statistika:
40 (88,9%)
5
1
0
0
0
0
Kokku: 46
Kena kevadise pidupäeva puhul nädalavahetuse veetmine Tartus, nii aarete kui sõprade seltsis. Seltsis ikka segasem. Aitäh!
Kogemata oleks aardele peaaegu otsa parkinud, nii üksa meetrit jäigi puudu. Tänud peitjale aarde eest.
Raamatut olin ma kunagi mitu aastat varem lugenud ja mulle see nii palju ei meeldinud, et ma seda mitu korda lugeda oleks tahtnud. Nüüd sai siis uuesti läbi lehitsetud ja küsimuste vastused kirja pandud. Esimese tiiruga jäi üks vastu puudu ja selle leidmiseks pidin pea kolmveerand raamatut uuesti läbi lugema, ligi 2 tundi maha visatud aega. Aga ... no mis teha.
Lõpp oli muidugi ... nojah seda oleks ilmselt pidanud ootama. Positiivsele poolele läheb, et seal läks umbes 3 minutit väljavõtmise, logimise, noorgeopeituri nännivahetuse ja tagasipeitmise peale.
Aitäh peitmast!
Lisaks - sama autori raamat "Hotell" on sellest vanapaberikoguja unistusest minu meelest tükk maad parem. Eesti keeles on autoril ilmunud kokku kümmekond romaani, kellele see siin meeldis, võib vabalt edasi lugeda.
Päris tobe koht koht aga lõpuks sai ka selle kaelast ära xD
Olles siin paar korda üritamas käinud saime selgusele, et meie käed nii painduvad ei ole kui hetkeseis seda nõuab. Täna sai siis kaasa võetud väikene abivahend ja lähenetud asjale veidi teise nurga alt ning karp sealt sügavikust välja urgitsetud. Tagasi pandud sai nii, et kõik kes tulevad peaksid saama oma logi nüüd kirja panna. Tänud peitjale
Selle aarde lahendamise ja logimise vahe on olnud üks pikemaid mul. Jube mugurohke kant ja jube ülemõtlemine enda poolt. Raamat oli päris tore meenutus lennuliikluse kuldajast, mis ilmselt iial tagasi ei tule. Aitäh soovitamast! Aardest võtsin rändurid kaasa.
Siinkohal pean tõdema, et raamatut ma lugenud ei ole. Aarde leidsime lageda taeva alt, üritasime tiba paremini peitu panna. Aitäh!
Esimesest lehest alates oli selge, et see raamat mulle meeldib ja nautisin lugemist viimase lauseni. Geokontroll sai lubava rohelise esimesel katsel. Tänane vihmane ilm meid ei heidutanud ja konteineri leid tuli liigagi lihtsalt - oli teine, kas hoolimatu käe või mingi muu põhjuse tõttu, lageda taeva all...Tagasi panime varjulisemasse, eeldatavalt õigemasse, paika (peitja lubas üle vaadata) Sajas logimine läheb pühendusega peitjale, kes minu nende seikluste juurde juhatas. Maha jätsin killukese raamatust ;).
Klõpsan kaks korda mikrofonilülitit, mis lendurite kiirkirjas tähendab...!
Lapsepõlve ajast mäletan seda raamatut riiulis seismas. Kas mitte sama raamat ei sattunud ka igihalja vaatemängu sketši? Päris raske oli sellest läbi närida, minu jaoks liiga sotsialistliku kallakuga kirjanik. Täitsa saan aru miks vene ajal see raamat ära tõlgiti ja trükki lasti. Lõpuks siiski kõik vastused leitud ja täpp juba mitu kuud kaardil ootel.
Täna veidi mugude passimist ja saime logida. Lõpp oli väga sobilik. Sebra siin küülik, Sibul otsib sellerit, aitäh!
Raamat mulle meeldis. Ja just eelmisel nädalal sain pabistada poola lennujuhtide streigi tõttu ning mõtlesin sellele raamatule..
Kohapeal oli suht mm küsimus see aardega majandamine.
Tänan peitmast.
Olen seda raamatut erinevate inimeste riiulites näinud aastaid, pealkiri ei kõnetanud ja lugenud seni ei olnud. Tuleb välja, et Hailey on suurepärane jutuvestja ja ühe 1960ndate USA lennujaama köögipool oli päris huvitav, aga umbes poole peal hakkas lõpplahendus paistma ja huvi rauges. Siiski kõige huvitavam oli lugeda, kui leebed olid tollal lennujaama turvanõuded. Lugemise käigus ei viitsinud pidevalt küsimusi kontrollida, et vastuseid ära tunda, pärast e-raamatust märksõnaotsinguga sai kergemini. Topsikut näputamise abil leida kuidagi ei õnnestunud ja olin valmis juba loobuma, kui sain logidest soovituse telefonikaameraga asukoht tuvastada. See aitas. Aga isegi siis oli tegemist kättesaamisega. Igatahes tänud peitjale autori tutvustamise ja korraliku mõistatuse eest ja tänud karlvernikule tehnilise soovituse eest.
Raamatu haarasin ühel suvisel telkimisretkel lugemiseks kaasa, lugema hakkas aga hoopis laps, muidugi sai ta siis ka ülesande vastused välja otsida. Tänasel Tartu tuuril tulime vormistama. Aitäh.
Kuigi potensiaalse aardevalvuri arvasime juba kaugelt ära, siis normaalses suuruses aarde kohta, kulus meil otsimiseks ikka ebaloomulikult kaua aega. No ei tea kuidas ei saanud me seda kätt õigel hetkel painduma nii, nagu vaja oleks olnud.
Tänud.
Geopäev oli igati ootuspäraselt kulgenud ja v6isime nyyd päeva l6ppu ka plaaniväliseid aardekylastusi lubada. Lahend oli ju iseenesest täitsa olemas aga ka tänase geopäeva l6puks jäi omajagu lahendatud m6istatusi kylastamata. tavaaaretest ma ei hakka rääkimagi. Tuleks m6neks ajaks Tartusse kolida siis aax äkki kaardi natukenegi selgemaks :D Tänud peitjale
Kuskilt ma koordinaadid sain. Kohapeal oli mul päris pusserdamist, no ei leia. Olin nii kinni, et siia on mingi käru keeratud. Sain kuidagi logitud.
Peitja muidugist üllatas mindki, et on hakanud raamatuid lugema aga see selleks. Tänud, koht oli hea valitud!
Igapäevaselt loen ca 200lk-d. Küll mitte geokirjandust, kuid see-eest kohtulahendeid ja kommentaare. Seega selle raamatu võttis Kaups enda peale. Nüüd oli päeva aaret vaja ja käisin pimeduse varjus logimas.
Laenutasin raamatu ning hakkasin lugema, aga sisu ei tõmmanud mind käima. Varsti olingi juba lehti sirvimas ja kuidagi õnnestus vajalikud andmed kätte saada. Kohapeal oli täitsa tore pusimine, mõnda aega sai siit ja sealt vaadatud ning kui tekkis idee, siis järgmiseks tuli ka leid. Vahepeal tundusid raamatuaarded juba unustusse jäävat, vähemalt minule, aga nüüd neid jälle juurde tulnud ja ennast lugemise lainele saanud.
See raamat oli minuga kaasas enamuse suvest. Vahel õnnestus mõni peatükk lugeda ühe kaupa ning siis lõpp sai üsna järjest tehtud, sest muidu ma ilmselt loeksin siiamaani seda. Õnneks Annil õnnestus aare leida kiiremini kui mul lahendada. Aardesse jäi ka mu väga hea pastakas, sest meeltesegaduses arvasin, et see on aardest pärit. Aitäh! EVEJ
Carolys tegi suurema töö ja lahendas mõistatuse. Mina sain karbi üles leida ja välja võtta. Hea, et siia pimedas jõudsime. Aitäh!
Ma teadsin juba aarde ilmumise hetkest alates, et vanemate juures on see raamat riiulis seismas, kuid millegipärast ei tulnud mitme kuu jooksul meelde see sealt kaasa haarata. Üks päev enne Tartusse tulekut sai 1980. aastal väljaantud ja üsnagi kapsaks loetud raamat koju toodud ja lugema hakatud. Arvestades küsimuste ülesehitust tundus, et ees ootab raske lennundusterminoloogiast pungil sisu, kus peab ülimalt tähelepanelik olema. Tegelikult oli tegemist vägagi haarava looga ja vaatamata kollakaks tõmbunud lehtedest ja kribukirjast neelasin raamatut prillid ninal järgmised hilisõhtud ja varahommikud, et Tartus oleku ajal ka aaret otsima saaks minna.
Esimesel korral keset päeva välitöödele minna ei tulnud põhjalikust otsimisest suurt midagi välja, sest mugusid saalis nii palju. Õhtul hiljem polnud segavaid faktoreid enam palju ka kiirelt sai aare leitud. Kuna karp üsnagi tühjalt vastu vaatas, siis sai jäetud üks lennumasina detaili meenutav tarbeese.
Aitäh toreda lugemiselamuse ja aarde eest!
Uus raamatu aare,jeee. Täitsa rõõmustav oli, et saab jälle asja pärast lugeda. Peitja ise läbi lugenud, no mida värki, see teadmine veel põnevamaks tegi. Väga tahaks teada, milline raamat Tanelit kõnetas, et kohe aarde rajas sellele. Raamat mulle meeldis, oli põnevust pakkuv. Nüüd Tartut külastades sai kohe ära ka logida. Tänud
Aarde mõistatuse võtsin ette paar päeva ennem Tartu seiklust. Küsimuste arv ja valemi keerukus väga optimismi ei andnud aga otsustasin siiski proovida. E-raamatu leidsin kätte lihtsasti. Otsisin niisama ja lugesin diagonaalis. Enamus vastuseid tulid ilma suurema vaevata. Paar tükki olid keerukamad ja üks käis täitsa üle jõu. Kuna see väärtus muutis koordinaati üsna vähe, siis võis vaadata kuhu see koordinaat kukuks. Asukohaks sain Tartu ja võis eeldada, et kõik muu võiks õige olla. Vähemalt suuremad väärtused. Edasi vaatasin läbi väga palju asukohti. Tegin ka umbes 10 punast geokontrolli. Kui üks hetk vahtis vastu roheline tuli, olin väga üllatunud. Sellist vastust ei suutnud ka pärast kuidagi välja lugeda.
Nüüd käisime välitöödel. Kaameraga tuvastasime peiduka ja siis jäi välja nokitsemise vaev. Ei osanud oodata nii suurt konteinerit. Aitäh aarde eest!
Karlil oli tööl piisavalt vaba aega, et seda mõistatust pureda. Aare tuli välja viimasest vaadatud kohast.
Kunagi nooremana sai see põnev raamat läbi loetud. Selleks korraks õnnestus lisaks eestikeelne onlineversioon leida. Sellevõrra lihtsam. Kohapeal oli pühapäevahommiku kohaselt õnneks inimtühi ega pidanud sirutusi-painutusi kellelgi selgitama. Tänud peitjale!
Raamat sai laenutatud ja numbrid kokku liidetud, korrutatud. Objektil tuterdasime siin ja seal. Mari leidis. Tänud peitjale.
Kunagi põhikoolieas olen seda paar korda lugenud. Kõik värk tundus põnev, kauge ja kättesaamatu. Eelteadmistega polnud muidugi midagi peale hakata, sest raamat oli olemas ilma vanapaberit kogumata ja lennunumbritest libisesid ilmselt silmad üle neid hoomamata. Nüüd lugesin ikka mõnuga numbritele keskendudes. Tegevus oli meeles, nii et sinna polnudki vaja tähelepanu pöörata. Vaid üks number jäi kohe märkamata. Selle otsimiseks kasutasin netis vabalt saadaval olevat võõrkeelset väljalaset ja otsingu funktsiooni. Töötas. Yess!
Kohapeal oli üsna põnev. Midagi katki katkuda ei õnnestunud. Ma arvaks, et leid tuli suht muguvabalt päise päeva ajal. Nimed kirja ja edasi. Aitäh! Tore, et valitud raamat oli põnev ja mõnusasti loetav!
Autot parkides ja nulli vaadates tundus see imelihtne leid. Aga reaalsus? Tiirutasime, tiirutasime, tiirutasime..pilkudest oli näha, et tahame loobuda. Miki proovis korra veel ja palun, karp käes-nimed kirjas. Aitäh!
Me olime juba valmis loobuma, kui mingil neljandal või viiendal ringil karp näppu jäi. Aitäh!
Lahendusse oli kaasatud perekond ja sõbradki.Kohapeal läks ruttu.Aitäh!
Õhtul, kui aare avanes, oli esmane mõte, et järgmine, mis jääb riiulisse seisma, sest kust ma võtan selle aja. Aga kiusatus sai võitu ja sai pea ees lennukisse hüpatud. Natuke vabalangemist ja suurem jagu küsimusi said ka oma vastused. Paariga läks veidi kauem ja mõni oli kahtlane, kuid juba hakkas nagu koordinaate looma. Siiski, mitte päris. Kas oli asi tõlgete erinevuses või minu mõistmatuses, aga sobivat kohta kätte ei saanud. Sai siis korralik enesekontroll tehtud ning kahtlastele numbritele ka kõik alternatiivid ritta laotud, aga ikka ei miskit. Kuna kindlus oli juba üsna suur, siis sai peitjalt nõu küsitud ning asi ööks tallele pandud. Hommikuks oli vastus laekunud, mis kinnitas ühe kahtlase numbri kaheldavust, kuid tõi esile ka ühe minu silmis kindla numbri kaheldavuse. No selge, kombinatsioonid ritta ja vaatame kuhu jõuame. Ikka ei kuhugi. Aga ju oli hommik õhtust targem, sest üks kombinatsioon oli siiski piisavalt lähedal, et loogika võttis üle ja andis idee. Kiire kontroll näitas rohelist tuld. Kuna päeval pidi sinna kanti niikuinii asja olema, siis sai käik kombineeritud ja kena puhas leheke 13:00 ära soditud.
Aitäh peitjale vaimu teritamast ja lennukat lugu tutvustamast.
Mõistatust hakkasime lahendama eelmisel õhtul. Netist leidsin ingliskeelse raamatu aga pärast paaritunnist lugemist ei tulnud mõistlikke koordinaate. Sai siis peitjale kiri saadetud, ja järgmisel päeval saime teada, et paar vastust pole korrektsed. Hakkasime siis uuesti loogilisemaid numbreid katsetama ja peagi saime rohelise geokontrolli. Ühest küsimusest ei saa siiamaani tegelt päris hästi aru, et just selle kohta käib küsimus. Aga vastusena number klappis ja ju siis seda mõeldi. Kuna keegi oli juba rohelise vastuse saanud, siis väga kiirustama ei hakanud. Pärastlõunal sõitsime peidukoha juurde ja konteineri kättesaamine võttis omajagu aega. Logiraamatusse panime nimed teisena kell 14:40 kirja. Karbi tagasipanemine oli veidi lihtsam. Täname!