Tüüp: Tavaline aare Maakond / linn: Harjumaa Raskusaste: peidukoht 1.5, maastik 2.0 Suurus: väike Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Aarde on peitnud geopeitur 123pakri, kes kajastab enda tegemisi geocaching.com lehel. Antud aarde peitja ei mängi ise geopeitus.ee lehel ning aarde info ei pruugi seetõttu 100% täpne olla. Vaata kindlasti infot ka geocaching.com lehel, samuti saab aarde omanikuga sealtkaudu ühendust! Kui märkad erinevusi geopeitus.ee ja geocaching.com lehtede vahel, siis anna sellest palun teada geopeitus.ee lehel "Kiri administraatorile" (lehe vasakul pool või allservas) kaudu.
Aare asub Peraküla-Aegviidu-Ähijärve matkateel, seega kondimootoriga liiklemine on igati lubatud. Samas on ka mônus ujumiskoht. Aare toob teid Kolviku piirivalvekordoni helikopterite maandumisväljakule, aardest 25 m lôuna suunas.
Piirivalvekordon ( merepiiril ka rannakordon) oli piirivalvevägede põhiline allüksus, NSV Liidu „raudse eesriide“ režiimi tagamise peamine lahingüksus, kes kuulus piirivalvesalga või -komandantuuri koosseisu ja kelle ülesandeks oli vahetult ja pidevalt valvata ja kaitsta kindlat riigipiirilõiku, mille pikkuseks oli keskmiselt 15–25 km. Sõltuvalt looduslikest, sõjalis-poliitilistest või muudest iseärasustest võis aga NSV Liidu piirivalvekordoni vastutusala ulatuda mõnesajast meetrist mitmesaja või enam kui 1000 kilomeetrini nii piki piiri kui ka sellega risti. Kordoni kohustuste hulka kuulus ka õhukaitseväeosade ja mereväe teavitamine õhupiiri rikkumistest.
1980. aastail oli Eestis asunud NSV Liidu piirivalvekordonite koosseisu suuruseks ette nähtud 3 ohvitseri, 2–3 üleajateenijat ja 35–60 ajateenijat .
Merepiiril asunud piirivalvekordoni koosseisu kuulusid juhtkond (kuni 10 inimest) ja 4 jagu (à kuni 12 meest), sh laskurjagu, side- ja signalisatsioonijagu, tehnilise vaatluse posti(de) jagu ning raadiolokatsioonijagu ehk liikuvate tehnilise vaatluse postide jagu.
Vihje: pole
Lingid: pole
Aarde sildid:
rmk_matkateed (1), pikem_matk(>1km) (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC9GPJ2
Logiteadete statistika:
56 (100,0%)
0
2
1
1
0
0
Kokku: 60
Suht võsastunud aga leidmisega raskuseid polnud. Lootus oli sinna järve ka ujuma minna aga nähes džunglit siis loobusin seekord ujumisest. Tänan
Hea, et gc-s parkla on. Nii polnud probleemi õiget kohta leida. Nullis ootas mind tore aare. Sain temaga kenasti jutule ja peagi oli logitud ja aare tagasi oma peidukas. Aitäh! Põnev paik vähemalt kaardil.
Lähenemiste leidmine oli problemaatiline, kui aga jalgvärava juba üles leidsin, hakkas looma. Süsteem toimis.
Tänud
Ei jäänud siin esialgu midagi silma, seejärel midagi nagu jäi.. Ning siis jäi silma ka see, millega asi kõrgustest alla tuua. Tore jalutamine, peitjale tänud!
Parkisime auto kenasti värava taha ja kasutades praokil jalgvärava teenuseid suundusime helikopterit otsima. Mõnus astumine oli. Tagasiteel olid lapsed punaste sõstardega maiustamas, ju kunagi kellelgi aed siin olnud. Otsimiseks eriti aega ei kulunud, väheke nõkerdamist ja saigi logi kirja panna ning tagasi astuma hakata. Tänud peitjale aarde eest.
Kui märkasime aaret, siis tekkis esimesel hetkel kerge nõutus, et kuidas me selleni pääseme, kuid kohe leidsime ka sobiva abivahendi ja kõik sujus suurepäraselt. Tänud peitjale, huvitava lahenduse eest!
See aare tundus kaardi järgi huvitavat kohta tutvustavat. Leidsime raja algusest jalgvärava ning täitsa ametliku matkatee. Astusime kevade värskeid värve nautides ja jõudsime kopteriplatsile. Et see kopteriplats oli, seda lugesin muidugi alles kodus, tagantjärgi tarkusena. Kohapeal vaatasime kahte lehte löödud kadakaid ning mõtlesime, et mis neil küll kopteritega ühist on. Veidikese otsimise järel jäi silma. Tänud peitjale jalutama kutsumast!
Hakkas juba lootus kustuma kui märkasin miskit huvitavat. Leitud!
Nullis on üks suur kadakas end mitmesse ilmakaarde laiali sirutanud. Veetsime tükk aega pudisevates okstes tuhnides, pärast noppisime õhtuni pesu vahele pudenenud okkaid. Kui siis pilk lõpuks õigele objektile pidama jäi, oli rõõm suur. Aitäh!
Aitäh siia kutsumast!
Toreda teostusega aare ilusas kohas.
Üsna ehmatav värava- ja märgisüsteem matkateel. Kunagi jäi matka käigus Kolviku järve naaber uudistamata. Seekord siis oli põhjust tulla. Kadakas oli kahtlaselt lahku vajutatud, vajalik jäi ruttu silma. Tänud peitjale.
Käisime Alliklepa sadamat vaatamas, sealt asub helikopteri plats umbes 1,5 km kerge jälutuskäigu kaugusel. Torm möllas kusagil Edela-Eesti kohal, siin oli aga meri rahulik ja ilm oli ilus. Asfaltplats on täiesti olemas nagu aare ise. Aitäh kohale juhatamast!
Mingisugune eramaa silt oli ette topitud, läksime ringiga. Tagasi tulles selgus, et see rada ametlik matkatee ja märk on eksitav. Väga jultunult ikka topitakse neid silte igale poole. Aare kiirelt leitud. 859. Aitäh!
Algul arvasin, et siia ei hakka täna tulema. Lõpuks siiski tulin. Sidusin aga Triinu-Lys'i enda külge kinni ning asusin jalutama. Algul aaret ei leidnud, siis meenus aarde nimi ning mõtlesin, kuidas ma sellise aarde peitnud oleksin. Peale seda mõtet jäi ka õige asi silma. Aitäh oli väga mõnus ja ilus jalutuskäik! EV J: helkur
Suvise kõrge rohuga paras ülesanne ja mõistatus, aga üles me ta leidsime. Suur aitäh siia kutsumast - vähe lahe koht!
Hehh, nii vahva teostus! Konteiner sai ruttu tuvastatud, aga muuga läks aega. Lõpuks tuli insener appi ja päästis päeva.
Saabusin nulli ja lasin kopteril maanduda mättale. Nii lihtne see leid seekord oligi.
Aarde poole sõites märkasin järsku silmanurgast ühte väravat. Igaks juhuks valisin teise tee, mine tea, kas see tagasi tulles ka avatud on. Ringiga teiselt poolt lähenedes jõudsin teise suletud väravani, Õnneks jala võis läbi minna. Parkisin siis auto ära jätkasin teekonda ühel rattal. Kohapeal läks ikka natuke aega, tundus, et kopteripiloot on maandumisel veidi puusse pannud. Lugesin logisid ja ühel hetkel lõi pirni põlema ja teadsin täpselt, mida otsima peab. Panin nime kirja, lisasin trükkplaadi ja veeresin tagasi auto juurde. Aitäh peitjale.
Heh, saigi otsustatud, et kulgeme ootamatult koju, sest RMK kohad on me jaoks üleliia rahvast pungil. Ootamatu oli siinne koht ka. Kaardi järgi ei arvanud, et siia autoga ligi ei saa. Aga polnud ka midagi häda jalutada sel ilusal õhtul. Helikopterit ei silmanud, ainult aaret. Täitsa toredasti tehtud. Aitäh peitmast ja jalutama kutsumast!
Jalutasime mööda varjulist RMK rada, kus oli päris jahe. Maandumisplatsil läks veidi aega enne kui õiget asja märkasime. Aitäh!
Mõnus jalutuskäik mööda RMK rada. Kuigi õues oli väga soe ilm, siis meri tegi siin olemise kindlasti ona 5-7 kraadi jahedamaks. Oleks võinud isegi pusad peale panna. Kiirel tempol tegime endale sooja sisse. Helikopteri platsil läks veidikene aega. Õige plats oli võssa kasvanud, ju seepärast oligi viimane piloot veidi metsa omadega pannud. Aitäh aarde ja jalutuskäigu eest!
Kordoneid on varem nii mitmeidki nähtud. Küll aga oli esmakordne juhus kohata mõnes helikopterit. Peast käisid läbi juba erinevad mõtted aga õnneks neid katsetama ei hakanud. Läks palju lihtsamalt. Tänud!
Oli logimata jäänud, kohale minnes alles meenus, et olen siin käinud juba :O aga kui juba kohal siis käisin aarde juures ära aga seekord ei leidnutki ülesse, login siis esi algse kuupäevaga kui sai käidud, aitäh :)
Peitja on vaeva näinud selle helikopteri maandumisväljaku eksponeerimisega, teemasse olid nii teostus kui kujundus :). Suvel sätin ennast siiakanti uuesti tulema, naabruses on hoiuala üht väga haruldast liiki orhideedele, millele mul seni looduses liikudes peale sattuda pole õnnestunudki. Ja ehk tekib selleks ajaks uusi aardeid ka siia juurde, praegu pakutavast kolmikplokist otsisime ju kõik ükes, aitäh :).
Väga mõnus jalutuskäik metsarajal ja mere ääres. Nulli jõudes märkasime kohe midagi, mis võiks aardeni juhatada ja nii see helikopter leitud saigi. Kõik oli parimas korras, kopter terviklik ja korraliku sisuga. Ümbruses ringi vaadates märkasime ka vedelemas tühja taarat, mille ära koristasime. Aitäh aarde eest!
Kohale jõudes vaatasin natuke ringi ja ennäe, purk keset lagedat maad, kaant ka peal ei ole. Õnneks sisu oli tipp topp, panin siis nime kirja ja helistasin viimatileidnule, et kuhu see nüüd tagasi tuleks susata. Tarkust juures, üritasin taastada algset olukorda, aga kõva tuul ja nõrk gravitatsioon ei tahtnud sellest midagi kuulda. Nii ei jäänudki, peale umbes pooletunnist susserdamist, muud üle, kui kaardistada hetkeseis, susata tops geokuhja alla ja teavitada peitjat olukorrast. Tänud aarde eest!
Hoolt ei vaja, kõik oli kena ja kuiv. Eks ma muidugi olin pime ja sain tükk aega otsida ja arvasin, et helikopter on juba ära lennanud, kuid oi ei.
Helikopteriga tuleb mul alati muidugi see lugu meelde - https://www.youtube.com/watch?v=a0DbzUe-r4Q&ab_channel=Fazlija Teagi, miks. Midagi nii absurdset ja meie kultuuriruumi jaoks võõrast on selles, et enam ajust välja ei saa :D
Lahe aare, aitäh.
Ühineme eelleidnutega - vajab tõesti hoolt, ka meie nimed said kirja viimasele lehele, sest ükski varasem ei liikunud paigast ja ega väga kangutada ei tahtnud ka.
Jalutasime meiegi tuttava värava tagant aarde poole, kaks paari jälgi lumel ees, edasi läinud ja tagasi tulnud. Kui metsa vahel oli enam-vähem hea käia, siis nii kui mere äärde jõudsime, saime seda marutuult ühes sadavate lumekruupidega tunda. Ei kadesta neid, kes peavad mere ääres elama oma kallilt ostetud/ehitatud majas seal tuulte käes. Jah, mere ääres võib küll aeg-ajalt käia, aga elame sinna ei kipu.
Kui oli aeg mere äärest ära keerata, siis nägime, et jäljed läksid hoopis edasi ning mitte aarde poole. Selge, ei ole geopeituritega tegemist. Samas, kohapeal oleks küll tahtnud, et keegi oleks seda täna juba leidnud, sest et seal ootas meid ees vaid purgikaas ning purki ennast ei kuskil. Kui siis aga teisaldasime mingi koguse lund ümber, tuli ka otsitav välja. Purk muidugi lund täis ja logiraamat külmast täiesti ära ehmunud ja kange. Ei õnnestunud meil sealt ühtegi lehte pöörata ning nimed panime kirja viimasele lehele. Panime küll purgi tagasi sinna, kus see olema peab, aga vajab omaniku ülevaatamist. Täname kutsumast!
Auto jätsime väravate taha, jalutuskäik aardeni ja tagasi. Tänud
Mnjaa,koht on vana tuttav.Vaatasin järgi,et aastal 2002 sai siin Kolviku ninal Eesti Fotograafide kokkutulekul 3 päeva laagerdatud :)
Seekord siis väike aardesutsakas.Aitüma
Helikopteriga poleks miskit niipalju seda laguuni ümbritsevat perimeetrit tutvuda saanud. Maastikut läbiva autoga aga oli teine lugu. Algul olnud minu skepsis, et mida me siin niisama ringitiirutame sai selguse, et oli ikka huvitav kulg küll
Tänu eratee siltidele saime veidi ikka enne seigelda, kuniks auto õige värava taha jätsime ja väikese jalutuskäigu tegime.
Kohalesõit käis mitmeid eksiradasid pidi, korduvalt keelumärkide ees tagasi pöörates ja ühes kohas ka sügavaid mudaroopaid nähes oma madalapõhjalise maastikuvõimekust kahtluse alla seades. Ja kõige lõpuks jõudsin ida poolt lähenedes täitsa tuttavasse kohta! Joomajoo - oleks ju võinud kohe geokaardil leitud aardeid vaadata ja meenutada kuidas kunagi Lutsukiviranda peaaegu nulli sõitsin :o)
Helikopteri juurde muidugi autoga ei kulgenud, aga see jalutuskäik sai mõistliku pikkusega ning täitsa meeldivat rada mööda. Lamp ununes autosse nagu pahatihti vahetult enne loojangut jalutamisaarde poole suundudes. Kohapeal ka leidu kohe ei tulnud, paaniliselt viimase loomuliku valgusega võidu joostes jäi õnneks viimasel minutil miskit kahtlast silma. Aitäh, tähelepanu vääriva ajalooga koht ning üldiselt mõnus teostus, ainult ajapikku võib keskmisest sagedamini hooldust vajada.
Värava tagant kena jalutuskäigu kaugusel, kohapeal tundus täitsa maandumis platsina,vaja ainult tiba talguid enne korralda. Vahva koht tänan !
Jätsime auto värava taha ja tegime väikse jalutuskäigu. Täitsa tore helikopter. Tänan.
Siia sõites jõudsime parklasse ning otsime võimalust edasi sõitmiseks. Kohalik tuli vaatama ning ütles, et ei ole probleemi, võite sõita. Tegime siis drive-inni ja logisime helikopteri. Edasi vaatasime mereäärset rada ning ma sain läbi, nii et kivid lendasid vastu karterikaitsed kui saapaid. Helari sai üllatavalt kaugele, aga lõpp oli talle liig. Keerasime otsa ringi ja Kolviku järvest lõuna pool olevast rajast sõitsime asfaldini välja. Väga mõnus maastik sõitmiseks, kui neid aardeid nägin, siis teadsin et autoga oleks siin patt olla.
Olen ise korduvalt mõelnud, et kusagil siin võiks aare olla. Ise ma peitma polegi jõudnud, seega tore et keegi seda siiski tegi :)
Pärast minu eelmist külastust on siin nii mõnigi asi muutunud. Varem oleks näiteks olnud võimalik peaaegu nulli sõita - ei olnud siis veel ees ei väravat ega ka keelavat märki.
Auto sai pargitud üks teeristike enne peitja poolt tähistatud parkimiskohta, seal tundus natukene rohkem ruumi olevat. Seejärel sai mõnusas päikesevalguses mööda merevaatega rada aarde suunas mindud.
Olles kirjeldust lugenud, tundus üpris tõenäoline, et varemgi külastatud algkoordinaatidele pole vaja minna ja tegemist on ikkagi lihtsamat sorti mõistatusaardega. Projekteeritud punktis sai mõnda aega pimesikku mängitud ja seejärel ka pisut teistsuguseid objekte vaadeldud, kuniks helikopter silma jäi. Tundus, et võib olla mõni meeter ja kraad lubatud kohast eemal, aga ei midagi väga hullu. (EDIT: koordinaadid on juba liigutatud õigesse kohta ja mõistatama e enam ei pea.) Kopteri kätte saamiseks oli vaja teda natukene meelitada, aga kokkuvõttes sujus ka see ilma suuremate probleemideta.
Tore oli näha ees tühja logiraamatut, nagu ka pisut loodetud sai. {FTF} läks kirja kell 16:00. Seejärel tuli veel kopterile tuult tiivikusse ajada ning rahulolevalt tagasi parklasse jalutada.
Aitäh, seda kohta külastan teinekordki hea meelega. Loodetavasti looduse nautijatele teed päris kinni ei panda.