Tüüp: Mõistatusaare Maakond / linn: Pärnu linn Raskusaste: peidukoht 2.0, maastik 2.0 Suurus: mikro Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
NB! Ära mine lennujaama territooriumile, koordinaadi saad Certitudest! Pliiats kaasa!
On olnud keeruline, kuid huvitav aeg ja mul on hea meel jagada mõningaid teadmisi teiega, mu kallid geopeituritest sõbrad. Ärge pahandage, et ülesanded kipuvad olema inglise keeles, kuid lennunduse keel on inglise keel ja nii on teil lihtsam leida vastuseid. Eestikeelsed tõlked on päris kummalised teinekord. Niisiis:
In airplane you can measure your altitude using air pressure. For that your airplane measures static air pressure of the moment and compares it with static pressure that was moment ago. If you go more up or down, atmospheric static pressure changes and so altimeter can tell you, what is your altitude. But there is one standardization. Term – ISA, meaning International Standard Atmosphere, it is standardized parameters, from where you can make your calulations and everyone knows, that calculations are made with values from there. So…
What is ISA pressure in hPa? Write answere (in format xxxx) to checker and you will find the cache.
You can validate your puzzle solution with certitude.
Vihje: pole
Lingid: pole
Aarde sildid:
Geocaching.com kood: GCA7Q6N
Logiteadete statistika:
76 (98,7%)
1
2
1
0
0
0
Kokku: 80
Tänane AVIATION+ seeria, peaaegu kõik said kodus oma koordinaadid ja siin logi logiraamatusse. Tänud peitjale. 4/12
Õnneks on olemas internet. Taskulambi valgel sai seal toimetud. Tänan
Järgmine lahendus kiirelt käes. Ronisime võssa ja leidsime sipelgatest kubiseva puu. Leid olemas - aitäh!
Pea aasta on möödas kui see sari oma lahenduse sai, nüüd lõpuks tulin kohale ka. Kõik läks sujuvalt. Tänan.
Hoolega jälgisime aarete seisukorda ja hooldusvajadusi. Tegelikult jälgisime ka paar päeva varem leidnute jalajälgi -kust aardeni putkata. Poja unistus on kunagi lennukiga lennata. Selle seeria lahendas täielikult tema. Kasutades imelist internetti ja sealseid abivahendeid tulid vastused kiiremini kui ma arvata oskasin. Seega lahenduskäike ma ei ta. Koos kontrollisime tsekkerit ja salvestasime "oma koordinaate". Logimas käisime kõik koos või vaheldumisi. Mõnes logiraamatus oli rohkem, teistes vähem nimesid ees. Loodame, et ei korraldata seeria logimisel NKT "käekirja" kui pooltesse logiraamatutesse tegelikult oma nime ei kirjutatagi -selline mulje igatahes jäi, mida enam aarde raamatuid me avasime. Jäägu see kontroll aarde peitjale. Täname!
Olin üsna kindel, et olen õige objekti juures, kuid võttis ikka veidi aega enne kui otsitava tabasin. Aitäh!
Lend tundmatusse teemasse ja tasapisi lahenesid ette antud ülesanded. Kohapeal pimedal õhtul lambi valguses me leiud järjest said vormistatud. Tänud peitjale.
Nüüdseks oli juba päris külm. Tuul oli siin tugev, see andis külmapügalatele lisa. Leidsime. Aitäh!
Kõik oli veel korras nagu Norras. Nii nagu alati valelt pool sai lähenetud, ja ega ei oleks tahtnud ka teiselt poolt. Tänud peitjale aarde eest.
See oli selle seeria viimane aare mul leida. Lennukursus oli huvitav. Selle aarde kohapeal avastamine aga mingipärast väga libedalt ei läinud. Lõpuks küsitud lisavihje aitas ja kohe siis säras ka aare ise ilusasti vastu. Seega lennukursus läbi ja jälle maapeal tagasi. Tänud seeria kokkupanemise eest.
Mõistatused olid huvitavad ja aardeleiud looduses kerged. Aitäh peitmast.
Tegime natuke isetegevust, loodetavasti see päästab aarde teeremontijate käest: vihje on hetkel KASK. Aitäh!
Täna logisime seeria kõik aarded, välja arvatud nr 5. Aitäh!
Pressisime end siia ka kohale, tee-ehituse aktiivne faas oli õnneks veidi eemal. Aitäh aarde eest!
Ääretult nauditav seeria. Saime kohe hulka targemaks. Mõned trikikad olid sees aga seda lõbusam, mõistatused lahendatud, kummikud jalga ja minek. Aitäh lennundusmaailma tutvustuse eest. :)
Mõistused sai vaikselt lahendatud kohe kui ilmusid.Nüüd Tsehhist tagasi teel võtsime pärnumaalt ka mõned aarded.Aitäh!
Sellegi lahendasin ise või siis tegi seda chatgpt. Siingi olid sipelgad. Marje ajas Merlega juttu, lähme õdakul talle külla. Karbis polnud taas pliiatsit. Osades postikutes jälle oli. Ma ei jõua ka nii palju Bauhausis käia. Täname Marti ja kannatlikkuse eest Piretit! :-D
Hariv uurimine ja mõistatamine! Logimisel oli natuke postiljoni tunne: sõit, peatumine, autost välja, "aardepostkastini", nimed kirja, autosse ja edasi sõit. Järgmise koordinaadi juures sama protseduur. Õnneks ei olnud kurja koera haukumas. Aitäh peitjale!
Mõistatus sai lahendatud üsna peale avaldumist. Nüüd siis oli vormistamise kord. Korralik georada viis kohale. Aitäh peitjale.
Teel Viljandist Pärnusse lahendasid Kairi ja Veiko mõned selle seeria mõistatused ära. See siin oli kuues. Aitäh huvitava aardeseeria loomise eest!
Aerodünaamika aarde leidmisega raskusi polnud ja logid said kirja. Aitäh otsingukaaskastele ja aitäh peitjale!
Kuna kuuendas punktis polnud erilist isu paljajalu/plätudes seal sipelgate vahel ukerdada, tulime siia. Nimed kirjas, peitjale tänud seeria eest!
Oli aru saada, millest ajendatuna peitja sellise toreda seeria siia geokolleegidele meisterdas. Eks ta ole, talveõhtud ja -nädalavahetused pikad, midagi peab ju tegema, siis lähedki ja harid ennast ning õpid midagi selgeks. Nüüd saavad ka geopeiturid lennunduse vallas veidi targemaks. Mõistatused olid ilusti üles ehitatud kergemast raskema poole ning lõpp oli juba paras ponnistus, aga tehtud sai. Looduses oli asi muidugi lihtne. Täname peitjat tore seeria eest.
Mis hommikul lahendatud, see pärastlõunal otsitud. Hommikul mõtlesime, kustkandist ülehomseks Harjumaale jõuda ja otsustasime Pärnu ringi kasuks, siia vupsab aardeid nagu seeni. Õnneks polnud lahendused nii keerulised, kui ma algselt kartsin ja tunni ajaga said kõik tehtud. Kohapeal läks kõik libedalt. Üllatav, kui suur autoliiklus siit ikkagi läbi käib. Aitäh väikese peamurdmise eest!
Lendamine...Kui evolutsioon kodeeris meie geneetikasse kaasasündinud hirmu madudesse ja kõrgusesse, ja minus on need geenid täielikult aktiivsed, siis õnneks lennuhirmu õnneks pole kaasa antud. Õhkutõusul tekkiv surve vastu tooli seljatuge, laskumisel tekkiv kaif õhurõhu muutusest. Horisondil loojuv või tõusev päike lennukiakna taga. allpool asuvad pilved või mäetipud, mida muidu olen harjunud alt ülesse vaatama. Tuledes säravad linnad, Lennuki pööramisel elegantselt ülesse või allapoole sirutuv lennukitiib. Ja need uued maad või siis kodulinn mis peagi ees ootab. Kuivaid neid lennujaamu ja seal passimisi vahepeal poleks
Liikusime lõpust alguse poole. Enamus sai kiirelt leitud. mõnega läks veidi rohkem aega.
Tegelikult on asi ikkagi niimoodi, et kui aare on olemas, siis ta ikka kohe ongi olemas, tuleb vaid üles leida. Mõnikord aga on leidmisega see jama, et muutud mugavaks. Kuna eelmised leiud olid kõik vaid kohale jalutamise vaev, aga siin oleks tulnud väheke silma teritada, aga no ei jäänud fookusesse. Lihtne ju kohe pasundada, pihta pandud. Kuna peitja oli kinnitanud, et me lihtsalt pimedad, siis täna otsustasime nägijateks saada ja nii ka juhtus. Tänud igatahes suured peitja poole teele.
Mõistatuste lahendamisega tegelesin kodus päris usinasti, kuna lennundusest just ülemäära palju ei tea, tuli rohkelt googeldada ja ennast asjadega kurssi viia - aga oli täitsa põnev ;) aarde endaga läks kiiresti.
Mõistatus sai jupp aega tagasi lahendatud, täna oli siiakanti assssja ja logisime ka ühtlasi. Aitäh!
Mõistatus polnud keeruline, aga lõpp võttis küll veidi aega. Ja kui siis leidsin ning haarama hakkasin, hakkas meeletult kollast õietolmu lendama. Mustad riided olid nüüd kollased. Aitäh!
Esimese hooga mõistatustele peale vaadates tundus asi lootusetu olevat, mine või lenduriks õppima. Mõned päevad hiljem, kui tekkis piisavalt vaba aega, asusin lahendama. Üksteise järel tulid rohelised tuled ja enne järgi ei jätnud kui viimanegi neist lahendatud sai. Aitäh piisavalt raskete, aga ka samas ka kergete mõistatuste eest!
Küll see ISA on põnev asi. Mida ta kõike ei sisalda: hapnikku (Oxygen), rõhku (Pressure) ja mida kõike veel. Aga leitud nad said. Ja aare ka. Tänud peitjale.
Ka siin ei jätnud googel mõistatusele mingit võimalust. Tänud aarde eest!
See on üks tore ports mõistatusaardeid.Lennundusteemad on mulle alati meeldinud.Kahjuks ei õnnestunud ühtegi lennukit näha siin lennujaamas ei tõusmas ega maandumas aarete otsimise ajal.Osade aarete juures on juba väikseid märke georadade tekkest :) Aitüma selle seeria eest.
Lennundusest tuhkagi teadmata on ikka netiavarus see, mis õigete vastusteni aitab. Topsileid sai ikka oma jõududega tehtud. Tänud!
Siin oli pisut pusimist taas kord, mõnus kui lõpuks vastuse kätte saad ja auravale peanahale saab külma vett jahutuseks piserdada. Ja kirurgiliste instrumentidega lennukisse ei lubata isegi pilooti, kirurgist rääkimata! Tänud aarde eest!
Teema on tuttav ja enamus vastuseid tulid suht puusalt tulistades ära. Väga lahe seeria, aitäh!
Toredad silmaringi laiendamise mõistatused. Sattusin hoogu ja sai päevake lennundusteadmisi nuusitud. Ei saa öelda, et iga vastus kohe klappis, paar tükki tahtsid teistmoodi mõtlemist ja Miki sai siis veidi tõugata. Tore oli seda teemat eemalt torkida. Aarded ise mõnusalt lihtsalt leitavad. Suur tänu peitjale.
Kodumaale maandudes (mitte küll otse Pärnu lennujaama) oli tore eest leida terve rida uusi aardeid. Hommikuseks mõttevirgutuseks sai mõni neist ka lahendatud, kui tekkis eksprompt idee uut seeriat kohe ka väisata. Ilma lennundusalaste teadmisteta oli ülesanne jõukohane. Ja peale sadade mikrotopside mullast urgitsemiste ja nässakate logilehtede katsumist Poolamaal oli tore leida korralikult teostatud ja lihtsalt leitav aare. Aitäh!