Tüüp: Mõistatusaare Maakond / linn: Raplamaa Raskusaste: peidukoht 3.0, maastik 5.0 Suurus: normaalne Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
80 aastat tagasi, 25.mail 1928 võttis Riigikogu oma VI istungjärgul vastu "Raudteevõrgu arendamise seadus"-e, mis pani paika Rapla - Virtsu raudtee ehitamise aastatel 1928-1931. Rapla - Virtsu 96km pikkuse raudteeliini ehitamist alustati 1928.a ja liikluseks avati see 01.12.1931.a. 37 aastat hiljem, 26.05.1968.a., raudteeliin aga suleti liikluseks , kuid lõik Raplast Raikülani töötas kuni 1971.aastani teenindamaks Raikülas asunud Nõukogude sõjavebaasi. Algul planeeriti liini ümberehitamist laiarööpmeliseks, kuid sellest mõttest loobuti ilmselt raha puudusel. 40 aastat tagasi, 25.mail 1968 väljus viimane reisirong Virtsust Tallinna kell 21.06.
Rapla-Virtsu Raudtee aare võimaldab tutvuda raudteeliini praeguse olukorraga. Kuna raudteetammil enam rööpaid ei ole, siis parim viis raudteetammil liikumiseks on kasutada jalgratast, autoga täispikkuses raudtee läbimine ei ole võimalik. Raudteetammil kulgeva tee läbitavus kõigub väga heast kuni halva läbitavuseni ja suvisel ajal on soovitav kaasa võtta pikad püksid nõgeste eest kaitseks. Algkoordinaadid viivad Rapla raudteejaama aga aarde enda leidmiseks on vajalik leida vastused järgmistele küsimustele:
A - Peatuste arv Rapla - Virtsu raudteeliinil 1931. aastal .
B - Karuse jaamahoone korstnate arv
C - Praeguseni säilinud jaamahoonete arv.
D - Naelte arv Rootsi-Lihula peatuste vahel asuval piiritulbal.
E - Number Lihula veetornil.
F - Istepinkide arv Rapla jaama perroonil - 1.
G - Aastaarv pildil oleval veepumbal.
H - Rumba jaamahoone akende arv.
I - Raplast Tallinna poole suunduvate rööpapaaride arv
J - Pärnumaal asuvate peatuste arv enne viimast haldusreformi.
Aarde koordinaadid on:
N58° KL.MNO'
E2P° QR.STU
K=C-8
L=A4!/45
M=D-17
N=F7-1942+15*128+1
O=E-5
P=B
Q=H-26
R=G-7!+3111
S=F-3
T=I+3
U=0!+J
Vihje: pole
Lingid: pole
Lisapunktid | Tüüp | Koordinaadid |
---|---|---|
![]() |
Lõpp-punkt | Geokontroll 63/874 |
Aarde sildid:
soovitan (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC1D00Y
Logiteadete statistika:
57 (87,7%)
8
3
2
2
0
0
Kokku: 72
Mul oli vaja täna heategu teha - nimelt toetan ma Gabrieli, https://gabrieliloomadeelu.eu/, no seda, kes elab 100 kassiga. Seekord otsustasin ise kohale minna, sest asju ja süüa oli nii talle kui kiisudele, pagasnik silmini täis. See aare sai võetud päevaplaani, sest Aive oli Turvamutt ja tal oli abikas. Aare sai lips leitud.
Nüüd siis aarde lahendamisest... Kui ma 2013 mängu tulin, siis mingil ajal alustasin: osa vastuseid googeldasin, osa oli vihjeid, osa olin ise 100% kindel, osa oli puudu, sinna ta jäi. Sain tuttavaks Kaupo ehk Lepalinnuga. Ühel pühapäeval ta plõksis Lõustakaustikus, et kas mul on vastuseid? Loomulikult ju oli, saatsin talle, siis hakkas teiselt poolt tulema, et kas ma olen ikka selles ja selles vastuses kindel, tema mõnede kritseldustega see kokku ju ei läind, no mida tarka mul oli vastata - ütlesin, et köögis pirukas ahjus. Läksin arvuti tagant ära, Kaupo jäi lahendama. Umbes tunni pärast vaatasin uuesti ja ta oli mu jummala õiged vastused valeks vussinud, lisaks muudkui juurutas teooriaid. No mul ei olnud midagi kosta, sest polnud ju kuskil koha peal käinud! Ütlesin, et pean auto pesulasse minema, tegelikult läksin pirukaid sööma ja telkut vahtima. Kuulisin reaalselt kuidas vaene poiss ajusid ragistas. Kui auto oli piisavalt pestud, läksin tagasi ja no enam ei saanud milleski kindel olla.
Otsustasin, et olen nüüd korralik ja hakkan ka lahendama. Tegin arvutis lahti mingi Maaameti kaardi ja vaatasin ja vaatasin ja ütlesin Kaupole, et lõpp on seal! Tükk aega oli teisel pool ekraani vaikus - midagi ei ragisenud. Mingi hetk ilmusid koordinaadid, kuidas ta need nii nirude andmete pealt paika sai, jäigi mul mõistmatuks. Igastahes, aitäh Sulle Kaupo siukse kannatlikkuse eest ja palun kergemat andestust, et lollitasin sind terve päeva.
Aardega tips-tops kõik hästi!
Vastused mõnda aega tagasi korjatud, aarde asukoht ka üle vaadatud. Täna tulime logima. Tänud
Eks see mõistatus ikka paras pind sealsamas oli. Aegade jooksul oleme mitu korda selle lahendamist ette võtnud ja siis jälle kõrvale lükanud, et siis taas see millalgi ette võtta. Suurem osa vastuseid said kenasti kokku, aga mingid puudujäägid ikka jäid. Siis tuli natuke oletada ja arvata ning enam-vähem sobiv koht hakkas välja kujunema. Veidikese loogikaga sai lõpuks ja kontroll roheliseks - jehhuuu!
Täna oli siis see päev, kui otsustasime asja lõplikult ära vormistada. Paraku see nii lihtne ei olnudki. Oma madala autoga püüdsime kõigepealt läheneda lõunast, ei õnnestunud. Siis idast, ka mitte. Põhjast, mkm. Lõpuks viimane ja ainus sobiv suund oli läänest ja sealt me lõpuks ka kohale saime. Kohapeal läks õnneks kõik juba kenasti ning peagi olid nimed kirjas. Aitäh.
Enamus asju loendasin kodus, kolm vastust vist jäi nii saamata. Kuna tundus jõhkralt raske, siis jäi see aare vaikselt soiku. Ühel hetkel tuli abitõuge ja sain ka puuduvad vastused.
Logisid lugedes tundus täiesti tehtav aare olema ja tahtsin kindlasti vaatama minna. Teel aardeni saatis meid rohkem kui kilomeetri kitsekorteež. Kui nad olid kindlad, et me enam ei tohiks küll teelt eksida, siis nad jooksid eemale omi kitseasju ajama. Meie jõudsime lõppu ja hakkasime omi geoasju ajama. Abivahend välja ja kummik jalga ja pärast erkinoolelikku sooritust (moodsamal ajal eerikhaamerlikku) logitud ta oligi. Väga tuus koht oli. Aitäh!
Lahendamine läks üle kivide ja kändude ja küngaste...sildade. Metsistunud pilguga arvutasime, ütlesime mõned! ropud sõnad, arvutasime veel. Palusime ka pisarsilmil abi ühelt geogurult ja ütlesime veel mõned! ropud sõnad, aga mitte gurule vaid endale :D
Nii ta siis läks, et jõudsime täna siia, sest kuigi raskusaste oli ähvardav, siis mu kaaslane lubas, et asi ei ole nii hull ja küll saab....
Lõpukoordinaatidele tulles tervitas meid põllul 4 kitse, kes jooksid mõnda aega meiega paralleelselt ning alles paar kilomeetrit niimoodi koos liikunult said kitsed aru, et kui tahavad meist lahti saada, siis tasuks mõni teine suund valida :D Seda nad ka tegid.
Lõpupunkt ise oli ka täna väga maaliline ja vaatamata lumele, mida veel kõikjale jagub, oli siin siiski juba väga kevadine ja karge.
Wingmän vahetas jalanõud ära sobivamateks ning hakkas oma tööriistaga rassima. Korraks tundus, et ma näen ühes raskemas kohas viirastusi ja midagi kahtlast, kuid see oli õnneks ainult päikese pimestamisest tekkinud luulu ja õige koht oli ikka seal, kuhu meie töövahendiga ka pääseb.
Nii ta käidud ja toodud ja logitud saigi. Aitäh!
Seda on ikka pikalt nuputatud ja välitöödel käidud. Nüüd see õnnelik hetk. Tänud!
Ehk oli see neli aastat tagasi, kui töö asjus rongiga Raplasse vurasin ja sealsed loendused kirja panin. Edasi alles aastal 2020 jaanuaris otsisime tolle geopäeva kambaga minule teadaolevas jaamas pildil olevat veepumpa. Mul ju oli väga tungivalt vaja tollelt aastaarvu numbrit üles märkida. Lahendamisega alustasin alles aasta hiljem. Teadmises, et ega mul ülejäänud puntkidesse niipea asja ei ole. Ülejäänud puudu olevad vastused saingi kenasti onu googlilt, välja arvatud naelte arv piiritulbal. Kusjuures ühte kohal käidud vastust pidin korrigeerima, mis siis ikka. Rohetama goekontroll lõpuks lõi ja jäi ootele. Põnevat raudtee ajalugu sai ikka huviga uuritud. Täna siis lõpuks karbi külastamise päev ka kätte jõudis. Kohapeal kolme isendi otsast püüdsin küll karpi silmata, aga ei õnnestunud. Abivahend tuli ikka objektile tarida. Tore, et pikalt laagerdunud täpikese raamatusse sissekanne nüüd tehtud. Tänud peitjale.
Selle aarde andmeid on juba mitu aastat kogutud ja ikka seda rohelist tuld ei tahtnud tulla.Noo lõpuks tuli.Kohapeal seis selline ,et terve tee on kotte täis ja peiturid ise redeliga teab kus.Õnneks see aeg mõõdasõitjaid ei olnud ja saime rahulikult logida ja pärast oma mustlas laagri taas kokku korjata,kui redel oli kenasti kõige põhja paigutatud.Tänud peitjale.
See oli mul ammu selge, et seda aaret otsin nii, nagu kasutaja jutsi seda tegi - auto või tsikliga terve teekonna läbi sõites. Ilmselt oleks seda teinud ka ilma vastava aardeta. Nüüd kus tekkis natuke vaba aega, olid valikus mõned geotuuri variandid aga suht suvaliselt õhku visatud ideest - autodega seda marsruuti forsseerida - haarasid sõbrad õhinalt kinni ja nii see mõte teostuseks saigi. Ühtkomateist oli mul mõistatusest varasemalt ka lahendatud, kuigi paljudes detailides ei saanud lõpuni kindel olla. Ja ega ükskomateine tänapäeval ka enam ei vasta reaalsusele. Näiteks Rapla perroonil istepinkide arv... Ja ega Rumba akendest ka õiget numbrit kokku ei suutnud lugeda...
Master-plaan nägi ette, et hommikul saame Rapla raudteejaamas kokku, sõidame mööda endist kitsarööpmelist raudteed pidi Virtsu, otsime teele jäävaid aardeid ning õhtul teeme väikese olengu minu maakodus. See muidugi tähendas, et ma pidin maja kütmiseks Nurtusse laekuma juba 26. õhtul, või noh, reaalsuses juhtus see rohkem ikka 27 varahommikutundidel, sest Viljandi öine geotuur võttis oma aja. Igaljuhul sai öösel kütmisega alustatud ning kohe ka toas valitseva pluss-ühega pehmesse sulgmagamiskotti sooja poetud.
Järgmisel päeval põõnasin rahulikult lõunani ning tegin teise tiiru kütmist. Temperatuur oli tõusnud majas päris mitu kraadipügalat ja sai juba ilma mütsita toas ringi liikuda. Ka suitsuahjule tegin tule alla, et hommikul oleks midagi leiva peale lõigata. Seejärel sõitsin endise Raikküla raudteejaama juurde, et küsida maaomanikult luba läbisõiduks. Seal on eratee ja keelumärk ees. Paraku pole ka mõistlikku ringi sõitmise võimalust, sisuliselt peaks Raikkülast sõitma tagasi Raplasse, sealt Kuusikule ja siis lõunasse uuesti raudteetammile. Tahtsin seda ringisõitmist vältida ning viisakalt küsida luba läbi eramaa sõitmiseks. Kahjuks ei olnud kedagi kodus.
Tagasi Nurtus, viskasin sisefileed ja karbonaaditükid suitsuahju ja valmistasin ette järgmise õhtu pidusöögi, ehk puuahjus aeglaselt küpseva seaprae. Malmpotti läks kaks suurt känakat soola-pipra-õli-sinepi sisse mätserdatud kamaraga seapraadi, maitseks juurde kaks suurt sibulat ja terve peotäis küüslauku. Panin hommikuni jahedasse sahvrisse marineerima. Suitsuliha oli 7 tundi ahjus ja külma tõttu andsin natuke rohkem kui tavaliselt tuld alla, tulemuseks esimest korda elus täiesti tuimaks kuivanud ja pealt ära kõrbenud sink. Kuram. Kui südaöö paiku see ebaõnnestumine ahjust välja sai, keerasin magama ära.
Hommikul panin ahju kütte ja kui söed valmis, läks pidusöök ahju. Teel Raplasse käisin veel korra Raikküla jaamahoone juurest läbi loa küsimiseks aga endiselt polnud kedagi majas. Saime sõpradega Rapla jaamas kokku. Kemo oli oma Ford Rangeriga, Priit ja Sven Jeep Grand Cherokeega ja mina oma geomobiiliga. Mölisesime niisama, jagasime kolme auto peale kaks paari mitteühilduvaid raadiosaatjaid (Sveni määrasime dispetšeriks, kellel oli mõlemast komplektist üks saatja ja põrgatas meie loba seadmete vahel) ning startisime 96-kilomeetrilisele teekonnale Virtsu suunas.
Üldiselt oli kerge kulgemine. Enamuses on tegu sõidetavate kitsaste kruusateedega, kohati rööpas pinnasteega, päris võpsikut saime Lihulas, aga see on välditav paralleelselt kulgeva kruusateega ehk vabatahtlik oksapesu. Madalapõhjalisele saavad takistuseks kindlasti need väikesed raudtee sillad, mis on kõrged ja kitsad. Lugesime kokku 31 raudtee silda, ühine konsensus oli, et see on täpsusega +-1. No möla ja muu tegevuse tõttu läks pidevalt jooksev seis meelest ära. Algselt ehitati kokku 49 silda, seega omajagu on uute teede ehitustega kaduma läinud. Mööda raudteetammi ei saa sõita: Raikküla endise jaamahoone kinnistul, sest seal on eramaa ja sissesõitu keelav märk ees, kuigi tee kellegi hoovi otseselt ei läbi; Tallinn - Pärnu maanteest Märjamaani, sest tamm on muudetud jalgteeks; Märjamaa jaamahoone ümbruses on tammile ehitatud tööstushoonestus; Kaheldav on Lihula jaamast Rapla poole jääv 1.7km, kus tamm on võsastunud ja ühes kohas kraaviga läbi kaevatud (me küll sõitsime ka selle läbi, aga kui kardad kriime autol, siis ei soovita); Lihulas on veetornist Virtsu suunas kulgev Piiri tänav jalakäijatele, seega ka seal tuleb sõita paralleelsel tänaval; Samuti Virtsus teeb Jaama tänav väikese pauna algselt tammilt maha. Muus osas on vana raudtee oma algses asukohas läbitav.
Kahes kohas leidsime masinatele väljakutset pakkuvat muda. Sai vintsida ja üksteist sopast välja tirida. Kõrvalepõikena külastasime Põrgupõhja punkrit Vigala lähedal, tegime lõunasöögi Särtsu baaris Lihulas ning Rootsi jaamas saime kunstnikest pererahva poolt eksprompt-ekskursiooni nende skulptuure täis õues. Rumba silla all olevast koolmekohast sai ainult Kemo läbi sõita, teiste jaoks jäi vee seis liialt kõrgeks. Kunagi Rumba aaret otsides oli vesi piisavalt madal, et sain ka oma Subaruga siit läbi.
Aardeid sai leitud viis. Rootsioja Raudteesild pärast Rootsi jaama külastust, Lihula kaks aaret lõunapausi ajal, Virtsu raudteetamm kui temaatiline lõpuaare ning tagasiteel koju Tähevärav SG1. Käesoleva aarde jaoks sai loetud Rapla perroonil pinke ja Rumba jaama aknaid valesti, kinnituse sai Karuse jaamahoone korstnate arv ja Lihula veetornil olev number, leitud sai pildil olev pump ning märkamata jäi müstiline piiritulp Rootsi ja Lihula peatuste vahel. Seetõttu ka mitteleid, ei viitsinud hakata Virtsus arvutama ja geokontrolli pommitama. Kodus mõtlesin ise asukoha välja tuginedes teada olevatele numbritele, kohendasin arve asukoha järgi ja sain esimese korraga geokontrolli 10 meetri peale roheliseks. Valesti olid Rapla perrooni pinkide arv (seal on neid rohkem, kui valemid tahavad), Rumba jaama akende arv (arvasin kas üks või teine aga tegelikult oli kolmas) ja no see piiritulp. Kui keegi on nii lahke ja jagab vihjet selle tulba umbmäärase asukoha suhtes, siis võib mulle kirjutada, hea meelega vaataks selle üle enne aarde logimist.
Teekonna läbimiseks kulus koos pauside ja kõrvaltegevustega 8 tundi. Läks täpselt kaks korda kauem, kui omal ajal rongil selle vahemaa läbimine. Virtsus tegime väikese poepeatuse ning tunni pärast olime Nurtus. Ahjus 11 tundi olnud praad oli veel nii tuline, et kinnasteta seda kätte ei saanud ja tuli oivaline. Suvel jahimeeste toodud pruun jook "Saare Tamm" sai tähistamiseks avatud aga selle joogi mõju osas ma päris tugevalt end ei tunne, sest mingil hetkel hakkas Kemo raadiosaatja lülitama Priidu pealampi sisse ja välja.
--
Rootsioja Raudteesild - Lihula kirik - Tere tulemast Lihulasse! - Virtsu raudteetamm - Tähevärav SG1 - Virtsu raudtee
Tänase päeva teine pool tõi mind siiakanti Mari sünnipäevale ja peoperenaisel oli meile üksiti valmis plaan raudteeaarde juurde ka visiit teha. Noh, ei saa öelda, et just lihtsalt oleks see leid tulnud aga eks maastik 5 ei saagi liiga lihtsalt tulla :D. Hea ikka, et Mari lisaks redelile veel ühe abika meile autosse torkas, saime nii nimed peale viit minutit ikka kirja pandud :). Ja läheduses ühe teise hobiga tegelevad mehed said meie tsirkust vaadates ilmselt mõned värvikamad jutud õhtusöögilauda… :D
Seda aaret olen juba pikemat aega tagavaraks hoidnud, et kui maal olles tingimata midagi logima peab, siis on võtta. Siiani olen saanud asjad nii sättida, et olen oma päeva mujal kirja saanud. Täna sai plaan kohe paika pandud, viimane aeg siin logi kirja panna. Tänan.
Aarde asukoht oli ammu teada, täna lõpuks oli redel kaasas ja kõik muud olud ka sobivad ning saime nimed kirja panna. Aitäh ajalugu tutvustamast!
Kontroll on natukene aega roheline olnud, aga esimesel korral ei leidnud head lähenemisteed. Sel korral lähenesin aga teisest suunast ja abivahend oli ka kaasa. Logimine õnnestus probleemideta. Aitäh!
Enamus vastuseid sai kiirelt paika, kuid mõned vajasid tõsisemat raputamist ja mõni jäigi kahtlaseks. Lõpuks loogika ja kaarditöö andsid täiesti loogilise ja kontrollimist vääriva paiga. Kasutades teistmoodi geokontrolli tugevnes veendumus veelgi. Kohapeal veidike vaatlemist ja ajurünnakut, ning osutuski täiest ilma redelita ja suht kerge vaevaga kätte saadavaks aardeks :) Tänan väljakutse eest.
Mõistatuse pool oli ikka karm pähkel, kui sellest osast edasi saime ja lõppu jõudsime oli korraks hämming. Aga sai loogiline lihtne lahendus leitud ja peagi olid nimed kirjas. Pärast veidi kripeldas, et oleks võinud seal veel raskemas kohas olla :D Aga väga lahe lõpp ja suured tänud :) Sooviks juurde selliseid aga ilma mõistatuseta ;)
Ei leidnud on vale öelda, sest karbi me leidsime, aga seekord seda kätte ei õnnestunud saada. Eks tuleb teinekord soodsamate oludega tagasi tulla.
Ohjah, see mõistatus on juba pikka aega pinnuks silmas olnud. Igasugu kaardirakendustes on trass igaljuhul täitsa hästi selge. Mõned punktid said ka reaalselt üle vaadatud, seega vähemalt mingites numbrites võis kohe täitsa kindel olla, aga küsitavusi jäi ja lahtiseid otsi oli siiski palju. Tulemused kippusid tulema sellised, mis ei väärinud isegi geokontrolli punast tulemust. Mõne päeva tagune Tunki logi tuletas seda aaret jälle meelde ja nii sai tehtud mõistatusele uus tiir peale. Ega seekordki seal midagi lihtsalt ei läinud, aga ju siis on kogemusi sedavõrd juurde kogunenud, et esimene geokontrollitav katse andis rohelise tule. Ja kui tuli on, siis tuleb minna. Objektil võttis Madis logimisprotseduuri enda kanda, minu osaks jäi tuulega plehku pannud karbikaant mööda põldu taga ajada ja valvata, et kaasavõetud vahend (mis tõele au andes oli täitsa piiri peal) ikka turvaliselt jalge all püsiks. Tänud aarde eest, ajalootund oli igatahes korralik.
624 päeva polnud sellesse toredasse kohta leidja näppu pistetud. Nüüd sai 'counter reset' tehtud.
Algandmed leidsin osad netist, üht-teist loksutasin loogikaga paika, aga nii mõndagi jäi ikka üpris lahtiseks ka ja geokontrolli muidugi roheliseks ei saanud. Kaardiga kombineerides sõelusin välja paar võimalikku 5.0 maastikuga kirvekohta, mida täna vaatamas käisin. Ühe neist võis kohe kindlasti välistada, teine tundus potentsiaalne, kuid täpsemalt kontrollida ei suutnud - olud improviseerimiseks ja sõgeduste harrastamiseks polnud parasjagu kah kõige soodsamad. Mõtlesin, et parem proovin enne, ehk õnnestub kodutööna geokontrolliga ikkagi rohelise tulemuseni kobistada.
Teekond aardeni algas juba 2017 aasta suvel, kui tekkis tõsine mõte läbida villisega Virtsu raudtee. Planeerimise faas võttis aega paar kuud, kuid 16.09.2017 andsime stardi Virtsust.
Alustasime c 10 paiku hommikul (kui Juta ja Janar olid bussiga Tallinnast Virtsu sõitnud ning Sven villisega Saaremaalt kohale rallinud). Eesmärk oli läbida raudtee täies pikkuses, nii palju kui võimalik on ilma omanike rahu rikkumata. Ilmselt enamuse läbisime ka, va Rootsi kandis oli tee kinni.
Kohe alguses saime esimese ehmatuse osaliseks, villis, mis senini oli meid tublilt teeninud suri välja. Paanikat siiski tekkida ei jõudnud vaid Sven ühendas ühe olulise juhtme tagasi ning edaspidi auto alt ei vedanud.
Põhiliseks hüüatuseks tee peal sai SILD (pauh, põmm, piraki), sest need on ju järsud kuid halvasti märgatavad. Ehk siis kui oli hüüatus sild, siis tegelikult me juba lendasime autoga.
Tee peal lugesime aknaid, korstnaid, pinke jne. Üldse ei õnnestunud leida piiritulpa. Reis oli äge, ilm ilus, seltskond meeldiv. Lihulas sõime lõunat ning kell 21.00 olime Raplas. Sealt juba viis rong Juta ja Janari Tallinna ning Sven naases autoga juba mööda suurt teed Saaremaale.
Siinkohal võiks ju aarde logituks lugeda aga kus sa sellega. Numbrid olid küll koos, kuid mida ei õnnestunud roheliseks saada, oli geokontroll. Ei jäänud muud üle, kui minna koordinaadiguru Martti jutule, kes seltskonna kogutud numbritest adekvaatse koordinaadi võlus ning kontrolli roheliseks sai.
Aga koht ei jäänud kuidagi tee peale. Tänaseni! Õigemini täna ka ei jäänud, kuid panin oma abivahendi autosse ning läksime Sveniga spetsiaalselt retkele. Aitäh!
Aitäh tegelikult mitte ainult aarde eest vaid kogu idee eest. Sest palju mõnusam on sõita raudteed, kui sul on eesmärk - ja see meil oli.
Lühike pildiline teekond mööda kitsarööpmelisest raudteed Tallinnast Virtsu sadamasse - autor Priit Määltsemees.
No seda aaret olen üritanud ikka aastaid ja aastaid otsida-leida. Kunagi sai isegi paar korda erinevate aparaatidega kogu raudtee-trass läbitud, kuid minu fantaasia vajalike andmete tõlgendamisel oli piiritu ning miskit mõistlikku kohta välja ei tulnud. Mingil ajal hakkasin kirvest ihuma ja tundus, et sain loogilise paiga. Siis jälle ei pääsenud kohapeal oma loogikat kontrollima. No ja miskil hetkel siis andis GK ikkagi ka märku, et kirves lendas õigesse kohta. Nüüd siis vurasime korraliku varusutsega kohale. Ja oi seda mõnusat tunnet, kui aastaid otsitud asi lõpuks näppude vahel on. Aitähhid... see aare on ikka usinalt elamusi pakkunud ja nüüd see saaga läbi :).
Ega viitsimist polnud, aga oma jama tuli korda teha. Aare asukoht muutus meetri jagu lääne poole, et talvel kinni ei külmuks.
Sain ennast "smuugeldada" aarde hooldustiimi.Küllap ühel ilusal päeval saan ka mõistatuse lahti puretud :)
Aare väga kehvas seisus. Suure konteineri külg tükkideks. Logiraamat on nii märg ja mudane, et seda pole vist võimalik kuivatadagi ja vajaks väljavahetamist.
Aaret ignoreerisin päris pikalt. Üks päev aga võtsin mõistatuse käsile ja kodutööna jooksid numbrit ilusti paberile. Puuduolevad panin loogika abil paika. Täna mõtlesin minna uurima kui suurt abivahendit mul tulevikus vaja läheb ja tahtsin ka karpi ennast näha. Kohapeal sain kohe aru, et üsna suurt. Asusin siis otsima. Turnida ja silmi teritada sain päris palju. Lausa pool tundi läks aega kuniks olin kindel, et minu nähtu on konteiner. Nüüd aga tekkis kiusatus, et äkki kuidagi ikka saab. Proovisin Astangu sündmusel õpitut aga ei tulnud eriti välja. Siis kasutasin looduslikku abivahendit aga ei ulatanud. Eemalt leidsin veel ühe abivahendi ja siis kobrastelt varastasin kolmandagi. Sellele järgnes 10-minutiline operatsioon logiraamatu kättesaamiseks. Õnnelikult kättesaanuna sain oma pihku veest ja mudast läbi imbunud logiraamatu, mis oli koostiselt nagu plastiliin. 3 avamise peale suutsin kogemata õige lehekülje avada ja panin sinna nime kirja. Hooldada ma seda küll hetkel ei osanud. Panin logiraamatu tagasi ja viisin abivahendid samuti oma endistele kohtadele. Ei uskunud, et selle "ainult piilun kus asub" peale saan ka logi kirja. Antud 75 minutiline lollus sobis ideaalselt kahepäevasele geotripile kirsiks tordil. Aarde eest tänud!
Kuna mõistatuse osas olin paras parasiit, tundsin moraalset kohustust välitöödel võimalikult kasulik olla. Kõigepealt turnisin valesse kohta, aga vähemalt õnnestus aardekarbi asukoht kindlaks teha. Kaupo läks saaki püüdma, aga uudised olid halvad - kinni külmunud ja juba osaliselt katki. Asusin auto vahet jooksma, otsides ja tuues mitmesuguseid abivahendeid ja selle käigus uhkesti pikali käies. Siis oli mõneks ajaks puhkehetk, kuni Kaupo aardekarpi sulatada üritas. Lõpptulemus oli ikka, nagu ta oli, aga küll kõik jälle korda saab. Oli päris põnev tutvumine raudteetammiga, aitäh!
Mõistatus oli üks keerukamaid mida teinud. Mingi info leidsin, aga seegi polnud üheselt mõistetav ja koordinaat tuli väga kahtlane. Annega koos lahendasime ja pakkusime oma ideid. Lõpuks ta pakkus õige koha välja ja kui numbreid natuke sättisin siis tundus lubav koht. Täna käisin Martiniga otsingul ja leidsime karbi. Karp oli kinnikülmunud ja suur auk sees. Üritasin välja kangutada aga karp läks veel rohkem puruks. Tahtsin kaasas olnud karbi asemele panna, aga see ei sobinud kujult. Kui maapind pehme siis teen aarde korda.
Tore oli tutvuda selle ajaloolise objektiga. Uurisime raudteed ikka päris kaua enne kui nimed lõpuks kirja saime. Meie täname!
Aare tutvustab korralikult kunagist raudteeharu. Kui kõik peitja poolt nõutu muidugi läbi teha! Ise läksin kergemat teed. Vabandan ennast sellega, et mõningaid lõike on sellest ikka aegade jooksul läbitud.
Asukoha tuvastamisele aitasid kaasa: kuupäev 19.08.2015, kaarditöö ja logide lugemine. Kiirele leiule viisid: phantomi kahe päeva tagused jäljed ja seejärel lühike laskumine. Aitäh!
Võrreldes tulejuhtimistorniga oli siinne maastik lausa lapsemäng. Välimine karp on veidi katki, aga sisu õnneks korras. Aitäh peitjale.
Ei teagi nüüd, kas kirvel vars liiga lühike või segas liiga paks lumekiht. Igal juhul otsitavast kohast ei tuvastanud. Ehk kunagi jälle. Siis vaja veidi pikemat abivahendit. Tunnistan, et olen proovinud ka lahendada, kuid pagana mitmeid tõlgendusi mul võimalik erinevate loendamiste käigus saada.
kevadel, kui lumi läind sai see matk ette võetud, aga, peaaegu oleks ka aarde üles leidnud ! kuna kogu infot üles ei leidnud, siis läks vaikselt kirvetamiseks. kirves vehkis peris õige koha peal, aga vars jäi lühikeseks. uurisin natsa kirvevarre pikkuse kohta ja nüüd ta siis saigi vormistatud. matk ise igati tore ja panebki vanal raudteetammil asju rohkem tähele panema. terve rada on tsiklitega väga mõnusalt läbitav. võsa on ära lõigatud. suve keskel olid mõned lõigud heina kasvanud, niiet rada polnud nähagi. aga sirge tee, mis seal ikka. saab hakkama. kevadel-sügisel on lihtsam. tänud !
Olime seda aaret juba ammu lahendanud,talvel matkadel käinud ja aknaid lugenud. Kõik numbrid enam-vähem koos, aga asja ikka ei saanud. Võib-olla ei olnud kõik aknad nii aknad jne. Pikapeale loobusime, arvasime, et asi tahab nats tahenemist ja siis kunagi edasi, näiteks kirvega. Nüüd siis mõtlesime ühe imetoreda koha välja, et sinna aare tekitada, aga võta näpust - seal oli teine ees. Nii et meie oma jäi panemata, see karp läheb mujale. Panime logiraamatule uue koti, aare vajab uut suurt karpi, mitte kõrgemat kui 10 cm.
Paras ports NKT-sid leitud, oli tahtmine veel mõned aarded leida. Nimelt 3 mõistatust ootas logimist. See aare oli nendest teine. Aarde asukohta olin käinud juba aastaid tagasi vaatamas ja siis jäi logimata. Nüüd võtsin julguse kokku ja logisin ära. Muidugi kasutasin ka väikest abivahendit mille lasin Priidul teha ühe teise aarde jaoks. Idee oli vähemalt minu, toimib ideaalselt ja mahub käekotti ära. Aitäh peitjale!
Kokkuvõte ehitusest
Juba ammu on saanud mõtteid mõlgutada, et siis kui Raplamaale satub, tahaks selle ka ikka üles leida ja seepärast tuleks ta ära lahendada. Kristjan oli seda küll kunagi teinud, kuid see lahendus oli ajaloo prügikastis. Läbi raskuste saime õige koha kätte ja siis mõtlesime, et ei tea küll, millal me sinna siis jõuame, aga no näed, kuidagi eriti ruttu olime platsis. Vajalikud abivahendid olid kaasas ning sai üsna probleemideta logi kirja. Küll aga oli välimine karp katki ja logiraamat märg. Aga muidu väga äge aare, aitäh!
Kunagi ammu ammu ammu, veel mõned päevad enne kui ma ametlikult geopeitur olin, sai selle aarde asukoht koos kahe vana kalaga välja raalitud. Muidugi siis üles ma seda koordinaati ei kirjutanud, ehk nüüd tuli jälle lahendama hakata. Ainult et nüüd oli see kuidagi kordades raskem, kui ta oli kunagi lahendamise ajal. Kuidagi X moodi saime me selle koordinaadi uuesti kätte, proovides meelde tuletada seda, kuhu see koordinaat meil kunagi ammmu näitas. Tegime ka palju muid imetrikke ja nippe, kuni lõpuks ta käes oli. Kohapeal polnud kolmekesi ka raskusi, eriti siis, kui sobiv abivahend kaasas oli. Pigem oli raske leida tee, kust sinna läheneda saaks, ilma et autoga kuhugi kinni jääks. Aga nüüd on see lõpuks leitud. Tänud juhatamast, nüüd võib mida iganes selle koordinaadiga teha, sest enam seda alles hoidma ei pea :P
Kodus olin juba netis tuuseldanud ja leidnud mõnele küsimusele mitu vastusevarianti. Nüüd said siis ülejäänud küsimused vastuse. Tõsi küll, selle naeladega piiritulbani ma ei jõudnud. Või kui jõudsin, siis ei märganud. Autoga sõitsin nii palju, kui julgesin, jala käisin jupp maad rohkem, kui oleksin tahtnud (Siim ei hakanud mõnesse kohta kaasa tulemagi), aga ikka ei leidnud. Mingi osake jäi läbimata, võibolla asus ta siis seal.
Hakkasin koordinaatide lõppkohta uurima, kuid kuidagi ei tahtnud lõpptulemus inimeste käiguradade lähedusse viia. Kusagil pidi olema viga. Istusin siis Rootsi jaama ees ja mõtlesin, et mis valesti olla võiks. Ove numbrit mul polnud, aga Lauri oma oli ja siis konsulteerisisin temaga vastuste osas. Tuli välja, et vale oli see vastus, mille õigsuses olin teisena kindel olnud. Nüüd tekkis kohe koht, mis tundus sobivat. Läksime kohale ja Siimuga koos sai aare abivahendeita leitud:) Meie koostöös on sünergia :) Loomulikult saabusid siis, kui üks meist just aardekarbi leidnud oli, inimesed, kes ei soovinud nii pea lahkuda. Õnneks nad siiski läksid lõpuks. Täname siinkohal parmusid, kes selleks oma osa andsid. Edasi saime kiirelt logitud ja enne järgmisi mugusid nullist minema. Pärast otsisime üles aardele lähima ujumiskoha ja kosutasime end mõnusalt soojas vees. Muidu supertore aare, ainult paaris kohas on võimalusi mitut moodi vastata, mis tekitab ebakindlust. Rattaga trassi läbimiseks tuleks viimast kõvasti korrastada või tuleb matk ette võtta kuivemal kevadajal, mil taimed veel üle pea ei kasva, kuid pori juba sõita lubab. Või tuleb mingi xdreami rattaetapp sinna peale saata, pärast seada on korralik tee järgi;)
Aitäh!