Tüüp: Tavaline aare Maakond / linn: Lääne-Virumaa Raskusaste: peidukoht 2.5, maastik 1.5 Suurus: mikro Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Vana Auruveduri aare asub Tapa linnas asuvas auruveduris. Masin enam omal jõul ei liigu, kuid vaatamist peaks jaguma siiski veel piisavalt (olgugi et metallivargad on vanatehnika kallal kõvasti vaeva näinud).
http://www.virumaateataja.ee/?id=213399
Aare taastatud 05.10.2017. Muutus maastiku raskusaste ja vihje.
Aare taastatud 19.04.2015. Muutusid koordinaadid, raskusastmed ja vihje.
Varasemad kirjeldused:
Alates 10.11.2012 asub aare taastatud auruveduris. Sellega seoses muutus natuke ka aarde peidukoht ning koordinaat.
Uued koordinaadid 59°15,922 25°57,623
Aare asub auruveduri küljes ning asukoht on väljaspoolt tuvastatav. Vihje oli: räästa all
Algne kirjeldus: Aarde leidmiseks peate aaret otsima hakkama vaadates asja vedurijuhi seisukohast.
Silte, mis keelavad raudteele ronida, palun tõsiselt võtta! Aarde nimiobjektile saab ligi ka mööda jalgteed.
Vihje: jämeda toru all magnetiga laes
A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M|0|1|2|3|4
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z|5|6|7|8|9
Lingid: pole
Aarde sildid: vaatamisväärsus (1), omanikuta (1), muguoht (1), lumega_leitav (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC210C0
Logiteadete statistika: 175 (81,0%) 41 19 4 3 0 0 Kokku: 242
Leitud 24.06.24 Esimene aare suurel jalgratta matkal enne geojaanile jõudmist. Tänan!
Männikumäelt tagasi linna poole kõndisin mööda Adlab raja punkte, sattusin ka veduri juurde. Juhis oli küll suht selge, aga enne õige peidukoha leidmist vaatasin-kobasin nii 3-4 kohast. Kui logi kirjas, märkasin lõpuks ka vedurijuhti! Muhe juht on, minge vaadake. Aitäh peitjale!
Siin läks tänu Tiidu nobedatele näppudele kiiremini kui kartsime. “Eesti linnad roheliseks” väljakutse eelviimane linn tehtud.
Tänu Geenitehnoloogile GC-s on aare taastatud!
Iseenesest on uus karp paigas. Eks näis, kaua see karp seal niimoodi püsib. Oleks hea, kui saaks karbi enam-vähem sinna tagasi pandud, kust leiti, sest see koht kleepus kõige vähem. Karp sai pandud võimalikult äärde, et ei peaks liiga sügavale kätt toppima, aga ega see värk seal kõige puhtam ei ole, seega peoriietega ei soovitaks tulla. Vihje peaks paika pidama. Kirjutusvahendit aardes ei ole (või vähemalt mina seda sinna ei pannud). Vanas logiraamatus on veel kõvasti ruumi, aga sai juba uus ka kaasa pandud. :)
Siinkohal, erivarustus on väga vajalik. Otsige välja oma kaevuritunked või midagi muud samaväärset. Heledad suvekleidid ja suusapüksid võib pärast seda otsingut maha kanda. Rongi detaile tundma õppides, käed saavad sõna otses mõttes mustaks - arvestage, kui juhtumit menetlema hakkate!
Veel tähelepanekuid: huvitav, kas politsei omab Geopeituse kontot? Siiani pole kordagi öistel otsingutel keegi segama tulnud, ometi - nad on seal ligiduses alati olemas.
Ja veel. Aare vajab karjuvalt omaniku tähelepanu!Asi on päris halb Logida saab, aga vorm vajaks uuendust.
Tänud huvitava kogemuse eest!
Leitud. Konteiner on katki. Haarates jääb ainult pool sellest näpu vahele. Tugeva tuulega võib ära lennata.
Kõik oli nii nagu Tohuvapohu ütles, ei hakka üle kordama. Tänud peitjale!
Jupi aega otsisime ja siis jupi aega panime aaret tagasi. Aga kõik lõppes õnnelikult. Tänud peitjale
Käed sai korralikult sitaseks. Ja eks esialgne lahendus vist ei toimi ka, keegi oli mingi pigimastiksiga, mida rongi küljest kraapinud, selle kinni liiminud. Ehk siis tahad konteinerit kätte saada, siis pead end kaitsekinnastega varustama.
Aga lisaks oli väga põnev see, et rongi vähemalt osad suured metallosad on Azovstali tehase toodangust tehtud, tehase templid küljes. Praeguse aja geopoliitikat arvesse võttes oli üsna mõtlemapanev. Aitäh.
Ausalt öeldes päris rõvedalt peidetud... Saaks ju näiteks magnetiga palju puhtamalt...
Aare käes aga tagasipanek ikka väga keeruline sest lahti tuli vaid kaas,mille sees logiraamat. Näpud said tõesti mustaks. Meist jäi suletuna oma paika aga tasuks vist uus ümbris vaadata :)
Leitud koos Nilsiga. Esimesi Tapa külastusi. Tänan peitmast!
Ka mulle jäi kõigepealt näppu konteineri kaas, mille järel oli kogu selle sisu välja pudenenud. Loodan, et sai ikka kõik aardesse tagasi.
Tänud aarde eest. Olen tahtnud seda vedurit ammu uurida :)
Oli paar vaba tundi veeta vaja Tapal ning sai jälle üle pika aja üks aare käsile võetud. Natuke sai vaadeldud ning sobival hetkel sai ka porgandi varjus igat pidi ronitud, ning lõpuks ta ka kätte jäi. Tänud!
Huhh,leitud. Kõik torud sai üle katsutud.
Perroonil istus paar mugu, kuid täpselt õigel ajal möödus hiigelpikk kaubarong, mille varjus saime ilusti aardetoimingud ära teha. Määris küll natuke, aga ei midagi hullu. Aitäh!
Üks seltsiline pidi saabuma meie üritusele rongiga, kuid selle saabumiseni oli pisut aega. Sisustasime siis seda auruveduri ümber roomamisega. Vihje aitas kõvasti kaasa ning õigest kohast kiigates jäi ka aare silma. Meie saime määrdumata, sest kaan enam rongi küljest ei eraldunud vaid ära tuli vaid karbi alumine osa. Parem ilmselt oligi, sest mingi hullu kleepuva ollusega on see kokku saanud tõesti. Aitäh kutsumast ja aarde eest.
Sellega läks tunduvalt kiiremini, kui "Aurumasina" juures. Määrib jah, ülevaltpoolt vist tilgub mingit tõrvataolist ollust peale. Peitjale tänud!
Karp kuumade ilmadega seinaga kokku sulanud. Eemaldub küll, aga määrib kohutavalt.
Vihjet lugedes olin väga õnnelik, et lõpuks ei ole mingit väga suurt vedurit koos miljoni peitmiskohaga ja ilma vihjeta. Natuke sai ikka otsida kui Kristjan oma musti sõrmi mulle näitas, mille vahel karp oli. Oli vist soojade ilmadega kõige muuga kokku sulanud. Nimi kirja ja karp tagasi. Aitäh!
Siin lõpetasime oma pühapäevase geopäeva, leidis meie eest kaasasolev sõber, kes üldse hommikul ei olnud valmis meiega jahile tulema.Ohh kui õnnelik ja rahulolev nägu tal peas oli, polnud ta nõus siit ilma leiuta ära minema, hakkaski siis katsuma järjest kõiki asju ja kangutaski aarde peidukohast välja, käed said mustaks,mainin ka ära. Kes kaugemalt,siis jaamahoone küljes on väga huvitav tahvel, vaadake see ka üle.. Tänud siia peitmast
Kolmandal korral leitud. Seekord sai rongile minnes sobiv gatderoob ka valitud. Koht ja vedur vanad tuttavad. Vahetame siin hobuseid ehk rongi juba aastaid. Nii palju mälestusi. Vana jaamahoone vajaks elustamist.
Juba mitmes rongi aare ja ausalt olin skeptiline, kas üldse leiame ja kui, siis kaua selleks läheb. Meie õnneks lahenes ikkagi üsna ruttu, pakun et 10 minutiga oli konteiner käes. Ise sain mustaks, aga nimed läksid kirja.
Tallinna rong oli tulemas, seega sai veerandtunnike aega parajaks teha, et perroon tühjaks saada. Juma tänatud Maa-ameti suht täpse nulli eest, siin oleks end muidu siniseks poleerinud.
Kuna mugud ronisid aarde juures siis tegime enne väikese jalutuskäigu. Mega ilus ümbrus seal. Aare pesast välja ei tule - on selle määrdeainega koos kõik. Pudistasin sisu otse käe peale.
Käisime sõpradel Tapal külas ja otse loomulikult pidime ka kohalikku aaret minema otsima. Tore oli sattuda raudteejaama, mis on Tapa linna oluline osa. Uudistasime vana auruvedurit lähemalt ning tänu vihjele tuli aarde leid kiirelt. Aitäh! :)
Küll siin oli palju poleerimiseks sobilikke kohti. Õnneks oli Maaameti koordinaat täpne ja aitasime ühise leiuga ka teised geopeiturid teele. Aitäh!
Tulime parajasti Aurumasina juurest, kus kohtusime kaasotsijatega, Auruveduri juurde ja ka siin ootasid meid ees poleerivad geopeiturid. Täpselt nagu ka eelmises kohas läks mitmekesi juba palju kiiremini ja saime nimed kirja panna. Suur aitäh veduri juurde juhatamast!
PS: Aaret oli võimatu pesast kätte saada. Pimesin tegin karbi lahti ja võtsin logiraamatu.
Peale poolt tundi veduri lahkamist kõikvõimalikke pidi, saime õnneks otsigutega liitunud kaaspeiturite abil logitud. Tuli välja, et olime oma kaardilugemisoskust ala- või ülehinnanud ning oleks pidanud vaatama õiget kaarti. Täname!
On alles tugev magnet,ilmselgelt juured alla kasvatanud :) Koroonahirmus olid perroonid inimtühjad,sain rahulikult uudistada ja aaret logida.Aitüma peitmast
Objektile lähenedes ohkasime sügavalt, sest sellistega on vahest ikka päris keeruline. Vihjet ei suutnud ka kuidagi õigesti mõista. No igatahes leitud sai aare täitsa mõistliku aja jooksul. Tänud1
Eelmisel korral tutvusin auruveduriga põhjalikult. Aare jäi siiski leidmata. Täna korigeerisin oma kõrgusmärki ja peagi oli logiraamat käes. Tänud.
Veidi pidi ikka otsima aga tänu vihjele leidsime üles
Huvitaval kombel olin peale aardeleidu küünarnukini tavotine. Nimed igatahes kirja läksid ja masin sai igatepidi üle inspekteeritud. Aitäh!
Pikalt üritasime leida lihtsat kohta kus, aare oleks. Siiski tuli nentida, et peab võtma täpsed koordinaadid. Siis sujus juba asi kergemalt. Väga äge!!
Lauril oli see juba leitud, täna peatusime siis geokaartide ühtlustamiseks. Tüdrukud tegid suitsukatet ja mina sain logi :).
Käed mustaks ja leitud kolmandal korral. Lugemisoskus annab ikka soovida :D
Karp ei andnud end kergelt kätte. Võibolla seepärast et oli mingisuguse plägaga koos. Kas see pidigi nii olema, ei tea. Aga aitäh ikkagi!
Siin tegelesin vaatlemisega, kuni arvasin otsitava leidnud olevat. Just siis aga astus ligi uudishimulik poisike ja küsis, mis ma teen. Veduri ehitust uurin, et nii põnevad ülekanded ja liitmikud. Poiss vaatas mind arusaamatu pilguga ja lasi jalga. Mina sirutasin käe ja võtsin logiraamatu välja. Ka tagasipanekuks sobivat hetke pidi mehaanikahuvilist mängides ootama. See vedur ongi tegelikult igavest põnev jätk Aurumasina vaatlusele millalgi varem siinkandis. Tänan kutsumast.
Masina otsas käis poseerimine, kuna ka siidripurk oli kambas, tekkis hirm, et jään pikalt ootama oma järjekorda. Õnneks vihm päästis ja fotosessioon sai otsa. Mulle kerges vihmasajus otsimine sobis, sest ega päise päeva ajal nii avalikus kohas otsimine pole lihtne, lapsi kattevarjuks kaasas ju polnud. Tänud.
Anne siinkandis korduvalt otsimas käinud, samas mul kaart üsna kollane. Viskasin kompanjonid poodi ja ise panin toda vedurit poleerima. Eks enne hirmutati ikka kõvasti peidukate rohkuse ja räpakusega. Kohal läks aga uskumatult kiiresti. Koordinaat väga täpne ja leid tuli pea esimesest katsutud kohast. Vahva vedur, aitäh!
Tulime maailma äärelt, et Tapal pisut keha kinnitada ja kodu poole edasi liikuda. Ei tea, kas oli asi bussijaama toidukoha kehvakeses pitsas või suvekuumusest roidunud ihus ja mõistuses, aga siin me leidu kirja ei saanud. Tiirutasime ikka tükk aega ümber veduri ja näppisime kõike, mis näppida kannatas. Mugude süüks ka asja ajada ei saa, sest nemad lasid meil ilusti otsida. Ja nagu järgmised logid näitavad, on aare ka kenasti oma kohal alles. Peame siis enda pimedust tunnistama ja teinekord naasma. Söögikoha valime siis küll mõistlikuma.
Avastasin, et juba ammu leitud ja siia logimata. Leidsin isegi õige kuupäeva, mil logimas käidud. Aitäh!
Doktor Maips näitas kaameraga koha kätte, doktor Sull opereeris. Patsient saab oma elamisväärset pensioniiga jätkata. Aitäh.
Veduri juures kulus aega nagu tavaliselt selliste aarete juures. Tänu vihjetele suutis Timmu lõpuks ikkagi leida.
Tänud peitjale.
Jõudsime siia veduri juurde poole päeva paiku, aga kuna päev algas sündmusaardega juba kell 5 hommikul, oli juba hulk aardeid leitud, tundus kõrvalolev parkla sobiv koht päevauneks. Aarde leidmine ei olnud meie jaoks lihtne aga vihje peab paika ja laest me siis karbi leidsimegi. Tänud peitjale.
Lasime paaril proual eemalduda ja asusime otsingule. Mina sain vihjest kohe aru, aga Mikk nimetas detaili hoopis teise nimega. Lõpuks oli ikka esimene mõte õige. Logimisega läks kaua, sest leiuhetkel lähenes armas vanapaar. Tuli välja, et meesterahvas oli 40 aastat just sellel masinal töötanud ja oli väga õnnelik, et keegi veel tema kullakese vastu huvi tunneb. Nüüd me teame nime päritolu ja mõnda muudki. Õnneks tiris proua oma teisepoole lõpuks poolvägisi edasi ja käskis memuaarid kirja panna. Aitäh, tore aare!
Tulime vahepeal metsast linna varusid täiendama ja maitsva kohvi järele. Kasutasin ka võimalust poistega auruvedurit uurima tulla. Üksi keset päiset päeva jääks seal ikka väga kahtlane mulje aga poistega olles jäi julgust ülegi. Pärast leidu nokkisime selle veduri terve perimeetri ulatuses korralikult läbi ja pealt kah ikka.
Tänud.
Tapale jõudes meenus, et auruvedurile on vaja pilk peale visata. Nii me Rometiga siis uurisime, et kus peidupaik võiks olla. Leid tuli täisa kiiresti. Aitäh!
Eelmise aarde (lennuki saba) juurest edasi liikudes, tundus paslik üle vaadata teinegi suurleiutis. Linnas ilutsevat vedurit on saanud ennegi imetleda, siiani aga ainult eemalt või möödasõidul. Seekord otsustasime objektiga lähemat tutvust teha ja rongijuhi ameti ise järgi proovida. Olgu selle veduri juhtimisega kuidas on... meie imiteerisime küll rohkem remondilukkseppa. Juppide ja iseärasuste rohkuse tõttu, otsustasime üksmeelselt, et antud amet on meile ikka võõras, kuid näpud saime korralikult õliseks ja egas aaregi leidmata jäänud. Logid kirja, veel mõned selfid uhke objektiga ning tuhatnelja järgmise aarde poole. Tänud peitjale.
Pisike kuid nunnu. Päeval on rämedalt mugusid. Kuid kui imiteerud, et oled vedurijuht, siis ei vaata keegi su pihta viltu :) TFTC!
Tööpärast oli siia asja, mitte küll auruveduri vaid KBR-i peale. Kui vaatamine ja edasi-tagasi sõitmine tehtud, davai davai, no ladno öeldud, käed surutud, siis tulime siia. Ei hakanud helkurveste ära võtma, sedasi paistsime nagu õiged mehed välja. Vihjest aru saamiseks tegin mitu ringi peale, lõpuks siis näkkas.
Küll on hea otsida, kui on täpne vihje ja koordinaat. Kiire ja tore leid. Suured tänud!
Ise juba hea mitu korda otsimas, Erle värske pilguga oskas aardekarbi välja võluda. Tänud peitjale
Täna siis tegin juba ei tea mitmendat korda uue katse karpi leida ja seekord läks lihtsamalt.Õnneks mugusi liikus vähe läheduses ja sai keskenduda võimalikule kohale.Karp jäigi näppu juba teisena kobatud kohas.Kättesaamine oli juba kunst, sest nii paganama kleepunud oli teine mingi pigi või tõrva koosmõjul.Hakkasin juba kahtlema, et kas ikka ongi õige asi kui lõpuks irdus seina küljest. Seekord jäid riided ja käed isegi puhtaks võrreldes eelmiste kordadega. Aitäh.
Oma tunnikese jalutasime ja poleerisime. Saatsime rahvast rongi peale jne . Aga aare jäi peitu.
See kaunis vanake sai aastajagu tagasi suurema seltskonnaga korralikult üle poleeritud. Puhtam vedur oli aga ainus tulemus. Nüüd olin valmis umbeks sarnaseks katsumuseks, kuid kummalisel kombel läks käsi esimesel minutil õigesse kohta.
Mulle Tapal meeldib...eriti pärast rõskevõitu ilmaga õues toimetamist Vaksali Trahteri kamina ees maitsvaid roogi nautida ja toredaid vanu fotosid vaadata. Aitäh siiatulekuks põhjust andmast! Ja küllap tulen jälle, sest õnneks jäi veel aardeid "ripakile".
Uus peidukoht ja uus vihje - väga hea võimalus, et see Tapa linna peavalu saaks leevendatud. Esimest korda on kaasas veel ka abivägi. Meie õnneks oli ilm muutunud nüüd üsna rõvedaks. Tibutas õrnalt vihma ja puhus külm tuul. Mõni üksik hingeline liikus ringi ja raudteepeatus oli täiesti tühi. Saime rahus otsida. Rauno oli pigem see kes tegeles otsimisega. Mina mõtlesin pikalt ja katsusin üksikuid kohti kui see tundus mõistlik. Kui mõistus hakkas otsa saama, siis tuli ikkagist veel üks hea idee. Oh kui mõnus tunne oli tunda sõrmede vastas seda kergelt sametist aardekarpi. Aarde karp oli aga nii paganama kõvasti veduri küljes kinni. Kuidagi külma, niiskuse ja õli koosmõjul vist. Et kui selle lõpuks kätte sain, siis käis juba lihtsamini. Mõlemale peopesale sain õli tätoveeringud. Igatahes hea meel, et võib nüüd edasi liikuda mõne järgmise veduri või traktori poleerimise juurde. Aitäh!
Sai juba omajagu otsitud ja tekkis kerge allaandmise tunne, kui ühel hetkel pistsin käe õigesse kohta ja aare oligi käes. Täname.
Mõtlesin juba mida ma sinna sinise näo juurde kirjutan,kui ühtäkki Martin tõmbas totsiku lagedale.Kohti ikka jagub mida poleerida ning mugud voorivad sinna-tänna.Täname näitamast vanakooli rauda.
Tapale oli muud asja. Kuid geokotis oodanud karbike sai taas vanasse auruvedurisse peitu. Seniseid pakke ei leidnud endisest kohtast. Peidukoht sai alla meetri jagu uus, sest senisest on kaks korda kadunud. Kätte saab ikka samalt poolt, koordinaat pädeb, +2 meetrit põhja poole. Maastik alanes 1.5, kättesaamiseks ei pea enam eriti kätt väänama. Vihje on uus. Vedur on ikka vaatamisväärt ja Tapa linnas toimub palju muudki uut. Toredaid leide!
Kui juba Tapal olime, tuli keset lahkumist tänu rongi taga ootamisele meelde ka oma taastatud aare üle vaadata. Kas tõesti pole omal kohal. Ja ei olnudki, ei olnud kuskil käepideme taga, kuhu mina mikro peitnud ja taastanud olen. Kes on see imbetsill, kel tuleb pähe toppida oma käsi sinna, et sealt üks karp ära võtta - ja nii veel kaks korda. Ausõna, ei ole selline koht, mis niisama silma või muul viisil ette jääb.
Paraku polnud täna õiges mõõdus konteinerit (sigarillode plekkkarp vms), et aaret taastada. Aga ma ei mata mõtet maha ja taastaks otsijate rõõmuks meelsasti veel korra. Siis juba teise peidukasse, ehk isegi teisele poole rongi. Loodame, et see aeg tuleb lähikuude jooksul. Kui kellelgi on sigarillodekarpe üle, palun võtke geojaanile kaasa. Seni võiks aare kättesaamatu olla. Aga äkki on kuskil väha mujal, kust ise otsida ei oska..
Mul üles täheldatud ainult üks mitteleid aga tegelikult on neid juba väga palju kogunenud. Täna nüüd aeg kirja panna järgmine. Kohale saabusin õhtul. Rongipeatuses olid inimesed aga minu saabudes tuli Tallinn-Tartu rong mis nad kõik peale korjas. Järgneva poole tunni jooksul ei seganud mind mitte keegi. Terve selle aja poleerisin. Keskendusin eelkõige maa-ameti nullile. Käepidemeid on palju aga mitteühegi nende tagant ma aaret ei leidnud. Siis tegin ümber veduri mitmeid tiire ja katsusin läbi kõiki ettejuhtuvaid vihjele vastavaid kohti. Kõik kohad pole siiski ka kinni keevitatud, sest mõned uksed avanesid. Ühte neist oli keegi ära peitnud terve paki pähkleid. Ei hakanud oravate 2017/2018 talvevarusid ära võtma. Kui leidsin ühelt küljelt midagi kavalat, siis tormasin kohe ka teisele poole külge seda sama kohta kontrollima. Ronisin ka trepid ja redelid läbi. Mõistus sai igatahes otsa ja loobusin.
Klapitasime Kaupoga plaanid nii, et korraldada üks ühine geopäev Tapa-Rakvere ümbruses. Kohtumispaigaks sai Tapa raudteejaam kell 8:50. Kuigi minu jaoks on see äärmiselt varajane hommik, jõudsin nulli täpselt sel hetkel, kui Kaupo rong ette sõitis. Poleeritud sai põhjalikult ja pikalt, ma jõudsin isegi vahepeal Konsumis looduse kutsele vastamas käia, aga aare jäigi peitu. Jääb tunne, et varemleidnu kontroll ei teeks paha.
Olgugi, et rongi parajasti ei tulnud ega läinud, siis tuli ikkagi oma kümme minutit seal mugudega peitust mängida, enne kui karbile küüned taha sain. Tänud peitjale.
LÕPUKS OMETI me ka leidsime selle. Neli-viis korda käisime vähemalt seda vedurit silitamas. Täna läksime kindlapeale, et peame selle leidma ja ennäe imet, leidsimegi!
Väikese teatrikülastuse kõrvalt sai ka geopeitust mängitud. Sai ikka mõnda aega ajusid ragistatud ning kõiki kohti näpitud. Leid tuli kui sai kindlaks tehtud õige käepide. Aitäh!
Tulin Tapalt läbi ja mõtlesin, et äkki on õnn minu poolt ja tuleb leid. Ümbrus oli õnneks muguvaba ja sai kohe alustada.Rahmeldasin seal oma 40 min. ja tulemus null.Omaarust vaatasin kõik vähegi sobivad kohad üle, aga peale tahmaste käte ja läbimärja jope ei saanud midagi kasuliku. Kohe otsingu algul hakkas lumelörtsi sadama ja lõpuks oli maa täitsa valge.Veduril on neid nuppe, polte ja muud rauda küllaga, ning katsu sa küüned õigele asjale taha saada.Kõik käepideme tagused oleks nagu vaadatud, aga eks ta selline nõela otsimine heinakuhjast ole. Kui tekib võimalus, siis tuleb millalgi uuesti tulla.
Neljandat korda siis kohal. Täna sai tuldud ja võetud. Aitäh peitjale ja tänud taastajale!
Teiste mitteleide silmates ei lootnud me siit leiuga lahkuda. Õnneks sadas vihma ja me saime vihmavarjuga edukalt katet teha. Otsisime omast arust kõik kohad läbi, aga leiuni see siiski ei viinud.
Sinna läks suurem osa mu ajast täna :D Kas ma otsisin või istusin autos kui taevast sadas vett nii palju, et oli kohe :D Aga kahjuks jäi see mulle kättesaamatuks :( Kus see küll on?
No ei olnud kohta, kuhu me ei vaadanud aga püüdmatuks see jäigi.
Kõik kohad olid korduvalt läbi kombitud ja meil endil hakkas juba veidikene kahtlane olla. Tuul ja vihm viisid igasuguse isu seal veel kompida, otsustasime teinekord tagasi tulla
Parasjagu hakkas peroonile kogunema mugusid. Vaatasin siis seda vedurit teiselt poolt aga kindlasti on see karbike ju seal pool, kus vaadata ei saanud :-). Ei hakkanud saabuvaid ja väljuvaid ronge ära ootama ja läksin järgmiste aarete juurde. Tulen teine kord uuesti.
Ilma vihjeta poleeriks seal vist järgmise pööripäevani,sest seda rauda seal ikka jagub.Nüüd jäi aare ruttu pihku.Tänud!
Esimese hooga otsisin vanast kohast ja ei leidnud muidugi midagi. Tükk aega sai poleeritud erinevaid kohti. Eks seal variante ikka jagub ka. Lõpuks tuli aare välja kohast, mida olin juba korra kontrollinud, aga mitte piisavalt hoolikalt. Aitäh peitjale.
Kahtlesin küll, et kas ikka on mõtet siia tulla, sest möödunud suvel geojaanile sõites ei suutnud me peale pikka otsingut siit midagi leida. Õnneks täna läks hästi ja ootamatult kiiresti. Kuidas küll sai tookord nii pime olla...
Ei läinud ka seekord kuigi lihtsalt, aga lõpuks Margusele ta pihku jäi. Aitäh!
Siimuke sai turnida ja ronida. Mina sain logida. Oli mõnus sametine. Aitäh.
Alguses mõtlesime sinna vaadata, aga ei teinud seda. Hiljem siiski selgus, et on õige koht.
Vedurile sai tiir peale tehtud ja kõik pidemed üle katsutud, lõpuks uuesti õigest kohast otsitud ja leitud oligi. Tänud peitjale!
Sattusime jõululaupäeval Tapale, teadsime, et raudteejaamas on aare ning otsustasime ilma leidmata mitte lahkuda. Tiirutasime natuke ümber veduri ja aare saigi leitud. Aare on heas korras, otsimiseks pole turnida ka vaja.
Nu kui sa pead sõitma Rakverest Tallinnasse siis on kõige parem minna läbi Tapa. Kes see viitsib seda pikka ja igavat maanteed sõit otse. Pealekauba on onu Paavo siin kandis taastanud ühe aarde ja näe teine põhjus siia kanti tulla. Nii me siis valisime kõige parema tee. Vedur oli täisa omal kohal. Natuke enne 00.00 oli Tapa täiesti vaikne. Mina läksin aaret otsima ja Liina jäi autot soojendama. Sellest soojendamisest oli palju kasu, kuna aare ei tahtnud kuidagi välja tulla ja sellest külma metalli poleerimisest olid mu näpud vahepeal muutunud sinilillaks. Vaheapeal siis käisin ennast soojendamas ja logisid lugemas ja siis uuele ringile. Ega need logide lugemised midagi juurde ei andnud, aga peale ühte tiiru suutsin imekombel aardest kinni haarata. Nüüd logi kirja ja kiiresti jälle autosse. Sain veel õigel ajal üle raudtee. Natuke peale seda tuli väga pikk rong, mis venis nägu tigu. Tänud.
Kui on vaja Jõhvist Pärnusse minna, siis peab tee äärest ka mõned aarded noppima. Esimese ehk sellega läks veits kehvasti :/ Ei leidnud!
Õnneks oli meil kaasas geopeitur, kes oli selle varasemalt ära lahendanud ja andis meile veel ühe lisa vihje, mille abil tuli leid kiiremini kui muidu oleks läinud :)
Veidi turnimist vales kohas ning alles siis õigesse kohta vaatama.
Täna, 5+ aastat hiljem, aare veel logimata. Mis siis ikka, likvideerin selle võla :)
Täname õue kutsumast!
Kõik klappis nii koordinaat kui vihje. Vaatmata selell ei suutnud mina küll ninaall olevat märgata. Oh kui palju kordi on siin ümeristumisi aastatel 1988 - 1994 tehtud
Olen seda kunagi korra otsimas käinud aga siis ei leidnud, täna aga läksin ja esimesse kohta kuhu käe pistsin ta end peitiski. Logitud, tänud :)
Einoh, üksi oleks see mul ilmselt leidmata jäänud. Vähemalt nii avalikult keskpäeval ja piiratud ajalimiidiga otsides. Õnneks suurema seltskonnaga on mugav katet teha ja üldse muguhuvil silma peal hoida, seda kõike muidugi konteineri kättesaamiseks vajalikku ruutmeetrist pinda vabana hoides :P Muide, aarde praeguse variandi peitja ehk taastaja speedy kujul oli meiega! Aga lisavihjed, teadagi, on nõrkadele.
Nojah, kõigist plussidest hoolimata ei saanud ma sugugi nägijaks. Ega katsujaks. Juba ilmus kohale veel kaks geopeituritest suveseiklejat - Stupido Racing Team koosseisus Kallo ja Anna. Anna marssis lihtsalt veduri juurde ja võttis aarde nii muuseas välja sellise kindlusega nagu oleks selle ise sinna pistnud! Päriselt ka. Stupido - yeah right :o)
Sattusime suveseikluse ajal siia veduri juurde oma seikluse missiooni täitma ning parajasti koos teise tiimiga, milleks osutus konkurent Speedy&Co. Peab mainima, et tegelikult oli sellest ka üsna palju kasu. Piiratud ajalise faktori tingimustes olid suunavad müksud abiks ning tervet vedurit ei pidanud me ära poleerima. Juhtus isegi nii, et esimesest kohast, kuhu Anna käe pistis, ta ka aarde välja võttis. Täname aarde eest!
Kahjuks aare jäi leidmata aga see eest sai uhke vana auruvedur nähtud.
Küll see logimise koht seal ikka kuskil oli aga aeg surus takka ja kauem ei kannatanud raudruuna imetleda.
Neli inimest kokku ca 20 minutit - seega 1:20 inimtundi otsinguid. Seekord geopimedus võitis. Aga veduriga oli ikka tore tutvuda :)
Kus on küll turvateenistuse silmad? See, mis selle veduriga tehtud sai, oleks ka vana-egiptuse muumia punduma pannud.
Parkisin ennast raudtee kõrvale ja jätkasin hommikusöögi mälumist. Vaatasin kuidas inimesi muudkui kogunes perrooni peale. Otsustasin sellegi poolest piiluda vana auruvedurit. Eeltöö tulemusena tuvastasin mõned loogilised käepidemed ja suuuure hunniku enamvähem käepidemelaadseid objekte. Sain uudistada umbes 10 minutit ja saabus üks uus diislivedur vagunitega mis korjas ootajad peale. Sain seejärel vaadata üle ühelt poolt vedurit oma ideepaigad. Teisele poole minnes aga märkasin, et nüüd koguneb rahvas seal pool perrooni. Ei viitsinud aga uuesti oodata või tsirkust teha ning lõin käega. Saatus aga hoidis mind ikka seal kinni. Täpselt ennem ülekäigu kohale jõudmist tuli kaubarong väga rahuliku kiirusega. Ootasin umbes 7 minutit ja jõudsin lõpuks oma auto juurde pärale. Järgmine kord enne otsima minemist vaatan elroni kodulehelt tapalt läbiliikuvate rongide sõiduplaanid läbi.
Vigade parandus. Nüüdseks oli teda, mida otsida ja otsida natuke sai. Tänud.
Ilus vedur, korralikult üle vaadatud. Vihje peab ka täpipealt paika. :)
Oli tarvis Tapalt Tartu saada. Varusin siis kenasti aega ja tegin auruveduriga tutvust. Ju olin soojast päikesest veidi uimane, et nii kaua aega läks, aga lõpuks kätte ma ta sain. Tänan!
Masina juurde sammusin kaks kätt taskus ja ainult varemleidnu raudne kinnitus, et aare on just seal ja ei kusagil mujal viis kokkuvõttes mitteleiuni. Klapid olid silme ees ja vihjes mainitud objekte auruveduri külje ei teinud märkamagi, kas või kuipalju Xärcvqrzr auruveduril on, eks seda saan teine kord teada, kui neid lähemalt uurima satun.
No oli seal ikka neidsamuseid. Teise tiiru ajal jäi lõpuks kahtlane koht silma ja seal ta oligi. Tänud peitjale.
Kui te ise ka teaksite kui palju seal Xärcvqrzrid on,siis varuksite veidi rohkem aega.Sai teha ring ümber veduri,ka tipus käidud,ei midagi.Alustasime uut ringi,aga lõppuni ei jõudnud,arvasime et loobuks,aga see oli Raul kes enne õige Xärcvqrzre leidis.Tänud taastajale.
Porgand tõi pühapäeval Tartust pool meie RMK rogainitiimist ja kokkusaamise kohal passis üks vana auruvedur. Viskasime viimasele kiire pilgu peale, kohe ei avastanud midagi ning kiirustasime edasi Lahemaale RMK MOBO rogaini võistlusele. See oli küll lahe!
See oli päris lahe. Alguses vaatasime, et noo siit leiab küll kohe ülesse. Aga tegelikult võttis see aare ikka natuke aega. Lõpuks peidukohale peale vaadates tekkis aga kohe tunne, et noo siin see nüüd ongi!
Olime selle aarde juba maha kandnud, aga näe, kollane nägu jälle roheliste keskel. Kohale jõudsime just õigel ajal, kui porgand rahva ära korjas. Hea muguvaba hetk ja logi kirja. Suur tänu taastajale.
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "OK / Aktiivne". Muutusid koordinaadid, raskusastmed ja vihje. Aitäh, speedy!
Tere!
Mina soovin taastada ja vajadusel ka edaspidi aeg-ajalt hooldada. Tapa on minu vanavanemate linn, kus lapsepõlves mitmel suvel koerusi tehtud. Senine majagi endisel Lillakal, nüüdsel Pikal tänaval on paremaski korras kui vanasti. Tänu kaitseväele on Tapa praegugi arenev ja elus linn.
Olime Tapal üleöö ja hommikul geoteele lahkudes otsustasime aarde taastada. Kui algne aare isegi on alles, siis on see vedurisse sisse keevitatud - kõik uksed on nüüd kinni. Viimast versiooni räästa all kahjuks tõesti omal kohal enam pole, ju oli liiga lihtsasti leitav. Vedur ise on väga kenas seisukorras, värv värske ja väljanägemine uhke.
Aare jäi täpselt samadele koordinaatidele. Kuna senised näitavad eluohtlikult raudteele, siis täpne on Maa-Ameti järgi N 59° 15' 55.7" E 25° 57' 36.9". Peidukoha raskus on vähemalt 2.5 ja maastik sõltuvalt otsija pikkusest 1.5-2.0. Suurus ikka mikro, selline mõnus sametine :-) Vihje lasen ka ära muuta. Ja ongi taas üks hooldust nõudev või arhiivihoiatusega aare vähem :-)
Palun panna aare tagasi täpselt samasse kohta, siis püsib. Muguoht on samuti suur, kuid üldjuhul vaid enne rongi väljumist. Head otsimist ja leidmist!
Ikka teiega, Paavo
Kas keegi sooviks taastada? Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "Ajutiselt kättesaamatu".
Kuna viimsed logiteated just ülearu optimismi ei sisendanud, siis ei hakanud pikalt aega raiskama.
Teel Ida-Virumaale tegime Tapal peatuse. Algul ootasime, mil kaks rongi mugud minema viiks ja seejärel otsisime u 20 mimutit tulutult. Ei tea, kas segas meid geopimedus, telefoni salvestatud vana koordinaat või auruveduril turniv lapsmugu, igatahes pidime tõdema, et peame tulevikuski siin fotosessiooni tegema :)
Tuul oli jäine ja viis viimsegi silmanägemise! Pidime ikka väga kaua pingutama, kuni aare silma hakkas, hoolimata väga täpsest vihjest! Tänud! EVEJ.
Mardi pikkusest jätkus hädavaevu, aga nüüd on ka meie nimed seal sees kirjas. Täname peitjaid!
Parajalt tühja porgandiga Tapale, viie minutiga logi kirja ning seejärel 25 minutit aega parajaks teha. Tallinnasse tagasi viinud rong oli juba üpris täis. Aitäh peitmast!
Koht oli ammu kindlaks tehtud aga pikkusest jäi puud, täna siis pikemad poisid kaasa.
Käisime eile Sandriga otsimas, selle peale läks ikka päris kaua aega. Mitu rongi sõitis vahepeal mööda. Lõpuks helistasime sõbrale ja küsisime abi, mudugi oli aare seal kuhu ma olin juba 3 korda vaadanud. Logisime aga alles täna, kuna selleks oli meil vaja Priidikut.
Kummalgi pool kaunist vanakest seisid uuemad, aga kordades koledamad raudloomad. Silmad põlesid peas. Ei saanud otsida. Teine kord.
Vedurile lähenedes selgus, et lähedal teevad töölised perrooni otsas parandustöid aga õnneks olid nad väga keskendunud ja minu eriline huvi auruveduri vastu neid ei häirinud :D
Teritatud nägemisest on ikka vahel kõvasti abi. Et meil oli ka kiire jõudmaks õigeks ajaks kokkulepitud kohta, siis tuli teha kiire leid ja edasi. Täname!
Poleks kogemata valesti raskusastmeid vaadanud, poleks leidnud ka. Aitäh võimlemise eest! :D
Jääb segaseks, kes on auru all olnud, kas Vedur, peitjad või otsijad. Igastahes ei kõlksu kokku Vedur, Koordinaadid ja otsijad. Või aarde tüüp. ;) Tundub, et ka 200 m mööda olevat distantsi ei sega aarde leidu, seega peaks hakkama mõtlema 160 m reegli muutmist 250 peale näiteks. :D
Üks teine vedur (või siis juht) oli ka vist auru all, sest siiberdas seal kõigi oma slepis olnud tsisternidega edasi-tagasi.
Aaret otsides lõi aga välja mu foobia, Peep õnneks päästis päeva. Muidu oleks logimata jäänud. :)
Aare korras. EVEJ Aitäh!
See aare kandideerib selle aardetripi kõige kauem aega võtnu tiitlile. Lõpuks leitud vaatluse teel. Kahjuks mitte minu silmade läbi. Ei näinud kust Herti ta täpselt võttis ja kuhu pani. Ilus värviline rauakolakas seal. Selleks korraks oli see aardetreis lõppenud. Tänud.
Tegin esimese tiiru ja ei saanud korralikult otsida, sest Tallinn-Tartu mugud silmitsesid pingsalt. Peale rongi minekut tegin kohvitopsiga teise tiiru ja leidsin silmadega üles, aga midagi ette võtta ei saanud, sest Tartu-Tallinnat ootavad mugud silmitsesid pingsalt. Siis tulid rongilt preilid ja tegid katet ja operatsioon sai edukalt läbi viidud. Äge riistapuu, aitäh!
See hea tünga aare. GPS-i tõmmatud koordinaadid näitasid ilusti u 200 meetrit mujale. Kõmpisime Andrega sinna, vaatasime miskeid võimalikke peidupaiku, aga ei miskit. Siis kõmpisime auto juurde tagasi,kus Airi meile nutifonist aardekirjelduse ette luges ning sealt siis saime ka mõistlikud koordinaadid. MS vaadake näiteks maaameti kaardilt aarde asukohta - sealt ilusti näha, kus me ära käisime :). Aga ilus ilm ja möödasõitvad rongid olid jalutuskäiku väärt küll ja ega miski 400 m ka tõsisem jalutuskäik ka pole. Aare sai tänu vihjele leitud momentaalselt. Panime logi kirja ning siis kohalikku SõduriKodu kioskisse mugima. Jäin koeraga autosse ja tellisin endale hamburgeri muna ja peekoniga - täitsa muigama ajas, kuna see hamburger oligi muna ja peekoniga - ilma igasuguse pihvita, õnneks et ma juustuburgerit ei tellinud :D.
Tore oleks kui Garminisse koordinaate tõmmates saaks ikka õiged koordinaadid...
Sest kõmpisime Rauliga kohale, vaatasime, et mingit peidukat nagu ei ole ja siis geopeituse lehelt avastasime, et koordinaatdid on muutunud... Kui need gepsu tõmbad siis ju ei kontrolli, et kas juhuslikult on keegi aarde ümber peitnud :( Loodan, et teised selle orki ei lenda.
Kuna aega läks selle kõmpimisega palju siis oli tekkind peatusesse ja veduri juurde hulk mugusid ja sellel korral pidime asja katki jätma.
PS! Aga vedur ise oli küll võimas.
Uskumatu, kui vaikne ja rahulik oli aare üles leida, logida ja tagasi panna. Tekkis küsimus, kas Tapal elab üldse inimesi?
Ahh mis mõnus raudruun on siia aetud! Võrreldes Türi omaga on see ju päris hiiglane. Otsimisele palju aega ei kulutanud. Rohkem uudistasime, tegime fotoseeria vedurist ja jaamahoonetest ning passisime hetke aarde tagasi panekuks.
Kuna Mirko keeldus voodisse magama minemisest, siis tegime väikese tiiru. Leitud, logitud, lihtsam kui enamus liiklusvahendeid. Tänud peitjale!
No ega tegelikult ei otsinud ka, aga et autoaknast sai pilk peale visatud, siis korrektsuse mõttes logi kirja. Ilus ilm ja mingi rongiaeg oli hulga inimesi välja toonud, lapsed mängisid veduri rataste. Ja minu kaubanduslik väljanägemine oli Kuru käänu lähenemiskatsel kõvasti kannatanud – põlvini porine, ei sobi ju nii inimeste sekka minna ometi :). Teinekord mingi halvema ilmaga uuesti.
Auruveduritega pole meil tihti õnne olnud, vähemalt mitte esimesel korral. Seekord oli meid rohkem, saime esimese korraga hakkama. (Kuigi aare oli olemas, oli ta rahvusvahelisel arhiveeritud)
Olen seda vedurit kogu aeg natuke peljanud, teadagi palju seal igasugu õnarusi on. Seekord kambaga ei läinudki väga kaua. Õnneks polnud pealtvaatajaid, vihma ka tibas parasjagu. Ja tehtud niikui naksti!
Tänase geopäeva esimene aare. Aarde tuvastasin esimesel ringil ümber veduri. Küll aga pidin umbes 5 minutit ootama, kuni sõidab ära hommikune Tartu-Tallinn kiirrong, sest muidu oleks olnud liiga palju publikut. Enamus inimesi ei vaatagi sellise aarde puhul gepsu. Aga mina vaatasin ja need GC koordinaadid on mööda ja mitte vähe... Aga tänud :)
Siin tuli ainult oodata mugude lahkumist, siis sai minna järgi konteinerile, mis hakkas kohe väga kiirelt silma. Seda vast, et see oli arvatavasti valepidi tagasi pandud. Me panime selle aga teistpidi tagasi, lootes, et ehk siis ei hakka nii ruttu silma. Aga tänud aarde eest.
Kuna sportlasel oli see leidmata aare siis läksime ja vaatasime kõik selle aarde uue asukoha üle. Tänud
Vihjest oli palju kasu ja nii saime oma logi kiirest kirja.Tänud!!
Peale aastavahetuse tähistamist Fredi sugulaste pool sai ka see aare kiirelt leitud.
selleks hetkeks olime otsustanud geopeituse tänasel roadtripil juba maha kanda kui liigseid individualistlikke ambitsioone tekitava tegevusala, aga kuna auto peatus täitsa kogemata just täpselt veduri kõrval mis oli varem eeltöö käigus välja vaadatud, siis ikka korra viskasin pilgu peale. raksus ilmselt veidi üle reiditud.. mina paneks nt 1.5 ja 2.0.
Kahjuks koordinaadid on mööda aga õnneks vihje päästis mind sinisest näost.
Veduris käisin kõik kohad läbi - isegi katlas - ja leidsingi. Läks vast 15 minutit. Kusjuures aare oli minu meelest täiesti normaalses kohas, kuigi vihjega seost leida oli tõepoolest raske.