Tüüp: Mõistatusaare Maakond / linn: Harjumaa Raskusaste: peidukoht 3.0, maastik 2.0 Suurus: väike Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Balti Soome merekaabli projektiga alustati 1.mail 2005 ,peale Harku alajaama valmimist 2005 a algul.
Alates novembrist 2006 töötab 2x105km pikk ja 40,4 milj. eurot maksma läinud 350MW võimsusega alalisvoolu-, merekaabel Estlink1 ärieesmärgil,vahendades elektrienergiat Eestist Soome või vastupidi sõltuvalt vajadusest .
See lihtne multi-mõistatusaare juhatab Teid Estlinki kaabli alguse juurde.Aarde esimene punkt sisaldab endas vihjet kuidas aaret leida.
Enne kui kohale tormata tuleks natuke tutvuda millega õieti tegu on ja vastata mõnele küsimusele.
Vihjekonteiner asub kordinaatidel : dd mm ss.s
P 59 ° 2xB ' A,C
I 24 ° 3xB ' D,C
A=Mitu USA osariiki kasutavad kivisütt elektri
tootmiseks aastal 2012.
B=Estlinki maakaabli kaal meetri kohta kg.
C=Kaks kolmandikku Estlinki merekaabli diameetrist mm.
D=Mis aastal asutati firma „Eesti Energia“, arvesse lähevad kaks viimast numbrit.
Aaret otsides pole vaja ja ei tohi maad kaevata,nii vihje kui aare asuvad maapinna tasandil.
Palun tehke huvitavaid pilte ka aarde otsimisest ning jagage neid nii siin kui www.geocaching.com lehel kui võimalik.
Vihje: pole
Lingid: http://elering.ee/avaleht/ http:///www.youtube.com/watch?v=v2AC41dglnM
Lisapunktid | Tüüp | Koordinaadid |
---|---|---|
Estlink1 | Lõpp-punkt | Geokontroll 90/186 |
vihjepunkt | Vahepunkt | Geokontroll 180/2046 |
Aarde sildid: maasturiga_huvitav (3), rästikud (1), lastekäruga_ligipääsetav (1), gpsita_leitav (1), 2012_aasta_aarde_kandidaat (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC3VM8C
Logiteadete statistika: 120 (96,8%) 4 13 6 5 0 0 Kokku: 148
Kunagi varem sai info üles pildistatud ja täpp paika pandud.Täna sai kiirelt hakkama.Aitäh!
Ümbruskonnas liikudes märkasin, et aare kaardil taas värskelt aktiivne. Kuna mõistatus oli varem lahendatud ja lahendus ootas kaardil, siis põikasin nüüd läbi. Aitäh.
Taastasid äärde algselt olnud konteinerid.Ümbruskond on muidugi hämmastavalt muutunud aga aaret pole see puudutanud.
Vahepunktis on karp katki ja sisu läbi niiskunud, kardan, et järgmisel ei pruugi enam olla võimalik eestikeelset paberit lahti lapata ja inglisekeelne on hoopis omadega õhtal.
Mitmes jaos otsitud aare. Pikalt põrnitsesin kaardil seda täppi, siis sain vihje roheliseks ja kui rattatiiru kunagi eelmisel aastal sinna tegin, siis ei saanud mitte niisama vihma, vaid lausa äikest. Vihje sain aga ära jäädvustatud ja miskil hetkel geokontrolli 10m peale pommitatud. Nüüd väänasime Kaupoga tee aarde juurest läbi ja saime lõpuks nimed ka kirja.
Vahepunktis sai käidud sügisel, vist oktoobris. Edasi jäi asi pikalt ootele. Mõne aja möödudes viskasin sellele pilgu peale, võtsin ka maa-ameti kaardi ette ja siis oli punkt nagu naksti kaardil olemas. Siis möödus jälle mõnda aega, kuni söandasime kohale tulla. Kivi sai leitud ning ega seal palju variante polnud. Esimene kontrollitud koht oli õige. Tänud.
Märten tegi eeltöö niikaugele, et sai lausa vahepunktis käia ja lõpu kaardile joonistada. Nüüd tulime koos kohale, kodust teine just kuigi kaugel polnud. Oeh, see suur tee hakkab siin juba pähe kuluma, nii palju on seda sõidetud aarete poole.. Karbi leidmisega probleeme polnud. Aitäh!
Lahendatud ja orienteerutud paar aastat tagasi. Mingi probleem oli, aga enam ei mäleta millega. Lõpus lihtne. Aitäh!
See oli kahepäevane projekt. Esimsesel päeval käisin vahepunktis ja teisel päeval logimas. Jube tunne oli kui traadid peakohal kokku peksavad. Esimese punktis karp katki ja välismaakeelne juhend märg. Tänud!
Neid andmeid polnud küll lihtne leida, üks saigi lihtsalt tuletatud. Vahepunktis jõudsin kunagi varem ära käia ja lõpu paika panna, seal ära käimine aga jäi miskipärast ootele. Nüüd sai korra veel vahepunktis kaasas käia, seejärel aga jõudsime ikka lõppu ka.
Ei mäletagi enam, millal mõistatuse osa tehtud sai. Igatahes jäi aare peale rohelise vahepunkti tule saamist päris jupiks ajaks veel laagerduma. Täna siis tuules ja lumes sai kohale sumbatud ja lõpu siht paika sätitud. Peale väikest vangerdust sai edasi sumbatud ja nimed kirja pandud.
Tänan peitmast.
Millalgi leidis aare lahenduse, ei olnud üldse kerge. Nüüd oli aeg logida. Tänud
Kevadel ma vist proovisin esimest korda tegeleda selle mõistatusega, kuid lahendust ei tulnud esimese hooga ja kuna siis oli veel niipalju leidmata aardeid, jäi see kõrvale. Nüüd on neid otsitavaid juba niipalju vähemaks jäänud, et uus võimalus tuli anda ka sellele aardele. Üks vastus jäi leidmata, kuid väikese kaarditööga sai siiski geokontrollile sobiv tulemus ette söödetud.
Täna jalutasime mööda lumiseid teid, kus kahed jäljed juba ees olid. Vahepunktile lähemale jõudes tekkis kahtlus, kas tõesti just täna keegi käinud, kuid jäljed läksid siiski mööda teed edasi. Meie läksime vajalikku kohta, kaevasime natuke lumes ja leidsimegi edasised juhised. Vahepunkti karbike on katki ja seetõttu osa sisust märjaks saanud.
Üsna kergelt saime kätte aarde koordinaadid, kuid otsustasime siiski vahepeal ühe teise aarde otsida ja siis juba uus lähenemissuund valida aarde külastamiseks. Auto tuli maha jätta natuke varem, kui olime planeerinud, kuid jala liikuda polnud ka probleem. Otsitava objekti leidsime kergelt ja vaatamata lumele leidsime aardekarbi juba esimesest vaadatud kohast. Siin oli kõik korras, panime nimed raamatusse ja sumpasime tagasi.
Polegi siinkandis varem käinud, aitäh peitjale!
Väga mõnus mõistatus. Ma vaid ühte osa ei leidnud netist, või noh, leidsin mingi teise allika, mis oli veidi mööda. Ja kui ma tegin siis geokontrollile lauspommitust, siis sain vist 5 korraga täkkesse ja asi oligi aetud. Looduses läks juba suht lahedalt. Esimeses punktis on ingliskeelne juhend muidugi ligumärg, eestikeelne on okei. Põhjus hiirte näritud karbis. Lõpp tuli ka kenasti kätte. Üldiselt on hea, et keegi võtnud asjaks lihtsatele inimestele näidata ära, et milline see üks suurprojekt looduses näeb, mida meediast söögi alla ja peale on saanud kuulda, kuid millest muidu ikkagi halli reaalset aimu pole.
Peale tööpäeva suundusime siia, et ma päeva jälle kirja saaks. Laur ehmatas hobused jooksma ja peale seda näitas kus aare on. :D
Aitäh!
Vahetasin konteineri terve vastu.Ümbruskond on radikaalses muutumises , aardel on kuidagi vedanud.
Vahepunkti koordinaatide jaoks tuli veidi geokontrolli pommitada, aga mitte üleliia palju. Vahepunkti välitööd ei olnud ka liiga ajakulukad. Lõpp-punktis tiirutasime veidi edasi-tagasi, aga ka õige koha tuvastasime üsna kiiresti. Seal ümber oli aga korralik puhmas okkalisi elajaid ja mina olin retkele tulnud lühikeste pükstega. :D Selleks, et mitte üleliia kriipida saada, tallusin ette korraliku georaja. Kui keegi lähiajal aarde juurde satub, on tema jaoks asi veidi lihtsam, aga ilmselt taastab puhmas kiiresti oma algse oleku. Aare oli omal kohal, aga vajaks hädasti uut konteinerit. Praegusest on järel ainult killud.
Lahendamine oli keeruline, sest geokontroll ei tahtnud sõber olla ja natuke abi läks ka vaja, et ta siiski sõbralikult roheliseks läheks. Nojah, lõpupunkt on elektrikutele kindlasti väga pônev, turistidele võibolle mitte nii väga, aga turistidest elektrikud viskavad kindlasti lausa silda sellise suurejoonelise vaatepildi peale. Logiraamat kuiv, aga karp õnnetus seisus. Aitäh, uued teadmised kuluvad ikka ära.
Tundus kerge aga lahedus tuli ikka väga üle kivide ja kändude. Aga lõpuks mingi rist sai kaardi peale kriitseldatud ja nii ta samm lõpupoole läks. Lõpu leid tuli juba korralikus paduvihmas, tänud
Lahendus tuli üpris lihtsalt, kuigi paar korda sai ikka geokontrollis punast - need tõrked põhjustas lugemisoskuse puudumine. Kohapeal sai auto proovile pandud ja sõitsime esimesse punkti kohale. Esimene punkt oli oma pesast leegid teinud ja oli umbes meeter eemal, kuigi maskeering oli jätkuvalt omal kohal. Mõlemas keeles vihjelehed olid pigem niisked, ühes oli vesi sees veel, aga muidu korras. Lõppaare oli täitsa esinduslik ja oli huvitav koht, aitäh!
Lõpp oli varem teada , kus on. Ühel korral isegi piilumas käinud, aga liginesin valelt poolt. Nüüd kodutöö tehtud ja peaaegu drive in. Tänud peitjale.
Hommikul vaatasin oma asukohale lähimaid aardeid ja leidsin 258. kohalt selle aarde üsna mõistlikus kauguses. Lahendasime Erkiga selle ära ja oleks esimese korraga geokontrolli roheliseks saanud, kui ma oskaks lugeda (maa või meri, mis seal vahet..).
Jalutasime vahepunkti, saime targemaks ja suundusime lõppu. Hobuseid olid kaugel, elektrit ei saanud, nastikuid polnud, rattureid ei näinud ja maasturiga ka huvitav polnud. Selline mõnus pühapäevane jalutuskäik lapsevankriga metsateel oli ja lõpus saime põldmarju maitsta. Aitäh, oli tore ;)
Kogu teekond kodu-aare-kodu oli 18,3km ja 5h (sinna mahtus sisse 2 ostlemist, jäätise paus ja mänguväljakul lustimine). Kõige veidram oli teel aardeni kohatud kiri.
Käisin täna kohal ja kinnitan,et keegi hea inimene on aaret hooldanud.Uue karbi pannud ja logiraamatut kuivatanud.Aare korras,kuigi maastik ümberringi päris tublisti muutunid.
Umbes aasta tagasi proovisin lahendada aga midagi jäi siis pooleli. Eile proovisin uuesti ja kahtlus oli mõne numbriga. Pommitasin geokontrolli ja tänu ühele näpukale nn tähelepanematusele jäi roheline saamata. Kuna olin piisavalt palju pommitanud ja et seda mitte nüüd pooleli jätta küsisin töökaaslaselt kontrolliks numbreid. No loomulikult olin ka seda kombinatsiooni proovinud aga näpukaga. Nüüd siis sain loomulikult kohe rohelise. Täna siis tegin rattaringi sealt kaudu. Vahepunkti ja aarde leidsin kiirelt. Hobustega segajaid ei olnud, toimetasid natuke eemal, särtsu ka ei saanud ja sain nime kirja Tänud peitjale.
Esimeses punktis läks kiiresti, aga lõpuks jätsime ürituse katki ja otsustasime koju minna, pimedaks läks ja me hirmutasime ka mingid kaks hobest ära. See oli õite kummaline juhtum - uurisime mobiilist kaarti, et kuhu me nüüd täpselt minema peame ja samal ajal ratsutasid kaks tüdrukut suht kaugel ringi. Mingi hetk ratsutasid nad meie juurde ja palusid viisakalt kuskile mujale sõita, kuna hobused pidid "teistsuguseid" inimesi (geopeitureid?) kartma. Me ei saanudki nagu väga pihta, et mis toimus - kui need hobused meid nii väga kartsid, kuidas nad siis said nendega meie juurde tulla? Lisaks tundusid hobused olevat täiesti roosad ja rahulikud. Igal juhul Estlinki avastame teine kord jälle edasi :)
Aardeotsing osutus ootamatult põnevaks - ehmatasin korduvalt üht suurt kabjalist, sain möödujalt nastikuhoiatuse, avastasin ratturite seas nähtavasti populaarse teelõigu ja üleüldse ületas välitöö koduse mõistatamise osa. Aitäh!
Teiste vastustega l2x ysna libedalt aga yhte ei suutnud leida. Siis ei j22nud muud yle kui laevadepommitamisvoor. Lugemine aga l2x arvatavasti segi ja yks number j2i lihtsalt vahele. Esialgu l2x ootele aga sain yhe lisavihje peale mida sain rohelise tule v2lit66dele. Vahepunktis olev karp oli vett t2is aga 6nnex juhendid olid kuivad. Natuke veel offroadi ja varsti oli ka viimane punkt tuvastatud ja sai r66msalt logimise juurde asuda. T2nud silmaringi avardamast ja 6ue meelitamast :)
Tüüp peaks olema siiski, et vajab hooldust - karbi vahetust.
Ei teagi miks see üpris kodulähedane aare nii kauaks on jäänud leidmata. Kunagi sai omaarust esimeses punktis käidud aga siis vist olid mul mingid numbrid sassis ja jõudsin kusagile keset põldu ja no ei võlunud midagi välja selleks, et edasi jõuda. Seekord viis null aga täitsa lubavasse kohta ja peagi oli info käes. Edasi oli ka lihtne. Järgmisel hetkel kallasin juba karbist korraliku koguse vett välja ja võtsime aarde kuivama päevaks. Järgmisel päeval saigi kuiv logiraamat tagasi uut kotikesega. Vast peab mõni aeg nüüd vastu. Peitjale tänud!
Aare tagasi. Ja Estlink teenindas ennast siin kuivaks ise, mõ tut ne pritšjom… :D. Jätkusuutlik see lugu seal siiski kaua pole, karbi kinnitusklamber on murdunud ja koos hoiab karbipooli hetkel vaid gravitatsioon koostoimes ümbrisminigripiga… On logitav, kuid aare tuleks Kallel lähiajal siiski konteinerivahetusse viia ;).
Võtsime kaasa aarde mõneks ajaks. Kallasime topsitäie vett välja ja kõik on ligumärg. Hiljem tagasi.
Mõistatus ise lahenes libedalt kui üks küsimus välja jätta. Kuna kiiret vastust ei leidnud, viskasin mõistatuse nurka rahulikumaid päevi ootama. Sügise saabudes on ka minu hoog raugenud ja kodus istumist rohkem. Sirvisin taas poolikuid mõistatusi ja proovisin veelkord selle ette võtta. Päris kindlat vastust ikka ei leidnud, aga olles ennast uurimistööga piisavalt harinud andis julgust proovida veits kontrolli pommitada. Paari katsega saingi koordinaadid kätte. Läks veel nädalake ja aeg oli kohapeale vahepunkti asja uurima minna. Vahepunkti jõudmise ja selle leidmisega muret polnud, kõik läks nagu lepase reega. Siis aga sai vastu võetud saatuslik otsus. Mõtlesin oma sõiduauto maasturiks ja proovisin ilma ümber pööramata otsemat teed pidi lõppu jõuda. Paras mülgas oli see tee, mingil hetkel sai isegi autost väljutud et olukorda hinnata kas ikka maksab edasi trügida. Olles mülkast läbi pressinud tundsin neljal rattal asfaldil olles kergendust. Seda rõõmu aga kauaks ei olnud kuna hindasin ühe teelõigu veel sõidetavaks mis aga oli hoopis veel suurem mudaauk kui esimene katsumus. Vähemalt olin alles hiljuti talverehvid alla pannud ja usun et neist oli palju kasu. Esimese hooga kihutasin nullist mööda kuna ma lihtsalt ei julgenud seisma jääda kartes kinni jääda. Alles väiksele künkale jõudes kus vähe tummisem jalgealune sain pidama. Autost väljudes sai kahe käega peast kinni hoida nähes masina uut kamoflaasi. Niipalju siis edukast katses hoida eelneva aarde juures autot puhtana karjääri teel. Lõpu juures ringi jalutades silmasin kummalisi rajatisi millele algul ei osanud mingit otstarvet määrata, pikapeale jagasin matsu ja siis oli kõik loogiline.Veits pimedas ukerdamist ja leitud ta oligi. Avades, karbi kaas oli nii kõvasti kinni ja samas veel ka nii habras et kinnitusklamber murdus pooleks, tasuks peremehel üle vaadata. Nii nagu soovitud, siit ka pilt tutvustatavast objektist öös:
Tänud mõnusa mõistatuse eest.
Tegime Karloga Tallinna lähistel geotuuri. Koostasin plaani, aga ei suutnud ise kuidagi õigeks ajaks kohale jõuda Laagrisse, nii et esimene koos leitud aare oligi see. Varasemalt olin mõistatust üritanud lahendada, aga no ei tulnud välja see USA osariikide küsimus. Ühel hetkel selle üle Mihkli ja Karloga arutledes saime asjast aru ning paari proovimise järel näitaski geokontroll rohelist. Ma ei teadnudki enne seda mõistatust, mis Estlink üldse ongi. Aitäh!
Olen üritanud palju kordi seda lahendada, aga pole roheliseks saanud. Nüüd võtsid asja tõsisemalt ette ja hakkasin pommitama. Saime Robertiga umbes samas ajal roheliseks. Nullis pommitasime lõppaarde teise korraga roheliseks. Lõpus kaua ei läinud. Aitäh peitjale :)
Selle aarde leidmiseks lähenesin kord ühelt ja siis teiselt poolt, et ikka masinaga lähemale :) Lõpuks hakkas masinast kahju ja käisin ikka jala ka pisut. Ja nende kahe lähenemise vahepeal käisin veel värske õhu mürgitust saamas. Vihjepunkti karbike oli lahedalt temaatiline. Inglise keelne vihje on küll suhteliselt kehvas seisus. Lõpp-punkti geokontrolli ei hakanudki tegema, läksin kohale ja uurisin piirkonda, tähelepanelik vaatlemine ja pisike georada viis kohale.
Mõistatuse lahendus oli ammust aega olemas, kunagi talvel sai isegi korra vahepunktis käidud, aga siis pimedas jäi edasiliikumiseks vajalik info peitu. Nüüd valges läks nii vahepunkti, kui lõpu leidmine libedalt. Tänud peitjale!
56
Jaotasin aarde külastamise kahele päevale. Kõigepealt vahepunkt ja siis lõpp. Esimene lähenemiskatse lõppes üha kitsamaks ja võsasemaks muutuval teel. Kui siis põhi kolksuga vastu maad käis, ukerdasin end ümber ja üritasin ringiga läheneda teiselt poolt. Ega see paljutõotavam tee polnud, sest seal laiutasid ühest servast teise lombid. Ühe suurema ees jäin seisma ning läksin vaatama, kuidas edasine tee on ja kas oleks äkki parem geomobiil maha jätta. Sel hetkel otsustas muidugi sama teed kasutada üks jalgrattur, kes kindlasti imestas, miks tal üks punane masin ristipõiki ees on. Egas midagi, kiirustasin tagasi autosse ja sōitsin paarsada meetrit edasi. Tee oli sellest otsast ikka tunduvalt mõistlikum ja oleks koordinaatidele lähedamalegi saanud, aga natuke võid jalutada ka. Panin siis järgmise punkti paika ja läksin koju ära, ei tundunud mõistlik koht kontoririietega müttamiseks. Täna selgus ootamatult et vaja peale tööd aardejahile minna. Peale eelmist kogemust olin autosse juba varunud koti dressidega ja need said enne aaret vallutama minemist selga tõmmatud. Eelmise punkti mõlema lähenemissuunaga võrreldes laius siin suisa maantee ja aare oli endale naabriks saanud ühe platsi, kus kohalikud hüppamist käivad harjutamas. Tänu niitmisele jäi õige objekt kiirelt silma ja leid sai kirja. Ilma nõgeselt kõrvetamata saamist pääseda siiski ei õnnestunud. Aitäh, tehtud!
Solved it quite some time ago, now after lunch were close enough for the hint point and decided to check it out. After that also decided to find the cache. Thanks! Mai & Diana
P.S. English instructions are wet in the hint container. Need replacing.
Ei saagi aru miks see aare nii kaua ootama pidi. Ju siis ei olnud tema aeg seni saabunud. Vastused küsimustele tulid ludinal - eks Google selle jaoks hea olegi et säilitab ja talletab mida iganes , oska ainult küsida , veel õigem küsimus õiges keeles formuleerida. Hakkama sain. Igatahes oli eelpunkt seal kus lubatud, maa oli vahepeal tahenenud ja mingit ekstreemolukorda polnud - sai rahulikult linnamaasturiga seda liigselt määrimata kohale küll. Siis koordinaatide ümbermängimine ja uuele ringile. Ja jälle sai linnamaasturiga kenasti kohale - seal oli müttamise jälgi rohkem näha - pehmemal ajal on suure autoga vist päris keeruline seda trassi läbida... Suurem = raskem siis. Aga hetkel oli kõik kena. Linnalegendid nabani nõgestest ei pidanud samuti paika. Aare oli kena ja korras - seal kus pidigi olema. Aitäh
Selle mõistatuse lahendamist olen paar korda proovinud alustada, kuid siis ikka loobunud, sest esimesele küsimusele vastust leida ei õnnestu. Nüüd siis vaatasin, et ta on mu kodule veel roheliseks värvimata aaretest üks lähimaid, no mis mõttes ma siis ei saa lahendatud.
Kasutasin oma vana matemaatikaõpetaja soovitust - kui esimest ülesannet ei oska, ära jää toppama - lahenda teised ära ja siis kui aega jääb üle, proovi esimest uuesti. Halleluuja, teistele küsimustele on võimalik vastused leida ning väikeste arvutustega tulemuseni jõuda.
Roheline geokontroll näitas jalutuskäigu pikkuseks 4 km, mis on õhtuseks ajaks mõnusalt sobiv. Seega me ei katsetanud "maasturiga sobiv" ega "linttraktoriga sobiv" variante vaid kand-varvas stiili. Aarde leidsime kiirelt, tänud peitjale!
Paari nädala eest jäi lahendamine A väärtuse taha pooleli, aga täna uue hooga peale lennates sai Arvo sinna päris sobiva väärtuse ja ülejäänu tuli juba ludinal. Kuna enam väga valikut pole, vaatasime kohe üle. Juba esimesse punkti sõites sai autole mõnusat oksamassaaži ja jääsuplust pakkuda, aga kohale jõudsime. Andmed käes, saime vist kolmanda katsega ka ebakindla rohelise kätte. Nüüd, kuidas minna teise punkti? Kaardil teed ei ole, aga satelliitkaardil midagi on. Järelikult peab saama. Valisime kõige otsema tee ja see läks üsna ruttu vägagi põnevaks. Esmalt pöörasime rasketehnika juurest vasakule ja jõudsime teele "linttraktoriga huvitav". Teine katse oli hetkel "maasturiga huvitav", aga "Passatiga eriti huvitav". Paar sooja päeva veel ja saab sealt mõnda aega ainult eritehnikaga läbi. Praegu oli hirmus küll, aga aluskiht siiski kandis.
Jõudsime nulliga risti, liuglesime üle muda ja jõudsime nulli. Karp hakkas geokuhja alt kenasti silma, aga välja ei tahtnud teps mitte tulla. Oma kümme minutit meelitasime, aga edutult. Vut-vut auto juurde ja tõin abivahendi. Esimene katse ja... kohe kostis pahaendelist raginat. Teine katse ja karp tuli välja, kenake auk küljes. Krrrrm. Vut-vut üle muda auto juurde ja asenduskarp välja. Nimed logiraamatusse, aarde nimi uuele karbile, nodi ümber ja paika tagasi. Vast seekord ei jää nii kõvasti kinni. Õnneks saime sealt välja ka, mälestuseks ainult äärmiselt porised jalatsid ja järjekordse geomaskeeringu omandanud auto. Taas vahva seiklus, aitäh peitjale!
Arvutustega läks nagu läks aga kohapeal käis kiiresti. Aitäh!
Minu kuuesajandaks juubeli aardeks sattus täna just see. Kuidagi on kujunenud, et viimasel ajal need kahe nulliga leitud aarded on millegi poolest natuke erinevad. Kas siis rohkem vaeva nähtud või siis teistest erinevad. Selle aardega nägin ikka vaeva küll. Siin piinasin täiega geokontrolli. Algul ei tulnud kuskilt välja esimese küsimuse vastus ja lõpuks, kui ma selle ka sain, tegin imepisikese vea. Kogemata olin teises koordinaadis ära muutnud lohakusest ühe numbri ja nii ma siis tagusin neid numbreid tuimalt sisse. Geokontroll läks pidevalt punaseks ja mina vihast järjest sinisemaks. Lõpuks ikka tuli mõistus pähe ja vaatasin numbrid üle ja asi muutus roheliseks. Juhuu. Täna läksin peale tööd jahile. Ma võin küll natuke ultreerida, aga sinna kohale minnes oli pea kaelast saati mudas. Õnneks vedas mu Virsik mind kohale ja hiljem sealt minema. Peremehele teadmiseks, et ühes kilekotis olev paber on väga märg ja õrn (inglise keelne). Tänud mõnusa mõistatuse ja aarde eest.
Päris huvitav koht. Aarde juures oli pärast üleni takjaid täis, kui üritasin neid ära võtta, siis läksid need tükkideks ja tööd jagus tükiks ajaks. Tänud peitjale!
Järgmisena veeresime selle aarde juurde. Vahepunktis mõistatuse lahendamise ajal möödus meist üksik ratsutaja. Aare korras. Tänud peitjale!
Sain jälle veidi targemaks. Tänud!
A väärtus selgus peale paari geokontrolli ja lumega sai esimeses punktis käidud. Tookord jäi teise edasi minemata. Et kohas kindel olla, geokontrollisin lõpu, mis tuli täitsa 10m raadiusesse. Nüüd lumi sulanud, jätsin auto asfaldi äärde ja jalutasin lõppu ja särtsu ei saanudki. Tänud estlinki tutvustamast.
Martti pommitas vihjekontrolli roheliseks ja asusime teele.Väljas oli päris korralik tuisk.Saanud vihjepunktist aardeni suunava kaardi panime suht täpselt oma edasise plaani ilma geokontrollita paika.Aitäh tutvustamast!
Mõistatuse lahendamisega läks pisut aega, kuna arv A ei tahtnud mulle end internetiavarustest hästi näidata. Nii et geokontroll sai roheliseks umbes 25ndal katsel. Kohapeal läks hoolimata tuisust ja tuulest kiirelt. Aitäh!
Maastik välitöödel polnud just kiita, aga see ei seganud aardeleidu.
Vihjepunktis käisime terve vahmiiliga 3a tagasi ja teise punkti jõudsin juba aasta hiljem rattatuuri käigus. Paraku, nagu täna selgus, olin ma paarkümmend meetrit vales kohas ja eks kesksuvel oli heina jms ka rohkem mis segab vaadet. Täna käis kõik üllatavalt lihtsalt: navigeerisin autoga võimalikult lähedale, panin telefoni tasku ära ja läksin joonelt nulli kus kohe peidukat märkasin. Jälle üks poolik asi lahendatud. Tänud.
Hiljuti lahendasin küsimused ära. Hea kui leiud tulevad kiiresti.
Halb aeg selle aarde jaoks, aga õnneks ikka leidsime. Tänud.
Päris huvitav mõistatus, sain geokontrolli roheliseks. Edasi sain veel nõgeste käest körvatada ja rohu sees sumbata, no ütleme, kuidagimoodi leitud, tänud!
Hakkasime siis mööda kaableid kodust liikuma:
pistikupesa - kaablid - elektrikilp - voolumõõtja - kaablid - veel üks elektrikilp - kaablid - alajaam - kaablid - aare - estlink - Soome.
Vist said enam-vähem kõik punktid üles täheldatud ja kui jäigi mõni vahele, eks järgmised täiendagu.
Aarde juures panime tähele, et Tootsil on kesapõllult mõni kivi veel vedamata, aga kiviaiaga on juba algust tehtud.
Me täname!
A-ga oli pisut pahasti, kuna väge meeletult variante pole siis lihtsalt alustasin algusest... edasi läks juba lihtsalt, lõpppunkt paistis ka kaugele silma. Tänud
Koordinaadid saime päris kiirelt kätte ja vahepunktiga probleeme polnud. Lõppaarde leidmine võttis aga ikka natuke aega, kuna vihmased ilmad on heina tublisti kasvama pannud..
Esimese katsega ei tahtnud geokontroll minuga nõustuda ja siis viskasin asja nurka. Kui uuesti käsile võtsin, siis sain ta päris kiiresti rohelist tuld näitama. Täna oli välitööde kord. Vihkepunkti leisin kiirelt ja ega lõpugagi pikalt läinud kui õige teeotsa kätte sain. Polnudki selles kohas käinud varem. Aitäh peitjale.
Maasturiga huvitav silt oli aardel, aga eks ma ennegi olen ette kujutanud enda auto maasturiks. Küll üks päev see ka reaalsus on, et geomobiiliks maastur on. Aitäh, see täpike ka lõpuks roheline :)
Esimeses punktis nägime jänest, jooksis teine hirmus kiiresti! Mõlemas punktis läks ruttu ja leidmine raskusi ei valmistanud. Lõpus oli kilekotis vett, aga aare ise oli kuiv. Aitäh!
Järjekordselt oli eeltöö paar nädalat tagasi ära tehtud. Tookord jäi küll mõte, oodata natuke külmemat aega aga täitsa kenast sai täna käidud. Võtsime TB :)
Mõistatuse osa A väärtuse tuvastasin sisuliselt katse-eksituse meetodil, ülejäänud andmed tulid ühte teemavälist kaablit mööda kergesti koju kätte.
Vihjepunkti sõitsin oma "maasturiga" kohale, ainult paar korda lasigi ninaotsaga lumesahka. Aga kuna selle looma pöörderaadius konkureerib limudega ja kottpimedas põlluserva siluma ei tahtnud hakata, siis pärast lõpp-punkti kindlaks määramist järgnes pikk teotempol tagurdamine. Praeguseks on kael juba tagasi normaalasendisse tagasi keerdunud.
Täitsa käimata koht oli, tänan tutvustamast.
J: TB
Koordinaadid said välja arvutatud millalgi varem, täna otsustasin ülesotsimisega proovida. Oi ma sain vatti selle elektrikaabliga…:D. Kaardi pealt vaatasin välja tee aardeni ja siis hakkas peale… esimene teeots vale, teine teeots vale, kolmas teeots õige aga poole peale jõudes hakkas tunduma, et veel mõned meetrid ja siis saan koos puksiiriga nulli edasi otsida. Keerasin ringi (ka see polnud mulle seal kitsal rajal madalapõhjalisega kinni jäämist kartmata mingi nipsti-tegu :D) ja läksin suurema ringiga teist kaudu… Tänavasilte pooltes kohtades ei olnud, nii et kahevahel olla ja edasi-tagasi keerutada sain seal ikka mõnusalt ning alguspunkti ümber jääv teedekaardistik koos hetkeolukorraga on nüüd küll tuttavam kui koduümbrus. Lõpuks jälle ühe sildita teeotsaga õnnestus :). Peidukat kohe ei märganud aga kirjelduse lugemine aitas ja sain kätte lõpp-punkti asukoha; tänu lisatud pildile läks sellega lihtsamalt ning umbes 2 tundi peale alustamist sain premeerida ennast nime kirjapanemisega. Aitäh peitjale, aardeta oleks küll see Estlinki- ja energiateema täpsemalt uurimata jäänud :).
See lahendus läks algul kuidagi puiselt, mitte ei tahtnud see üks sunnik end kätte anda. Lõpuks aga siiski alistus ja kontroll näitas rohelist. Kui kaardi peal paistis tänav nagu tänav ikka, siis reaalsuses osutus see märksa väiksemaks, auklikumaks ja porisemaks. Õnneks kõrgem neliveoline tundis end siin kui kala vees. Ka lõpp-punkti liikudes mõistsime, et seekord sai väga õige masinaga tuldud.
Tänud aarde eest. Võtsime TB.
Selle lahendamisega läks kehvasti. Kuidagi ei saanud kontrollile sobilikku tulemust. Lõpuks segus, et ma ei tea palju on kaks kolmandikku :( Täna kohapeal oli kõik palju lihtsam, mõlemad kohad alistusid kiiresti. Lõpus karbis vesi ja tundub, et sellest seal pääsu ei ole, kuid logiraamat kuiv. Tehtud!
Mõistatus leidis endale lahenduse juba aegade eest ja tänaseks päevaks on ununenud selle keerukus või lihtsus. Igatahes olime täna esimeses vahepunktis. Sellele lähenemine pani esmalt kukalt kratsima. Nõgesed kõrgusid nabani. Vaadates meie lühikesi pükse ja suviseid kergeid jalatseid ei tekkinud suuremat soovi edasi astuda. Õnneks saab siiski ka ringiga. Kuigi geopeiturid seda nähtavasti kuigi sageli ei tee. Nii olime vahepunktis ja uudistasime edasisi vihjeid. Pärast mõningast tiirutamist leidsime tee ka lõppaardeni. Sealgi on maastiku raskusaste tänasel hetkel aarde päises nimetatust veidi raskem. Kuid suvine vormirõivastus ei saanud siiski takistuseks. Ootasime ja otsisime georajakest, kuid geopeiturid on siinse piirkonna täiesti unarusse jätnud. Ühtegi rada ei viinud aardeni. Aarde leidsime viidatud peidukohast kiirelt. Anum oli seest niiske. Aitäh toreda aarde eest.
Vaatasin aarde üle eemaldasin kõik niiskust saanud meened aga ülejäänu oli korras.
Pikk lugu sai endale lõpu. Loo algus jääb aega kui vahepunkti vihjepildil olev objekt oli veel vertikaalasendis. Tänaseid logisid lugedes on mul kuri kahtlus, et vihjepilt on endale uue väljanägemise saanud. Kuidagi teisiti ei ole ilmselt võimalik seletada meie objektil veedetud reibast pooltundi. Konteiner oli asine kuid kahjuks mitte niiskuskindel, asjad üsna lägased. Kuivatasime kuis jaksasime.
Kuna leitud arvud olid õiged siis kujunes tänane esimene aardeotsimine ennekõike jalutuseks. Jätsime auto üsna kaugele, seega sai korduvalt imetleda oma soojasid jälgi sulalumistel teedel, taustaks kõrgustes kostuv elektrisärin. Taevas korraga nii külm sinine pilvitus, kui mustjad vihmapilved. Aardekonteinerid kõik OK olukorras. Lõppaare veidi niiske aga logiraamat kuiv. Tänud jalutuskäigule juhatamast
Vigade parandus. Peale eelmise korra mitteleidu sain kodus geokontrolliga koordinaadid +- 10 m, seega täna veeresin rattaga selle järgi kohale ja ega seal seekord enam kahtlust ei tekkinud, kus aare asub. Logisin ja kärutasin edasi. Lõpp hea, kõik hea :-)
Praegu logi kirjutama hakates imestasin, et miks on kaks geokontrolli. Olin juba jõudnud ära unustada, et ka algpunkti leidmiseks tuli andmeid koguda ning arvutada. Välitööd läksid üle ootuste ladusalt, kui välja arvata see, et alguses püüdsin läheneda alguspunktile valelt poolt ja pidin kitsal teel ringi pöörama. Nullist võtsin paberilehekese kaasa ja pärast tõin tagasi. Lõpu leidmine tuli lihtsalt, kohe pidasin õige koha lähedal auto kinni ning marssisin aarde kõrvale. Vahvad konteinerid, eriti lõpu oma aga mõlemad on pisut ligadi-logadi. Aare kuiv. Tänud.
Esimesel korral lõpus käies ei näinud ühtegi pildil kujutavat objekti. Seetõttu otsisin kõige sarnasema objekti. Sattusin mingitele kalmetele ja seal ilmselgelt ei olnud midagi.
Teiseks korraks olin kodus koordinaadi välja raalinud ja teadsin, et objekti asend on muutunud. Kuid siiski kõrge võsa takistas leidmist.
Nüüd kolmandal korral oli kõik parimas korras. Läksin ja võtsin. Päris huvitav konteiner, tänud
Kõrget heina ei vihje ega ka aardepunkti juures enam pole,selle eest on hoolitsetud:)
Aare on kadunud aga vihje järgi on ta siiski seal rohus kuskil olemas.Kuna ma pole kindel kus ta täpselt on siis on aare ajutiselt kättesaamatu.Aarde vihjepeidik on suletud.
Nägin seda horisontaalasendis asja küll seal, tegin isegi ringi ümber ja toksisin paar korda jalaga. Aga no tõesti ei suutnud neid seal samastada, kuna üks on siiski püsti ja teine pikali :-D Aga hea teada vähemalt, eks siis järgmine kord oskan arvestada.
Eelaarde vihjepildil asuv objekt ei ole enam vertikaalasendis vaid horisontaalis.
Ei leidnud, kuigi kulutasin seal päris palju aega. Sellest vihjest küll praegusel aastaajal erilist kasu ei saanud. Aga no suutsin nüüd kodus vähemalt lõpu koordinaadid 10 m täpsusega välja võluda, asi seegi.
Esimeses punktis käisime pea aasta tagasi. Tänase rattatuuri sättisin nii, et mõni aare ka teepeale jääks kuhu muidu ei viitsi minna. Ratta jätsin eemale maha ja sumpasin läbi kõrge heina nulli poole. Kuna null pole ilmselt väga täpne ja ma ei tahtnud seal liiga palju aega kulutada siis ei leidnud midagi. Kunagi teinekord pikkade pükstega tagasi, loodetavasti on siis rohkem aega ka.
Selle aarde otsustasin võtta jalgsi. Mis see Saue-Laagri-Harku ja natuke sinka-vonka ka vahele siis ära ei ole. Mõttes mõlkus 25km . Ei saanud nii palju, ainult 24,8km :)ja keskmine kiirus 7 km/h. Mõnus jalutamine. Kaasa võtsin ainult gps-i ja telefoni mis mõnusalt särgi seljataskutesse ära mahtusid. Veepudeli kaasa võtmist ma isegi ei kaalunud kuigi tagasiteel Laagris oli meeletu jänu. Vahepunktis sai ikka päris palju madistatud ja ega lõppki kergelt tulnud. Õhtul sai saunas korralikult viheldud ja väike vastik vanainimene ei jäänudki kangeks. Aitäh!
Vihjepunkti koordinaadid tekitasime juba ammu. Tore, et aardele elu jälle sisse sai, käisime ka kohe kaemas. Aarde leidmine raskusi ei valmistanud. Mõnus mõistatus, täname!
Ei saaks öelda, et ma energiast, selle tootmisest ja transportimisest sügavamalt huvitatud oleks, kui vaid võimalikult väike arve, mis iga kuu nagu paha nuhtlus laekuma kipub. Enamasti veel soovitust suurema numbriga. Olgu kuidas on, aga see aare sundis tsipake süvenema kaablite hingeellu. Siiamaani olen vaid huviga vaadanud, kuidas Mulgimaal kõrgepingeliinide sarvikud väljadele ja Mädajärvele tekivad.
Nüüd siis sattusin lõpuks pika aja järel selle aarde juurde ja suurima üllatusena leidsin vahepunkti lähistelt Kadri nimelise Coca-Cola pudeli. :) Tühja muidugi. Ma polnud mitte kuulnudki, et selline "sõbra" kampaania neil on. Et aga pudel loodusesse ei klapi, siis võtsin ta endaga kaasa. Mõni sent kasu ikka sellest aardejahist siis ju. ;)
Vahepunktist leitu-nähtu aga ei kõlksu kokku enam tegelikkusega lõpp-punktis. Mina otsisin ikka seda, mis pildil nägin. Seega, leid ei tulnud kergelt. Lõpuks siiski. Aare korras. EVEJ
Tänud peitjale, tänu temale tean nüüd rohkem maa- ja merekaablitest! :)
Ja minu arust ei teeks paha info kaasajastamine vahepunktis...
Ei suutnud kohe rahule jätta seda. Mõne madalama autoga oleks oodanud meid ees pikk kõnnak. Leidsime kiirelt. V: tulemasina J:rinnamärgi ja sõrmuse
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "OK / Aktiivne".Mingi uus kaabel on nüüdseks installeeritud ja töömehed on peidukoha rahule jätnud ning estlinki aare on taasavatud,seekord estlinki kaabli kohal, kõik muud vihjed kehtivad endiselt.
Tegin logiraamatule inventuuri ja leidsin et kõik leidjad on olnud ausad oma leide logiraamatus logima ja loodan aarde varsti taasavada:)
Seoses kaevetöödega on maastik muutunud ja aare jääb selleks talveks suletuks ehk kevadel taastan .
Hetkel puudub võimalus sinnakanti sattuda,kuigi sõidan igapäev sealt lähedalt mööda tööle siis suurema bussiga... aga pimedas...
Lõpuga on asi korrast ära. Kaablikutid teevad seal mingeid manöövreid. Konteiner õnneks millegagi pihta plnud saand. Vedeles niisama lageda taeva all, kuiv ja korras. Hetkel on ta ühe kivijuraka külje all. Omanik peaks asja vähe sättima.
Kodutöö sai teise korraga klappima, välitöö pakkus üllatusi. Tänud!
Polnudki Harkusse varem kunagi sattunud. Aga need teed, need teed, ratast ei tunne äragi enam :)
okei lihtne aare.. googledamise järel kahtlusi muidugi tekkis,aga kui geokontroll olemas siis hea ju tugitoolist tõusmata uuesti proovida. kohapeal aega ei kulunud.
Eila jäi esimese punkti leidmisest nats puudu . Tegin geokontrollkõne alexile ja viga sai parandatud . Vahepunkti kaan oli lahti . Loodame , et järgmised leidjad leiavad kinnise kaanega vahepunkti .Tänud ! Aare ok !
Tore aare, kus ei pidanud palju kõndima ja hullupööra imetrikke tegema, et logi kirja saada. Tänud aarde eest.
Vastustega probleemi polnud. Aardepaiga ümbruses olen lapsena ringi lipanud, luurekat mänginud ja karikakraid korjanud. Nüüd sattusin kohale vesisel ajal, aga see ei seganud leidmist. Aitäh!
Kuivõrd ühele küsimusele jäi vastus leidmata, sai see kirvetatud. Esimene väärtus andis vale tulemuse, ka teine ei viinud sihile. Kolmas aga viis vajalikku paika. Peale vihje mõningat uurimist oli selge, kuhu sammud tuleb seada. Ka päris aardele sai autoga mõistlikule kaugusele ning ei pidanud elektrivärkidele liigselt ligidale ronima. Kohapeale olid kasvanud mõningad kõrvetavad aardevalvurid. Aare peitis ennast kolmandas vaadatud kohas. Tänud, täitsa mõnus teostus!
Vihje koordinaatide mõistatamise tulemusel jalutasime umbes 1,5km õigest kohast kaugemale. Kui veendusime, et see on vale koht otsustasin tagasiteel huupi mõnd geomaanteed pidi minna. Esimene teeots viiski vihjeni :) Sealt edasi aardeni oli ainult jalutamise vaev. Kuna Helen tahtis lõppaaret ise otsida sain põldmarjasöömisele keskenduda. Leitud. EVEJ.
Kodus utsitasin Margust, et mõistatus vaja lahendada. Ja temal sujus see üsna kiiresti. Pühapäeval tegime väikse aarderingi ning otsustasime ka selle aarde juurde põigata. Estlink, kui selline, oli juba varasemast tuttav koht. Nii oli ka aarde otsimine üsna lihte. Segav asjaolu oli muidugi magusate mammude konsentratsioon piirkonnas. Tänud!
Selleks oli meil Margus, kes vajalikele küsimustele vastused leidis. Meie saime aga osa üsna lihtsast aardeotsingust ja mõnusast nosimisest põldmurakatega. Aarde konteiner oli minu arust pisut veider - sellist võiks talle sobivamas kohas kasutada. Tänan.
Hmm, omapärane. Eriti lõppaare. Ent lõpus nägime kena rohelist madu päikese käes peesitamas.
Hobumaailm. Vihmaga muutub porivöötmeks. Kõige parem, kui suudaks ennast elektroniks muundada ja mööda õhuliine kohale rännata.
Traktoristide lemmikpaik. Mudaparadis.
Kui oleme juba peaaegu lõppaaret skoorimas tehti meile "Viimse Reliikvia" trikki. "Põgene vaba laps" kappas mööda ja preili vahtis kaela kõveraks. :D
Tjah. USA osa tuli nii jupp aega tagasi, et enam ei mäletagi, millal. Täna jäi asi lõunapausi ajal jalgu. Koht aus, polnudki varem käinud. Esimeses on grippidel põhjad läind, teises kõik jonksus. Ja radade järgi liikudes on kõik lihtne ja selge. Teise punkti asukoha teatamise viis mulle ka meeldis. EVEJ, aitüma!
Sai siis ka tehtud väike tuur elektrimaailmas. Ameerikas kolamine võttis ikka jupp aega, kuid saadud vastus osutus täitsa tõeseks. Koduse kaablijupiga läks tunduvalt kiiremini. EVEJ
Proovisime ühelt poolt ja teiselt poolt läheneda. Lõpuks jätsime auto veidi eemale ja tegime jalutuskäigu. Ilm oli päris mõnus ja tegimegi lõpuks toreda ringi. Tänud!
Väga tore jalutuskäik oli, tegime täisringi ja oleme nüüd targemad ja haritumad. Mina sain küll A väärtuse teise, sellise küsimuse juures peab vist täpsustama, mis allika järgi ja mis aasta seisuga. Täname!
Sõber guugel tõi vajaliku kiirelt koju kätte ja sinnapaika need andmed jäid, seekord vaid nädalaks. Vihjekohas olid õnneks laiad maanteed sisse aetud, nii et varbad märjaks ei saanudki. Väike uurimine ja aardepaiga asukoha tuvastamine ja juba saigi logima minna. Aare korras, evej, aitäh.
Enne, kui vihjepunkti koordinaat kätte tuli, pidi ikka lappama internetis. Kohapeal oli juba ainult jalutamise vaev piki geomaanteid. Logisime kell 13.20. Täname. EVEJ
Käisime vihjepunktis ja leidsime mis otsisime. Väga korralik georada juhatas õigesse kohta. Lõpp-punkti ei hakanud täna minema aga nüüd on koht teada ja millalgi lähme vaatame üle.
Info oli päris lihtsalt leitav ja juhised lõppu ka selged. Võimas särisev asutus :P. Tänud!
Lahendasime eraldi ja saime veidi erinevad tulemused, kuigi allikaks olnud lehed nägid ühtviisi usaldusväärsed välja. Minu number oli ümmargusem - võiks arvata et ümardatud ja teine täpsem - ent andis tulemuseks pihtas-põhjas! Looduses olid rajad tõesti korralikud ja kõhklusi ei tekkinud. Aitäh hariva aarde eest!