Tüüp: Mõistatusaare Maakond / linn: Harjumaa Raskusaste: peidukoht 3.0, maastik 2.5 Suurus: mikro Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Loots on elukutse ja ametinimetus hästi haritud kogenud meremehele, kellel peab olema laeva kapteni kutse ning sooritatud palju erialaseid eksameid, et juhtida laevu ohutult reidilt sadamasse ja sadamast merele.
Allikas: Wikipeedia.
Nüüd ongi sinu kohustus laev sadamasse juhtida järgmiste juhiste järgi. NB, ümberringi on kõikjal karid ja kursist kõrvale kaldumine lõppeb suure tõenäosusega geokatastroofiga.
Aga nüüd legend sadamasse jõudmiseks:
03,04 rumbi 0,353 nmi
18,76 rumbi 0,113 nmi
31,52 rumbi 0,210 nmi
21,52 rumbi 0,499 nmi
08,89 rumbi 0,270 nmi
37,19 rumbi 0,241 nmi
11,53 rumbi 0,372 nmi
05,15 rumbi 0,205 nmi
Selline sai 11. advendiseeria aare.
Vihje: pole
Lingid: pole
Aarde sildid:
advendiseeria_2012 (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC42P1B
Logiteadete statistika:
30 (90,9%)
3
4
0
0
0
0
Kokku: 37
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "Arhiveeritud". Ja seda sellepärast, et täiesti müstiliselt on kaduma saanud aaret peitnud objekt, loomulikult koos aardega. Kahjuks aga ilma selle objektita ei ole ka aardeidee enam see, mis algselt plaanitud ja muudmoodi peitmine oleks juba uue aarde teema. Tänud kõigile, kes otsisid!
Sauelt Tallinnasse uutele akendele järgi sõites jäi see aare kenasti teele. :) Lahendus tuli kuidagi ootamatult, mõtlesin peitjale, mõtlesin veel ja sobrasin mälusopis ning oligi koht tuvastatud. Kui talvel tahtsin logida ei oodanud mind sadamas keegi. Nüüd kiirelt nimi kirja ja edasi. Aitäh peitjale!
Paadi põhjas on auk, seda ma ei saanud kasutada, aga nii sooja ilmaga polnud mingit probleemi paadita kohale saada. Aitäh!
Kõik teed viivad Rooma. Tänud meremeeste mõistatuse eest.
Jääaeg sai läbi ning navigatsioon lõppes õnnelikult kodusadamas. Täname!
Koht oli juba eelmisel korral leitud, seekord oli ka aare kodus.
Karid ei osutunud takistuseks ja raiusin kirvega oma laeva sadamasse.
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "OK / Aktiivne". Tegelikult oli aare juba mõnda aega tagasi renoveeritud, kuid kuna piirkonnas käis mitmes kohas tõsine laevateede süvendamine ja muu remondilaadne tegevus, oli aare just selle põhilise ümbersõidu teepeal ja seega võis selle otsimine kujutada ohtu nii otsijatele kui ka aardele. Nüüdseks tundub jälle rahu majas olema ja selle aarde juures liiguvad vaid kohalikud laevad.
Siin oli kohapeal tunduvalt lihtsam, kui kodus, tänud.
Kõik kelle nimed logiraamatus kirjas on tassisid kaasa hulga kraami, et üldse tekitada selline olukord, et logida saaks. Abivahendeid jäi natuke üle ka, kuna meil oli neid liiga palju kaasas.
Kaasa sai võetud hulgaliselt abivahendeid. Palju-palju kohe. Kõigil oli midagi näppus. Kellel labidas, kellel aiakäru piimapütiga, kellel redel, kellel kastekann. Aarde viisime omanikule peale kättesaamist :)
Koha leidsime, aaret mitte. Eks järgmine kord edukamalt.
Palun vabandust, meie lõhkusime aarde ära! Vajalik jupstük purunes ilmselt konteineri kinnikülmumise tagajärjel.
Hommikul sodisin kahe tunniga terve noutpäädi lehe igasuguseid numbreid täis aga sihile se mind ikka ei viinud. Väike abivihje Lauri poolt aitas asja selgeks saada. Mingil hetkel lõpus logimist alustades tahtis aarde omanik oma laevaga must üle sõita. Hea, et kohe peale auto seismajätmist välja ei hüpanud. Tegelikult asi päris nii hull ei olnud, aga minuarust oli see aardeomanik küll kes minust mööda lendas.
Mõistatus lahenes umbes päev pärast avaldamist. Nüüd sattusin ka siis lõpuks sinna kanti. Asi oli vähe külmunud, kuid andis siiski õnneks ruttu järele. Tänud.
Ma tõesti püüdsin neist rumbidest aru saada, ausõna. :D Leidsin isegi ühed väikelaevajuhtidele mõeldud slaidid netist, kus oli rumbidest ja paljust muust väga hästi ja ülevaatlikult kirjas. Kahjuks minu humanitaaripea ei närinud neist siiski läbi ja tekkis hoopis üks mälupilt. Igastahes teiste aarete juurde sõites sõitsime ka sellest mööda ja kirvetamine, mis minu puhul haruharva õnnestub, läks seekord õnneks. Aitäh!
Nüüd oli vesi lahti ja sai reipalt lainetesse ronides ka õiges suunas liikuma hakata. Polnud seal midagi segast. Aitäh.
No ei saanud sealt lainete seest mingit tünni. Peab uuesti uurima kui jääaeg läbi on. Peremees küll rääkis, et sigakangest materjalist on need otsad aga ei julgend mina neid torkima hakata.
Alati on lihtsam teisi juhendada ja õpetada kui karid ligiduses.Õnneks on endal kodus nõrgema poole esindajana olemas suurte laevade juhtimiseks vajalike paberitega tüürimees, kellega ma karide vahele vist ei julgeks minna aga sadamast vast kah mööda ei põrutaks(rumb ja rum olid sarnase kõlaga ning lõpuks ma ei teagi mille alusel mul soovitati arvutada).Seda viimast muidugi juhul kui sadam kuskil saarel ei asuks...siis ei pruugi ju pihta saada kuna Kiisa-Tabasalu kursil suutis ta koos meeskonnaga ära eksida ja lõpuks saabus tähiskaardi abil kindlalt kodusadamasse:)Tänud peitjale järjekordse mõnusa asja eest!
Lootsid on muhedad vennad. Omal ajal olen nendega tihedalt kokku puutunud, seega lootsi tarkvara kaugelt otsima ei pidanud. Veidike karidega mässamist ja saigi vabamasse vette seilama. Täna kohale kruisides polnud muud kui ajalehed saabastesse pista, et varbad kuivaks jääks ;)
Kiire vahepeatus - ilma vaatamisväärsusteta - või oli jällegi liiga pime, et midagi märgata. Tervitused peitjale!
Sai ka aarde juures ära käidud. Ega siin palju võimalusi ei olnudki. :)
Täname peitjat!
Natuke olime kärsitud ja keerasime suurelt teelt varem ära, aga juba õige koha peal olles läks õnneks kiiresti, sest nii külm oli
mõistatus tuli pm lihtsalt, aint koht tundus kaardipealt kuidagi suvaline ja kahtlane.. appi tuli geokontroll prof Palangu näol. täna saime ka kohapeal ära käia, seal mingeid probleeme ei tekkind.
Pärast esimest pööret vaatasin, et mis sest paadist ikka mööda põlde lohistada ja suundusin otse "kodusadamasse".
M-klubi liige on nimetus haritud kogenud geopeiturile, kel peab olema kutse peidetud aarete otsimiseks ning ta peab olema sooritanud palju erialaste aarete leide, et leida neid veel ja veel. Allikas: Geopeitus.
Nüüd oligi meie kohustus leida järjekordne mõistatusaare antud keeruliste juhiste järgi. Geokatastroof küll tekkis, kuid meeskonnatööna suudeti halvim õnneks ära hoida - kõik on elus ja terved ning mängivad rõõmsalt edasi.
Aare oli ka korras, polnud isegi nimele kohaselt vettinud. Aardest ei haaranud miskit, hiljem võtsime meremehelikult džinni ja viina ning nautisime kapteni küpsetatud praadi. Aitäh kõige eest!
Selline sai 11. advendiseeria aarde logi.
Küll ma navigeerisin hoogsalt kurve ja umbes-täpselt nurki võttes. Vesi pritsis ja karid kolisesid põhja all! Koht kuhu ma jõudsin tekitas igatahes tugeva äratundmise, et siin ma olen vist juba olnud. Igaks juhuks sõitsime ikka kohale ja seal ta oligi!
Lootsisime karide vahele pimedal lumetormisel õhtul, navigeerimisvahendid, küpsisetort ja lohe turvaliselt autosse pakitud. Ja ausalt öeldes ega väga isegi selle ilma kätte ei kippunud. Abivahenditest läks mõnda vaja varem ja mõnda hiljem, siit tuli aga kähku jalga lasta. Geokatastroofid olid põhiteema nagunii. Aitäh peitjatele!
Kui aare avaldus, tegeleti kambüüsis parajasti paksu magusa portveini manustamisega. Värisevi käsi hakati siis touchpadi abil maa-ametis koose võtma ning rumbe ja nmi-sid SI ühikuteks teisendama. Tulemus oli - noh, mitte päris sadamasse, aga sinna, kus tuli juba vilkus. Aga sõitmiseks igaks juhuks ei läinud, pealegi polla tudengite nina alt FTFi näppamine ilus, nagu mulle juba korra on märkus tehtud. Proovisin korra täna hommikul, aga siis oli jääteelõhkuja Tarmo just asendi sisse võtnud ja ma ei hakanud üritamagi. Nüüd õhtul, kui mälumäng oli turvaliselt kodusadamasse juhitud ja meeskonnal tiba aega hinge tagasi tõmmata, vaatasime selle asja ka üle. Kõik just nii, nagu pilt näitas. Peitjale tänud!
Sellised mõistatused mulle meeldivad, kus tublile pusimisele saab punkti panna üheti mõistetavate koordinaatidega. Geokatastroofi ei korraldanud ja jõudsime edukalt lootsini. Suur tänu huvitavate teadmisteni upitamise eest.