notification_importantAardesse ei tohi panna asju, mida lapsed leida või kasutada ei tohi.
Kasutajanimi:

Parool:


Pole kontot? Registreeri!

Unustasin parooli


Toeta Eesti geopeitust!
Miks ja kuidas toetada?


Kiri administraatoritele


BUS

Peitis 12.01.13 Tanel [timix]

Tüüp: Mõistatusaare
Maakond / linn: Tallinna linn
Raskusaste: peidukoht 3.0, maastik 2.5
Suurus: mikro
Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse!

Kirjeldus:

Alates 1. jaanuarist saavad tallinlased, kõik õpilased ning pensionärid Tallinna ühistranspordis tasuta sõita. See aare tutvustab ka geopeituritele Tallinna ühistransporti natuke põhjalikumalt.

Tallinnas on ainult üks koht, kus samanimelistes peatustes oli 2017. aastani nii bussiliini(de), trammiliini(de) kui ka trolliliini(de) lõpp-peatus. Just see on meie sõidu alguspunkt. Seal istume kõige väiksema liininumbriga bussile ning sõidame lõpp-peatusesse, mis on aga lõpp-peatuseks veel A-le bussiliinile. Meie valime sealt omakorda kõige väiksema liininumbriga bussi ning sõidame edasi 18 peatust. Seal istume ümber kõige suurema liininumbriga bussile ning väljume eelviimases peatuses. Selle peatuse nimes on B tähte. Edasi sõidame vastassuunas ühe peatuse liiniga, mis on selle nimega peatustes peatuvatest suuruse järjekorras kolmas. Sihtkohas istume ümber teisele bussiliinile, mis selles peatuses (mille nimes on C tähte) peatub, täpsemalt bussile numbriga D. Kuid juba järgmises peatuses väljume taas. Ning istume seal peatuses peatuvale teisele bussile ja väljume üks peatus enne lõpp-peatust. Seal istume peatuses peatuvatest liinidest suuruselt kolmandale igapäevaselt käigus olevale bussile, täpsemalt bussile number E, ning sõidame edasi kaks peatust. Seal istume taas suurima liininumbriga bussile, bussile number F ning vurame edasi kolme peatuse võrra. Sealt sõidame vastassuunas ühe peatuse bussiga, mille liinil on võrreldes kõigi teiste samas peatuses peatuvate liinidega kõige rohkem peatusi.

Loodan, et suutsid sammu pidada :) Nüüd pead liikuma samas suunas edasi veel umbes 120m ning seal näed sa kolme sarnast objekti. Aarde üks vahepunktidest asub neist tänavanurgale lähima küljes. Kus asub aga teine vahepunkt? See asub koordinaatidel:

59° AE' B-3,C+3''
24° D-5' F-8,B-4''

Vahepunktidest saadud info järgi leiad lõppaarde. Vahepunktides palun olla eriti hoolikas, et kõik saab taastatud samamoodi nagu enne oli. Muguoht on väga suur!

Aardesse võib jätta ühistranspordiga seotud asju, miks mitte näiteks ka vanu talonge jms.

Palun olla logiteadetes diskreetsed.

Vihje: pole

Lingid: pole

Lisapunktid Tüüp Koordinaadid
Vahepunkt, kuhu jõuad koordinaatidega Vahepunkt Geokontroll 120/307
Vahepunkt, kuhu jõuad sõidu lõpuks Vahepunkt Geokontroll 103/395

Aarde sildid: soovitan (5), lumega_leitav (1)(täpsemalt)

Geocaching.com kood: GC44980

Logiteadete statistika:   91 (89,2%)  11   11   3   2   0   0  Kokku: 118



6 jaanuar 2025 leidis Allan [geobeargraphy]

Tänud aarde eest!

29 september 2024 leidis Maret [tohuvapohu]

Bussidega liiklemine on mul ülimalt probleemne. Isegi siis, kui kirjutatakse ette, et kus peale istuda ja millisele baussile ning mitu peatust sõita. Tegelikult bussid igas peatuses ei peatugi, elu on õpetanud. Neist vähestest kordadest kui ma bussi kasutanud olen, sõitsin oma kodupeatusest mööda, sest ei mina teadnud, et mingeid nuppe tuleb vajutada. Muidugi oleks võinud lugeda, et seda vaja teha, aga ma olin niikuinii suhteliselt endast väljas, ebaharilik olukord ju. Igatahes, et ma selles busside virr-varris päris ära ei eksiks, lasin end kenasti õigesse kohta talutada. Tsiisas küll, on ikka koht. Oma sadakond korda sõitsin mööda, imetlesin inimesi ja autosid, kes sama tegid võis siis lausa nulli ümber patseerisid ja vajutasin gaasi. Siis mingil sumedal suveööl käisin kohal ka. Käbedalt kobasin omast arust kõik kohad üle, midagi kiiruga näppu ei jäänud ja juba oligi mingi seltskond taas platsis. Siis sõistin veel mingi sadakond korda mööda, imetlesin ilma ja inimesi. Kusjuures nüüd selgus, et vihmase pühapäeva hommik on täiesti sobilik siin omi asju ajada, ei hingelistki. Väheke korralikum kobamine ja oligi näpus. Selle saagaga siis õhel pool. Tänud aarde eest

8 september 2024 leidis IoN6 [zytecc]

Leitud.

4 november 2023 leidis G, J ja [kaits747]

Leitud

9 oktoober 2023 leidis Kärt [kriibusk]

Oiii kui ammu Mai hakkas seda lahendama. Ta sai ühe vahepunkti kätte ja käis ka seal, aga teisel ta sai veidi teose asukoha. Käisme ka korra seal otsimas. Hiljem tuli välja, et veidi vale koht. Õnneks Mail olid arvutused ilusti olemas, ma siis üritasin edasi nuputada. Korduvalt jooksin ummikusse. No lõpuks sain enam vähem paika. Me Maiga arvasime seda aaret olemas hoopis teises kohas algselt. Hea, et seal ei kirvetsnud, kuigi korduvalt oli soov. Täna siis tulin õigesse piirkonda otsima. Oi kui palju mugusid siin oli. Võttis veidi aega, õnneks sain muid tegevusi vahepeal teha. Lõpuks see lõputu saaga läbi. Aitäh!

18 juuli 2023 kommenteeris Sander [sisalik]

Liinid muutuvad https://www.tallinn.ee/et/transport


https://www.tallinn.ee/et/transport
21 mai 2023 leidis Maret [madkool]

Leitud, logitud, tänan!

6 märts 2023 leidis Miki ja Janar [matkymbereesti]

On aga kaua aega läinud selle aardega. Isegi enam ei mäleta, mitu korda ja mitmes kohas on kirvest vibutatud. On ka geokolleegide käest vihjeid uuritud. Paar nädalat tagasi, käisin kohal ja leidsin ka aarde, aga kuna mugude silmad olid minu poole suunatud, siis ei saanud kuidagi logida. Täna tuli aarde taastaja Miki mulle seltsiks ja aarde logimine saigi ilusti teoks. Tänud aarde eest.

13 jaanuar 2023 ei leidnud Janar [matkymbereesti]

Omast arust käisin küll õiges kohas kirvetamas, aga nu ei saanud pihta.

9 aprill 2022 leidis Kaupo&Liis [luurebuss]

Hea, et see agoonia lõpuks lõpu sai. Igatahes pusisin mis ma pusisin ning ei oskagi lõpuks öelda, et kas ise ei saa aru, kus viga on või on kuskil mingi peatus vms muutunud, nii et iseenesest tuleb kontroll õige objekti pihta, aga näitab punast, sest pole päris täpselt õige koht. Aga selle objekti küljest õiget kohta otsida on muidugi omaette väljakutse :D. Igatahes sai müksudega asi edenema ja lõpuks jõudis ka lõpuni. Pimedas oli täpselt sobiv hetk ära logida.

2 jaanuar 2022 leidis Christine [catiberg]

Leitud. Aitäh!

2 jaanuar 2022 leidis Herki [wingman]

Tore mõistatus, aga kirjeldust võiks ajakohastada. Praegu jube raske, lõpp läheb lappama niipidi ja naapidi. Kuna ei saanud ühtegi punkti roheliseks, siis jäi pooleteiseks aastaks riiulile.

Peale pausi sain tänu järjepidevusele lõpuks ühe koordinaadi roheliseks, arvutasin kõikvõimalikud variandid välja. Teise vahepunktiga oli probleem. Ükskõik palju väänasin asju ja kontrollisin kahtlaseid kohti, ei õnnestunud rohelist tulemust saada. Väga lähedal oli jälle riiulisse rändamine. Lõpuks leidsin netist ühe vana uudise, mis lõi lambi põlema. Olin kindel, et nüüd lasen kontrolli põhja ja nii läkski. Lõpuks ometi pääsesin välitöödele!

Ühes punktis ei õnnestunud midagi leida, teise punkti leid tuli kergelt. Lugesin logidest, et ühe koordinaadiga võimalik aare ka kirvega leida. Ei jäänud lumesulamist ootama, et esimest punkti põhjalikumalt poleerida ja vedasin joone kaardile. Valisin piirkonna välja kuhu kirvega vehkima minna. Paaris kohas ei õnnestunud midagi leida, mõne koha välistasin. Ühte kahtlast kohta ei saanud kontrollida, kuna läheduses olid väga passiivsed mugud, kes ei mõelnudki kuhugi tormata, vaid otsustasid just minule huvipakkuva objekti juures aega surnuks lüüa. Oli aeg taanduda ja hiljem pimeduse varjus otsinguid jätkates läks kiiresti - oligi seal. Üks pikemaid ja keerulisemaid lahendusi üldse. Väga palju peab usaldama kõhutunnet. Aitäh!

4 detsember 2021 leidis Helen ja SalmeS [helen]

No ei meeldi mulle ühistransport. Ei meeldinud juba siis, kui lapsepõlves ja nooruses seda iga päev kasutama pidi. Täiskasvanuna olen õnneks saanud ringi liikumiseks teisi valikuid teha. Ja ei hakanud ühistransport meeldima ka peale selle aarde kadalipu läbimist.
Juba kirjelduse läbimiseks läks n+1 korda mitmeaastase perioodi jooksul. Lihtsalt nii suur masendus tuli peale, kui taaskord kuskil bussipeatustes lootusetult ekslesid, et tükk aega polnud tahtmist seda kirjeldust kätte võtta. Kahjuks või õnneks on nii, et halb ununeb ja ... ühel pimedal sügisõhtul sai taaskord asjaga tegeletud ja peaaegu lõpuni jõutud. Seega esimene vahepunkt oli peale loogika appi võtmist käes, aga see bussisõidu lõpp-punkt läks ikka täiega lappama. Ei saanudki kirjelduse järgi seda paika. Lihtsalt sai lõpuks üks bussimarsruut jõuga pandud õigesse kohta. Kui mõlemad vahepunktid olemas olid, siis korraks tekkis tunne, et edasine vaid vormistamise küsimus. Aga teps mitte polnud nii. Ühes vahepunktis oli leid kiire, kuid teisest ei suutnud ei vaatamise, katsumise ega muu meetodiga midagi leida. Küll oli aga nüüd orientiir olemas, kust aaret otsima peaks ja pooliku koordinaadiga saigi eile õhtul pilkases pimeduses asja uurima mindud. Kuigi kell hakkas lähenema juba keskööle, siis mugusid oli seal nii palju, et korralikust otsimisest ei tulnud midagi välja. Aga ilma igat pragu ja nurgatagust nuuskimata ei saa ju leida, kui sa isegi ei tea, kust täpselt otsida on vaja.
Täna hommikul saime puuduva koordinaadijupi asemel vihjeks ühe omadussõna ja siis sai ka mööda mõttelist joont liikudes aarde asukoht selgeks.
Ja päeval siis käisime, tegime natuke jälgi ja panime nimed logiraamatusse kirja. Ei oskagi arvata kui palju tunde selle aarde lahendamiseks ja otsimiseks kulunud on. Aga nüüd õnneks tehtud.

8 september 2021 leidis Marko [markosu]

Üks Tallinna mõistatus kaardil jälle vähem.

24 veebruar 2021 leidis Silver [silver0]

Bussiga on kunagi palju ringi sõidetud, kuid eks ajaga tekivad mugavused ja võõrandusin bussidest. Tuleb isegi meelde kui sõbraga öösel pidu panime, aga peo lõpuks polnud veel ühika uksed lahti tehtud ja väljas oli külm, siis istusime nr.18 varahommikusele bussile ning tegime sellega 2 tiiru algpeatusest lõpp-peatusesse kuniks lõpuks ühika uksed avati ja magama saime. Viimastel aastatel on paar sõitu ette tulnud, aga seda on juhtunud sellisel kujul nagu viiks lapsi loomaaeda, ainult et mina viisin neid ühistranspordiga sõitma ja tutvuma. Aeg oli see pikalt ignoreeritud aare ka ette võtta. Pusimist rohkem kui rubla eest, kuid läbi ime ma logiraamatuni lõpuks ka kohale jõudsin.

Tänud.

26 jaanuar 2021 leidis Krissu [yksk6ik]

Viisin täna ülemuse bemmi keskusesse autole järele ja tagasiteel keerasin siia korra sisse. Lihtne leid. Asukoha tuvastamiseks ja koordinaatide saamiseks läks ikka üksjagu aega. Pidin linnas lausa mitu tiiru tegema, et õiges kohas lõpuks väljuda. Tänud

14 november 2020 leidis Aive,Anne,Raico,Krista [krista]

Mitmel korral mul lahendamisel olnud aare, küll sai mitu korda alustatud ja jälle pausile jäetud. Startimise alguspunkti täpsustasin pealinna töökaaslastega. Edasine oli paras ikaldus, aga nüüdseks ajalugu. Kolme sarnase objekti juures oli öösel üllatavalt lihtne leid, aga tänavanurga lähim ei paljastanud miskit. Kodus, saadud poole koordinaadiga tahtsin teist ikka jõuga saata kohta, mille arvasin õige olema juba enne vahepunktide külastust. Kriips kaardil näitas siiski hoopis teise kohta, ka ju pädev kohakene. Suurel alal joonorienteerumise mõtte, poole koordinaadi leidmiseks, laitsin maha. Varemleidnu abiga sai lõpus täna käidud, just sinna konkreetsesse punkti poleks ise küll kirvetama osanud minna. Tänud peitjale.

14 november 2020 leidis Krista,Anne,Raico,Aive [sunflower]

Alustasime oma tänast geotuuri selle aardega.Aitäh!

1 september 2020 leidis Laur ja [satiire]

Ma olin seda aaret Timmuga varem otsinud, siis küll umbes 50 meetrit õigest kohast eemal. :D Nüüd kui null oli paremini paigas, siis läks kordades lihtsamalt. :D

Tänan!

1 september 2020 leidis Kristel ja [laur]

Peale kinos käiku kasutasime hilisõhtu pimedust ära ja logisime selle topsi. Tänud peitjale!

6 juuni 2020 leidis Taavi, Tessa ja Merle [meteta]

Logiraamatuni jõudsime tänu meeste ärakasutamisele;), eriti lõpus. Natuke oli meist siiski abi ka, tegime luurele saadetud mehele katet eemal suitsetava mugu eest. Aitäh.

21 mai 2020 leidis Sander [nogravity]

Midagi lihtsalt ja kiiresti siin ei lahenenud midagi. Lõpuks ka meri ühe võrra puhtam (: Tänud

2 märts 2020 leidis Inge [aunad]

Eeltöö oli pikk ja jooksis mitu korda ummikusse või lihtsalt ebaloogilist rada pidi. Lõpuks peale vihje saamist, selgus et polegi väga mööda mu logistika.. Peale ühe vahepunkti edukat leidmist tekkis selge nägemust lõpust ja täna lõpuks veendusin, et päris õige nägemus oli. Tänan.

15 juuni 2019 leidis Anna & [kallo]

Ohjah. No oli see alles tegemine. Andis ikka mööda linna ringi sõita ja neid õigeid busse ning peatuseid taga ajada. Nii mõnigi kord jõudsime omadega ka tupikusse, kuid siiski, lõpuks jõudsime ka siia, õigesse kohta. Täname!

8 märts 2019 leidis Annabel, Karl Patrick, Ethel [sassu2907]

Kunagi pooleli jäänud, nüüd lõpetatud. Tänud peitjale.

8 märts 2019 leidis Ethel, Annabel, Karl Patrick [patu]

Leitud ja logitud.

8 märts 2019 leidis Ethel, Karl Patrick, Annabel [mirtel]

Leitud ja logitud.

23 august 2018 leidis Ove [ove]

Leitud loogilisest kohast üks topsike logiraamatuga. Loodetavasti ikka õige aare, logiraamatul nimelt aarde nime peal ei ole.

11 veebruar 2018 kommenteeris Tanel [timix]

Tänud Mikile. Kängurutega enam ei ratsuta :)

Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "OK / Aktiivne".

11 veebruar 2018 hooldas Miki [miki]

Ehitustööd lõppenud, taastasin aarde kuniks peitja kusagil kängurudega ratsutab. Head leidmist.

31 august 2017 kommenteeris Carolina [caro]
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "Ajutiselt kättesaamatu".
30 august 2017 soovis hooldamist Miki [miki]

Ulatuslikud ümberehitustööd, vana objekt koos aardega minema viidud ja uus asemele ehitatud. Las jahtub, mingi aeg taastan. Praegu võiks saamatuks teha.

20 juuli 2017 leidis Anne, Tanel [nuffi]

Aitäh Mihklile taastamast!

Mingil kummalisel moel ujus see täpike mul meres ehkki lahendus oli ammu olemas. Kord talvel liigutasin ja mis ma näen, ohhoo mulle nii lähedal. Marssisin ükspäev kohale ja ei tuhkagi. Maas vaid jäänused. Helistasin Mihklile, et tulgu taastama. Taastaud sai kiiremini kui ma silmigi pilgutan.

Täna oli õige päev logimiseks, aitäh veelkord!

6 juuli 2017 leidis Ingrid [ingrid]

See mõistatus oli mul poole peal, st ühest punktist olin poole järel käinud, aga teises oli teise poole järel käimata, tudeerisin veidi kaarti selle poole koordinaadiga ja tundus, et on ainult üks koht kust võiks uurida. Osutus õigeks. Tänud mõistatuse tegijale ja taastajale.

21 juuni 2017 hooldas Miki [miki]

Taastasin. Vanast aardest oli alles jäänud vaid hõbedane teip, ligunenud donotiitpakid ja magnet (mis uue topsi juures käiku läks). Uus suurus on "pet". Head leidmist!

16 juuni 2017 soovis hooldamist Miki [miki]

Info kohapealt, et ilmselt kaduma läinud, oli näha vaid konteineri osi ning donotiitpakikesi. Kui aega ja viitsimist, siis vaatan ise mingi õhtu üle ja võimalusel taastan (kui leian veel mõne kõvakettamagneti kusagilt).

24 detsember 2016 leidis Priit [peakas]

Vahepunktid läbisin nii umbes kuuajalise vahega, siis möödus veel umbes üks kuu, enne kui lõppu jõudsin. Seal läks ilmselt natuke lihtsamalt kui oleks pidanud. Aare oli nimelt otsapidi maapinnal ja täitsa nähtav, kuna kinnitusmehhanism oli alla andnud. Panin nime kirja, lappisin natuke seda kinnitust ja panin aarde natuke rohkem silma alt ära, muus osas oli aare korras. Loodame, et püsib mõnda aega. Tänud peitjale.

4 juuni 2016 leidis Airi, Tauno, Laura-Liisa ja Eeva-Liisa [tralls]

00953

4 juuni 2016 leidis Airi, Tauno, Laura-Liisa ja Eeva-Liisa [aurora]

Eelnevad punktid olid juba varasemalt külastatud. Nüüd oli õige aeg lõpus ka ära käia. Vahva aare! Eriti stiilne oleks muidugi olnud kogu kirjeldatud marsruut bussidega läbi sõita, aga selle jätsime laiskusest tegemata. Tänud!

29 veebruar 2016 leidis Tiia, Einar [pagarid]

Peale aarde leidsime ka eelmiste leidjate mahaununenud kindad. Aitäh peitjale.

26 veebruar 2016 leidis Anni, Carolys, Taavi, Sander [mushroom]

Eeltöö kõik varem tehtud, oli täna vaid vaja nimi kirja saada.

20 veebruar 2016 leidis Carolys ja Taavi [sun123451]

Tänu Annile jõudsin lõppu. Päris mitu korda luurel käinud aga päevane aeg ei ole otsimistegevust soosinud. Seekord tegime enne poodi minekut kiire peatuse ja saime nimed kirja. Aitäh!

13 jaanuar 2016 leidis Liis ja Madis [cherub]

Kunagi ammu sain lõpu kätte ja mingi hetk käisime isegi kohapeal, aga tookord oli seal üks eriti kangekaelne mugu. Eile autoga tiirutades tuli mõte uuesti proovida. Autosid oli päris palju, aga õnneks mitte aarde lähedal. Aitäh aarde eest, üsna huvitav mõistatus!

11 jaanuar 2016 leidis Reigo [reix]

Minu ühistranspordi kasutus on küll pea miinimumini viidud. Eelmise aasta kasutuskordade loendamiseks piisab ühe käe sõrmedest ja jääb ülegi. Seega polnud ka seda aaret varem uurinud. Nüüd siis vaatasin, punnis ühes kohas ikka vastu ka. See eest välitööd kulgesid ülimalt lihtsalt ja kiirelt. Tegelikult täitsa asjalik aare. Ja ka Tallinna trammid, bussid tunduvad väliselt päris kaasaegsed, samuti netilehekülg oli asine. Tänan!

6 jaanuar 2016 leidis Erko [erko]

Kuna aare Buss number 5 sai just logitud, pidi ju BUS-i ka ära lahendama lõpuks. Vahepunktide koordinaadid tulid päris kergelt ning sama kergelt leidsin täna tünnid ka. Iseenesest täitsa vahva temaatiline teostus. Tänud peitjale Tanelile!

5 jaanuar 2016 ei leidnud Anni ja Sander [mushroom]

Uus bussi aare ei lahene kuidagi ja kirvest ka visata ei oska esimese hooga. Võtsin siis hoopis selle aarde ette, see lahenes õnneks kiirelt ja vahepunktid said üle vaadatud. Lõpu juurest tuhisesime läbi, aga otsida nagu ei jõudnudki, muud kohustused ootasid.

27 november 2015 leidis Martti [metroo]

Virtuaalne bussisõit sai kiirelt õige lõpp-peatuse, kuid siis jäi asi ühe vahepunkti mitteleidmise taha natuke seisma. Hiljem andis aga koordinaat ennast siiski kätte ning nüüd sai rõõmsalt juba lõpus ära käia. Kiire leid, aitäh huvitava mõistatuse eest!

27 november 2015 leidis Martti ja [thunder]

Selle aarde puhul oli tööjaotus jagatud rõõm.Martti tegi kõigepealt virtuaaltuuri.Siis käisin mina välitöödel ja lõpuks käisime kogu "kompotti" logiga vormistamas.Aitäh!

22 november 2015 leidis Kaupo&Meeli [lepalind]

Väga hea teostusega aare. Kui mugusi pole on lihtsad leiud. Tänan.

11 november 2015 leidis Tanel ja Pilditibi [phantom]

Oi kui pikk selle aarde saaga oli. Mõistatusega polnud väga muret, aga edasi oli paras ikaldus. Kõigepealt sai ikka mitmel mitmel õhtul vahepunktis otsimas käidud, aga ei midagi. Ilmselt segas varemleidnu kogemus kõvasti. Kui lõpuks sellest jagu saime ja lõppu läksime, siis selgus, et aare on vahepeal pihta pandud. Lõpuks saabus see aeg, kui mina Tallinnas ja aare lõpuks taastatud, seda võimalust ei saanud tuulde lasta. Seekord oli karp olemas ja jäi kiirelt pihku. Aitäh peitjale.

31 oktoober 2015 leidis Kristiin, Lisette, Jürgen [wamphiir]

Tööl oli mul ükspäev veidi aega ning lapates Tallinna mõistatusaardeid sattusin BUS-i peale. Mõtlesin natuke ning tegin mõttes bussiga tiiru ära ja sain geokontrolli üsna pea roheliseks. Kui üks roheline käes jõudsin teise roheliseni ka ja päris nobedalt. Edastasin kordinaadid Kristiinile, kes siis ühte punkti käis Lisettega otsimas. Arvatava konteineri nägid nad küll ära, aga mugude ja politsei vahelesegamise tõttu jäi esimene kontrollpunkt kätte saamata. Jõudis kätte Reede ning sõbraga tegime linnapeal ringe ning kodutee sattus juhuslikult nii, et ööpimeduses õnnestus esimene vahepunkt kätte saada. Täna lõunal sain ka teise punkti kätte ning õhtul käisime siis lõpus aaret otsimas. Ohjummel küll, kuidas me tuulasime pimeduses seal kuid tulemusteta. Vahepeal käisime veel teist punkti kontrollimas, kas asukoht sai ikka õige ning tulime tagasi otsima. Ei tahtnud tühjade kätega koju minna. Visadus viis sihile ning pärast mõningast otsimist leidis Kristiin aarde :) Tänud peitjale! Ainuke küsimus, miks pastakas on minigrip kotis ja logiraamat lahtiselt? Jätsime need samamoodi, nagu leidsime. Ilmselt on seal mingi loogiline põhjus. Lisaks oli hästi tore kirjutada nimed tühja logiraamatusse! :)

6 oktoober 2015 kommenteeris Tanel [timix]
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "OK / Aktiivne".
1 märts 2015 ei leidnud Tanel ja Pilditibi [phantom]

Tõsine ikaldus ikka selle aardega. Selle aarde puhul ei tohi varemleidnut kaasa võtta, muidu võib otsima jäädagi. Ahistasime valesid kohti lugematu arv kordi nii valges kui pimedas. Kui lõpuks oma peaga mõtlma otsustasin hakata ja eemalt veel üks samasugune kolmik silma jäi ja sinna suundusin, siis tuli teine punkt hetkega välja. Kuna lootsin kogemusele, siis ei jäi koordinaat kirja panemata ja suundusime lõppu, aga ei leidnud sealtki midagi. Järeldasin, et ju siis on lõpp ka muutunud võtsin uuesti koordinaadi. Kohale sõites selgus, et see näitas siiski kohta, kust olin otsinud, aga ilmselt oli selle saaga jooksul lihtsalt lõpp jõudnud kaotsi minna. Kõne peitjale kinnitas, et otsin õigest kohast.

1 märts 2015 kommenteeris Tanel [timix]
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "Ajutiselt kättesaamatu".
10 veebruar 2015 leidis Mihkel [mihkelp]

Väga sobivate olude kokkulangevusel tuli paar tundi linnas kulutada. Liiklesin bussidega aarde juurde ja logisin. Konteineri sisu nägi nukker välja, seega jätsin ühe krokodilli kujukese. Tänud! Millal TRAM tuleb?

9 veebruar 2015 ei leidnud Mihkel [mihkelp]

Käisin mõlemas vahepunktis, aga lõppu ei jõudnud.

27 jaanuar 2015 leidis   [tunk]

Eelmisel korral vahepunktis ulakust teinuna pistsin punuma ja ei söandanud mõnda aega sealkandis uuesti nägu näidata. Ühel nädalavahetuse ööl sattusin jälle mööda sõitma ja siis tundus sobiv hetk uuele katsele minna. Vahepeal olin ka tähelepanelikumalt kirjeldust lugenud ning kohapeal leidsin kiiresti, mis vaja. Mugude aare oli samuti alles, aga taas "rikkis", ma ei soovinud ka käsi määrida seekord - las hooldavad ise!
Lõpus käisin teisel õhtul eraldi, seal kulges kõik ootuspäraselt, üllatusi ei tekkinud ja ise ka koerusi ei teinud (ehkki võimalus selleks olnuks põhimõtteliselt olemas).

Boonusülesanne hardcore sõltlastele: alustades sõitu kirjelduses nimetatud kolme liiki ühissõidukite samanimelisest lõpp-peatusest tööpäeva hommikul kell 7:00, läbides reaalselt kogu teekonna ja mõlemad vahepunktid vaid Tallinna ühistranspordi busside-trollide-trammidega või jalgsi, siis mis kellaks jõuad lõpp-aarde juurde, eeldusel et ühistransport liigub graafikupäraselt ja kummagi vahepunkti leidmisele kulub kohapeal 15 minutit?

14 jaanuar 2015 ei leidnud   [tunk]

Mõistatus mulle väga meeldib, soovitan juba ainuüksi seda, olgugi et aardekarbini ise veel saanud pole. Virtuaalse bussisõiduga tegin esimese katse suvel, aga siis jõudsin omadega rappa. Põhjuseks muidugi seesama liin nr 52, mille kohta vahepeal rasvane märkus on lisatud ja mida ma tookord ei taibanud välistada. Nüüd pika pausi järel algusest peale uuesti proovides, sujus kogu ekskursioon libedalt ja vahepunktid sai veerand tunniga välja selgitatud. Nende põhjal võinuks tegelikult juba suht kindlalt otse lõpp-punkti minna, aga põhimõtte pärast tahtsin ikka kogu komplekti leida.

Ühes vahepunktis pääsesin lihtsalt ja kiirelt, teises sai natuke nalja. Õhtuse tipptunni tõttu piidlesin avalikumaid kohti eemalt. Siis lipsasin läheduses olevasse varjulisemasse paika ja vaatasin seal ka ringi. Lampi põlema ei pannud, sest see oleks võibolla möödujate tähelepanu tõmmanud. Aga isegi suhtelises hämaruses jäi kohe silma üks objekt, mis geopeituril üldiselt küsimusi ei tekita, eriti veel niisuguses kohas (vaata pilti). Asi oli üsna kõrgel ja ma väga täpselt ei näinud, välguga tehtud pildile jäid detailid oluliselt selgemalt. Igatahes kohapeal kangutasin jupp aega, määrisin käed kapitaalselt ära ja jõudsin juba mõttes vanduda, et miks see konteiner nii hirmus tavotine olema peab. Ühel hetkel toimus ootamatu muutus - kuusk minu pea kohal lõi äkitselt värvilistes tuledes särama (vaata pilti). Taganesin ehmunult ja järeldasin, et tegemist oli hoopis mugude "aardega", mille seos geopeitusega on enam kui kahtlane :) Nühkisin pisut eemal lumehunnikus kätelt osa tumedat õlikihti vähemaks ja jätsin asja selleks korraks pooleli. Jätkan inimtühjemal kellaajal ning ilmselt lambi abil.


Mugude aare ...


... hooldatud


30 november 2014 leidis Liivo ja Liisi [visiil]

Leitud, tänan!

30 november 2014 leidis Liisi ja Liivo [crypt12]

See on meie üks rekordaaretest. Nimelt pole me ühegi teise aarde konteinerit nii mitu korda otsimas käinud. Ja seda kõike ühest väga kindlast kohast.

Aga algas see kõik nii, et ühel hetkel otsustasin ma BUS'iga virtuaalselt sõitma minna. Sõitsin natuke, kuid BUS läks varsti rikki. Lõin käega ja jäin kindlamat tehnikat ootama. Ühel hetkel proovisin uuesti. Siis kõik laabus ja numbrid hakkasid tulema. Kuna aga esimesed numbrid olid minu enda asukoha numbritega üsna sarnased, siis tõusin püsti ja läksin tõin esimese poole numbrid ära. Teise poole asukoha numbrid otsustasin ka ära tuua, tegin natuke tööd kaardiga ja kihutasin kohale. Oli hämar mugud eriti ei seganud, aga teisi numbreid ma ikkagi ei leidnud. Siis pärast meenus, et geokontroll jäi ju proovimata. No loomulikult näitas see punast tuld. Selgus, et olin eksinud 120 meetri mõõtmisega. Tagasi aga minna enam ei viitsinud, vaid vedasin kaardile esimese poole koordinaadi ja hakkasin mööda joont liikuma. Selliselt leidsin aga sellise koha, mida tasus kontrollida.

No ja siis - küll ma ja küll me - oleme seda kohta kontrollinud oma 6 korda kindlasti. Tegime puha pilte ja nii. Ei midagist. Tekkis juba tunne, et oleme vales kohas. Täna, tulles jälle sealt koos uute piltidega, otsustasime pilte põhjalikumalt arvutis vaadata. Ühe pildi pealt paistis aga midagi udust, mis nagu muu asjaga kokku ei sobinud. No mida, me oleme ju kõik kohad läbi katsunud ja pildistanud, kuidas siis just see koht märkamatuks jäi?!? Panime uuesti riidesse ja nimed said kirja. -13 kraadi, aare korras. EVEJ.

Tänud, väga põnev mõistatus!

15 november 2014 leidis Erki, Annika [hette]

Kuna mingit muud tarka plaani laupäeva õhtuks polnud, siis otsustasime lihtsalt bussiga sõita. Oleme varemgi bussiga sõitnud, kuid siis on see meid vedanud võssa, rappa või kraavi. Nüüd oli eesmärgiks leida see ristmik, kus varasemalt on buss valele poole keeranud ja enne seda väljuda või minna juhti õpetama. Bussiplaan klappis väga hästi ja kõige pikem ootamine oli vist 10 minutit :) Ning korraga olime lõpus, kus läks aega, sest oli taksistavaid asjaolusid. Peale logimist sõitsime veel päris mitme bussiga. Väga lahe mõistatus, aitäh ;)

28 september 2014 leidis Signe ja [tomm]

No nende bussidega sai ikka mitu tiiru tehtud enne kui tulemused tulid. Täna sai siis aeg küpseks ning vahekonteinerid nopitud ja lõpp ka leitud.

26 september 2014 leidis Meelis [ademox]

Mitmekülgne aare. Saab bussiga sõita, põõsas kakal käia ja elektrijuhtmeid sikutada. Mulle meeldib see aardekontseptsioon - lõpp vihjab, et tegelikult on ikkagi mõttekam autoga sõita. Samas, kui pea kuklasse ajada, tuleb tõdeda, et bussiga on vist odavam.

11 september 2014 leidis Karl [zdrk]

Täna hommikul läksin uuesti sinna kus ma olen käinud juba väga palju kordi. Jõuga lendasin peale ja nägin asja mida ma varem ei olnud suutnud näha. Konteinerit ei saanud ainult kuidagi kätte. Seega tuli kuidagi peadpidi sees olles võtta puuduolevad koordinaadid.

Lõpus tegin mõned tiirud ümber oma telje ja veendusin ohutuses. Läksin pistsin käe ja teisest kohast avaldus konteiner. Suutsin küll vähem kui tund pärast aarde avaldamist saada mõlemad geokontrollid roheliseks aga alles nüüd aasta ja 8 kuud hiljem on nimi logiraamatusse soditud. Tänud!

9 september 2014 ei leidnud Karl [zdrk]

Viisakas oleks panna mitteleiulogi. Umbes 4 korda olen suutnud mitte leida bussipeatuse lõpp-punkti vahepunkti konteinerit. Positiivne aga vähemalt see, et koordinaatide oma on nüüd mul juba 2 korda leitud, sest üleskirjutise suutsin vahepeal ära kaotada. Eks millalgi jälle

6 september 2014 kommenteeris Tanel [timix]

Juhiti tähelepanu, et seoses praeguse segase liiklusolukorraga Tallinnas on tekkinud ka ajutised muutused bussiliikluses. Seega, palun mõistatuse lahendamisel mitte arvestada ajutist bussiliini nr 52 Hobujaama-Kalev.

23 märts 2014 leidis Lembit ja Airi [polekala]

Eeltööd proovisin kunagi ammu teha, kuid siis ei õnnestunud kuidagi. Nüüd oli tekkinud mingi aeg tagasi olukord, kus sellest oli saanud kodule kõige lähim aare. Kui selline olukord juhtub, siis ei saa ju hing rahu. Võtsin asja uuesti ette ja seekord laabus kõik üsna ladusalt. Kui vahepunktid ka pihta sain, siis jäi üle veel vaid välitöödele minna. Täna oli selleks igati sobilik hetk. Üks punkt jooksis väga kiiresti meile kätte, teises oli aga omajagu toimetamist enne kui koordinaadid ennast kätte andsid. Lõpus läks kõik juba libedalt. Suured tänud!

29 oktoober 2013 ei leidnud Ove [ove]

Peale mitmete versioonide läbikatsetamist olen saanud lõpukoordinaate pea kõikidesse linnaosadess ja ka merre aga geokontroll lubavat tuld ei taha mitte näidata.

24 september 2013 kommenteeris Tanel [timix]

Kadunud vahepunkt taastatud veidi eemal. Kirjeldus vastavalt muudetud.

Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "OK / Aktiivne".

17 september 2013 kommenteeris Tanel [timix]

Üks vahepunkt on tõesti kadunud. Taastan fekaalidest veidi eemale.

Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "Ajutiselt kättesaamatu".

31 august 2013 leidis Inga [kingu]

Tüütu aare pole selle tüütu aarde kõrval midagi. Mul oli busside liikumisest ikka täielikult kopp ees ja asja mitmeid kordi lahendades mõtlesin, et ma never ever enam bussiga ei sõida. Tegelikult sattusin lõppu ikkagi tänu Veikole. Ma poleks ilmselt veatu lahenduseni üksi jõudnudki.

15 juuni 2013 leidis Mari ja Siim [marx303]

Virtuaalne osa oli põnev. Välipunktidest meeldis see väljaheideteta punkt. Lõpp tuli kah toredast kohast välja. Aitäh!

28 mai 2013 leidis Mario [kivist]

Arvestades mu varasemat kogemust selliste aaretega, siis ma suudan ennem 3 korda kusagil puusse panna kuni lõpuks õige tulemuse saan. Sellega läks aga üllatavalt hästi, kohe esimesel katsel olid vahepunkti koordinaadid õiged. Väljas leidsin ka mõlemad minutiga, piisab õigesti vaatamisest :-) Lõpus ei tekkinud ka kahtlusi, kus aare ennast peidab - käsi ainult õigesse kohta pista ja võiski logima asuda. Hea aare, tänan! :-)

24 mai 2013 leidis Kadi, Alo ja Andreas [pikkkasso]

Alo sõitis Lätis pool ööd bussiga ja nii see lahendus tuli. Esimene tuli lihtsalt, teine tuli tundega ja kolmandas polnud valikut :).

18 mai 2013 ei leidnud Imre ja Airi [triick]

Ühe vahepunkti leidsime kiirelt suurema vaevata. Bussireisi lõpus leidsime eest vaid väljaheiteid, oksal istuva õnnetu linnu (mitte segamini ajada angry birdsiga) ja tema lähedusest linnupesa. Ka rahvast vooris suuremas koguses mööda. Vajalikku vihjet edaspidiseks ei leidnud.

11 mai 2013 leidis Kevin [k6]

Sõidu lõpu vahepunkti ei soovita enne suuremat vihma otsida pimedas, keegi on sinnasamma poetanud eriti "mõnusa" hunniku seedetegevuse jääke, nii et oht miini otsa sattuda on suur. Muidu täitsa ok aare.

9 mai 2013 hooldas Tanel [timix]

Silt uuesti kleebitud, üks mittevajalik objekt eemaldatud.

7 mai 2013 leidis Rasmusson [rasmusson]

Leitud!

21 aprill 2013 leidis Lapsuliblikas ja L@ssie [lapsuliblikas]

Õiged bussid said leitud alles siis, kui peatuseid sai käsitsi läbi kontrollima asutud. Nimelt otsing peatusenimedega kõiki liine lihtsalt ei näita. Igal juhul on nüüd aare leitud! Tänud!

21 aprill 2013 leidis L@SSIE & Lapsuliblikas [lassie]

Selle aarde juures kipuvad omavahel sageli segi minema B ja n. Kusjuures MUPOt nähes tuli meelde, et mul pole taskus validaatorit. Natuke paanikat, ja siis tuli meelde, et mina koos kõigi oma foobiate ja variisiksustega olen ära mahtunud ühe jalgratta selga, see aga MUPOnautide tööpiirkonda ei puutu. Teine, märksa Strugatskilikum juhus leidis aset kuusekeste vahel. Tometasin seal oma toimetusi, kui äkki ilmus kuusekese alla pooltäis Gini purk. Minut hiljem samast kohast möödudes oli see jälle kadunud. Kuusekeste juures aga polnud näha hingelistki. Vist mõni end nähtamatuks joonu käis libemiini maastamas. Lõputu august.

23 märts 2013 leidis Triin & Paavo [speedy]

"Tallinn puhtaks!"-tuuri kolmas bussikene. Ma olin kaks ja pool kuud seda aaret vältinud, lihtsalt ei viitsinud ja ikka hea, kui Tallinnamail ka midagi otsida on. Hommikul aga soovis Triin niikuinii välja minna ja utsitas mind takka, et ma ikka sellegi lahendaks. Pakkus lahkelt abigi. Istusin nagu börsimaakler mitme ekraaniga ja ajasin näpuga järge, mentor kõrval jälgimas ja vajadusel suunamas. Lõpuks tulid täitsa normaalsed vahepunktid. Pärast sõitsime need riburadamisi muude aarete otsimiste vahel läbi. Kõik punktid leidusid lihtsalt ja andsid sama hõlpsa lõpugi kätte.

Aare korras, vaid kaane all olev pilt tahab uuesti kleepimist. Jätsin aardesse kehvema silmanägemisega mugude tarbeks suurema juhendi (neid on seal nüüd topelt, ei kärise) ja kõigile teistele ühistranspordivahendid - kopteri ja lennuki.

Aitäh laabuva-lahenduva mõistatuse eest! Kuigi vahepeal meenutas sõnastus küll minu hiilgeaegade mõistatuste kirjeldusi ;-) Bingo-bongo-rongo-kongo!

16 märts 2013 leidis urban [urban]

Ühiskaart taskus asusin hommikul teele. Oli väga seiklusrikas geopäev ;-) Tänud peitjale !

12 märts 2013 leidis Mairi ja Leelo [iksid]

No mina sõidan küll bussiga, seekord küll korra üritasin, aga sinna see jäi. Ja kaardilugeja ülesanne ongi ju juht õigesse kohta juhatada. Õnnestus ja esimest uuritud kohast karbike väljs ilmuski. Aare korras, aitäh, nii võib teinekordki sõita.

12 märts 2013 leidis Leelo ja Mairi [maipri]

Bussiga ei ole mulle kunagi meeldinud sõita ja autos istun ka parema meelega roolis. Nii me siis hommikul sõitu alustasimegi, mina roolis ja Leelo kaardilugejana kõrval. Vahepunktidest ei tea midagi ja lõppu läksime lihtsalt kontrollima, et siin võiks ju aare olla küll. Leidsimegi. Aitäh!

11 märts 2013 leidis Madis [madis1989]

Vahva aare! Bussiga sai päris palju sõidetud. Kuskil istusin vale bussi peale ja maha minnes olin väga segaduses, sest ei saanud kirjelduse järgi edasi toimida. Vahepunktidest aarde koordinaatide otsimine läks libedalt, aarde enda otsingul küsisin peitja käest väikest vihjet. Kuna GPS näitas aiateibaid aarde juures, siis olin keskendunud valest kohast otsimisele. Vihje aga viis kiiresti aardeni :)

8 märts 2013 leidis Leho [morgot]

Bussisõit sai kunagi varem suure pingutusega läbitud. Nüüd siis oli aega lõpus kah ära käia.

7 märts 2013 leidis Karl/Kaspar [kaspar]

Lahendus sai leitud kodus arvuti tagant lahkumata. Ühes punktis pidin 3korda kohal käima, telefoni gps suunas ja vist suunaks praegugi veidi teise kohta. Maa-amet/google maps tundus paremini kohta tuvastavat :) Lõpus oli vaid noppimise vaev. Rohelist kaarti ei oma ja ei ole isu ka teha. Aitäh aarde eest!

Väike maiuspala ka ühistranspordihuvilistele allpool lingis ;)


http://etv.err.ee/index.php?05593527&video=4265#.UTjprRzryuw
23 veebruar 2013 leidis Aare, Andreas & Carolina [caro]

Bussiga sõitsime kodus, mõned korrad ikka valesti ka. Täna oli välitööde aeg. Ei võtnud vahepunktidesse isegi gepsu kaasa, lootsime, et saab ka ilma. Saigi! Lõpppunktis helistas mulle ema ning ma ise sain ainult näpuga näidata kust otsida. Andrease saatsime karbile järele. Kena aare, tänud!

10 veebruar 2013 leidis Rita, Lauri [algaja]

Pihta hakkasin vist 10 korda. Ei jõudnud eriti kuskile. Vahepeal proovisime koos Lehoga. Terve linn tuli läbi sõita ja variante tuli väga palju. Leho ei saanud ka enam aru kuhu ja mis bussiga minna. Mina loobusin. Nüüd on ta vist targemaks saanud. Ma pole enam mitu aega bussiga sõitnud. Ja nüüd ei lähe kah. Sest tõenäoliselt ei saa ma seal peale endale trahvi tekitamise mitte millegagi hakkama. Nädalas korra võib lehest lugeda kuidas on mingi jama. Lõpuks hakkasin mõtlema, et pealkirja põhjal jääb üsna vähe kohti järele. Rabast tagasi sõites mainis pilditibi, et minu poolt arvatud umbmäärane koht on täiesti õige. Kuna aegu tagasi seal lähistel töötasin siis jäi ka meelde misasjad seal on ja kuhu midagi peita annab. Meenutasin igasugu detaile pakutud kohast ja lootsin, et aja jooksul toimunud muutused on pea olematud ja nii oligi. Läksin õhtul logima. Aga see bussiteema on minu jaoks endiselt üsna võõras teema. Ühekorra on nad ka väga kasulikud olnud. See oli umbes 20 aastat tagasi kui ma kellegi autoga Lasnamäele koju viisin ja siis ära eksisin, kuna tolle kandi puhul oskasin ma ainult nime õigesti hääldada. Ja bussist oli abi. Leidsin mingi bussi nimega 35 ja teadsin, et see sõidab ka kesklinna. Nii ma siis bussi järel tagasi saingi. Peatuses hoidsin soliidset kaugust, et vbl mõni peab mind lõõtsatäienduseks ja üritab sisse trügida. Aitäh.

8 veebruar 2013 leidis Miki [miki]

No ei olnud just lihtne leid. Tänud.

8 veebruar 2013 leidis Liia ja Miki [groll]

Vahepunktide vallutamise olime juba tükk aega tagasi sooritanud, oli vaja ainult leida sobiv aeg, et ühisprojekt lõpule viia. Nüüd see õhtu siis saabus. Pimedas polnud vaja ei GPS, ega taskulampi, et logiraamatusse oma nimed jäädvustada. Tänud, kuigi BUS rajad jäid siiski kasutamata.

7 veebruar 2013 leidis Lauri [shadow]

Seisin bussipeatusest kõige kaugema objekti juures ja osalesin kestvuspõrnitsemise karikavõistlusel. Kui sellel võistlusel ka karikaid jagataks, siis saaksin uhkustada oma täienenud kollektsiooniga. Ilmselgelt olid kõik ülejäänud võistlejad mudaliigast ning profiliigasse kuuluvale geopeiturile pole mingi probleem mängida kaasvõistlejatega peitust ümber bussipeatusest kõige kaugemal asuva objekti. Osa võistlejaid manustas vägijooke, teine osa aga tegi lihtsalt kükke. Võimalik, et viimase tulemusel on üsna peidiku lähedale ka midagi jäädavat maha jäänud. Tänud vahva multi-mõistatuse eest kuid möönan, et kasutasin aarde otsimisel isiklikku sõiduautot ning seega Eedikule läbi valideerimise aarde peidikut ei paljastanud.

3 veebruar 2013 leidis Kaja ja Bruno [kajaliis]

Kõik meie kannatused on mitteleiu logiteates kirjas. Täna, trotsides fekaalihunnikuid, okseloike ja muid rõvedusi, noppisime 2 vahepunkti ja siirdusime õhtupimeduses logima. Tehtud. Ikka paras nikerdamine oli. Tänud tegijale! Aardesse jätsime paki bussipileteid.

2 veebruar 2013 leidis Joonas ja Kristjan [sportlane]

Kuna ma sõidan bussiga suhteliselt palju, siis tundus mulle see esmapilgul väga lihtne mõistatus. Seda kinnitasid ka esimesed numbrid, mis ma sain hetkega kätte. Edasi läks aga raskemaks. Siis tuli juba google kõrvale lahti võtta. Päris lõpuni polnud sellest ka kasu, sest ikka kuidagipidi jooksin ma ummikusse. Lõpuks mingit x moodi katsel X+1, kus X ei ole üldsegi mitte väike arv, sain selle geokontrolli ka roheliseks. Mingi hetk sai need vahepunktidki ära külastatud, täna oli siis see õige päev, et lõpus ära käia. Täitsa vahva asi on isegi, aga järgmine kord võtan niivõrd loogilise asja kirvega. Ei mina viitsi tervet sellist rada läbi enam käia selleks, et lihtne asi väga loogilisest kohast kätte saada tänud!

2 veebruar 2013 leidis Maris ja Margus [max]

Bussiga sõitsime varem. Lõbus oli. Muidugi sattusime erinevatesse suundadesse ja erinevate busside peale. Naljakaks läks siis, kui lõpupoole ühes peatuses kohtusime. Maailm on väike, eks Tallinn on veel väiksem :) Täna "sõlmisime" pooleli olevad mõistatuse otsad kokku ja panime lõppu logi kirja. Täname! Tore, veidi teistmoodi teemaga mõistatus.

2 veebruar 2013 leidis Joonas [joonas444]

2126.

21 jaanuar 2013 leidis Alex ja [pekadrip]

Ei mina hakka nende bussidega jantima, arvasin ma aarde ilmudes. Samas aga klikkisin endale lahti päälinna ühistranspordi kaardi ja sõiduplaanid. Ja äkki leidsingi end seiklemas. Algul üksi, siis leidsin reisikaaslasi (või nemad minu) ja koos (samas ikkagi eraldi) oli asi poole naljakam. Kes, kuhu ja kuidas vahepeal kaldus, vaidlusi- kuidas ja kuhu on edasi ja äkki on see juba tagasi hoopis. Nii saigi vahepeal teisi järgi oodata või hoopis ise järele tõtata, lõpuks kohale jõudsid kõik. Väga vahva oli, koduse mõistatamise kohta...
Kuna kohustuslikud asjaajamised tõid taas mind Tallinna, siis nende korda ajamise järel tekkis taas Alexi kaasabil võimalus geopeitumiseks, nii sain ka reaalsuses BUS-i ära vormistada. (Kahjuks viisid muud geopeitusevälised asjaolud mu teise kanti ja Treeneri õelusega ei saanudki tegeleda seekord.)
Nii kehastusingi linnaaednikuks ja kontrollisin linnahaljastuse talvekahjustusi päris hoolikalt. :D Ühtlasi panin kontrolli tulemused ka raamatusse aktina kirja. Hinnang: Kõik OK, hinne 5+
Aitäh peitjale! EVEJ

20 jaanuar 2013 leidis Airi ja Priit [armastan]

Kaks lõiku tuli küll paar-kolm korda läbi sõita ja koordinaatide kokkupanek võis alata. Lõppkokkuvõttes igati vahva aardeidee. Tänud peitjale!

20 jaanuar 2013 leidis Priit ja Airi [airce]

Välitööd ei anna virtuaalse bussisõiduga üldse võrreldagi. Ehk see esimene sai küll täiesti mõistetavalt jäetud viimaseks tegevuseks ja oli lausa käkitegu. Bussidega sõites suutsin ikka hulgim kord ära eksida. Lõpuks võtsin endale reisisaatja ja ootasin peale igat järgnevat sammu kinnitust, et kas olen ka õigel teel, ning sedasi saingi hakkama :) Aare hea tervise juures ja on nüüd taas ränduritest tühi.

Tänan mõnusa aarde eest!

20 jaanuar 2013 leidis Veiko [vx]

Mõistatust pidin päris mitu korda proovima enne kui kontroll roheliseks läks. Esimestel kordadel suutsin igat lauset mitmeti mõista. Ühel juhul sain ebatõenäolise tulemuse ning ülejäänud kordadel jooksis mõistatus mingil hetkel ummikusse. Reedel enne tööpäeva lõppu suutsin rohelise geokontrolli välja meelitada ja 1. punkti samal õhtul ka vaatamas käia aga pimedas ei leidnud. Täna päevavalges ja kahekesi sujusid vahepunktid väga kiiresti ja enne kui lõpp-koordinaadid telefoni sisestasin arvasin juba üsna täpselt ära kus kandis see karp on. Kella 13:00 paiku olin tänane teine leidja. Karbis oli 1TB kuid mina EVEJ.

20 jaanuar 2013 leidis Priit & Maarja [bonzo]

Hommikul uurisime natuke asja ja peale mõningast uurimist saime rohelised tulukesed kätte, kohe esimese korraga. Meile see mõistatus meeldis, ei mingeid arusaamatuid sokivärve ega midagi. Lihtsalt aja näpuga järge ja kuluta bussiistmeid ;) Mugulasi ka ülearu palju segamas ei olnud ja saime oma logi ilma suurema pingutuseta kirja. Täname mõnusa mõistatuse eest! evej.

18 jaanuar 2013 leidis MEFT (Merily, Eero, Flora, Tiiu) [themerru]

Mina sõitsin ühes suunas, Tiiu aga teises, kuid rohelise tule sai siiski minu lõpp-peatus. Mugusid kartsime veidi küll, kuid õnneks jäi meie tegevus nende eest piisavalt varju ja käis suht kiiresti.

18 jaanuar 2013 leidis Tiiu, Eero, Merily ja jäljekoer Flora [kolla]

Mina sõitsin ja Merily sõitis, erinevatel aegadel ja tuleb välja, et ka erinevate bussidega. Lõpp-punkt kuhu me jõudsime erines peatuse nimi ainult 2 tähe võrra ja mina leidsin juhatatud kohast ka kenasti kolm ühesugust ja numbrid ka. See-eest linnaosad olid ikka hoopis teine teises Tallinna otsas! Kui hakkasime õhtul välitöid tegema, oh üllatust! Muidugi oli Merilyl õigus. Mul on see viga, et ma ei viitsi selle tšekkeriga väga õiendada. Aga ikkagi kummaline, ja teise vahepunkti koordinaadid erinesid meil ka ainult mõne sekundi võrra. No minu saadud numbrid olid vist mõne konkureeriva mängu omad, koordinaatides nad ei olnud. Lõpp oli tõesti asjaga haakuvas kohas, kogu teostus väga tip-top. Suur tänu!

18 jaanuar 2013 leidis Sander ja Kristofer [sander_s]

leitud.. ja no kuidas teisiti kui ühistranspordi abil. pelgalt lõpppunktis käimiseks kulus 2 trammisõitu, 2 trollisõitu ja 2 bussisõitu :) mulle see aare meeldis.. tänud. [trine] kommentaar lahendab tõesti ka viimased mitmetimõistetavused. otsida tuli kõige kauem seda punkti kus oli kolm samasugust asja.

@pilditibi: no kuna rohkem kui pooled proovimised on seal hetkel punased siis tundub küll et ikka vajalik :D ma kaa täna kodus testisin oma maastikul tehtud kiirmärkmeid, käekiri oli selline et tekkis peaaegu pooltes numbrites sügavaid kahtlusi enne kui "pihtas põhjas" taastas hingerahu :)

18 jaanuar 2013 leidis Tiiu Mart [lelo]

Peale tõsiseid seiklusi lõpuks õnnelikult leitud. Ühe vahepunkti juures kohtusime [jussike]-se tiimiga ja ajasime veidike geojuttu. Täname peitjat koostamise ja peitmise eest.

17 jaanuar 2013 leidis Urve ja Hannes [jussike]

Busside sõiduplaan sai oluliselt tuttavamaks ja kummalisi seiku oli ka parasjagu. Kõiga naljakam oli jõuda nö sõites geokontrollile sobivasse punkti, aga koordinaatide arvutus andis järjekindlalt punast tuld. Läks aega, mis läks, aga siis äkki oli asi selge ja roheline. Nüüd võtsime lõpuks ette ka maastikukontrolli. Esimene punkt läks kiirelt, teises läks pisut rohkem aega: õiges kohas toimetanud kaasvõitlejatega sai ka natuke geojuttu aetud. Lõpp-punkt läks samuti pimeduse varjus kiirelt. EVEJ.

16 jaanuar 2013 kommenteeris Alex [alex]

Täiesti nõus Trinega...kahtlustasin ka ise kümmet riugast aga asi väga lihtne ja peitja loogikale vastav.Head reisimist!Ja saab täitsa iseseisvalt hakkama...muideks :)p.s. ei saanud ise mitte esimese korraga...ikka mitu korda kulus aga ma pole ka pealinnast ning maksta ka ei taha :D koperdamised käivad lahenduse juurde.Hea kokkuleppe korral olen nõus Mikile oma pead laenama mõneks peoõhtuks tingimusel, et järgmine hommik toimub juba tema peas :)

16 jaanuar 2013 kommenteeris Triin [trine]

Rahustan omanikku ja otsijaid: kirjeldus on korras, ma sain esimese sõiduga ja paberivabalt ainsad võimalikud koordinaadid, mis andsid pihtas-põhjas tulemuse. Kui istuda tuleb teisele bussile, siis ongi peatuses kaks liini. Vist ainus, mida tuli arvata, oli see, et mõeldud on ikka ainult linnaliine, ja suuruse järjekord käib samas suunas, nagu tavaliselt sõnas tähti kokku lugedes. Rahu ja teravat silma :)

16 jaanuar 2013 ei leidnud Miki ja Merle [miki]

Tee, mis tahad.. loe seda kirjeldust nii täpselt ja sõna-sõnalt, kui võimalik, aga ikka tuleb teine vahepunkt valemis merre. Oma suva järgi muud moodi talitades ja kõhutunnet-loogikat rakendades saime muidugi maa peale ka punkte. Geokontroll sülitas neile kauge kaarega, ning kirjeldusele vastavat ei leidnud ka. Korduvad kohad tekstis "Ning istume seal peatuses peatuvale teisele bussile", ning peatuses peatub 4 või 5 erinevat liini, suurendavad võimalike variantide arvu kokku mitmetesse kümnetesse. Ei saa veel pihta. Järjest suurem respect tekib inimeste suhtes, kes selle lõdva randmega ja ainult oma peaga ära tegid.

15 jaanuar 2013 ei leidnud Miki ja Merle [miki]

Üks mitteleid ka vahele. Hea lihtne mõistatus? Me suutsime tekstist nii palju kaheti, kolmeti või ei tea, mitmeti mõistetavaid asju välja lugeda, et lõpuks jäi kümneid ja kümneid erinevaid vahepunkti koordinaate, mis võiksid sobida. Geokontroll loogilisemaid söödavaks ei tunnistanud ja midagi vahepunkti laadset, kus edasi liikuda me ei leidnud. Kunagi kui veel mõne mitmeti mõistetva asja avastame, mis seni kahe silma vahele jäänud, pusime edasi.

15 jaanuar 2013 leidis Hannes [hpalang1]

Mulle need Taneli viimased vidinad kohe meeldivad. Seegi tore asi, otsast lõpuni läbi mõeldud ja kenasti paigutatud ka - lust tegeleda kohe. Bussiga sõitma läksin kohe õhtul, kui aare avaldus. Lasnakal eksisin loomulikult ära ka, aga ootasin sõbra järgi ja siis seiklesime koos edasi, üks Harjus, teine Viljandis, kord üks ees, siis teine - mõnus :) A mina ka ei viitsind pealinna kimama minna, las kohalikud sebivad. Täna siis töölt tulles keerasin tee selle aarde punktide järgi paindesse - mõnusad punktid olid. Hästi pandud, ilusad ja puhtad. Ja lõpus olin ikka alles neljas ... Tänud ja suured!

14 jaanuar 2013 ei leidnud Kaja ja Bruno [kajaliis]

See bussisõit meenutab kangesti aegu, kui sai siia, nüüdseks bussipealinna, üheksakümnendatel elama ronitud. Algus oli ikka täitsa kosmos. Nina vastu jäist Ikaruse klaasi, et jummala pärast kuskilt mööda ei pane. Tavaline mõistatus oli (geomõistatusi siis veel ei olnud), et kas soovitud peatus bussi aknal märgitud kohaga kuidagi kokku ka langeb. Ei olnud lihtne. Lihtsam oli kesklinnast jala Piritale visata.
Ei läinud seegi bussisõit kuigi lihtsalt. Peatus oli peale kirjelduse lugemist kohe selge, aga kuidas nendest valikutest see õige buss leida, tekitab teoreetilises plaanis siiani õlakehitust peitja sokkide osas. Algul põrutasin hooga muidugi bussiga linnast välja, kuid oli tarmu esimeses peatuses muidugi maha tulla. Teisel katsel tõstis geopiletikontroll bussist välja ja soovitas mujale vaadata. Nooh, läbi häda sai siis jälle hoog sisse, kui oligi, Kosmos! Sai mõned peatused tagasi kedratud ja siis loomulikult õige bussiga vales suunas! Bussijuht oli õnneks viisakas mees. Tegi ringi ära ja lõpuks viis täitsa õigesse kohta. Siis muidugi tuli äratundmise tunne eelnevast vestlusest bussijänestega, et koht on õige, aga koordinaadid ei sobi! Saa siis nende peitja mulgustatud piletitest aru. Esimese peatuses ei ole sokivärv oluline, aga juba järgmises peab lugema sokiaugud kokku. Nooo, jahh. Nüüd vähemalt on pooled lõpu koordinaadid olemas. Teise poole hankimisel ei tahtnud leegiheitjaga liigset tähelepanu endale tõmmata. Mõnel valgemal ajal ehk uuesti.

13 jaanuar 2013 leidis Siim, Jaanika [pnsiire]

Tore mõistatus oli, vähemalt oli selge, mida tegema peab. Reaalne otsimine võimaldas ka mõnusa jalutuskäigu ja andis natuke uusi teadmisi. Näiteks, et trollid laulavad vahel rõõmust :). Üleüldiselt korralik aare, igal asjal mingi mõte sees. Tänud peitjale! EVEJ

13 jaanuar 2013 leidis Triin & Hanno [hanno5000]

Ise küll palju seda transporti ei kasuta, aga väga huvitava ideega aare, paneb lausa mõtlema, et astuks teinekord mõne bussi peale ja sõidaks kuhugi, nüüd saab ju tasuta ja puha... :P. Sellegipoolest on nende kuramuse BUS nimega radade liiga suur hulk linnaliikluses ikka paras nõmedus... Õhtul viie paiku olime alles teised logijad, haarasime kaasa paar rändurit, bussiga nad siit küll edasi liigu :). Täname ringreisi eest!

13 jaanuar 2013 leidis Hanno ja Triin [trine]

Õnneks elan hõreda bussiliiklusega kohas ja tänu sellele on igasuguste sõiduplaanide kasutamine igapäevane harrastus. Tore oli seda mõistatust lahendada, kuigi veel lõbusam oleks olnud kõik etapid päriselt läbi sõita - sügisel osalesime esimesel ühistranspordi- orienteerumisvõistlusel, kus seda tõesti tuligi teha. Seekord ei jooksnud kuhugi, käisime rahulikul põdrajahil, sõime lõunat ja siis oli üllatav kl 17 ajal alles teine logija olla. Aitäh hea stiilse ja lahendatava mõistatuse eest!

13 jaanuar 2013 leidis Alex ja [mooritz]

Eile linnas seigeldes kogesin veelkord, et see ühistransport ei armasta mind. Küll pani troll nina ees uksed kinni, küll sõitis rong nina eest minema.Ja seda va ühistranspordikaarti on päälinnas praegu suht võimatu soetada. Ja tasuta see transport väljaspool päälinna elavatele kodanikele küll pole.Pigem tuleb pääle maksta. Isegi Sauelt Tallinna saan odavamalt kui hetkel linnas sõites ühest sihtpunktist teise. Täna siis kasutasime taas transporditeenust( seekord läks lihtsamalt) ja nii jõudsime esimesest punktist õnnelikult esimesse vahepunkti. Väikesed arvutused ja võisime sõita teisse vahepunkti ja siis juba lõppu. Üllatus oli ikka tohutu kui seda jälgederida vaadates logiraamatust ühtegi nime ei leidnud. J:3xTB ja ühe GC.

13 jaanuar 2013 leidis Merike ja [alex]

Pole suurem asi ühistranspordi kasutaja ning kirjelduse lugemine tegi ka okkaliseks, et kõigil pole pealinlase tasuta kaarti.Samas sai teekond läbi nühitud ja õhtul oli lõpus hämmeldus suur kui sajajalgsete jälgi vaadates oli logiraamat tühi.Neli korda lappasime raamatu läbi aga ei kriipsugi ja seda kell 16.15.Peitjal soovitan siiski edaspidi kõrvadega karpe kasutada...leidmise aeg oli kaan lahti...Tänud mõistatuse ja aarde eest!Täitsa lahe asi on!

12 jaanuar 2013 kommenteeris Märt [mart]
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "OK / Aktiivne".