Tüüp: Multiaare Maakond / linn: Läänemaa Raskusaste: peidukoht 2.0, maastik 2.0 Suurus: väike Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
"Rong Virtsu veel sõitis,
sest seal oli jaam
ning Kuivastus ootas mind praam.
Aasta siis oli kuuskümmend viis ...
Olin noor, ei teadnud veel siis,
aasta hea on kuuskümmend viis." - laulab Ivo Linna ning peitja usub teda, kuigi teda polnud sel ajal veel plaaniski - ja ega 69 halvem polnud, ainult rongi ei olnud.
Aare on peidetud viimase Tallinn-Virtsu rongi 45ndaks aastapäevaks - ja nagu tookord, 25. mail 1968, on ka aastapäev laupäeval. Kõige viimasem reisirong Virtsust väljus samal õhtul 21:06.
Rohkem infot loe www.virtsu.ee, aarde valmimisel on kasutatud materjale ja fotosid just sellelt lehelt.
Esimesest punktist leiad keldri Mutitädi, mis asus jaamahoone kõrval, jaamahoonest pole aga midagi märkimisväärset järgi. Kui aare leitud, võid Mutionus edasi tšillida :) Igas punktis muguoht, koht on ikkagi keset alevikku.
Ühest eelpunktist võid laenata pliiatsit, kui endal kaasas pole.
Vihje: Mutitädi juures tõsta üks kivi eest ära, lõpus magnet.
A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M|0|1|2|3|4
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z|5|6|7|8|9
Lingid: http://www.youtube.com/watch?v=oktyPvCSGOc
http://est-train.ertas.eu/kits/virtsu.php?lng=est
http://www.geocaching.su/?pn=101&cid=13518
Lisapunktid | Tüüp | Koordinaadid |
---|---|---|
![]() |
Raja algus | 58° 34.2984' 23° 31.3067' |
![]() |
Muu | 58° 34.8257' 23° 32.1966' |
![]() |
Parkla | 58° 34.3071' 23° 31.0020' |
Aarde sildid:
soovitan (3)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC4CPNJ
Logiteadete statistika:
65 (98,5%)
1
2
0
0
0
0
Kokku: 68
Aarde vahepunktid ja markeeritud topsid olemas, logiraamat lõpus kõikide eelnevate leidjate logidega olemas. Tänud aarde eest, koht on tutvustamist väärt! Kell oli 17.oo.
Leitud :) algaja küsimus - kas see peabki olema logiraamatuta? :)
Ma olin seda alustanud kunagi väga ammu ja siis minema kiirustanud. Koordinaadid olid muidugi kadunud ja alustasin otsast peale. Polnd neil koordinaatidel häda midagi. Kenasti ja kiiresti sain aarde kätte ja jäätised ka. Ja kohale jõudis järgmine praam. Keerasin kiiresti linnuvaatleja poole. Uhh jõudsin. Aitäh!
Selle aarde leidsime alles kolmandal päeval. Lõpuks aitas sõbrakõne kinnitada minu kahtlusi objekti osas ja oligi leitud. Võiks ju kohe vaadata sealt, kuhu sisetunne saadab, aga ei - ikka tõestust vaja. Koordinaatidest meil abi polnud - leidsime õiged asjad kogu aeg ikka meetreid eemalt. Aga vahva oli ikkagi ja hariv ka :)
Kuidagi kurvad on need raudteede kadumise lood. Mäletan lapsepõlves Mulgiraudteega vanaema juurde sõitmist. Ikka väga lahe oli see vaikselt sussutamine ja need peatused iga natukese aja tagant … Täna ootame Rail Balticu sündi …
Siinse aardega läks meil aga kõik hästi, alates vahepunktidest, kuni lõpuni välja. Polnud sellist lõpp-punkti varem kohanudki. Täname!
Jätsi- ja jalutamispaus enne praami. Leitud, aitäh.
Kuidagi üldse ei sujunud selle aarde otsingud. GPS pildus sinna ja tänna. Otsinguid raskendasid veel mugud. Suure vaevaga sai see, aga leitud.
Sadamas lõunatatud ja Konsumist joogivaru kaasavõetud suundusime tutvuma ronginduse kohaliku ajalooga. Mutionu on veel selle hiilgeaegadest hästi meeles. Sai Pärnustki sinna mitmel korral pidusse sõidetud. Mutitädist ei olnud enne kuulnudki. Seal tahtis küll geps mind miskipärast veel 10m edasi suunata, kuid avastasin peidiku enne vihjele vastavast kohast. Edasine kulges ka ilusasti ja lõppkonteiner oligi käes. Mõnus multikas ja aare tutvustas seda osakest Virtsust kenasti. Tänud peitjale.
Lahe aare. Konteineri kättesaamisega tekkis raskusi, aga hakkama ma sain. Karbi kinnipanemisega tekkis ka raskusi, aga ka need said ületatud. Aitäh!
Peale seiklusrikast merereisi mandrile sai tänu vanale geohundile see aare kiirelt ära nopitud. Aare ok.
Lahe multikas. Hommikused koerajalutajad natuke piidlesid mu tegemisi. Aardest võtsin kaasa järgmisesse aardesse lamba, sest too polnud konteineri jaoks piisavalt "lapik"
Vahepunktides läks kiirelt. Nägime Anniga ise vaeva, autojuht hakkas vaikselt ära väsima. Väga muhe multi, suur aitäh! EVEJ
Vahepunktid leitud kergelt ja ega see lõppki miskit keerulist ei olnud. Aare oli komplektne ja ka meie jätsime ta selliselt. Võib-olla vajaks veidi tugevamat konstruktsiooni, aga hetkel püsib ka nii.
Tänud aarde eest!
Peale Moonsundist elusana naasmist saime kohe praamile ja see tõi meid taas mandrile. Omades ääretult läbiraputatud vorme oli mul väega tema hää meel, et selle viimase rongiga es pidanud edasi kuhugi rappuma. Seda poleks minu füüsis välja kannatanud ;).
Enne kui aare leitud ,silmasin ma maas vedelevat logiraamatut ja pastakat. Hiilisin siis kus võiks aare ise olla ja leidsingi irvakil kaanega aarde. Õnneks olid kõik asjad alles ja aare sai tagasi komplektsena.
Tänud vahva asja eest!
Varemalt olin multid ja mõistatused ilma sissevaatamata kõrvale jätnud, nüüd on lähikonnast kõik tavalised otsa saanud. Lugesin Viimast rongi, vaatasin ja läbisin, auhinnaks võtsin ränduri. Tänan!
Mõnikümmend aastat tagasi, kui töökoht terve suve läbi ja tükike sügistki Virtsu lähedal oli ei teadnud Virtsu raudteest midagi. Küll aga oli tuttav koht Mutitädi. Seal lähedal oli ju sel ajal üleküla kuulus kõrts, kus isegi mõni lõbus hetk veedetud. Tähh!
Tõesti? Rongijaam? Kuskohas? Üks maja oletataval kohal nägi välja nagu raudteejaama avalik wc - ehk oligi kunagi, kas nüüd just w küll. Aga raudtee ja rongid mulle meeldivad - mida rohkem, seda uhkem - ja seda rohkem kahju on et siin enam ei ole.
Kuigi see aare oli algul kaardi pealt kadunud, ilmus ta viimasel hetkel ikkagi välja ja mul on selle üle väga hea meel. Väga huvitav ajalootund Virtsu vahel. Raudtee ja sellega seonduv on alati kuidagi ligitõmbav. Üldse oli põnev avastada, et Virtsus elab inimesi! Ja nii palju! :D Lihtsalt praamile ja praamilt maha sõites ei pööra sellele tähelepanu, aga nüüd sai hoolega kohalikke teid pidi sõidetud. Kahjuks jäi mutionu meie eest peitu, gk küll teadis temast, aga temagi mälu oli asukoha kustutanud. Ehk kunagi kohtume.
Panin algul kirja mitteleiuna kuid peitja loal sain loa aare siiski logituks lugeda. Tegelikult midagi ma leidsin, kuid ei saanud aru kas see on vahepunkt või lõpp. Geopeituse kleebistega karbis oli ainult pastakas.
Käisin üle ja ümber keldri. Koordinaat näitas justkui keset keldrit. Vahepeal tuli üks koer ka haukuma, aga temast ma eriti ennast häirida ei lasknud, sest ta oli piisavalt kerge, et vajadusel veidi jalga sirutada ja lendabki madalalt - järelikult kisub vihmale. õnneks seda siiski tegema ei pidanud. Kes seda vihma ikka tahab :) Piilusin ka keldrisse sisse, aga asi tundus kahtlane ja siis tabas pilk ka õiget asja. Koordinaadid kirja ja edasi. Teise punktiga läks kiirelt. Midagi kahtlast jäi kohe silma. Koordinaat käes ja edasi võiduka lõpuni. Lõpus leidsin maast vedelemast pastaka ja veidi hiljem ka lahtise konteineri. Logiraamatut ega muud ei kuskil. Õnneks oli mul omal paber kaasas, nii et logi sai sinna maha jäetud. Peitja lubas asjaga tegeleda. Aitäh peitjale :) Ei teadnudki, et siia kunagi rong käis.
Tagasiteel koju võtsime pramailt maha sõites esmalt suuna mutionu juurde. Mutionu kelderis oli palju varandust aga see meid ei huvitanud vaid liikusime lõpppunkti edasi.
Huvitav otsimine oli! Vihjed olid suureks abiks ning sai loogikat kasutades aare leitud.
Õnneks tulime enne hooaja algust ja Virtsu oli vaikne ning mugusid vähe. Tore ajalooline meenutus. Tänud peitjale!
DCLXXVI. Korralik teema tutvustus, eeskujulik ja lihtne teostus. Aitäh. V:TB
Siia jõudes oli juba täitsa hämar. Samas oli see isegi selle aarde otsimiseks päris abiks. Esimeses punktis mängisin mõned minutid pimesikku, teised tulid juba üsna ludinal. Tänud, täitsa vahva multikas!
Multikas jõudis ene lõppeda, kui meie hoo sisse saime. Ootasime veidi pikemat raudtee radadel ekslemist. Kuid eks aeg ja sakslased on teinud oma töö ning väga rohkemat vist ei olegi enam järel. Igatahes oli tore aare. Aitäh
Mõnus traditsiooniline multikas. Lihtne ja arusaadav. Kohalikke vaatamisväärsusi ja ajalugu tutvustav. Täname peitjat!
Aardest pistsime tasku ühe asja, mida algul arvasime geomündi olevat. Aga mingi imelik asi hoopis, mille logimine üks kuladi nöök on. Ei ole vaja kõike pahna tasku panna!!
sai nats Virtsu vahel siblitud. lõunane aeg väga hea, mugud asjatavad mujal. Jätsin geomündi, võtjal palun registreerida www.geosem.net Mutitädi oli mulle täitsa uus tutvus, Mutionu vana tuttav ;)
Mõtlesin, et kuna järgmine praam pidi olema Muhumaa ja tahtsin Saaremaa-ga üle saada, siis oleks aega see multiaare üles otsida ja aega parajaks teha. Kahjuks sai leid liiga kiire ja olin ikkagi sunnitud Muhumaa-ga väina ületama. Eks järgmine kord saab siis Saaremaa 2 aaret otsida.
Tegime multika läbi ja leidsime aarde tegelikult juba 2.augustil, kuid otsustasime, et logime Muhust suvitamast tagasi tulles. Väga hariv ja tore aare, tänud! Võtsime ränduri kaasa.
Kiire ja äkiline, aga äge. Mutitädi baar on lihtsalt lahe leid - proovisime ka tšillima minna, aga natuke liiga tšill oli. Vahepeal tegime ikka päris draivinni, aga lõpp oli väga kihvt. See imeline fotoalbum seal, mmmmmm. Suurimad tänud, kõik OK.
Nullis otsisin alguses natuke valest kohast ja see jõudis mulle ka õnneks kähku kohale. Pole seda nulli vaja nii meeter-meetrilt võtta :) Juhised käes, liikusin edasi kuni lõpuni. Kuidagi kiirelt tuli see lõpp. Mugud mind ei seganud. Lõpp oli väga uhke. Konteiner ja magnet olid väga korralikud ja see pildimaterjal...pisara võtab silma ausalt öeldes, et raudteedega niimoodi tehakse. Ma oleks hea meelega läinud Virtsust rongi peale ja koju sõitnud. Koju ma muidugi veel minna ei tahtnud, aga rong peaks ikka sõitma. Tegelikult võiks ju lausa Tallinna-Kuressaare raudteeliin olemas olla :) Ehk kunagi tuleb, unistama ja lootma ju peab :) Vaatasin pilti, kus seisis viimane rong ning siis seda kohta praegu. Tühi, mis tühi :( Aitäh, igati väärt meenutamast asi.
Enne otsimist sai veel viimane poeskäik tehtud Virtsu konsumis.
Leitud teel Tallinnasse kell 10 õhtul. Kiire 15 minutiline aare, aitäh. Lõpp-punkt on aga katki. Magnet on karbist eraldunud ja see rippus väga ebakindlalt peidikus. Kuna mul parandamiseks vahendid puudusid, panin enam-vähem samamoodi tagasi. Kardan, et juba kõvem tuulehoog viib selle alla.
Lõpp-punkt oli hästi lahendatud :) Tore, puhas, loogiline ja lihtne aare. Ainus raskus on mugurohkus, aga mugusid on võimalik alati vältida. EVEJ
Täiesti öösel ja ise suutsin leida. Mutitädi on üsna hästi varustatud. Vihjetopsi leidsin loomulikult alles hiljem. Järgmise punkti juures võttis aga ohkama. Koordinaat pakkus mingit ilusat tihedat kuusehekki. Korra seal küürutades aga mõtlesin, et no mida hekki see peitja küll siia peaks selle tünnikese toppima ? Ja läksin õigesse kohta. Läpaka lahtisaamine polnud kuigi keeruline. Jah olid ajad kunagi ...
Praamilt tulles mõnus sirutus veel enne pikale koduteele asumist. Aarde kättesaamine oli ootamatult raske - igavesti kõva magnet seal. Muidu oli aga kõik korras. Tänud!
Kes siis seda laulu ei teaks, vana hea lugu. Kohalik ajalugu oli ka huvitav, lõpus lappasin kõik pildid ilusti läbi. Täpselt paraja pikkusega multikas, jõuab ilusti ka praami oodates ära teha vist. Aitähh!
Hea idee tutvustada kohti, mida tavaliselt Virtsust läbi tuhisedes üldse ei märka. Nukker lugu selle rongiga, aga aare on väga tore! "Läpakat" andis tõepoolest sikutada, kohe näha, et magnetid on peitjal vabalt käes :)
Selle aarde eest tahaks peitjat kiita! Hea lahendus ja hariv ka. Suured tänud!
Aardeid leitud Eestis 612, maailmas 743.
Mnjaa, see aare mulle täitsa meeldis. Ainus kiruma panev asjaolu oli oma tagumiku ühest perroonist ülevedamise kohta, viimaste päevade 100 kilomeetrised otsad olid jätnud jalalihastesse oma jälje. Algul mõtlesin, et kas lõppaare on tõesti surnud läpakas, kuid seda veel siiski veel aardekarbina ei kasutata. Tegelikult võiks, surnud elektrotehnikaga saab igasugu lahedaid asju teha.
Tagasisõidul koju otsustasime teha väikese kõrvalpõike ja noppid ka see aare üles. :)
Kuigi aeg oli hiline ja kodu oli veel päris mitme kilomeetri kaugusel sai kõigepealt Saaremaa aarde koordinaadid kokku pandud, et siis järgmisel korral seda otsima saaks minna ja seejärel ka see siin ülesse otsitud. Algus kiilus kinni ega saanud midagi aru, mis tegema peab. Kuid lasin siis endale rahulikult kirjeldust ette lugeda ja täiesti müstilisel moel oligi sellest abi. Edasi kulges juba lepase reega ja oli isegi kahju, et lõpp nii kiirelt vastu vaatas. Mulle väga meeldis see aare, mis küll enam saarel ei asunud aga pani mõnusa punkti meie sellekordsele saarte tuurile. Tänan kõiki peitjaid, ilma teie peidetud aarete poleks ju midagi otsida! Tänan kõiki tuurikaaslasi, kes mind välja kannatasid :)
Kuna karistuseks eelmise distsipliinirikkumise eest määrati maalt väljasaatmine, siis paraku tuleb nüüd geopeitusele Eesti aarete osas väike vahe sisse, ehk juurivad pahe välja :). See oli tore aare - vahepunktid selged ja lõpp ka tore. Vihmake hoidis uudishimulikud mugud kuskil varju all. Tänud
Vahetasin mandrisadamas autot ja rolli, hakkasin enda auto juhiks. Aga ega siis otse koju saanud sõita. Õnneks oli läbi vee mindav Tuuluti ajutiselt keelualas, nii saigi vaid seda rongi otsida. Kõik punktid leidusid suurema vaeva, v.a. teine. Esimese ust paotades avastasin, et see on ju korralik san.tehnika ladu :-) Lõpp saabus ootamatumalt kui oleks oodanud (kõlab ju loogiliselt). Lahedad vahepunktid olid, hariva ajaloolise materjaliga nagu "-pära" aareteski.
Aare korras. Omapärane konteiner, sinna sobib hästi. EVEJ. Ja kodutee võis alata. Hiiumaa, Saaremaa ja Muhumaa saaretuur oli selleks korraks läbi. Saarele jäi veel mitu-mitu aaret, Hiiumaale kaks ja Muhku üks. On põhjust naasta. Aitäh! Kõige eest! :-)
Tagasiteel Saaremaalt noppisime möödaminnes ka selle aarde. EVEJ.
Seda aaret üritasime otsida avaldamise päeval telefoni GPS-iga aga tulutult, aparaat ei soovinud meiega koostööd teha. Täna kui varustusse kuulus uus Garmin Oregon 600, oli asi lihtne. Aare korras, tänud peitjale.
Rattaga paras võtta. Kena hariv aare, piltidega ja puha. Mutionu ei külastanud. Tema parimad aastad jäävad sinna minu nooruspõlve. Jaa, nostalgia.... Tänud peitjale!
... siis kui ühel ajal enam praamid Virtsu ja Kuivastu vahel ei sõida, siis saab ehk otsida aaret "Viimane praam". Ja Iff laulab linti loo "Kui praam veel sõitis Virtsust Kuivastu...".
Näis kas see utoopia kunagi ka teoks saab, silla või tunneli näol, et kaoks praamisõit...
Seniks on veel olemas praam ja ei ühtegi tunnelit. Seega maabusime mandril ja asusime viimast rongi otsima. See oli päris meeldiv jätk eelnevale retkele. Põnevaim osa oligi vanade vaadete tänapäeva sobitamine. Nii me seal uudistasime ja lõpuks aardekarbinigi jõudsime. Omad kriipsud raamatusse vedasime ja Virtsu tolmu oma jalgadelt pühkisime...
Ehk on põhjust taas tulla siiakanti ja üle lombigi. :) Või kuis?
Aitäh! Aare korras. EVEJ
Taaskord kindlal maal olles jagus õnneks aega ka selle multika jälgi ajada.Punktides olnud pilte oli huvitav loodusesse ette kujutada ja lõpus oli lausa pildiraamat.Aitäh!
Sai end meelega laevast maha jäetud, et see aare ülesse otsida. Vahepunktid tulid kiiresti, aaret logides selgus, et olin 20min hiljaks jäänud FTF-st aga STF on ka tore. Suured tänud aarde eest :)
Pilditibi reklaamis seda aaret, et mul see kindlasti leidmata veel. Mandrile jõudes läksin seda siis kohe otsima :) Õnneks vihma olime maha raputanud mõneks ajaks. Vahepunktid tulid kiiresti ning suur oli üllatus, kui kell 18:26 õnnestus FTF teha. Tänan temaatilise meenutuse eest, minu jaoks on see esimene FTF :) Tänan peitjat aarde eest!