Tüüp: Tavaline aare Maakond / linn: Harjumaa Raskusaste: peidukoht 1.5, maastik 2.5 Suurus: väike Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
VJS ehk natuke pikemalt Vasalemma jõe sillad. Nagu nimigi ütleb, tutvustab see väike seeria mõnda silda mis aitavad ületada Vasalemma jõge.
Esimene aare juhatab siiani toimiva raudtee silla lähedusse.
Alates 08.03.2016 ei ole aare enam silla all, vaid eemal võsas.
A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M|0|1|2|3|4
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z|5|6|7|8|9
Lingid: http://loodus.keskkonnainfo.ee/eelis/default.aspx?comp=objresult=parandobj&obj_id=-1093473967
Aarde sildid: lumega_raske (1), lumega_leitav (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC508EG
Logiteadete statistika: 65 (95,6%) 3 5 1 1 1 0 Kokku: 76
Aare kaotas tegelikult ammu oma idee, kui originaal koht keelu alla läks. Selles võsa asenduses polnud midagi head enam.
Naaberaarde pidime jätma korduvkülastuseks, siis oli vaja skoorida lohutusaare :) TFTC!
Kuna kõrvalaardega jäin seekord pika ninaga, siis otsustasin vähemalt nac piirkonda puhastada. Peale väikest jalutust nimi kirja. Tänud peitjale
Kuna see koht on kogu aeg marsruudilt eemale jäänud, siis otsustasin peale ralliraja topsi äranägemist selle jalutuskäigu ette võtta. Aarde leidmisega läks kiirelt. Tänud peitjale!
Aarde all oli küll käidud, jäljed olid maas, kuid mitte logimas. Logiraamatus olin esimene sel aastal.
Autoga sai üllatuslikult aardest vaid paarikümmne meetri kaugusele. Viimane 10 meetrit oli aga korralik ragistamine võsas. Täpselt nulli oli keegi jätnud 3 suurt musta prügikotti aga õnneks oli aare neist veidi eemal ja vaatamata võsale leitav.
Eeltööga paistis, et lumega raske ja pikk jalutamine ja üldse paras pusimine. Teate, vahel peab vedama ka - kui auto seisma jätsime, oli aardeni 36 meetrit kerget jalutamist ja karp säras ka mitme meetri pealt vastu :) Praegu on küll lumega vägagi leitav. Sillaalust uudistasin ka, sealt oleks ilmselgelt põnevam otsida, aga reeglid on reeglid. Minu jaoks oli põhiüllatus hoopis see, et siin suhteliselt kõrvalises kohas järsku selline uhke raudteejaam oli. Aitäh näitamast!
Päeva esimene aare. Tee aardeni tundus igavene, kuid tasus end ära. Tänud peitjale!
Tänase geopäeva esimene. Rongiga Kibunasse ja sealt edasi tipa-tapa aardeni. Tänud peitjale!
Minu jaoks täiesti teadmata asulad olid teel siia. Teekond eriliselt roosiline polnud. Igasugu muid lilli oli aga tapvalt. Ja taimi ja putki. Eraldi võiks välja tuua nõgesevannid. Aga need Lauri vihjed mulle ikka meeldivad. Isegi pärapõrgus on neist abi. Aitäh! Aare kena ja korras.
No ei meeldi mulle kohe üldse need ohakate ja nõgestega rapikud.
Eelmine kord jäi see leidmata. Seekord läks palju lihtsamalt. Aare paistis juba kaugelt silma. Mis nii viga. Aitäh peitjale.
Ilma võsata on hea kiire leid. Kahju, et enam silla küljes ei saanud olla, oleks põnevam otsida olnud.
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "OK / Aktiivne".
Panin uue aarde sillast eemale. Nagu kogenud geopeiturile kombeselt, läksin kohale gepsuga millal tühjad akud...võtsin siis koordinaadid maaametist, ehk said piisavalt täpsed. Hetkel kindlasti lihtne leida, kui lehed puudele tulevad, siis on seal kohutav võsa :P
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "Ajutiselt kättesaamatu".
Nädalavahetusel lähen korjan ära, seni veel põhimõtteliselt olemas kui keegi väga logida tahab kiirelt :) Siis arhiivi teatava asutuse palvel.
Mingi võimalus on veel, et kui leian kõrval mõne hea peiduka, siis teen ümber.
Võtsin härrad reisile kaasa, et oleks keda suunata ja kamandada. Nemad aga ei suvatsenud autostki väljuda, nii et siin neid leidjateks ei märgi, paras neile. Kõmpisin uhkes üksinduses sillani, ronisin ja roomasin, mustaks sain ka....aga vähemalt aare leitud ja logitud. Aitäh!
Kunagi ammu kui sinna tuli mööda kruusateed sõita siis käisin korra seal raudteepeatuses nulli suunas vaatamas aga vihmasaju tõttu jäi se viimane jalutamine tegematta.
Tänaseks on sinna juba asfalt maha pandud. väike jalutus ja olimegi silla juures. Minu aparaadi järgi oli null natuke mujal aga mitte väga. Viimase ronimise tegi väike abiline.
Logiraamatuga on ikka veel kitsas, kasutasime raamatu kaant.
Küll seal kasvavad kõrged ohakad, mõni lausa üle pea. Logisime raamatukaanele, sest sisu polnud. Aitäh!
Vajaks ülevaatamist kas koht kuhu tagasi panin on õige ning konteiner vajaks uut logiraamatut
Hommikul rongiga Kibunasse jõudes olin valmis väikeseks jalutuskäiguks ja pikemaks riiete määrimiseks. Sain hoopis rattaga otse nulli ja riideid ei pidanud kohe üldse määrima. Aare vedeles maas täies hiilguses. Alles taastatud aare on vist juba rüüstamise ohvriks ka langenud. Konteineri sees oli ainult logiraamatu kaas ja geopeituse õpetus. Panin logi ainsale lehele kirja ja proovisin asetada raskusastmetele sobivasse kohta, kust rongi poolt tekitatud vibratsioon seda maa peale ei tooks.
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "OK / Aktiivne".
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "Ajutiselt kättesaamatu".
Tõsi ta on, et liiga palju mitteleide selle lihtsa aarde kohta. Oleksin pidanud kiiremini reageerima. Igatahes panen hetkel kinni ja üritan millalgi üle vaadata.
Ma olen alati öelnud, et lühike olemisel on kaks puudust: esiteks ei saa kõrgelt midagi kätte ja teiseks saadetakse madalatesse kohtadesse roomama. Enne mind oli sealt tolm ilusti ära juba pühitud :D ja minu riided olid täitsa korralikud ka peale erinevate pooside võtmist. Pärast võimlemiskava olin sunnitud tunnistama, et mida pole, seda pole. Ja rongi alla ma ka ei jäänud. Ehk saab keegi kontrollida aarde olemasolu: liiga palju mitte leide vist juba?
Ma ei taha parem öeldagi millised me peale korralikku püherdamist välja nägime, aga ei olnud, kohe mitte midagi ei olnud.
Mustaks saime mõlemad, poovisime ka erinevaid abivahendeid, aga kasu neist paraku polnud. Kaks korda jäime isegi rongi alla ja tegime ka geokõne, aga aare meile näppu ei jäänud.
See, kes aaret silmab, peab ka sellele järele minema. Ja-jah. Olin juba piisavalt porine juba täna, et vastu vaielda. Aitäh! EVEJ
mingil põhjusel ei tahtnud gps meid otse aarde juurde juhatada,saime jalutada rinnuni rohus ja vesisel pinnal.kohale jõudes avastasime et raudtee kõrval täitsa jalutatav tee. tegime uuest kiirest ratastel "porgandist" pilti kah. aarde konteiner ootas meid täitsa maskeerimata,petsime veidi paremasse kohta.jätsime lelu.kahjuks meie kirjutusvahed oli liiga suur et seda konteinerisse mahutada.
Karbis puudub kirjutusvahend, mis andis Marekule võimaluse koopainimese moodi logida. Nagu juuresolevalt pildilt näha, tuli see tal päris hästi välja. Aga külmad ajad on käes ja varsti enam värsket värvi nii kergesti kohapealt ei pruugi leida (kui just küünega liipritelt pigi ei kaabi). Ehk kui keegi loeb seda logi enne otsima minekut, siis võiks varuks ühe pliiatsijupi kaasa võtta, karbis on niipalju ruumi küll. Aitäh.
Otsima küll ei pidanud :) "Porgandi" ülesõidu tunde saime ka järgi proovida.
Leidsin silla, leidsin aarde. Elu on lill. Kahju, et Eesti sillad enamasti alla 160m jäävad, muidu saaks teise karbi juurde peita. Tänud sillaseeria eest.
Auto jäi Kibuna jaama, Liis jäi Röövikuga sinna jalutama, meie Jossiga astusime mööda raudteed (ikka ka hoolsalt ette ja taha vaadates) aarde suunas. Poolel teel tuligi Tallinna poolt "porgand" vastu, mille kenasti mööda lasime. Ise ei hakanud nullis ukerdama, lasin Jossil otsida ja laps leidiski oma esimese aarde. Täname.
Jätsin masina Kibuna rongijaama ja astusin mööda liipreid (eriti hoolikalt ja ka üle õla vaadates). Muidugi polnud aardes pastakat ja enda oma oli autos! Et korra veel seda maad ette võtta poleks viitsinud, komponeerisin nime looduslike värvidega :)
Leitud koos kallo-tiimiga! Aitäh aarde peitjale, ega polegi liipreid nii lähedalt altpoolt varem vaadanud! EVEJ
Liikusime aarde juurde Kibuna rtj.-st. Rohi kõrgus rinnuni, meil siis tugevalt üle kapoti. Ega seda ei näinud, mis seal rohus on, aga kuna tegemist on siiski niivõrd-kuivõrd teega, eeldasime, et suuri kive seal ei ole. Ei olnud. Kuna silla juurde ei ole tehtud ilusat suurt ja laia parkimisplatsi, vaid tee ongi nii kitsas nagu ta on, siis ümberkeeramise tuli veidi vaeva näha, aga kõik sujus komplikatsioonideta.
Aare ise korras. Tänud!
Ainuke inimese jaoks käidav tee tuleb lõunast. Kui just muidugi oma rongiga ei tule. Silla all roomates lootsin, et äkki tuleb ometigi mõni rong, aga ei ta tulnud mitte. Pidin edasi otsima minema.
Leidsime koos HDhundi ja Ohhahhiga. Silla all konutades tuleb rong suure pauguga-südamehaigetele ei soovita.
no need rongid on kiired ! tulevad eiteakust ja läind ta ongi ! tegelt on drive in aare ! isegi autodele. me sõitsime sinna muidugi endurodega. aare on muidugi seal kuhu me esimese korraga vaatasime, aga leidsime kolmanda vaatamisega. Tänud !
Tahaks öelda, et navikas navigeeris ka lohakalt, kuid tõde on see, et ise ma juhatasin auto Lootuse külas mingi võsa servale, kust ei viinud ükski tee mingis suunas. Seega jätsin samuti auto jaama ja lonkisin raudteed pidi aardeni. Nullpunkt näitas krt teab kuhu, kuid kuna oli selge, kus aare laias laastus on, siis polnud probleemi. Loomulikult taas valest otsast sisse ning roomates teisele poole. Õnneks rongi ei tulnud. Mul ei ole küll häid mälestusi sellest, kui rong üle pea sõidab, kuna sellega kaasneb kõige kohutavam kolin, mida ma mäletan. Tagasiteel oli palju häirivaid elemente teel, mis mu tähelepanu pälvisid ning pildistama sundisid. Tänud aarde eest.
ka mina jätsin auto raudteejaama ja kõndisin mööda liipreid aardeni. koordinaat päris täpne vo ei olnud aga aare oli väga lihtsalt leitav niigi.
Auto jätsime raudteejaama ja sealt jalutasime sillani. Sinna jõudes tegi Andre kiire oravatöö ja minu ülesandeks jäi logi kirja panna. Tagasi jalutades arvas geokoer, et ilm on juba liigagi soojaks läinud ning vedas enda kere tee kõrvale kraavi. Pika palumise peale tuli ta sealt siiski välja ja oli üsna kõvasti toimetamist, et ta jälle sellisesse konditsiooni saada, et autosse kannataks võtta. Tänud peitjale vahva aarde eest!
See oli küll äge, porks kihutas must täiega üle, nii mõnekümne sentimeetri kauguselt. Aitähh!
Tänu sellele, et mina lohakalt navigeerisin ja et Lootuse küla tõkkepuu üleval oli, saime teha tiiru läbi küla ja seda kena kohta uudistada. Uhiuued majad, lastehoid ja puidutööstus... väga kena ettevõtmine, mis olevat juba terve hulga sõltlasi elule tagasi aidanud. Aardega sai esimesel hetkel üle pingutatud, oli hoopis lihtsam kui tundus. Porgandi alla jäime ka, aitäh elamuste eest!
Väike jalutuskäik piki raudteed. Rahulik ja vaikne, isegi ühtegi "porgandit" ei sõitnud mööda. Peidik oli loogilises kohas, kättesaamine meenutas koolipõlves õpitud eesti luuleklassikat. EVEJ.
Täna, 6+ aastat hiljem, aare veel logimata. Piinlik...
Täname õue kutsumast!
Kulgesime siia pksjagu kaugelt - auto sai jäetud kuhugi maantee äärde, Raudtee kõrval kõndides suutsime vaid ühte rongi ehmatada, see aga tuututas siis ka topelt. Sillal olles olin lugenud ju teiste logisid. Kuna riided kästi ju vihjes äramäärida siis seda ka tegin. Muidugi tegi pidev uduvihm selle ülesande vägagi lihtsaks. Leidmisel oli küll tunne kas tõesti selles kohas ja sinna tagasipannes jäi ikka imelik tunne sisse. Tore koht, kena matk eriti arvestades et kevadeti pole liipritel kunagi pori ja neid mööda liikudes ei eksi kunagi ära.
Lai kruusatee mis viis jaamani, tekitas küsimuse: miks rajada üle 10m lai tee, kui isegi 2x10cm auto rööpele vajaliku lõiku ei suudeta auguvaba hoida? Järjekordne vandenõu varuosa müüjatelt ilmselt:( Parkisime end jaama ning kuniks kulgesime aarde suunas, arutasime, et kas tõesti mu autonavi poolt soovitatud otsetee oleks meid ligemale viinud. Tundub, et aparaat pole ammu võssi saanud, kuna tema soovitatud trajektoor oli ikka jäle. Enne kui ma suutsin silda "silitama"hakata, oli kaaslasel karp peos. See kord siis sedamoodi...ronge ei näinud, logisime ja kolistasime sama teed mööda minema, aitäh aarde eest!
Päeva viimane, ent mitte hapupiimane. Isegi mitte piimane. Kui, siis ehk õige pisut liivane. Vähemalt ei kiskunud meid kiiva see. Kerge kiirsamm piki raudtee hooldusteed ja kohal me juba olimegi. Muidugi oli vaja null kätte saada ja selleks lolli mängida. Kui hakkasin tegutsema, mitte mõtlema, oli leid esimesest turnitud kohast varmas tulema. Hea lihtne aare, kui ei mõtle (üle). Nagu enamus asju siin elus. Nagu vana hea geopeituse aaregi :-)
Aitäh raudteesilla-aarde eest! Aardega kõik klaar, ei vahetanud kama ega jama ega üldse mitte midagi. Palun nüüd VJS 2 tagasi ja ehk ka 4 ning 5.. :-)
Auto jäi flirtijaid ootama ja astusime kand ja varvas aarde poole. Küll see tuul alles tembutas siin, muudkui lükkas meid auto suunas. meie aga trügisime sihikindlat aardesilla poole. Kohapeal jäi vaid käsi sirutada ( no kõigil ei oli pikad käed, mis teha :P ) ja logi kirja panna. Ühtegi flirtijat aga ei kohanudki, ju hiilisid kuskil mujal ringi. Tänud!
Siit maalt alates õnnestus järgnevad neli aaret käia Kirve Vennaskonna jälgedes. Kahju ainult, et ei juhtunud trehvama. Siiski olid kangemad mehed siin juba 16. aprillil käinud. Pole midagi, ikka juhtub ;-)
Õigest küljest lähenedes sai topsi ilusti kätte aga aega läks omajagu, et leida sobivat hetke.
:)
Tiba surfamist metsas, sest geps suutis "leida" tee, mid olemas ei ole. Otsustasin oma peaga mõtlema hakata ja sirdusin Kibuna rongipeatuse juurde. Piskike rahvamatk, jõudmine objektile ja otsingu alustamine... vahepääl oli siiski vaja kirjeldust ja logisid lehitseda- abiks nemad olid. Leitud/logitud :) Annaks saatus sellele aardele pikka iga ;)
Kibunas rongilt maha, mõned sajad meetrid raudtee äärest sillani ning logi kirja. Oleks võinud ekstreemsem olla :) Aitäh!
Alustasime siit oma tänast tuuri. Maha läksime Kibunas. Leid oli väga kiire. Aitäh!
Tiiu on siit rongiga palju kordi üle sõitnud, nüüd sai siis ka see koht kõrvalt ja alt üle vaadatud.
Täname peitjat!
Noh, me otsisime ka ikka kõigepealt raskusastmetele ja kirjeldusele vastavates kohtades - ei ole. Ja siis ühel hetkel oli ta käes - tõepoolest, kas ta seal pidigi olema? Sain just logitud, kui rööpad hakkasid helisema ja nurga tagant tuiskas välja porgand, tasa ja kiiresti. Lõpp hea, kõik hea: mustaks ei saanud, rongi alla ei jäänud, GC panin taskusse, logi sai kah kirja. Aitüma, sinna kanti polegi varem asja olnud!
DCLXI. Tänase hommiku veetsin Vasalemma jõe ääres. Jõe, mille kaldal ma olen ilmselt endiselt kõige rohkem väliööbimisi teinud. Lapse- ja noorukieas käisin mitu korda suve jooksul selle ääres kalal ja enamasti koos ööbimisega. Seda kõike küll rohkem alamjooksul, Vanaveski kandis. Vana-Haapsalu maanteest ülespoole on see jõgi mulle aga tundmatu. Mõtteid küll kajakiga siia tulla on olnud, kuid seni need veel teostamata. Täna sain selleks julgustust, ühegi silla pealt ei näinud suuremaid takistusi vees. Aardega läks libedasti, jätsin GC.
Vahva sild. Kiire leid. Siin võidutsesin kahjurõõmust selle üle, et Erko esmaleidu ei saanud :P Rongi ei näinud. Tänan!
Keila geopäeva kolmas aare. Jalutasime aardeni, veidi otsimist ja käes! Veidi tekitas kahtlusi, kas nii pidigi olema? Väga peidus aare polnud, kuid me jätsime ta nii, nagu leidsime.
Auto jätsime jaama juurde parklasse ning edasi astusime kand-varvas. Silla leidsime üsna kergelt, täitsa sillale iseloomulikust kohast. Ega see aaregi enam kaua saanud meiega peitust mängida. Lisasime logiraamatusse kolmanda logi. Täname peitjat!
Taaskord tuttav sild, ainult et mõni aasta tagasi sellist kena teed sillani küll ei viinud, tuli raudtee ääres võsas ragistada... Seekord väike jalutuskäik ja saigi logida. Aitäh väikese seeria eest, sellel jõel on veel nii mõnigi näitamist vääriv sild, ehk saab veel otsida... Aitäh!
Selle aardega läks kiirelt. Ainult jalutamise vaev. Ah jaa, mustaks ja märjaks sain ka, ilm ju selline vastik aga see kõik käib geopeitusega kokku. Aitäh!
Olin just päeval käinud uusi aardeid peitmas. Õhtul olin peitmistuurist nii väsinud, et uni tuli peale ja jäin magama. Tavaliselt ma olen ikka kaua üleval. Selle une nahka läks FTF. Mina käisin hommikul. Aardeleid tuli üllatavalt lihtsalt. Kirja läks siingi teine logi.
Reede õhtu ning igavlesin arvutis. Juhuslikult Geopeituse lehele vaadates märkasin uusi aardeid. Harjumaa ning avaldamisest vähem kui tund möödas. Igati sobiv FTF-i jahtimiseks. Läbi lume ja lörtsi aarde poole jalutades jälgi varasematest otsijatest ei märganud ning logiraamat oligi tühi. Igati tore seeria, tänan! FTF kell 03:28