Tüüp: Tavaline aare Maakond / linn: Ida-Virumaa Raskusaste: peidukoht 1.5, maastik 2.0 Suurus: väike Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Avinurmet läbis aastatel 1926–1972 kitsarööpmeline Sonda-Mustvee raudtee, mis lõi piirkonnas võimaluse kaubaveoks. Ennekõike veeti laiali puunõusid ja metsa. See oli trassi äärde jäävatele küladele ligi 50 aastat kestnud tõeline õitsenguaeg.
1930ndail aastail moodustasid Sonda-Mustvee liinil veeremi 8 reisi- ja 316 kaubavagunit, ainsama puudus restoranvagun. Tavapäraselt oli ööpäevas käigus viis rongi: hommikul väljus Sondast postirong, õhtul väljus reisirong ning lisaks veel kolm kaubarongi. Peamiseks ülesandeks oli puidu väljavedamine Alutaguse metsadest, hiljem lisandusid Mustvee suunas veetav suhkur, petrooleum, sool, ehitusmaterjalid, põlevkivi, heeringad jpm. Suviti metsavedu vähenes, kuid siis olid käigus liivarongid.
Avinurme jaam oli 57 km pikkuse raudteeharu suurim. Jaamas oli kolm teed, üks tupik ning harutee liiva laadimiseks. Jaamahoone valmis 1928. aastal, kuid põletati 1941. aastal koos suure osaga Avinurme alevikust.
1960. aastate lõpus hakkasid levima kuuldused, et kitsarööpmeline raudtee ei ole oma töös stabiilne ning alustati väiksema liiklusega teelõikude sulgemist. Viimane reisirong sõitis Sondast Avinurme 31. mail 1972, viimane kaubarong 15. juunil.
Nüüdseks on kunagisest raudteest taastatud 178,5-meetrine lõik, raudteesild ning veerem, mis koosneb vedurist, kohvik-, looma- ja platvormvagunist ning suslast.
Kõik huvilised on oodatud tegema rongiga nostalgiasõitu maist oktoobrini ehk rongiliiklus avatakse siis, kui ilm on piisavalt soojaks läinud ja veduri uks lahti tuleb, ning rongiliiklus lõpeb siis, kui veduri uks kinni tursub.
Vihje: pole
Lingid: pole
Aarde sildid: vaatamisväärsus (1), lumega_leitav (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC56KKD
Logiteadete statistika: 87 (92,6%) 7 6 1 2 1 0 Kokku: 104
Kuna aare on kadunud ja ma teatavatel geograafilistel põhjustel aaret lähiajal taastada ei saa, siis läheb arhiivi.
Kuna paljud pole seda viimasel ajal leidnud, siis tundub, et aare on kaduma läinud! Palun vaadata!
Ma olen koguaeg arvanud, et olen Timixi moodi "peenike poiss" ja sellel on eelis mõningates kohtades. Täna aga hindasin ilmselgelt oma kabariite üle, sest maastikul 2.0 ei olnud sellega midagi teha.
Maastik 4.0 tegin 2 katset. Timix, sa mine oma selliste aaretega ... Austraaliasse!
Sai otsitud ikka väga pikalt ja põhjalikult. On ta ikka seal alles?
Mis mõttes mina olen jälle ainuke, kes ei leia aaret???? Ülejäänud kahe mitteleiu logi juures on ju teada, et karpi polnud kohal. Mida asja? Kas meelega korjatakse 1,5 karbid enne mu tulekut kokku ja pärast pannakse tagasi? Vot oli mul vaja mainida seal üritusel, et ma järgmine päev Jõhvi liigun. Õelad inimesed :D
Meie õelale jaamaülemale iseloomulik kohavalik :P Omamoodi vaatamisväärsus tänapäeval juba küll, uudistamist jagub.
Nagu nipitiri samal päeval kirjutas, aare oli tõesti võrdlemisi avalikult nähtaval ja tekkis küsimus kas tuleks paremini peita. Iroka mitteleid viitab sellele, et äkki olekski tõesti pidanud nii toimima...
Leitud :) Oli teine seal nii avalikult ja tuli tahtmine see rohkem peitu panna. Aga jätsin nii nagu oli.
Vist enamik poisse on mänginud omal ajal mudelraudteega ja igatsevalt vaadanud neid suuri makette, kus need kõik tuled põlesid ja rongid sõitsid, sai siis päikeselises pühapäevahommikus taaskord mängitud, tänud
Leitud koduteel. Tänud, külastamist väärt koht.
Koduteel oli plaan kiire peatus teha. Ja nagu ikka sai enne kõik valed kohad üle vaadatud kui Peeter õigest august karbi välja tõmbas.
Täname!
Kui juba sinnakanti asja, mõtlesin tiiru ka Avinurme kandis teha. See paik on mulle millegipärast alati toreda ja sümpaatsena tundunud. Rongist olen ka mööda sõitnud, nüüd siis oli põhjust ka kinni pidada. Minuga samal ajal ilmus sinna ka muguisa koos pojaga, aga neil oli pildistamise ja rongi näppimisega nii palju tegemist, et minu toimetamise üldse korda ei läinud. Asukoha aimasin kohe ära. Karp pikutas seal üsna avalikult, kohapeal millegipärast kahtlust ei tekkinud, aga nüüd logisid lugedes mõtlen, et ega ta vist nii ei pidanud olema. Lisaks oli ta seest ligumärg ja üsna nukras seisus. Kuivatamiseks ei leidnud muud kui kotis kaasasolnud tagavarasokid, aga need ajasid asja kenasti ära :P Logiraamat oli nii ligunenud, et lagunes käes ära. Üritasin seda jõekaldal päikese käes kuivatada, aga ega sellest palju abi polnud. Panin siis eraldi minigripis karpi, eks omanik ise vaata, kas sellest enam asja saab. Lisasin ka minigripis uue logipaberi ja geopeituse juhendi ning pliiatsi. Niiskusimureid kahjuks rohkem polnud. Aitäh põhjuse eest siia tulla!
Tore rong:)
Aare oli kaugelt näha. Logisin ja püüdsin teda kaugemale lükata. Loodetavasti oli see ikka algses kohas.
Tänud peitjale!
tere tulemast, see siis minu esimene iseseisvalt võetud punkt, tänud peitjale, lootsin leida seda aaret vähe lõbusamast kohast seal lähedal!
Maaameti lehelt saadud info järgi läksime teist objekti uurima, aga silm märkas seda õiget. Tänud peitjale.
Siin rongi juures olen ennegi käinud, aga nii põhjalik tutvustus annab sellele kohe uue ilme, aitäh! Aaret otsides sai rongile ikka parasjagu pai ka tehtud:)
Rong see sõitis tsuhh- tsuhh- tsuhh, kuni kraavi läks karpuhh! Leitud!
Teel Rannapungerjal toimuvale Tuletorni kontserdile tutvusin rajale jäävate aaretega. Siin on enne minu geoasjatu arvamist korduvalt peatusi tehtud ja paar korda ka kanuuga rongi alt läbi sõidetud.... Raskemast kohast otsisin :). Tänud peitjale!
Umbes aasta tagasi sai seda karbikest keset paduvihma otsitud. Nüüd siis teine kord. Ja otse loomulikult tulemuslikumalt :)
Muidu tore,aga hull parmurünnak.käimlas õige tekst seinal.nyyd pilt selge,kui kitsatel rööbastel suslad kimasid külast külla..
Kohale jõudes keskendusin korraks valele objektile, aga pilku tõstes ilmutas aare end kiiresti. Pärast ronisime ikka rongi peale ka ja tegime mõned pildid. Aitäh!
Ma-olen-selle-rongiga-sõitnud-ma-olen-selle-rongiga-sõitnud-la-la-laa. Siis kui see taastati. Aarde kätte saamisega läks natuke aega, otsisin õiget abivahendit. Aga kui see leitud, siis sain ka logi kirja. Tänud peitjale.
Eelmise aarde olime leidnud, seda korra mitte sest aarde staatus on selline tambovi konstandiga muutuv nähtus. GP/GC ei pruugi klappida. Seekord siis leidsime ja seda üsna lihtsalt. Lisasime donotiit paki ja mõned kleepsud karbile. Pildistasime ja turnisime lisaks ka. Aare oli OK küll.
Üks perekond toimetas seal rongi uurida, aga aare sai sellegipoolest leitud ja logitud.
Siin läks ikka kõvasti aega. Sain korralikult rongi all roomata, lõpuks olin nagu tolmuahv. Aarde leidsin lõpuks kohast, kust ma poleks seda üldse oodanud. :) Tänud peitjale!
Nii tore on näha korda tehtud ja säilitatud vanu masinaid. Seesama mõte meenus nädal hiljem Türis seisvat rääbakat ja narmendavat vedurit kombates. Respekt Avinurme meestele. Ainult reisijatevaguni istmete osas ma pole 100% kindel et kas need algselt ikka sihukesed olid, kuidagi tundusi veidi stiilist välja langevat. Aga muus osas pole kobiseda midagi :)
Alguses otsisin ikka valedest kohtadest. Ise arvasin muidugi timix´i peitmisstiili teades, et õigest kohast. Aga poiss kurjam on siin õel olnud ja topsi hoopis mujale poetanud. ;)
Vaatasin rongi üle, lasin juurde tulnud uudistajatel ka seda teha ja käisin vahepeal Avinurme lahinguväljal, tulin tagasi uute mõtetega, logisin. Tänud rongile kutsumast!
Aitäh siia juhatamast.
Tänud peitjale :)
Sel õhtul viimane peatus rongi juures. Rong sai kenasti üle vaadatud. Aare end kaua peita ei lasknud. Aitähh peitjale! :)
õhtu viimane peatus. Logide põhjal tundus lihtne, kuna jupatsite hulka ma end ei liigita. Ja ega midagi hullu polnudki, kui valed kohad ära kontrollitud, siis tuli ka aare välja. Aitäh peitjale.
Väga vinge värk. Tegin imetledes rongi ümber mitu tiiru, siis asusin ka aaret otsima. Minu hämmastuseks ei pidanudki rongi all roomama, mida oleksin timixi aarde puhul eeldanud, vaid karp asus täitsa mõistliku koha peal. Kättesaamine oli minusuguse jupatsi jaoks muidugi omaette kunst, kuid asja sai. Tänud tutvustamast, väga lahe koht.
Sõit Paunvere väljanäitusele tekitas lõpuks vajaliku motivatsiooni ka sellesse kanti jäävate aarete otsimiseks. Selle koha peal olen ma juba ühe aarde kunagi leidnud – seega koht ei olnud uus, aga selline sümpaatne ja korduvat külastust väärt ikka, nagu kogu Avinurmegi. Uue aarde leidmine läks kunagisega võrreldes ikka väga lihtsalt, jäi vaid logimise vaev. Tänud!
Leid tuli kiirelt, aga kättesaamisega oli raskusi. Veel keerulisem oli ta sinna korralikult maskeerituna tagasi saada ( pikkuse-lühiduse probleem). Andsin endast parima :) Aitäh!
Peale aarde leidmist sai vedurijuhiga pikad jutud maast ja ilmast maha räägitud, kuni kohale jõudsid ajakirjanikud soomest, et väikest rongisõitu ette võtta. Tänud! Vahva koht!
Vällamaa lehel võiks kah asja ikka kinni panna. Otsisin kõva 10 minutit enne kui kohalikul lehel avastasin, et polegi midagi otsida.
Satud 1x aastas regulaarselt siiakanti ja siis pannakse ja kõik ümbruskonna aarded pihta või ajutiselt kinni. Vahel ikka ei vea.
Ei olnud Avinurmes õnne. Üks aare ajutiselt kättesaamatu. Kontrollisime, oli tõesti. Selle aarde pesa oli tühi. Konsulteerisin hiljem varemleidnuga nii et vaatasin kindlasti õiget kohta. Toomas leidis perroonilt ahvi. Kust see siia sai?
Otsisime seda aaret täna päris pikka aega, nii rongi alt kui ka pealt, aga mida ei olnud, oli aare. Lõpuks olime sunnitud loobuma. Hiljem käisime ka koos kasutajaga pagarid asja uuesti üle vaatamas, tundub, et aare on kaduma läinud.
Et siis peale mitmekordset järjekindlat möödasõitmist võtsin vaevaks ära logida. "Mugud" mässasid miskipärast võsas, seega uurisin alguses rongi mõnest lähemast küljest ja lõpuks läks isa diversiooni tegema ja kohtus hoopis kolleegidega.
Alati ei tasu usaldada vaid ühte elektroonika vidinat. Tänud abistajatele ja tänud peitjale! :)
Esimene mõte oli küll, et no kuidas siis on võimalik leida aaret ilma vihjeta. Õnneks tuli meelde, et aaretel on ju ka kirjeldused olemas ja seekord aitas see taas väga pikast otsimisest :) Leid tuli hetkega ja kahjuks vihma tõttu ei viitsinud väga rongi uudistada, kuigi oleks tahtnud lähemalt uurida. Ehk soojal ajal tagasi ja siis saab juba rohkem tutvust teha.
Aardeleid tuli suht ruttu, rohkem võttis aega rongi ülevaatamine.V:Tüdruk J:Rohutirts
Mulle see susla meeldis,mis siis et pime oli.
Vahi kurja, ei teadnudki, et selline vahva riistapuu siin on. Viimati nägi kitsarööpmelist (kusjuures täitsa sõitvat ja kahte linna ühendavat!) aasta alguses, kui varakevadise tsiklimatka käigus Lätis Gulbenesse sattusime ja sealses raudteejaamas puhkasime :)
Aitäh!
Avinurmes olen oma teadliku elu jooksul käinud vist ühe korra, võis see olla nii aastaid viisteist tagasi. Külastasime siis vanaisaga Pütilaata ja ühtlasi seda rongi, mis tehnikahuvilisele poisile sügava mulje jättis. Nüüd siis meeleolukas taaskülastus, mille käigus õnnestus ka aare ära logida. Suur aitäh taaskülastuse eest!
Rong uudistatud ning aare leitud- kindlasti soojemal ajal tagasi, et saaks ka sõitu nautida.
Rong see sõitis tsuhh, tsuhh,
Bruno oli rongijuht.
Vaatas ringi ,lasi vilet,
aardeleid see tuli käpelt.
Teised aga otsisid,
vaikselt kukalt kratsisid.
Vaatasid nad siia sinna,
aga miskit ei hakand ninna.
Bruno meetreid luges siis ,
ala kitsamaks muutis meil nii
Lõpuks sai tünn peidust välja toodud
nimed kirja ja edasi mindud.
Kuniks kollektiiv näppe õliseks tegi ja rongi pikkust mõõtis, oli Brunol juba tops leitud. Et asja huvitavaks teha, ta teistele seda muidugi ei öelnud. Jaamaülema kombel meetreid meelde tuletades ei jäänudki tal muud üle kui lõpuks ikka ise asi peidikust välja võtta. No siis sai kõigile asi palju selgemaks. Täitsa loogiline ju. Täname!
Leid tuli kiirelt. Tore rong.
Tänan aarde eest!
Vaatasime kuidas vihmapilv ründas meie poole, tegime kiire põike ja aare oligi käes, logi kirjas ja sups autos tagasi.
Avinurme on vana sõber. Susla on vana sinder. Eelmise aarde aegu käisime teda silitamas, saime näpud õliseks, aga tünn oli tolleks hetkeks juba jaga lasknud. Täna läksin kõigepealt niisama kaks kätt taskus ja peitja sabas kohale, et vatab, ja loomulikult hakkasin esimese asjana hoopis huvitavamat asja näperdama. Aga kaua sa ikka vale kohta vaatad, ega tünn selle peale sinna tule. Võtsin õigest kohast siis asja välja, ja seni kuni mina enda kohalkäiku regasin, hooldas Tanel ülejäänud kraami. Tänud ka!
Sellel lõigul võiks liikluse taaselustada, kiire leid.
Esimene aare ida-osariigis.Mugud just lahkusid ja sai kiire logi kirja.Tänud!
Eelmise aardega nina tavotiseks ei saanud. Uue aardega ka mitte. Suht paikne rong oli pühapäeva õhtul. Väikese upitamisega tuli ka karp välja. Tänud peitjale (mikrost suurema :) ) aarde eest.
Miski aeg tagasi olin seal juba turninud, aga siis ühe teise aardega seoses. Nüüd arvasin, et läheb jälle üsna pikalt. Aga ei miskit, aare jäi täitsa mõistliku ajakuluga silma. Tänud! See tänaseks viimane, homme jälle. Vahepeal Varesmetsa telkima.
Juhhhuu, vahelduse mõttes ka üks lihtsam aare autorilt. Aitäh ;)
Koos meiega parkis end üle tee VW Vento, millest ronis välja terve suur perekond. Mõni pereliige oligi SUUR. Aga minulgi kunagi olnud auto oli tubli ja mahutas nad kõik edukalt ära. Muidugi läksid ka nemad suslat vaatama. Aga aardeleidu nad ei seganud, see tuli sekundiga. Erinevalt eelmisest Suslast, mida sai peale üht Suveseiklust Mairi ja Priiduga ikka piiikalt taga aetud.
Aare oli korras ja kuiv. Susla jätkuvalt vaatamist väärt. Aitäh Tanelile taas siia kutsumast! EVEJ, peale vist paari pudeli taarasse.
Palju lihtsam, kui eelmine selle koha aare. Kui see on Sonda-Mustvee aare, siis huvitav, kas tuleb ka Mustvee-Sonda aare? ;) Alles sel kevadel sõitsime uuesti kogu vana raudteelõigu läbi Sondast Mustveeni. Aitäh aarde eest! EVEJ
Susla oli rahus ja vaikuses ning leidmisega erinevalt mõnest eelmisest ei tekkinud küll küsimusi. Aitäh.
Avinurmes peeti tünnilaata ning perenõukogu otsustas seda külastada. Aja otstarbekamaks kasutamiseks otsustasin mõned karbid välja koukida. Esimeseks karbiks sai valitud siin sillal resideeruv susla. Ajalugu mäletab kuidas samas kohas sai aastaid tagasi nina tavotiseks tehtud. Nüüd ei oleks tavotinali isegi parima tahtmise juures välja tulnud, vt. foto.
Sattusime otsima just siis, kui vedurijuht tuli rongi hooldama. Saime vaikselt logitud ja ka pisut juttu aetud. Kuulsime natuke ajaloost ja ka mujal toimivatest kitsarööpmelistest raudteedest. Meile oli uudiseks, et seda raudteelõiku hakatakse koostöös RMK-ga lähiajal pikendama kuni 850 meetrini – projekt olevat olemas ja osa uue tammi täitematerjaligi oli juba teisele poole teed valmis varutud.
Täna oli Avinurmes tünnilaat ja seetõttu autosid ning inimesi kordades rohkem ringi liikumas. Selle rongiaarde esimest varianti - mis mul jäigi leidmata - otsida oleks olnud praegu hullumeelsus, sest rongile oli laada puhuks hääled sisse puhutud ning see sõidutas 1.- euro eest per morda inimesi 150 meetrit tagurpidi ja siis tagasi. Uue aardega saime aga rahulikult toimetada. Aitäh.
Juba varasemast geoelust tuttav aparaat, uuendasin tutvust. Aitähh!
Mööda oleme tihti sõitnud, nüüd oli põhjust lähemalt uurida. Aitäh!
Hea, et ses kohas jälle aare on? Eelmine jäigi mul leidmata. Ka täna otsisin valest, enda arust loogilisest kohast. Juba nii kaua otsisin, et vaatasin aarde raskused ja suuruse üle. Siis läks lihtsalt.
Ei saa enam mälu usaldada, aardekirjeldus peab ikka kaasas olema. Siiski niipalju peavalu ei valmistanud, et oleks pidanud karbis olevat tabletti kasutama.
Kohe pärast õhtuse vahetuse lõppu kalpsasime kohale, oli juba üsna hämar ja telefoni gepsud ei soovinud kohe kuidagi koostööd teha (huvitav, kas suur kogus metalli seal juures oli süüdi?). Pärast mõningast otsimist selle aardekese siiski leidsime ja logi kirja. Jätsin järgmiste leidjate jaoks ühe peavalu rohu. :)
Et kui keegi küsib, kuidas ma geopeituseni jõudsin, siis sõber kutsus öösel kell 12 aaret otsima... Vahetu leidmise au kuulub küll temale, aga mina käisin isegi rongi katusel igaks juhuks ära (sinna pole mõtet vaadata). Hoiatus! See aare sisaldab piisavas koguses pisikuid, et nakatuda. Peamiseks sümptomiks vajadus järgmistele otsingutele suunduda :)