Tüüp: Mõistatusaare Maakond / linn: Saaremaa Raskusaste: peidukoht 2.0, maastik 2.0 Suurus: normaalne Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Saaremaa
Saaremaa (varem ka Kure-Saar; liivi Sāme mā, läti Sāmsala, rootsi Ösel, saksa Oesel, ladina Osilia, vananorra Eysysla) on Eesti suurim saar, Sjællandi, Ojamaa ja Fyni järel pindalalt neljas saar Läänemeres.
Saaremaa pindala on 2673 km². Rannajoont on saarel 854 km või 1300 km. Saaremaal on 32 800 elanikku (2010), millega ta on tervenisti Läänemeres asuvatest saartest seitsmendal kohal (Sjællandit ja Fyni arvestamata). Temast rahvarohkemad on Rügen, Usedom, Lolland, Ojamaa, Falster ja Bornholm.
Tramm
Tramm on linnatänavate rööbasteedel elektrimootorite jõul sõitev ühe- kuni kolmevaguniline rongisarnane ühistranspordivahend. Linnade lähiliikluses kasutatakse ka madalapõhjalisi trammironge (inglise k. tram-train, soome k. duoraitiovaunu), mis on ehitatud nii linnatänavate rööbasteel kui ka raudteel sõitmiseks.
Tramm tarbib väikese veeretakistuse tõttu teiste transpordivahenditega võrreldes väga vähe energiat: 1–2 kilovatt-tundi 100 sõitjakilomeetri kohta.
Trammiks peetakse mõnikord ekslikult trollibussi, mis ei sõida rööbastel ja on iseloomulike "sarvedega".
Nullpunkti saad parkida auto. Aarde leida sealt nii umbes 61620 ühiku kauguselt. Mis ühikuga tegu on, see tuleb Sul endal välja mõelda. Edu otsimisel!
Käesolev aare on peidetud 2015 aasta advendiseeria 14. detsembri aardena.
A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M|0|1|2|3|4
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z|5|6|7|8|9
Lingid: https://et.wikipedia.org/wiki/Saaremaa
https://et.wikipedia.org/wiki/Tramm
Aarde sildid:
advendiseeria_2015 (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC683P5
Logiteadete statistika:
69 (97,2%)
2
3
0
0
0
0
Kokku: 74
Muutsin aarde staatust. Uus staatus on "Arhiveeritud". Kevadkoristus 2017.
Aaret ei leidnud aga trammi leidsin küll. Tramm tänasest vanaraud!
Otsimist alustasin kusagilt aarde kõrvalt ja seega sai peaaegu täistiiru trammile peale tehtud enne kui aarde leidsin. Aitäh.
Praamile sõites kiirelt nopitud aare. Tramm ise on küll oma kunagise hiilguse kaotanud ja seisab halli ning väsinuna teeveerel. V: Nublu J:roosa eluka Tãnud peitjale
Kirke leidis nii kiiresti, et teised ei saanud otsima asudagi. Ta vahetas kleepuva vidina võtmehoidja vastu. Aitäh!
Pärast üht ahiveerimata Arhiveeritud aarde leidu
jätkasime siin oma geohõlpelu :-) Saaremaa trammi mahajäetud kompleksi katusealuses sai tööriided georiieteks vahetatud ning geomõnu võiski jätkuda juba täiel rinnal ja igasugusel maastikul.
Aardeleid oli hõlbus, aare korras, kraamisime seest sutsu. Aitäh Kristjanile toreda trammi tutvustamise eest! Ei tea, kas Saarele kunagi ka trammiliin tuleb :-) Või mandrilt Saarele :-P
Sama siin - nende masinatega mul üldiselt koostöö ei sobi. Kuigi, kui nüüd mõtlema hakata, siis ükski neist, millega ma kakelnud olen, pole elektrimootoriga. Voh. Igatahes jah, valmisolek oli masin korralikult puhtaks poleerida, aga võta näpust, kohe esimesest kohast hakkas karp silma. No mis nii viga, võtaks need auru- ja sisepõlemismootoritega massinad nüüd sellest elektrilisest eeskuju! Peitjale aitüma meenutamast, mul on mingi hägune mälupilt selle aparaadi tulekust, aga see on ikka väga hägune pilt.
Tuginedes varasematele aaretele, mis liikumisvahenditega seotud, olin valmis trammi juppideks lammutama, ent aare jäi kiiresti silma ja oli lihtsaks leiuks.
Saaremaa ringi esimene aare. Leid tuli kiirelt ja kõik oli nii nagu vaja.
Trammi asukoha tuvastasin aarde avaldamise järel kiirelt. Nüüd sai kohapeal tegutseda. Teostasime põgusa trammi tehnilise ülevaatuse ja vormistasime paberid. Tänud.
Need 4 päeva, olid väga sisutihedad ning võib öelda, et igati kordaminevad. Lõpetasime Saaremaa aarete otsimised just selle aardega.
Nimelt, need neli päeva, mil me Saaremaal olime, ei jäänud meile see tramm kordagi silma, kus ta olema pidi. Arvasime, et tuleb minna silmaarsti juurde vastuvõtule :) Aga vist ei pea ka.. Irise sugulased (ja nad on veel kohalikud ka :D ) ajasid trammi asukoha sassi. Lõpuks ikkagi viimasel päeval nägime trammi. (lihtsam variant oleks olnud ju gps- i sisse toksida, kuid tahtsime asja põnevamaks teha) Aarde leidsime kiirelt.
Tänud Saaremaa aarete peitjatele mõnusate aarete eest! Ja muidugi selle aarde peitjat ka! :)
Peidukaid paistis niiiii palju, aga õnneks leidsime aarde hetkega. Aitäh!
Trammi asukoht oli kodus välja uuritud, tuli nüüd ainult kohale minna ja ära logida. Tänud peitjale!
Ma tahtsin hakata ühikuid mõõtma, kuid aare oli selleks ajaks juba leitud. Tänud peitjale!
Kurb lugu sellel trammil ning sellel, miks ta seal on. Nimelt, kes veel teadlik ei olnud, siis 21.09.1994 juhtus Tallinnas Narva maantee ja Pronksi tänava ristmikul avarii Ikaruse bussi ja trammi vahel. Oli 11 vigastatut aga õnneks keegi surma ei saanud. Kahjuks ühtegi tolleaegset artiklit ei õnnestunud leida netist. Trammist Saaremaal olen korduvalt mööda sõitnud, aga aarde avaldumise järgselt pidin ikka Googeldama, kus ta seal täpselt oli. Kohapeal läks ruttu, aare korras. Aitäh peitmast!
Üks meist sai täpselt aru, kuhu peaks käe toppima, et aare leitud saaks, sellest ka piisas, et logi kirja panna. Mulle maitsesid kirsid. Aitäh!
Otsustasin üles otsida ja läksin rattaga otsima. leitud ta saigi
Kuna käimas on teetööd siis rattaga Kuressaarest kohalesõit oli väga tolmune. Tramm on omal kohal ja aardega kõik ok.
Ootasime ka rästikut aga ei kohanud, noh loomulikult ega see siin mingi loomaaed pole. Vaadelge parem inimese loodud ja liigutatud vaatamistväärtuseid.
Ei tea, kas ise olekski seda märganud aga kuna saarlane reisikaaslaseks oli, siis talle piisas aarde nimest, et õige koht teada saada. Jätsime 2xTB.
Seekord oli rästik kuhugi mujale läinud ja saime "rahulikult" otsida. Kõigepealt leidsime ühe mahajäetud maonaha, seejärel ka aarde. EVEJ.
Esimesel katsel leidsime nullist suure rästiku ja loobusime aardeotsingust.
Tramm sai leitud ja aare oli ka esimeses vaadatud kohas. Tänud!
Uurisin ja puurisin, kui ühelt poolt objekti nägin, et Kati vehib teisel pool juba karbiga. Mis siis ikka, paar turistiklõpsu ja edasi. Aitäh.
Kuldar ja geopõnnid hakkasid kohe otsima, ma jäin natuke unistama. Eks neid tramme ole juba nähtud ka omajagu. Üks hetk Levia seletas, et ega meil poolt päeva ka aega pole, hakka aga otsima. Okei-okei noh ja esimene koht, kuhu vaatasin, seal ta ka oli :)
V: mündi, J: elevandi.
Täname!
Lihtne mõistatus. Tegin tiiru peale, aga ei märganud kusagilt aaret. Siis vaatasin, kus on kõige rohkem pinnas kulunud ning sealt leidsin. Hea, et oli põhjust peatumiseks ning lähedalt uudistamiseks.
Peale nime ja ühikute kokkupanemist oli aarde asukoht teada. Aardevalvur on pikka aega tuttav. Vanaks hakkab teine jääma. Tänud peitjale.
Kui sa kõnnid mööda rööpaid, ei peaks ära eksima ja kohata võiks mõnda sarvilist või siis mitte-sarvilist pikka sõiduvahendit. Siin aga polnud rööpaid, kuid sarviline elukas oli. Tõesti, milleks küll see reklaamimajandus... Ilma oleks päris äge.
Nina vedas jalad ja käed kohe õigesse kohta ja logi sai kirja kärmelt..
Aitäh Saarel trammi näitamast!
Kodus nulli paika seades ja seda esimest korda pildi pealt nähes arvasin, et tegemist on mingi mulaažtrammiga. Heal juhul vineerist. Kohapeal nüüd selgus, et tramm mis tramm. Huvitav miks nad just sellisel otstarbel seda kasutavad. Oleks võinud teha kasvõi väga omapärase ööbimisvõimaluse trammi sisse. Eks igaüks ise teab mis oma varandusega teeb ja kuidas seda realiseerib. Aitäh!
Trammi juurde tahtsin ka eelmine suvi aaret peita, kuid nagu ikka jõutakse ette, kui kähku ei tee. Leidmisega probleeme polnud - nii kui ühte kohta vaatasin, jäi karbil olev silt silma. Tänud aarde eest.
Kiire leid ööpimeduses. Jäi tunne, et karp oli kuidagi väga lihtsalt peidetud.
Eelmisel korral kimbutasid mind mugud, mistõttu jäi mu püha missioon pooleli, sel koral sai kohale tuldud enne kella viit hommikul ja pääsesin napilt mugule vahelejäämisest... V: mudelauto J: 3x helkur
Vihma tibutas ja uni oli peal aga tulime ka siia trammi jahtima. Ega ta kaua end ei peitnud ja Taavi sai nimed kirja samal ajal kui ma teist taskulampi leidnudki veel polnud. Aitäh!
Sellest aardest eriti kaugele mööda ei kihutanud. Ümber pöörata polnud vaja, piisas tagurdamisest. tegin tiiru ümber trammi ja oligi karp leitud. Aitäh peitjale.
Tamm nr. 66, aknaraamid olid tehtud puust. Tamm nr. 66, aknaraamid olid tehtud puust. Külmast katki tahtis minna, Tondilt sõitis kesklinna Järgmine peatus: Vineeri
Tramm nr.66, ei ole enam päris uus. Tramm nr.66, ei ole enam päris uus. Oleks juba katki läinud, konduktor oli seda näinud. Järgmine peatus: Kosmos
Tramm nr.66, ära tahtis käija kuul. Tramm nr.66, ära tahtis käija kuul. Trammijuht tõmbas "sistormos", siin ongi peatus KOSMOS Viimane peatus….
Leitud. Sai ka trammi sisse piilutud ja seda uuritud. EVEJ
See peletis oli mulle ka varasemalt silma jäänud, nüüd oli põhjust ka ligemale kaema minna. Tänud!
Kiire leid. Polnudki varem saare ainukest trammi oma käega katsunud.
Lihtne leid, aga siiski 23 kohaliku aastaga sai tramm ka üle vaadatud :) EVEJ
Mööda on sõidetud küll ja küll. Lõpuks leidsin aega ka peatuse tegemiseks.
Teada tramm. Panime pidama ja leiuga kaua ei läinud. Tänud peitjale.
Aasta siis oli 1997 kui Põrnika autoklubi avas laupäeval Saaremaal sealmail esimese trammiliini, mille iseärasus on paigaldajate sõnul see, et tramm ei hakka liikuma punktist A punkti B, vaid seisab paigal nagu Tallinna trammid äikese ajal.
Meie jõudsime siia ikka piisava ajanihkega ja etskae, tramm seisis ikka veel ja ootas oma reisijaid. Kabistasime trammi veidi ja logisime. Õhtul peale orienteerumist tutvusime pisut siis trammi ajalooga täpsemalt ( et me seda ka enne ei teinud ;) ). Tänud peitjale!
Tänase Saaremaa reisi esimene leid.Tuli õnneks päris kergelt,tänud peitjale
Vihmase ilma, täis kõhu ja mõnusalt rõõmsa tujuga leitud tramm. Aarde leidsime ka. Tänud peitjale
Pilditibi, tervitused vastastikused, tore oleks trehvata mõne aarde juures. Aaret oli kerge leida, meil oma siseringi naljad selle Upa trammiga :)
Teadsime kust ostida ning natuke otsimist ja leitud saigi...
Aare mida on võimalik nime järgi kirvetada :) Lisasin paar vidinat aardesse, ei võtnud midagi. Ilusaid jõule!
Tore mõistatus. Raamatusse läks kirja teine logi. Tänud peitjale!
Piltlikult öeldes, sõitsin aardest päeva jooksul oma 4-5 korda väga lähedalt mööda ning teadmata midagi aarde olemasolust. Üldse oli ime, et sattusin siia lehele ning märkasin aaret. Viimasel ajal on geopeitus ja mina sama head sõbrad nagu talveaeg ja lumi Eestis :P Kuid see selleks, õhtul aaret märgates ei viitsinud isegi mõtlema hakata kus mu gps on, sama moodi ei vaevanud pead mõistatusega. Sõitsin kohale, asusin tunde järgi aaret otsima ja ühel hetkel oligi minu tegevus edukas. Ime kombel oli logiraamat tühi, ega siis mul selle FTF´i vastu ka midagi ei olnud ning võtsin ta hea meelega vastu. Tore aare, ise olen pikalt mõelnud mida selle objektiga tarka ette võtta, õnneks enam ei pea mõtlema, aitäh :)