Tüüp: Tavaline aare Maakond / linn: Ida-Virumaa Raskusaste: peidukoht 1.5, maastik 1.0 Suurus: väike Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Hugo Jürgenson sündis 21.09.1894.a. (03.10.ukj) Rakveres rätsepmeistri peres. Üldhariduse omandas Rakvere linnakoolis. Astus vabatahtlikuna sõjaväkke 1914.a. novembris.1915. aasta mais saadeti sõjalise hariduse omandamiseks 2. Petrogradi lipnikekooli ja sama augustis lõpetas lipnikuna. Lipnik H. Jürgenson saadeti teenima 223. Odojevski jalaväepolku ja selle koosseisus osales lahingutes saksa vägede vastu.
Sai lahingutes põrutada ja gaasimürgituse, vapruse eest annetati Stanislavi 3. järgu orden. 1917.a.mais pöördus ta leitnandi auastmes tagasi Eestisse ja määrati Rakveres paikneva 1. Eesti Polgu 6. roodu ülemaks ja ülendati alamkapteniks.1917.a. septembris määrati Tartus formeeritud Eesti Tagavarapolgu 2. roodu ülemaks ja oli sel kohal kuni üksuse laialisaatmiseni sakslaste poolt 1918.a. veebruaris. Sama aasta märtsis viidi üle Haapsalus paiknevasse 1. Eesti Polku, mille 5. roodu nooremohvitseriks oli kuni väeosa likvideerimiseni aprillis 1918. 21.11.1918.a. asus teenistusse 5.Rakvere Jalaväepolku ja määrati selle 1. pataljoni ülemaks. 01.12.1918 läks oma üksusega, 4. jalaväepolgu ülema polkovnik Seimanni käsutusse ja pidi takistama pealetungivaid punavägesid.
Lahingus Punaarmee üksustega 08.12.1918. aasta hommikul sai alamkapten Hugo Jürgenson Jõhvi lähedal Kõrve kõrtsi juures vaenlase kuulist kõhtu haavata, kuid jätkas lahingu juhtimist. Varsti tabas teine kuul teda pähe surmavalt. Tema surnukeha jäi lahinguväljale. Koos tundmatuks jäänud teiste langenutega maeti Hugo Jürgenson arvatavasti punategelaste käsul Jõhvi aleviku naabruses asuvale Edise mõisa surnuaiale ühishauda. 1919.a. veebruaris ilmus väikene teade sellest ka ajakirjanduses, kuid ununes siis pikkadeks aastateks. Alles 1933.aasta sügisel, pärast mälestussamba avamist, sai see fakt taas üldsusele teatavaks, kuid kahjuks ka siis jäi välja selgitamata ühishaua täpne asukoht ning on seda siiani. Eesti riik hindas kõrgelt kapten Jürgensoni teeneid ja annetas talle postuumselt I liigi 3. järgu ja II liigi 3. järgu Vabadusristid ja rahalise autasu 50000 marka. Mõte tähistada Hugo Jürgensoni langemispaik Kõrve kõrtsi juures pärineb 1. diviisi ülemalt kindralmajor Aleksander Tõnissonilt. Idee teostamiseks asutati 30.09.1932.a. kapten Hugo Jürgensoni Mälestusmärgi püstitamise Komitee, kuhu kuulusid 4. Üksiku Jalaväepataljoni Ohvitseride Kogu, Kaitseliidu Jõhvi Malevkonna, Vabadussõjas Langenute Mälestamise Jõhvi Kihelkonna Komitee ja Jõhvi Eesti Vabadussõjalaste Liidu esindaja. Tegelikuks eestvedajaks sai reservkapten Nikolai Vildenau (VR I/3). Sammas otsustati püstitada Voka vallas asuva Narva maantee ja Toila tee ristmiku lähedusse, mitte kaugele kohast, kus langes kapten Jürgenson. Monumendi kujunduse tegi Jõhvi kunstnik Alfred KASK ja teostas kivitööstur Madis MEERMANN. Materjaliks valiti punane graniit. Obeliski üldkõrguseks oli 2 meetrit, laius 70cm ja paksus 40 cm, esiküljele raiuti tekst : “Kapten Hugo Jürgensonile, langenud Kõrve lahingus 8. XII 1918” ja selle kohale Vabadusristi kujutis.
Suurejooneline avatalitus toimus arvuka rahvahulga osavõtul 16. juulil 1933.a. ja avakõne pidas komitee esindaja kapten N. Vildenau. Samba avas kahuripaukude saatel 1. diviisi ülem kindralmajor A. Tõnisson ja vaimuliku talituse pidasid õpetajad Kurs ja Muru. Laulsid Voka ja Toila koorid. Samba ümber rajati madal aed ja paigutati värvitud pingid ning monumendi taha istutati tammed. Juba Nõukogude okupatsiooni algul 1940. aasta sügisel, kapten Jürgensoni mälestussammas purustati võõrvõimu poolt. Terveks jäänud ülaosa asetati Saksa ajal oma endisele kohale. Teise Nõukogude okupatsiooni algul olevat samba säilinud osa visatud lähedusse asuvasse Pühajõkke. Alles 08.12.1988.a. oli võimalik endise samba asukohas, mis oli täiesti metsastunud, meenutada kapten Jürgensoni ja Kõrve lahingut. Kohalik kodu-uurija Lembit Kiisma ja Põlevkivimuuseumi direktor Arthur Ruusmaa esitasid mälestussamba taastamise mõtte, kuid hea kavatsus ei teostunud. Kui samba asupaigas tähistati 08.12.1993. a. Kõrve lahingu 75 aastapäeva, tõstati uuesti monumendi taastamise vajadus ja jällegi ettevõtmine ebaõnnestus. Siiski toimusid igal järgmisel aastal Kõrve lahingu aastapäeval samba kohal mälestushetked. 1998. a-l õnnestus Viljandi Muuseumi direktoril Jaak Pihlakul Eesti Riigiarhiivist leida kapten Jürgensoni mälestussamba komitee kirjavahetus, monumendi kavandid (neid oli kaks erinevat ja koopiad on praegu tallel Põlevkivimuuseumi kogudes) ja asukoha plaanid.
Ida-Viru Sõjaohvrite Mälestsusselts (SOMS) algatas 1998.a.detsembris taas samba püstitamise ja Riigiarhiivist leitud jooniste ja vanade fotode alusel tellis AS Jõhvi Restauraator 1999.a. mais Tallinna firmalt OÜ ARS Monumentaal uue mälestussamba, ille maksumuseks kujunes 25000 krooni. ahepeal tekkinud finantseerimisraskuste tõttu jäi aga püstitamine ära.
200.a. juunis pöördus Toila Vallavalitsus Eesti Sõjahaudade Hoolde Liidu poole palvega aidata korraldada kapten Hugo Jürgensoni mälestussamba taaspüstitamist. Kostöös Kaitseministeeriumi, Toila Valla, Viru Üksiku Jalaväepataljoni, AS Jõhvi Restauraatori ning mitmete üksikiskutega korrastati monumendi asupaik ja 10.10.2000.a. taaspüstitati kiviraidur Aare ALJASE poolt valmistatud mälestussammas. Mälestussamba ametlik taasavamine oli 27.10.2000, kus avasõnaga esines ESHL president, Kaitseministeeriumi nõunik Hannes WALTER, avasid Toila vallavanem Bruno Uustal ja Hannes Walter. Vaimuliku talituse viis läbi Kaitsevägede peakaplan, kolonelleitnant Tõnis Nõmmik. Ürituse puhul ilmus ka voldik Vabadussõjas langenud esimese ohvitseri, kapten Hugo Jürgensoni nimi on taas väärikalt jäädvustatud.
Vihje: pole
Lingid: http://www.virumaa.ee/2002/09/ve-jurgenson-hugo-vabadussoja-kangelane/
Aarde sildid: vaatamisväärsus (2), lumega_leitav (2), muguoht (1), militaarobjekt (1), drive-in (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC65H2B
Logiteadete statistika: 160 (99,4%) 1 1 2 3 0 0 Kokku: 167
Emotsioonid sarnased kaasotsijaga, aga geopeitust mängides vist tekibki vahel tunne, et normaalsusest on asi kaugel. Äge oli aga ikka. Ja ilmselt satume sellistesse olukordadesse (loe: kottpimedas tundmatusse võssa) veel ja veel. Aitäh, igatahes!
Siin kottpimedas taskulampidega tuigerdades tuli küll mõte pähe, et no me ei ole ikka normaalsed. Igatahes aitäh peitjale kohta tutvustamast!
Ônneks siin làks ruttu, peale eelmist pikka otsimist ja mitteleidmist oli mott natuke maas:)
Peidukoht on täitsa ok, aga teostus annab soovida. On olemas paremaid viise, kuidas konteineri millegi külge kinnitada. Aitäh aarde eest!
No maastik 1 on küll suur nali, vähemalt 2 peab see olema, teist korda siin otsimas ja kui eirasime lõpuks märgitud maastiku suutsime leida ka
Avasin kaardirakenduse just õigel hetkel, et peatust paluda. Kohale jõudsin auringiga. Aitäh! EVEJ
Kiire peatus möödasõidul. Eriti kiirustasid taga aarde juures ründavad sääsed.. loodetavasti Hugo vähemalt nendest pääses..
Tänan peitmast.
Vahelduseks üks kiire leid, kuigi ei kujuta ette, et ratastooliga kohale veereks peiduka kõrvale.
Siin on mälestussamba juurde viiva tee ehitus alles pooleli. Leid tuli suhteliselt lihtsalt.
Täna keerasime Antiga autonina Narva-Jõesuust kodu poole. Vahelduseks tegime teekonnale mõned jõnksud sisse ja noppisime koduteele jäävaid aardeid. See siin oli meie viies peatus ja viies leid. Aitäh peitjale siia kutsumast!
Kiire hüpe võssa ja veel kiirem hüpe koos aardega tagasi, sest sääski oli siin tohutult. Lageda peal õnneks natuke vähem. Saime aarde hooldatud ja logitud ning kärmelt edasi liikuda. Aitäh!
Logiraamat oli täitsa märg ja hakkas peatselt täituma. Polnud mõtet seda kohapeal kuivatama hakata. Panime uue ja ilusa logiraamatu. Siin leidis kohe kasutust Geojaanil auhinnakotis olnud logiraamatuke.
Panin uue grip koti. Logiraamatut vaja veel tuulutada, pimedas polnud seal aega kaua olla.
Selliseid asju peab mäletama. Aitäh!
Tubli mees ja aus post talle valmis viilitud. Aare ka aus aga sisu kuidagi niiskevõitu.
Hea koht peatumiseks ja mõtisklemiseks. Aare vajab hooldust, logiraamat märg. Tänud peitmast.
Leitud ja logitud. Kreppkott katki. Aitäh peitjale! Sellise tegelase saime ka pildile
Eelmisel päeval olime sellest aardest mitu korda mööda sõitnud ja täna taas sinnapoole suundudes nõudsin peatust. Mulle meeldib, kui austust väärt inimesi niimoodi meeles peetakse. Aarde kirjelduses oli nii pikk ja põhjalik jutt, et seda koha peal läbi lugeda ei jõudnudki, vaid süvenesin hiljem kodus. Aare oli kenasti olemas ja saime nimed kirja. Aitäh siia juhatamast!
Sobis kenasti jalasirutuseks, leid tuli kiirelt. Vajab hooldust, logiraamat on läbi ligunenud.
Korraks maanteel aeg maha võetud ja aaret logimas käidud. Mõnus drive-in aare ja korralik konteiner. Tänud peitjale.
Möödasõidul tehtud jalasirutuspeatus, aitäh mälestamisväärset sõdurit tutvustamast :).
Föönisin möödasõidul raamatu ja sisu kuivaks. Logi jäi suht lainevahvel aga ehk autost leitud ja ümber pandud mingrip vajutab ta jälle tagasi lapikumaks :). Donotiit sai ka raamatu vahele.
Väga ilusa ideega aare. Aga logieaamat on vesimärg. Ei saanud logida, aga ma leidsin ta üles.
Kallasin konteinerist vee välja. Pastakaga õrnalt kirjutades sai nime raamatusse isegi. Kaas laseb ilmselt läbi. Sidusin kuidagi mingi süsteemi, mis hoiaks logiraamatut konteineri põhjas ligunemast, aga arvatavasti see oluliselt ei aita. Hooldusvajadus jääb jõusse. Arvestades konteineri ja kinnituse tüüpi, tavaline teibituuning siin ilmselt ei mõika.
Leid tuli kiiresti aga logiraamatusse jätta logi oli väljakutse. Õnneks pastakas märjale paberile töötas ja logi sai kirja.
Kuigi ümbrus oli niidetud, said jalad ikkagi märjas rohus märjaks. Huvitav teadmine, aitäh.
Väga huvitav ja hariv lugemine ajaloo kohta. Aardega kõik kenasti korras. Aitäh.
Öine kojusõit viis mööda ja kuna kuupäev oli kah vahepeal muutunud siis oli see täpselt hea koht kus väike peatus teha. Leid kiire.
Koju sõites sai ka see aare ära vaadatud. Tükike kooki :) Logiraamat oli niiskust saanud. Huvitav koht. Olgu muld sulle kerge, härra kapten. TFTC!
Veel üks peatus koduteel.Aitüma tutvustamast vaprat kaptenit
Lähenesime seljatagant ööpimeduses ja ausammas jäigi seekord nägemata. Kindlasti tulen tagasi. Tänud peitjale.
Valusad mõtted tulevad pähe pärast kapten Hugo Jürgensonile pühendet mälestussamba külastamist. Vabatahtlikuna sõjaväkke astunud noormees hukkus 24-aastasena pealetungivaid punavägesid takistades, aga "meie aja kangelased" – Kaitseväe õppusel Okas2018 käinud noormehed: umbes 500 reservväelast jättis tulemata, paljud olid seal vastu tahtmist
Sobilik aare, et maanteesõit nii pikk ei tunduks. Leidsime aarde ja lugesime infot, varasemalt seda kohta pole märganud.
Allan ammutas infot, mina otsisin ja logisin. See jäi täna viimaseks aarde peatuseks. Tänan!
Üks paljudest jalasirutuspeatustest koduteel. Tänud!
Läheduses parkis veel üks auto. Alguses arvasime, et keegi veel sammast uudistamas aga näha polnud kedagi. Vaatasime samba üle, otsisime topsi üles ja tripp jätkus.
Auto jätsin Toila teele kuna sealt poolt sai tuldud ja hiljem oli Narva pole vaja pöörata. Ka sealt läheb aarde suunas korralikult niidetud siht. Aitäh.
See oli siis kolmas kiire peatus töö ajal. Aare end kaua ei peitnud. Ausammas paistis kaugele aga tee sambani oli paksu lund täis. Õnneks sobivad saapad säästsid hullemast. Natuke keerutasime end ja saime logi kirja. Kokku kulutasime 14 minutit. Tänud! Ja ikka on tore, et rahvas mäletab! Ja taastatakse mälestusmärke.
Kiire leid. Reisi kõige kaugeim punkt. Autonina Toila poole ja sealkaudu koju tagasi. Tänud peitjale
Enne aaret leidsin lähedusest üles kõik hüljatud linnupesad. Läks oodatust kauem. Aare korras, aitäh!
Mõned mitmed minutid võttis otsimine aega. Aitäh tutvustamast.
Kapteni kangelasteod teadmiseks võetud ja aardeotsimisega au antud. Mälestusmärk ilusasti hooldatud, täname näitamise eest
Kui eelmie kord siin kinni pidasin, jäin pika ninaga. Täna olin õnnelik oma uue taskulambi üle :)
Tänud aarde eest!
Väike mõnus seljasirutus teel Narva. Peale lühikest ringivaatamist avastasimegi aardelaeka. Tänud ilusa aarde eest!
Päris uhke ning igatepidi hästi hooldatud kompleks. Tundub olevat vapra sõjamehe vääriline. Aare avaldus lindude sõimu saatel küllaltki kiiresti. Aitäh.
Igavesti tubli mees oli see kapten. Anname au!
Aarde naabruses oli linnupesa, milles kaks poega ja üks muna sees. Samuti kohtusime rästikuga, kes meie jalgade eest kuuse alla pakku puges. Aitäh siia peitmast, muidu ei teakski, milliseid mehi elanud on.
Ratturid jäid võistlema, meie hiilisime geotuurile. Selle aarde nimi seostus laevakapteniga, aga nullis selgus, et tegu oli hoopis sõjamehega. Aare koras, aitäh!
Autos olnud mehed kuulasid kirjeldust kohe erilise huviga. "Mis lehekülgedelt sa neid huvitavaid asju loed?" On kahtlused, et ühest niisama kolleegist võib peagi geokolleeg saada - niiväga meeldis talle just info, millega peitjad meid rikastavad. Aarete otsimisel oli ka vägagi tuhinas.
Suurim tänu peitjale selle aardega jälle jupikest ajalugu meieni toomast!
Padulörtsisajus logi kiirelt kirja ja edasi. Kirjeldust loen praegu kodus. Tänud peitjale!
Tänud peitjale aarde ning koha tutvustamise eest.
Geopeituses pakubki mulle selliselt ajalooga tutvumine erilist rõõmu. Suures õnnes tahtsin ka ühte lõunamaalt kaasa veetud putukat aardesse poetada, aga tema küljes olnud nipstükk oli ava jaoks liiga suur.
Tänud veel kord.
Hakkas juba pimedaks minema, aega läks aga leitud ta sai, paar eelnevat kpmmentaari aitasid hästi :)
Kirjelduses pakutu lugesin hoolikalt läbi. Aardega läks lihtsalt. Mina tänan!
Väike peatus teel Narva aarete poole, natuke otsimist ja logi kirja.
Leitud ja logitud austusavaldusena sõjaväelasele. Tänud
Ilus sammas õilsa kapteni mälestuseks. Aardega kõik korras. Tänud peitjale.
1185 km pikkuse tuuri teise päeva järjekord leid pärast KJ 70: Kukruse mitte kõige lihtsamat avastamist. Seegi korda tehtud kohakene oli sel suvel ellujäämismatkalt tulles silma jäänud. Enne aaret ei osanud aga midagi arvata. Nüüd tean sellestki kohast palju enam.
Ardeleid ise võttis häbematult kaua aega, null ju kenasti paigas ja pole isegi mikro, aga ikka otsisime pikki minuteid kuni Marje leidis.
Peale meie sel ajal seal ükski teine mööduja ei seisatanud. Mulle meeldis eriti mälestusmärgi tagant suletud teeotsast paistev tegijatele suunatud reklaam :-) Kindlasti oli seda ka meie siinne kapten. Aitäh Dimhessele aarde eest! Kõik korras, evej.
Esimese geoaastapäeva geotuur 2/17. Siin olin teisel katsel ja seekord läks ruttu, eelmine kord ei saanudki näha kui õigesse kohta ei vaadanud. Tänud.
Väga kiire see vahepeatus nüüd ikka ka polnud. Sai seda rohelist massi, peenema nimetusega võsa, ikka veidi takseeritud ka. Algul veidi kaugemalt ja siis ikka õigest kohast kah.
Aitäh!
Kiire leid ja tänud peitjale hariva info eest.
Natuke tegi haiget kuidas aare peidetud on.oleks saanud ju teisiti ka. Koht aaret väärt.
Täitsa mõistlik mõte mälestusmärgi juurde aare panna aga sellepärast ei pea veel puule haiget tegema. Ma arvan, et ärme Hannole ütle kuidas see aare kinnitatud on, eks? Tsssh...
Mälestusmärgist ei teadnud enne midagi, nii et peatus läks täitsa asja ette. Aarde leidsime, aga kujutasin ette Hanno viha, kui avastab, kuidas aare peidetud on. Tänud näitamast!
Tutvusime kohaga ja siis otsisime ka aarde üles. Logimiseks pidi küll tulema korraks puude alt välja, sest seal oli liiga palju liiga näljaseid sääski.
Aitäh, koht aaret väärt!
Kuna vaatasin Magnetanomaalia juures kaarti tagurpidi (kokkusattumus? vaevalt küll!), otsustasin järgmise aarde juurde samuti tagurpidi sõita. Pean silmas, et R-tähega käiku kasutades. Kui suurele teele jõudes selgus, et aare on siiski kaugemal, oli loll tunne küll. Jätkasin edasisuunas.
Päris uhke mälestusrajatis tehtud, aitäh näitamast!
Selle aarde võtsime ära "jooksu pealt". Aare jäi tee äärde ja meil oli väga väga kiire. Auto pidama, nulli, ja seal see oligi. Väga lahe konteiner ja hästi paigutatud. Logid tehtud ja edasi. 5+. Tänud peitjale.
Olen siin Hugo juures varem mitu korda bussi ja autot oodanud. Minu arust oli siin varem ka pink olemas? Hugo Jürgensoni tegudega tutvusime alles tänu aardele.
Praegu värskelt maha sadanud lumel siin mingeid inimjälgi ei olnud, kuid ühe mugu jänese näol siiski leidsime.
Konteiner on uhke, aare heas seisus. Tänud siia kutsumast, aitäh aarde eest!
Ma ei saa aru miks nii palju jälgi oli lumele tehtud ümber mälestusmärgi. Ikka ühe puu juurest teise juurde ja kolmanda juurde tagasi. Õiges suunas ei läinud ühtki jälge. Aga mis neist jälgedest, tänu aardele jälle targem.
Lund oli päris palju, aga leitud ta sai. Tänud peitjale.
Oli asja siiakanti,logime siis mõne aarde ka.Siin oli kõige kergem,kellegi jäljed läksid ees,meie mütamüta järgi.Nii oli ikka väga lihtne.Aitäh varemleidnutele ja kõikse suurem tänu peitjale.
Narvast kodu poole sõites, sai ka see aare nopitud ning ennast haritud.Aitäh!
Sain auto ohutult pargitud ja siis nina GPS-is nulli. Konteiner jäi üsna kiiresti silma. Heitsin pilgu ka ausambale ja kõmpisin auto poole tagasi. Väga mõnus aardekirjeldus - sai infot juurde mis hirmus. Vat olid ikka mehed omal ajal. Tänud!
Leitud. Läbi lume ja tuisu sai aardeni nühitud. Tänan ajalootunni ja toreda aarde eest!
Eile kihutasime siit mööda, seda kivi orienteerumisetapis vaja ei läinud ja iga sekund oli arvel. Täna haaras A labida õlale, no kirvest polnud lihtsalt kaasas ;), ning tallasime eilsete otsijate jälgedes kuni nende teed mitmesse suuda kiskuma hakkasid. Pilk oma gpsi ja valisime ühe raja, see viis kena objektini , millele A labidaga väikese müksu andis. Peale seda pidin aardele järgi sukelduma. Kenasti vormistatud asi, tänud. Nii et täitsa labidaga võetud aare :)!
Paksu lume tõttu oli nähtaval vaid osa kapteni auks püstitatud obeliskist. Lisaks ei aidanud kottpimeduses isegi parim fantaasia kujutada piltidel kujutatut. Sellistel puhkudel mulle meeldibki pigem just teistsugustel aastaaegadel geopeitusega tegeleda. Näeb ümbruskonda nii nagu ta olema peab ja kõik lugemist väärivad informatiivsed infotahvlid jäävad silma. Antud juhul on peitja õnneks ajaloolise ülevaate koos piltidega kirjeldusse pannud ja sain ennast hiljem kodus kurssi viia. Aarde otsimisest - kui ma teiste järel nulli jõudsin oli Liis juba logima jõudnud hakata ja sain lihtsalt ümberpöörata ning samades jälgedes tagasi sammuda. Peitjale tänud!
Aitäh siia juhatamast.
Tänud peitjale :)
Leitud. Tänud peitjale!
Siin oli ikka korralikult lund. Leidsime kiirelt. Tänud peitjale!
Mulle väga meeldis see aare. Mõnus oli lumes sumbata ja puude all roomata :) Vähemalt on korralik talv. Aitäh!
Tallusime korralikud rajad aardeni ning leid tuli päris kiiresti. Aitäh kutsumast!
Leidsime! Parkisime põhimõtteliselt keset teed ja jooksuga aarde juurde. Tänud peitjale.
Vatsad värskelt täis tangitud, kappas Mamm minema ja leidis vajaliku vidina veel enne, kui ma üldse lähedalegi sain. Kohta ju ka vaja uurida, vana teekohta ja mälestussammast ja ... Niisama ju sellises kohas ei peatu. Aitäh, lihtsaid asju on ka vaja!
Omast arust sai Jõhvist ida poole jääv ala roheliseks värvitud, aga GPS näitas Jõhvis idasuunas olevat aaret. Nojah ega siis muudkui leidma. Keha koht, otsimisega ka ülearu pikalt ei läinud. Konteiner oli vaid veidi kleepuv. Aitäh peitjale.
Tänud lihtsa aarde eest. Koht ja lugu huvitavad. Mina selliseid asju möödasõidul ei avastaks, ikka vaja nina sisse torgata.
Väike ajalootund kapteniga. Need Ida-Viru mehed on kohe sellised isemoodi.
Näh, kes ütles, et maapiirkonnad on välja surnud. Korralikult vormistatud aare, aitäh!
Kuidas saab kolm korda vale koordinaadi sisestada... Õige koordinaadiga tuli leid kiirelt. Aitäh!
Leidmisega liiga kaua ei läinud. Saime nimed kirja ja natuke targemaks ka. Tänud peitjale.
Kuidas ma ei märganud ? Kodust viis minutit sõita ja viiendad. Ometi olen oodanud kergeid aardeid Ida-Virumaale :D (Polegi tänane :D Nojaah, eile meid polnud läheduses ka) Aitäh!
Uus aare tuli üles, mina hoidsin minilasteaial silma peal. Kui eelluurajad koha üle kontrollisid, sain seda sama teha ka mina. Geps hakkas järjekordselt perutama ja ei tahtnud koostööd teha. Kuid lõpuks osutus luureretk edukaks. Aitäh :)
Mida teevad enamik vanavanemaid kui on koolivaheaeg. Ei nad puhka, vaid hoiavad lapselapsi. See aare tuli küll nagu issanda õnnistus. Vaatasin Tiiale otsa, kas lähme, ja juba oli ta minekuvalmis. Saab natuke vaheldust. Teel veel arutasime, kas Andres ja Janika on juba kohal käinud. Ei olnud. Ootama ka polnud võimalik jääda, lapsed ju omateada ootasid kodus maiustust, mida me ostma läksime. Ehk on Dimal lähemal ajal veel midagi varuks, siis ootame Andrese ära või siis kohtume mujal. Aitäh!
Leitud teisena, ca 20 minutit peale esmaleidu. Aga see oli puhtalt oma viga – korralik geopeitur oleks ikka enne lõunat korra pilgu arvutisse või telefoni visanud, mitte maiste asjade (nagu näiteks kõhutäis) peale mõelnud. Ja kindlasti oleks siis enne otsimas ja pärast söömas käinud, mitte vastupidi. Nüüd läks nagu ikka ja Pagarid olid juba lahkunud. Tuleb siis järgmist uut aaret oodata, et lõpuks ka sündmuspaigal kohtuda, seni on kontakt telefoni-kirja teel olnud :) Ehk järgmise aarde puhul antakse mulle lisapooltund – ikkagi väikest viisi juubelileid tulemas :) (heh, aga kui ikka aus olla siis tegelikult olid täna lihtsalt soodsad kauguse ja ajavaru tingimused, enamasti ei viitsi ma piisavalt kiirelt reageerida).
Aare aga oli OK, gepsu kaasas ei olnud, seega tuli arvutist vaadatud maa-ameti kaardi kujutis meelde jätta. Ilmselt seepärast päris mitu liigset minutit kuluski. Asukoht suures plaanis tuli muidugi kohe silme ette, olen ennegi mööda sõites mõelnud et huvitav mis post see seal on, tänu peitjale nüüd siis targem. Ei võtnud, Jätsin midagi lisaks. Tänud.