Tüüp: Tavaline aare Maakond / linn: Harjumaa Raskusaste: peidukoht 2.0, maastik 2.5 Suurus: normaalne Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Aarde juurest avaneb üle tee hea ülevaade Harku karjäärist. Karjäärist kaevandatakse ehituslubjakivi. Kasuliku kivimikihi moodustavad Lasnamäe, Aseri ja Kunda lademe lubjakivid. Vanust on nendel kivimitel umbes 465 miljonit aastat. 2016. aastal kaevandati Harkust umbes 230 tuhat kuupmeetrit ehituslubjakivi.
Aare on peidetud maast kõrgemale ja leitav iga ilmaga, lühemad inimesed võivad vajada abivahendit.
Aarde peitmist toetas KIK.
Vihje: pole
Lingid: pole
Aarde sildid: lumega_leitav (3), drive-in (3), kik-aare (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC7G7K8
Logiteadete statistika: 147 (100,0%) 0 2 1 1 1 0 Kokku: 152
Teepeal kiire sutsakas. Pärast kloppisin ennast tükk aega tolmust puhtaks.
Pliiatsi puudumist kajastav hooldussoov kõlab meie aardemaastikul natuke kummaliselt, aga kuna selline on siia tekitatud, eks siis käisime seda pliiatsit sinna karpi viimas. Hooldatud :)
Oh seda savi, mis jalgade külge haakus ja autosse kaasa tuli. Tolmuseks saab ka mõnusalt. Aitäh peitjale, siia muidu ei satuks. Ps. Pliiats kaasa.
Halastust küll, kui palju tolmu siin oli! Tõtt öelda ma ei teadnud, et selline karjäär üldse olemas on. Vaade sellele on ikka täiesti lummav - need mõõtmed! Ja edasi sõites selgus, et keegi lausa elab kohe serva peal. Meenus 1990. aasta dokfilm "Šurale" ühest vene tädist, kes töötas Kirde-Eestis tuhamäe otsas konveieri operaatorina. Ja kui ma õigesti mäletan, siis ta lausa elas ka seal selles putkas. Aare jäi kiiresti silma, on kenasti korras. Aitäh põnevat kohta tutvustamast!
Sai Harku karjääri aarete tripp ette võetud ja see aare ära logitud.
Väga lihtsalt see ei tulnud. Alguses oli GPS täpsus üle 10 meetri ja selle tõttu sai tükk aega vales kohas tolmutatud. Kui GPS läks täpsemaks, siis sai ka leitud.
Tolmuseks saime, aga nimed said ka kirja. Seega töö kiire ja korralik.
Ei arvestanud, et asi nii saviseks võib minna, aga nime sai kiirelt kirja, aitäh:)
Üks kaua oodanud lihtne aare. Värvisin siis lõpuks selle täpikese ära. Aitäh
Imelik ma olen paar aastat kui jalgrattaga,siis sealt kaudu tööle sõitnud, aga aaret tulin otsima alles nüüd kui töötan linna teises otsas.Korrektne aare,tänan!
Leitud kasutajaga martenmandla. Sai tõesti natuke ringi tiirutatud, aga seda pigem waze oskamatuse tõttu. Olime juba 10m aardest, kui waze ütles, et peab ikka sealt proovima, kust alguses proovisite. Aardega muidu kõik tipp-topp korras, aitäh!
Paar päeva tagasi olime just käinud Väo karjääri aaret otsimas ja toona käis see üsna ruttu. Ega siingi kaua ei läinud, imekombel sama lahendus oli ka. Algul proovisime läheneda nii nagu Waze meile soovitas, kuid siis ei hakanud pimedas mingit kitsast veokitele mõeldud teed mööda edasi minema. Tulime ringiga teiselt poolt tagasi ja oli juba kindlam. Pikematel inimestel on kindlasti eelis (nagu mul endal). Täname meeleoluka õhtu eest.
Koht üle kaetud. Meenutab kangesti tuntud zombie-sarjas kasutatud maastikku. Täname.
Ühte aaret on kunagi siin lähistel otsimas käidud. Peodukas kprralik ja vastupidav, aitäh! :)
Teel aardeni oli tee peal lahe värav, mis välistab veoautod. Õnneks georont mahtus ilusti läbi. Tuttav konteiner hakkas juba autost silma. Edasi oli juba vormistamise küsimus. Aitäh peitjale.
Merit küll kaasas ei olnud, nii tuli kogu otsimis raskus endi kanda võtta. Suured tänud peitjale aarde ees.
Plaan oli küll üks teine aare ära logida aga kuna seal oli palju autosid läks käiku plaan B ja nii see aare logitud sai.
Õudne tolm ja õudsalt palju kihutavaid veoautosid. Aarde oli üle võtnud ämblik.
Kaks aaret läksid täna nihu, aga sellega läks täkesse. Vähemalt ükski leid täna ;) Vahel peab ka selliseid geopäevi olema.
See koht tõesti üllatas, saab ju siit kõrvalt koguaeg mööda sõidetud, aga midagi sellist ei osanud küll oodata.
Nulli poole liikudes nägime ühe mäe otsa kitse valvamas. See neil seal vist koera asemel. :P
Tänud siia juhatamast.
Tõesti siin sellised kaevandused!? Ja mägikits oli tulnud geopeitureid uudistama. Tänud peitjale.
See jäi siis viimaseks punktiks enne koju minekut. Tee pealt sõites märkasin juba peidukat. Läksin ja panin nimed kirja.
Kuigi siit teed mööda edasi minnes oli veel 1 aare, siis teadlikult pöörasime auto ringi ja läksime koju ära.
Tänud!
Aardejahi teine aare.
Parkisime auto üsna veidra koha peale ja jalutasime (õigemini jooksime) aardeni. Kes on vihmase ilmaga käinud, see teab milliseks see tee veokite poolt sõidetud on:) Igatahes kiirustasime, sest ei tahtnud olla tee ääres, kui veok mööda sõidab.
Kast hakkas silma kohe, õige momendi tabamine võttis veidi aega, aga varsti olidki nimed kirjas.
Me täname!
Kui tööpäev läheb pikaks, siis ööd on siin mustad. Vähemalt kell kaheksa õhtul mulle nii näis. Ilma leiuta ei tahtnud ka ära minna kui siia ükskord satutud ning kuidagi käsikaudu kobades ja autotulede valges õnnestus logi ära kribada küll. Ilmselt mingid varesejalad välja tulid.
Tulime jalgsi aga see ei olnud sugugi hea mõte. Tee oli paksu valge poriga ja suured autod vurasid üksteise järel mööda. Selle-eest on aare väga korralikult tehtud, see KIK seeria mulle väga meeldib. Ja koera ja jalanõud saab ju ära pesta.
Mul tunne, et ma olen selle karjääri kuskil mujal "nõval" kuskilt kivi alt juba aaret otsinud. Seekord väga otsimist ei olnud ja logi sai kiirelt kirja. Auto, mis pealelõunal pesust tuli, vajab uuesti põhjalikku pesu.
Oh neid tolmuteid, mis karjääre ümbritsevad. Mõni on valges täitsa tore olnud ja mõni pimedas selline hall. Aare end kaua ei peitnud. Panin nimed kirja ja jätsin vahetusnänni järgmistelegi. Aitäh!
Tänase päeva, õigemini küll õhtu aardeks sai valitud just see. Metsast välja tulles pidas mu kõrval sõiduauto kinni. Juht keeras akna lahti ja küsis: "Vsjo normalno?" Mina vastu: "Da, da, vsjo normalno!" Teisel inimesel ikka mure kui keegi sedasi pimedas äkki metsast tuleb ja massin tee ääres seisab. Aga lõpp hea, kõik hea. Tänud aarde eest!
Leitud aktsiooni "Tallinn ja lähiümbrus puhtamaks" käigus. Aitäh!
Kuna me tunnelitesse ei läinud, vaatasime vähe maisemaid aardeid ning otsustasime Harku poole sõita. Kohale jõudes olime valmis tungima metsikusse džunglisse, aga õnneks tuli välja, et pole vaja. Tänud.
Siit mööda sõites tehti peatus mulle, et saaksin selle aarde leida ja logida. Teistel oli see tehtud. Aitäh peitjale vahva seeria eest!
Karjääris käis töö ka keset laupäeva, teel sinna sain oma rattaga reka tolmupilvedes ekselda natuke aega. Aare ise oli päris kena, täitsa vinks-vonks peidukas. :) Aitäh!
Kuni aega ja ilusat ilma on, tuleb seda rattaga sõitmiseks maksimaalselt ära kasutada. Spidokas andis info, et olen 10 tuhat kilomeetrit oma rattaga ära sõitnud. Ei tea, kas see on piisav, et uut ostma hakata? Aare oli tore, ilus ja korralik. Kõrval karjääris käis vilgas töö, veokid aina voorisid ja tolmutasid. Aitäh!
Eile ei hakanud siia sõitma, see tee oli jube juba 40 aastat tagasi j@ paremaks pole ta minu arust vahepeal läinud. Ühesõnaga hoidsin autot ja tulin täna valges. Aare leidus kenasti. Aitäh!
Mõnusalt auklik tee läbitud aardeni ja tagasi.Hommikune esimene aarde leid tehtud. Päeva on alanud positiivselt. Tänud peremehele.
See karjääriaare oli siiani veel külastamata jäänud, ei olnud kuidagi mööda sõitma sattunud ja tegelikult oli see ka tänasel päeval ainuke koht, kus kummikutest tõesti kasu oli. Aitähhid!
Karjääride seeria on tõesti mõnus oma suurte karpide ja hea vormistusega. Tänud peitjale.
Kindel aare, korralik vormistus. Võtsime TB ja jätsime kaks asemele. Nägime ka liikuvat kollast mürakat. Täname. Aare oli korras
Nagu ikka, ühes korralikus geopäevas peab olema vähemalt üks KIK aare. Tänan.
Viiiiiis meetrit jäi puudu, et oleks aknast logida saanud :P Aitäh!
Ümbrus on täielik geograafiatund! Tänud peitjale, lahe koht,
Õhtul tuledes nägi karjäär lahe välja küll. Täname!
Kaks päeva olen harjutanud sulgkerge olemist, nüüd siis proovisin olla ka pikkakasvu. Aitäh!
Algul kahtlustasin peidupaigana üht vale kohta. Kuid siis hakkas midagi tuttavat silma. Oleks see aare millimeetri võrra kõrgemal olnud, siis poleks ma seda sealt kätte saanud ise. Aitäh! ;)
Tundsin vajadust oma mõne tunnist tööotsadevahelist puhkepausi sisustada värskes õhus olemisega. Vaatasin kaardi pealt välja mõned külastamata täpid ja asusin aega viitma. Esimene väljavalitu oli Harku karjäär. Soojenduseks mõnus kiire drive-in. Hilisel kellaajal ühtegi kallurit enam ringi ei sõitnud. Aitäh aarde eest!
Aitäh siia juhatamast.
Tänud peitjale :)
TFTC!
Niidu juures saime sinise plönni ja kuidagi oli päev vaja kirja saada, siis otsustasime selle aarde võtta.
Karjääriaare nr 8/39. Senileidnutest näeb siinse juures kõige lähemalt reaalset ja toimivat kaevandust, on muljetavaldav küll, kuidas küll seda kiviseina siin nii sirgelt lõigatakse :). Ja ära minnes avaldas Laur mulle veel ühe põneva, ümbruskonnaga haakuva ajaloolise fakti – nimelt, see üksik maja siin karjääri serval, mis nagu kuskilt mujalt mahasadanuna siia tööstusmaastikule alles on jäänud ja hädavaevu tema ümber laotud kultuurikihi tagant välja paistab, pole üldse mingi niisama maja vaid Liiva-Vääna kindlusraudtee Harku jaamahoone :). Väga äge, ma sain nüüd mitu tundi tänu Siimu aarde otsimisele jälle oma lemmikteemat guugeldada…
Tee aardeni oli kuiv aga varemkäinute jälgedest väga konarlikuks külmunud, ka kaevurid ja möödakõndijad olid end kuhugi mujale sättinud, seega saime Piiaga rahulikult tegeleda logimisega.
Täna tegin 2 lähedal asuvat karjäärikat. Ometi mõni kast, mida saab ka GC lehel logida. Palju polegi enam neid kikikaid jäänud, vaid 5 maakonda.
Kus enne jõule hakkas äkki üle terve Eesti uusi aardeid sadama! Autorilt, kes mulle seni tundmata ning logiajaloo põhjal oli viimati aktiivne sisuliselt 3½ aastat tagasi. Ja nüüd hakkas järsku niimoodi karjääri tegema :D Igatahes avaldatud aarete statistika graafikus kõrgub see detsember NKT massavaldamiste kõrval järgmise kõrgeima tipuna! Uusi geopeidulisi sihtpunkte jagub nüüd jälle kohe tükiks ajaks ja enamvähem igale poole, aitüma!
Aitähh. TFTC. Üks karjäär jälle nähtud, aardega kõik korras.
Prototüübi lahendamisest õnnetunne sees otsustasime ka Harku karjääri aarde üles otsida. Kaardi pealt tundus kõik imekena (loe drive in), kuid kohale jõudes astusin ma mingi 5 cm sügavuse eriti vedela muda sisse. Oehhh, mees ei lubanud pärast autossegi oma jalanõudega. Aare oma tuntuses juba tuttav, tänud peitmast!
Võtsin lahkesti Miki väljakutse vastu ja ei kahetse. Tänud kena korraliku aarde eest
Kuna ei olnud midagi paremat teha, siis ajasin Grolli tagajalgadele ja tegime pisikese georingi. Aitäh
Mõnus õhtune drivein. Aga see mis jäi drivein ja driveoff vahele. Seda sain veel koduski tykk aega voolikuga loputada ;D
Pea kinni, juba aardest möödas. Suts ja nimed kirjas. Tänud.
Tuttav peidik ootas ees, nimed kirja ja edasi Prototüüp 4 juurde. Tänud peitjale.
Viimane kord siin teel rattaga sõites suutsin oma ratta peaaegu ära hävitada. Hoolduses vahetati hiljem pooled osad välja, kuigi mõned komponendid olid vaid paar kuud kasutust saanud. Edaspidi savi sisse sõitma ei roni. Seekord oli tee miinuskraadide tõttu pisut sõbralikum. Harku karjäär jäi meie rekordtuuri viimaseks aardeks. NKT kõrvale jättes, on 33 aaret ühe päevaga ka minu isiklik rekord. Aitäh peitjale ja geokaaslasele.
Viimane aare 17 tunnise geotuuri lõpetuseks. 24 leidu tuli, isiklik rekord. Aare kvaliteetne ja ilusas kohas, aga taaskord jube lähenemistee.
189
Kiirel jõuluajal on hea, kui on läheduses selliseid pargi ja logi aardeid. Tee raputas küll enne ja pärast leidu läbi, aga kokkuvõttes oli tore. Aitäh!
Olles oma karjäärilõhkamisdetanaatorijuhtpuldi olemasolus veendunud, alustasin oma reede õhtust geotuuri. Suundusin teelõigule mida ma ise ka ignoreerida püüan. Õnneks hetkel seal parimad tingimused mis olla saavad.Ei tolma, ega pritsi seda määrduvat lubja löga autole ja lompide põhjad ka mõnusalt jäätunud. Kohapeal oli juba teada mida otsida, kogemusi nende puurikestega juba mõned seljataga. Nimi kirja ja edasi järgmise karjääsi suunas.
Tänud.
Hea lihtne leid. Ei võtnud autost gepsu ega jätnud mootoritki seisma. Oi kui palju ma olen sealt alt august neid kivikesi omale hoovi tassinud.
Hommikul oli üllatus suur, kui selle aardesaju avastasin, kuna mul oli niikuinii vaja kell pool 11 Laagris olla, väänasin teekonna läbi kahe uue aarde. Pidin oma pikkuse (puudumise) tõttu üsna pikalt pusida ning pidin ka abivahendi appi võtma. Olin teine - ftfimise ajal olin alles maganud. Aitäh aarde eest!
Pärast tööd läksin koju, vahetasin jalatsid ja kulgesin bussiga Tähetorni peatuse juurde, kust oli törts üle 3.5 kilomeetri aardeni. Kand ja varvas, kand ja varvas ning olingi varsti kohal. Koordinaat täpne ja juba jäigi tünn silma.
Tagasiteel mõtlesin Harku rappa ühe tavalise aarde peita. Jõudsin üpris kaugele, kui järsku avastasin ennast põlvini rabas, kummikud vett täis. Uhh, rõve. Ronisin poku peale, kallasin kummikust vee välja ja läksin pea norgus tagasi suure tee peale. Ei ole veel see aeg, kui rappa ronida ning loota, et maapind kannab.
Peitjale aga aitäh geoelu elavdamast ning jaksu aaretega tegelemisel!
Oh sa juudas, kus alles täna läks õige detsembriseeria lahti :D Korraga 39 uut tavalist aaret üle Eestimaa - nagu pühadekingitus meile kõigile. Andke nüüd tuld, esmaleiusõltlased, kiirreageerijad või kasvõi kaugemate kantide pühapäevageopeiturid. Meilgi oli plaan täna mõnda uuemat karpi kaeda. Hommikul avanenud uued aarded lihtsalt kiirendasid õue suundumist ja muutsin ka trajektoori.
Kodunt siia kulgesime eriti lolli otseteed mööda, mis oli puhas jää ja seega kolm korda aeglasem kui suur asfalt. Lõpuks olime siiski aarde kõrval. Panime kolmanda logi kirja pärast Liisi kell 09:45. Hea meel oli tõdeda, et isegi ligi tunnine Marje veenmine, et võiks varem ja söömata välja minna, poleks aidanud esmaleidu saada - napi viie minuti kaugusel ei ela ega tööta vist küll keegi.
Tänud Siimule laheda karjääriseeria eest! Tore, et on viitsitud kätte võtta ja KIK-ilt toetust saadud. Aare korras, evej. Vaatame nüüd ka Pääsküla turbaväljad üle (kus meid Liis ees ootab :)
Avaldamise hetkel sõitsin ma rahumeeli lihtsalt aardest mööda, sest teavitust ei olnud sees. Kui Keilast tagasi Tallinna poole sõitma hakkasin, siis vaatasin korra GP lehele. Hetkeks võttis silme eest kirjuks ja ei saanud aru, et kuhu need advendikad kadunud on? Edasi kerides oli pilt selge ja uuesti leht kinni. Hakkasin kodu poole kiirustama, aga mida lähemale Harkule, seda rohkem hakkas närima, et vaataks ikka, et kus täpsemalt ja äkki saaks kiirelt korjata? Võtsin otsuse vastu, et piilume üle. Tee oli auklik ja suured autod voorisid edasi ja tagasi, aga kohale me jõudsime. Õnneks olin piisavalt pikk ja sain karbi kätte :) Aitäh, ootamatu seikluse eest!
Mul umbes sama Oh-oh-hoo FTF tuli selle aarde juures nagu Silveril teisel pool Tallinnat :D Mingit plaani polnud hommikul sinna kanti sattuda. Küll aga Laagris selgus, et üks töö valesti tehtud ja pean nüüd Kakumäele sõitma. Ootamatult umbes oli Instituudi tee sellisel kellaajal ja foori taga ummikus istudes hakkasid plõnnid pihta telefonis. Vast poleks väga süvenenud kuid õnneks meilis on näha pealkirjas ka aarde nime ja tähelepanu köitis sõna Harku :D Kiiresti lahti ja aardeni maad kõigest 1,5km. No ei saa ju peatumata mööda sõita. Viimased 650m olid autoga muidugi eriti hullud, sest see tee ikka läheb iga korraga järjest hullemaks ja hullemaks. Niiet mingit FTF rekordit vist tänu sellele kätte ei saanud :D Kohale ma jõudsin ja 8:52 sai esimene logi kirja. Võtsin samuti kaasa aktiveerimata ränduri. Siimule aga jaksu! Olen sellest projektist kuid juba teadlik olnud ja Siimu nõuga niipalju aidanud kui võimalik. FTF eelist mul siiski polnud, sest asukohtadesse ma kordagi ei süvenenud ja no avaldamis aega teadsin veel vähem, vahest lihtsalt veab :)