Tüüp: Tavaline aare Maakond / linn: Pärnumaa Raskusaste: peidukoht 1.5, maastik 1.5 Suurus: normaalne Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Antud seeria on loodud meenutamaks kunagist kitsarööpmelist Riiselja -Ikla raudteed mis töötas aastatel 24.01.1923 kuni 30.09.1975.Tee avati liikluseks lõigul Riisselja-Orajõe 24.01.1923. Korraline reisiliiklus hakkas toimuma esialgu ainult kolm korda nädalas, puidurongid käisid iga päev. Raudtee pikendati Orajõelt Iklani 1925.a., aga Läti poolt asuva Ainaži jaamaga jäi ühendus loomata . Ikla ning Lätis asuv Ainazi jaama ühendasid sakslased Teises maailmasõjas. Liin suleti 30.09.1975.a., olles seega viimane üldkasutatav kitsarööpmeline raudtee Eestis.
Timmkanali raudteejaam oli kitsarööpmelise Riisselja–Orajõe raudtee 11,8 kilomeetril. Jaama asukoht jääb tänapäeval Pärnumaa Saarde valla Kõveri külla. Jaam avati aastal 1923. Rajamisel jäi see Laiksaare valda.Timmkanali raudteejaam suleti 1975. aastal. Selle hoone oli üks selle liini suurematest jaamahoonetest. Jaama ülakorrusel olid raudteetööliste eluruumid.Timmkanalile eelnes Riisselja poolt Ristiküla raudteejaam ja järgnes Laiksaare raudteejaam.
A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M|0|1|2|3|4
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z|5|6|7|8|9
Lingid: pole
Aarde sildid: lumega_leitav (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC99ADD
Logiteadete statistika: 56 (100,0%) 0 1 0 0 0 0 Kokku: 57
Pikalt sirgel teelõigul kulgemine andis aimu, et siin kunagi võis tõepoolest raudtee olla. Kitsarööpmelist lausa mäletan oma lapsepõlvest, siis sussutas niisugune lausa läbi Paidegi. Tänud peitjale meenutamast ja nende kadunud jaamade mälestuseks peitmast.
Näpp jäi autoukse vahele ning hakkas vihma sadama. Õnneks aarde leidmisega probleeme polnud. Aitäh! EVEJ
Elu on siit küll kaugele kolinud aga raudtee on täiesti sõidetav. Tänud!
Peale rabades müttamist, sai see vähem samme nõudev sarja viimane karbike ka üles otsitud.
Tänan peitmast.
Logimisvajadus muutus väljakannatamatuks. Piidlesin siis nii kodumaakonna kui idanaaber-maakonna kaarti ja kaalukauss kaldus lähema aarde poole. Pikki teetammi sõites oli kohati tunne, et libisema läheb, aga targu talitades (loe 40km/h) jõudsin kenasti aardeni. Ühtlasi jätsin kitsedele ja jänestele ka ninaesist. Aitäh, sellele teele pole ma, juurtelt saardelane, varem jõudnud.
Ma tean, ma tea, kui tahta kõik aarded ära logida, siis ei jõua kunagi kuhugi õigeks ajaks. Aga ei saa ju mitu korda aardest mööda sõita ja seda mitte logida. Seega panin siia ka nime kirja. Aitäh!
Kui juba siinkandis olime, panime ka oma nimed kirja.
Ma ei jõudnud veel autost väljagi astuda kui R kisas, et leidis aarde????. Aitäh peitjale!
Liikusime aarde poole mööda sirget teed, mis nagu joonlauaga tõmmatud, aga mitte mööda kunagist raudteetammi, vaid lääne poolt. Vihjele vastavaid kohti ülearu palju ei olnud ning nii oligi leid siin kiire. Aitäh.
Mu mäletamist mööda ei näinud ühestki jaamahoonest rohkem kui vundamenti, hea kui sedagi. Kahju, aga raudtee aeg on möödas paljudel liinidel. Leiud see eest tulid siin kergelt.
Kihutasime mööda kunagist raudteed jaamast jaamani ja logisime sellegi aarde. Kena teostus, aare väga heas korras. Aitäh!
Kuulus Timmkanal. Tänapäeva Tolkuse raba märgalade taastamise vaatevinklist ehk mõneti kurikuulus isegi. Ega ole vist ime, et justnimelt siin liini üks suuremaid jaamasid paiknes.
Ohoo, missugused foto kirjelduses. Kuidas vaid 20 aastaga selline kivihoone maamunalt kaob - ju siis lammutatud. Meil kohapeal läks kuidagi nihu - Bruno sai 530 meetrit tagurdada, sest lobisedes panime täiega mööda :D Aare ise oli samuti vinks-vonks, meeldivalt suur. Ja kitsed on siinsetel teedel tõesti igal pool, ikka kolme käe näppudel saime neid siin paarikümne km lõigul loendada. A mis siis saab, kui rong tuleb?! Aitäh Toomasele ajalootunni eest!
Esimese hooga kimasime hooga mööda. Siis saime oma pool kilomeetrit tagurdada. Täname peitjat!
Siin jalutasin mööda georada kohale ja seal see aare mind ootaski. Aitäh peitjale.
Eile jäi meil sõit rongiga pooleli. Täna hüppasime uuesti vagunisse ja lõpetame selle seeria. Vaadates ümbrust, siis on raske ette kujutada, et siin kuskil kunagi jaamahoone oli, kõik on praeguseks võssa kasvanud. Võtsime aardest kommi välja.
See RB läks väga kiiresti. Juba autost paistis aare kätte. Aitäh aarde eest!
Hea kui mõne aarde ruttu ka leiab. Eelmise juures kulus pooltest tundi ja ei midagi... Aitäh peitjale!
Eile õhtul Läti geotuurilt tulles jäin ööseks jälle Rae järve äärde. Täna siis linna ja kasutasin sõiduks jupi vana raudtee tammi. Tore, et meil ka mõned aarded tekkinud vanadele trassidele, Lätis on ikka mitmeid Green Railway geotreile. Timmkanalis oli lühike peatus, kiire leid. Praegu on tõesti raske uskuda, miks siia metsavahele reisirongi liikust vaja oli. Puidu viimisest sadamsse saaksin veel aru, kuid Ainaži muulini ju ka tee ei lähe. Elu pole (inimasustust siis) ja isegi mets on siin trassi kõrval ühestaoline, lõpus viskas mõne männiku kvartali ka sisse. Tänan, geoprojekti eest vanal raudteetrassil!
Veetsime siin aarde läheduses täna pika päeva. Noorte seiklusmängu üks tegevuspunkt oli siin ja kahe võistkonna vahepeal tegime kiire hüppe teelt kõrvale. Aardel oli priske ja uhke valvur, õnneks ohutu! Täname!
Raeküla orienteerumisneljapäevaku ~12 kilomeetri läbimisest jäi veel väheks ja otsustasime paar aaret ka otsida. Siin nüüd küll palju lisasamme ei tulnud - mööda "raudteed" sai nulli kohale sõidetud ja kiirelt aare leitud ja logitud. Tänud peitjale!
Aitab tänaseks küll. See jääb viimaseks peatuseks ja geokutsa näitab samuti väsimuse märke ega see 13 aastat kerge pole enam liigutada. Tänud
Kui kord ammuseid aegu valgusvoog kordab taas, raudteedel taevase laega kõnnin ma kannad maas
Seda teed ei olnud ma varem sõitnud. Leid oli kiire. Aitäh!
Tänase päeva viimane aare - pea 12 tundi aardeid leitud ja kodu ootab ;) Aitäh, Häädemeeste kanti jäid veel mitmedki aarded.
Hommikul ööbimiskohas märkasime uut aaret läheduses aga suundusime ikkagi varem tehtud plaani järgi Ikla poole. Pärastlõunal jõudsime siiagi. Üllatuslikult olid esma- ja tessaleidjad veel kohal. Panin nimed raamatusse ja alles õhtul kodus uut aaret nähes sain aru et ilmselt oleks pidanud midagi veel vaatama. Eks peitja nüüd itsitab. Aitäh kohta näitamast!
Tänase väikese geotuuri järjekordne otsimine viis meid vanale raudteetammile. Peagi nägime, et suurelt teelt keeras meile järele veel üks auto, kuid meie otsustasime Ristiküla aarde juures hetkel peatust mitte teha ja kõigepealt kaugema aarde, Timmkanali juures ära käia. Kuna see teine auto jäi aga teenurgal seisma, olime 100% kindlad, et tegemist on geokolleegidega.
Siinset logiraamatut avades saime aga üllatuse osaliseks. See, et me naabermaakonnast tulnutena hommikul kell 9 avaldatud aardele kell 14:18 veel FTF-i sisse kirjutada saame, oli tõepoolest imestamist väärt.
Hetk hiljem saime juba meeldiva kohtumise osaliseks. Tervitused teile, Helge ja Hannes, oli tore tutvuda. Eks juttu oleks jätkunud veel kauemakski, kuid juba nägime tulemas kolmandat autot, mille geomeeskonna jätsime juba rahulikult omaette logima. Aitäh, see oli meie esimene selle seeria aare.
Hommikul lugesin, et uus RB aare avaldatud ja kuna jäi liikumisteekonna kanti, võtsin selle ka plaani. Leitud ja logitud, Aitäh peitjale!