Tüüp: Tavaline aare Maakond / linn: Ida-Virumaa Raskusaste: peidukoht 2.5, maastik 2.0 Suurus: väike Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Metsa matkarada on osa Euroopa pikamaa matkateest E11, mis algab Scheveningenist (NL) ja lõpeb Tallinnas (EE). Eestis kulgeva matkatee osa (725 km) igale matkapäevale on peidetud ka mõned geopeituse aarded. Rada võib läbida mõlemas suunas ja endale sobivas tempos, täpsema info leiate seonduvalt lingilt.
Eleringile kuulub Eestis üle 5000 km õhuliine ja need jagunevad kolme pingeklassi: 110 kV, 220 kV ja 330 kV. Õhuliini pingeklassi on lihtne määrata visuaalselt isolaatorite arvu järgi isolaatorketis (isolaatorkett on see vertikaalne kett, mis justkui hoiab liine üleval). Mida rohkem on isolaatoreid, seda kõrgem on pinge. Kas olete kuulnud seda heli, mida tekitavad kõrgepingeliinid niiske ilma või härmatisega? Seda särinat kutsutakse muide koroonaefektiks. Ehkki lisaks mürale põhjustab koroona liinidel ka kadusid, on see reeglina normaalne nähtus ega kujuta otsest ohtu. Uutel liinidel on koroonaefekt võrdlemisi väike ja palja kõrvaga seda praktiliselt ei kuule. Tuule undamist juhtmetes võib kuulda väga tugeva tuule ja tormi korral ning sedagi avatud maastikul. Ettevaatust liinide all tegutsedes, asute ohutsoonis! Oru kandis teatakse rääkida koledaid lugusid kõrbenud metallivarastest.
Vihje: pole
Lingid: https://baltictrails.eu/et/forest
Aarde sildid:
lahe_teostus (3), soovitan (1)(täpsemalt)
Geocaching.com kood: GC9BK06
Logiteadete statistika:
56 (100,0%)
0
1
0
0
0
0
Kokku: 57
Muidugi on tore ,et praegu võimsaid nõgeseid siin ei voha. Teistpidi jälle külm ja niiskus hoidisid karpi oma pesas kindlalt kinni.Olin juba valmis siit lahkuma,kuid loll visadus viis lõpuks sihile.Sain nimed kirja ja suunasin neljarattalise kodu poole.Aitüma võimast liini näitamast
Null suunas veidi eemale, aga leid tuli loogilisest kohast. Kena teostus. Aitäh!
Ida-Virumaa töösutsutuuri leid #10. Vihm oli lõppenud, aga malts ja nõgesed ligumärjad. Ajasin kilepüksid jalga, et sellega vähem kokku puutuda. Sellegipoolest selgus, et ka märg nõges kõrvetab (-: Aare oli hästi tehtud, aga sai sellegipoolest kiiresti leitud.
Seda särinat mäletan kõige paremini sõpradega 2003a autoga Horvaatias käies, kui kuskil suvalises kohas põllu peal telkisime. Tükk aega ei saanud pimedas aru, mis asi see sellist häält teeb. Alles hommikul avastasime, et magame kõrgepingeliini all. Nagu avastasime end ka ujuvast telgist, sest öösel sadas nii kõvasti vihma. Just nagu oleks vesivoodis :D
Soovitused, lemmikpunn ja tänud Hannole aarde teostuse eest! Ja loojuva päikse eest ka. Peab peagi kuhugi Rääkjärve äärde magama suunduma. Vast mitte vesivoodisse.
Liin oli tõesti võimas. Tulime kohale, pimesikutasime veidi ja võtsime aarde lõpuks loogilisest kohast välja. Tänan!
Keerutasime enne logimist siin-seal ringi, logisime ikka kõige loogilisema koha peal. Teel on paks valge puudertolm. Aitäh!
Aitäh peitjale!
Mul oli siin ka positsioneerimisega mingi jama ja vaatasin igaks juhuks ka selle koha üle. Aga logimiseks läksin ikkagi loogilisse kohta, mida küll Artur oli põhjalikult poleerinud.
Tundus hästi lambikas koht, aga see teostus tõstis tuju kohe kõrgemale. Aitäh!
Margus oli just leidnud kui mina tee äärde jõudsin. Ta suunas mind kohe õiges suunas. Logiraamatus Leidsin tervitused Marguselt :D Aitäh!
Esimene katse viis mind valele poole oja. Isegi kui laps poleks süles olnud, siis see kraavihüpe ikka poleks hea mõttena tundunud. Jalutasin aga tagasi, et uuele katsele jõuda. E11-le tuttavat kasti aga ei jäänud kuskilt silma. Siis aga tekkis mõte ja nii oligi. Seekord jäid kõik küüned alles. Aitäh!
Liinide võimsustest rääkides siis need numbrid seal on 330kV ja 110kV .
Leid ise oli õnneks kiire. Korraks tuli küll ehmatus, et kas ikka saab kätte sest objekt oli mõnuga jääs aga ei miskit hullu, tops käes nimi kirjas.
Korralikud liinid ikka ja isegi kuulda kuidas elekter liigub. Aare õnneks kaua end ei peitud ja saime tagasi sooja autosse pugeda. Täname aarde eest!
Meil oli üks kiire missioon siiakanti ja ämm lubas, et ei virise ning tegelikult lausa nõudis, et me geopeituksime ka. Nii on kõik rahul, et oli vaja sõita. Kui põhieesmärk oli Avinurmes ellu viidud, üllatuslikult üsna lihtsate vahenditega, tekkis meil aega. Nagunii siiapoole sõitnutena ei plaaninud me ka koju tagasi kimamist. Ikka edasi. Telkimine jäi ära. Võtsime hoopis kvartira Sillamäel. Pole siia vist sellisel sügisesel ajal jõudnudki. Ilus ka niimoodi. Võimas liin oli tõepoolest. Aare ise selline pisike, aga tubli. Found it: 05.Nov.2022 16:06 E11: Võimsa liini / Powerful line. Olime juba suure ringiga lahkumas järgmise aarde poole kui äkki mõtteis välgatas. Kust tuli ja kuhu kimas see RMK masin. Miks ringiga minna kui päriselt saab ka täitsa otse. Nii me sattusimegi tänu geopeitusele taas avastamata radadele suunaga ulmelisse kohta
Eks need liinid siin kandis võimsad olegi, peab see siin toodetud elekter ju kuidagi mujale Eestisse ja kaugemalegi jõudma. Aarde lähistel leidsime värsked ekskavaatori jäljed nii liikumisest kui ka kaevamisest ja kartsin, et äkki ka aare on viga saanud, aga ei, sellega on kõik kõige paremas korras. Aitäh.
Liin oli tõesti võimas, aga tolm, mille üksik mööduv kallur suutis üles keerutada, oli veel võimsam. Tänud aarde eest!
Vaatasime üle need võimsad liinid, sumpasine taas ülepõlve lumes, logisime aarde ja uudistasime autoaknast Oru asulat. Oli huvitav.
Aitäh.
See nüüd meie geopäeva viimane aare. Ega palju head pole ka enam hea. Nende liinide all olen ma varem jalutanud ja muidugi seal, kus tegelikult vist tavaliselt ei tohi inimesed olla, Narva jõe ääres karjäärides. Mind lihtsalt tõi matkatee Vasknarvast Narva tollel korral. Nägin ka tookord ära, kust need liinid alguse said. Suured tänud aarde eest.
Kohapeal olles saime aru, millised on need lähem ja kaugem tee. Lähemalt oli takistuseks vett täis kraav. Läksime kaugemalt.
Parkisin auto kõige kaugemale teele sest tundus lihtsamini minek. Arvestades georada, pole ma ainus, kes seda teinud. Aare korras.
Kuna just oli kõva vihm üle pea käinud siis sellest hoolimata sai siia piiluma tuldud. Eriti sinna rohu sisse sahistama ei tahtnud minna kuna kõik märg aga siis avastasin, et ilus sisse tallatud tee läheb ja proovisin. Ütleks, et nagu jalutus käik pargis. Aitäh laheda teostuse eest :)
Aerofoto järgi läheb suur osa sellest liinist Püssi alajaama. Aitäh!
Üks liin oli võimsam, kui teine ja üks oli pisut vähem võimas.
Tänan peitmast.
Elekter on tõeline revolutsioon inimkonna jaoks. Ei kujutagi ette elu ilma selleta. Aga nagu siingi näha, siis hind selle saamiseks on kallis. Sellest ei hakka rääkimagi, et mul motikat pole ja sellega eraldi E11 aardeid oleks minu jaoks võimatu ülesanne. Seega kasutasin autojuhi eelist ja peatusin ka seal kus aare tee äärde jäi.
Tänud.
Kaupo jauras küll, et tema tahab E11-t ainult motikaga teha. Siin poleks motikaga küll draivinnida saanud ning noppisime siiski nüüd ära. Liinid on tõesti võimsad.
Oli küll plaanis E11 seeriat otsida eraldi, kuid enamus soovis aaret otsida, kui juba saab mööda sõidetud. Tegime siis peatuse ja panime kiirelt nimed kirja. Liinid on tõesti võimsad, neid sai Virumaal ikka nähtud.
Teel Sinimägede üritusele jäi aega siia sisse põigata ja logida. Aitäh.
Sõitsin siia otse otse Oru turbaväljade äärest otse. Sest noh, Maa-amet ju näitas teed ja ühtki keelumärki ei eiranud. Aga nii üldiselt - teistele madalapõhjalistele eriti ei soovita. Hea meelega oleksin ise ka poole pealt tagasi pööranud, aga pööramiseks ruumi ei jagunud - see oleks tähendanud tagurpidikäigul väga piiratud vaateväljaga täpsussõitu läbi üsna mitme hirmuäratavalt sügavate ja libedate roobastega augu. Eks "tee" läks muidugi järjest nõudlikumaks, mida rohkem põhja poole turbavälja servas sõitsin, aga noh - lubatud Võimas liin paistis ju juba peaaegu käeulatuses! Reaalselt olin järjekordselt valmis 4x4help.eu kutsumiseks. Kuidagi jõudsin kadudeta teisele poole raba sillutatud teeni välja, et seal lõpuks ikkagi madalapõhjalise jaoks ületamatu takistuse taha jääda! Pooleliolev tee renoveerimine nimelt sundis nullist lahutava 900 meetri asemel 7.5 km ringi tegema. Õnneks mitte tagasi mööda sooserva - sel juhul oleksin parem killustikukuhja sapöörilabidaga ümber laotanud... :D
Oli tõesti võimas liin. Kuna oli tuulevaikne ja sademeteta ilm, siis ühtki kummalist heli me ei kuulud. Ka ei kohanud kõrbenud metallivargaid.
Liin oli tõepoolest võimas. Ilm oli meil hea ja seega ühtegi müstilist heli ei kostunud. Kõigepealt hakkasime aardele lähenema väga valest suunalt. Ühtegi rada ees ei olnud ja ees paistis vaid kõrge malts ja takistuseks küsimusi tekitav kraav. Õnneks oli taipu proovida teiselt suunalt. Sealt läks aarde poole rada mis oli justkui nagu sisse niidetud. Aarde teostus oli ootamatult hoopis teistsugune. Aitäh aarde eest!
Teel Narva meie esimene aare. Parkisin auto ja koheselt tuvastasin sissetallatud raja, mis aarde poole suundus. Enne teele asumist vahetasi lühikesed püksid pikkade vastu ja tõmbsin kummikud jalga. Parmude kaiseks veel dressikas selga ja sukeldusin silmini ulatuvasse rohelusse. Leitud rada viis kenasti kohale ja aarde asukoha leidmine ei valmistanud samuti raskust. Aitäh!
See aare jäi päeva viimaseks. Liinid olid võimsad tõepoolest. Loogiline koht jäi kiirelt silma, aga sobiva lähenemistee leidmine oli hoopis suurem väljakutse. Kui selle üles leidsin, siis sai kinnitust arvamus, et seal see tops on. Aitäh peitjale.
Kruusatee ääres autot peatades määrasime kohe potentsiaalse aardeobjekti, kuid tekkis küsimus, kuidas sinna saada? Vaatasime teisest suunast ja märkasime kõrges rohus ühte rada. Ei tahaks kuidagi olla esmaleidja nahas, nüüd oli õnneks juba mõnus tunnel sisse trambitud. Aare väga kavalasti peidus. Aitäh võimsate liinide juurde kutsumast!
Huvitav, kas tõesti sinna. Mari kinnitab, et sinna jah. Kummik jalga ja teele. Tänud peitjale.
Vurasin kohale, parkisin auto kruusatee serva ära ja hakkasin olukorda hindama. Otsustasin seekord siiski pikad püksid ja kummikud jalga ajada. Ilmselt oleks ka muidu saanud, kuid vahepeal paistis ka mõningaid nõgeseid. Kohapeal korralik teostus, tänud!
Siin tundus, et eelnevad leidjad on kohale lennanud. Kujutlesin Airit jalgrattaga nullile lähenemas. Tuli küll pilt silme ette. Mitte ainult kleit, vaid ka lühikesed püksid olid siin hmmm... ainult tugevatele soovitatav.
Kuidagi kulgesime nulli ja seal oli õnneks kõik selge. Aitäh!
Eraldi tänud nende vahvate aardekirjelduste eest, mis pole liiga pikad, kuid hõlmavad huvitavaid detaile!
Aarde avaldumise päeval siiani ei jõudnud. Täna oli statistika jaoks leidu vaja ja see aitas hädast välja ;) Plätude ja kleidiga ei soovitaks teistel otsima minna, aga muidu väga hea.
Aitäh peitjale!
Kui ikka õues selline Eestile mitte tavapärane (+25°C ja rohkemgi) ilm ja hea geokolleeg nii palju panustanud, siis ei saa mitte vastu punnida ja seda rahulikult distantsilt vaatama jääda. Nii ma siis panin eile väikse plaani paika ja olin täna nagu viis kopikat esimesel Narva rongil. Ila FTF-i janus suunurgast tilkumas, nagu marutaudis rebasel.
Jõuan aardele lähimasse teelahkmele ja korraga ei saa aru, et oot, oot kuhu poole nüüd siis. Seisin seal keset teed ilmselt üsna eksinud näoga, kuna vastu sõitev kohalik hakkas mulle kohe lahkelt kohalikus keeles seletama, mis ja kuhu poole jääb. Tänasin viisakalt ja jõllitasin oma telefoni edasi. Vot see on, kui olla harjunud kasutama ainult ühte äppi aga nüüd olude sunnil (GC lehel aardeid veel pole) tõmbasin endale c:geo ja astun esimesi samme alles aga õppesessiooniks aega pole. Kui nulli asukoha endale selgeks tegin jäi vaid küsimus, et kustpoolt läheneda. Ükski suund ei tundunud hea olema. Vaatasin ühelt poolt ja siis teiselt poolt aga see esimene osutus ikka paremaks ja siis ma sukeldusin. Vähemalt nabani ulatuvasse maltsa sisse. Jalad olid mul ilmale vastavalt rohkem katmata, kui kaetud ja eks natuke sain ikka nõgeselt pai. Tegelikult ma tunnen igakord kokkupuutel nõgesega, et see mõnusalt ergutab mind. Peaks ikka selle nõgeseviha kord ära proovima.
Jõuan nulli ja esimese hooga tekib kahtlus, kas koordinaat on ikka õige? Peale kiiret pimesikustamist tõdesin, et on küll. Tops käes avan selle ettevaatlikult, ka logiraamatu ja naudin seda tühja lehte, kus kirjas vaid need kolm ihaldatud tähte. Tõmban 10:29 punaselt logiraamatusse esimesed jooned ja olen päeva algusega mega rahul.
Koroonaefektist polnud varem midagi kuulnud ja kõrbenud koletisi ei kohanud. Elu nagu hernes ja veeresin õnnelikuma ja targemana edasi. Jätsin TB.
Aitäh Hanno!